You are here

„Alfa Romeo Carabo“: įvairių ateities automobilių dizaino etalonas

Itališkas konceptas „Alfa Romeo Carabo“ buvo pademonstruotas 1968 metų Paryžiaus automobilių parodoje. Dizainą šiam automobiliui kūrė Marcello Gandini, dirbęs „Bertone“ dizaino studijoje.

„Carabo“ turėjo pleišto formos dizainą, kuris tuo metu buvo būtent madoje, bei į viršų atidaromas duris. Šis „Alfa Romeo“ konceptas yra dažnai laikomas to laikmečio „dizaino karo“ nugalėtoju bei pirmtaku daugeliui ikoninių automobilių.

„Carabo“ yra laikomas „Lamborghini Countach“ pirmtakas. Pastarojo automobilio dizainą nubrėžė taip pat tas pats dizaineris - Marcello Gandini, pasiūlęs „Countach“ ir į viršų atsidarančias duris. Taipogi šis automobilis turėjo daugiau panašumų su „Alfa Romeo“, negu su „Lamborghini Miura“, kurį būtent ir pakeitė.

Du dešimtmečius iš „Carabo“ pavyzdį ėmė įvairūs automobiliai: „Lancia Stratos Zero“, „Ferrari Modulo“, „Aston Martin Lagonda“ ir t.t.

Dizaineris Giorgetto Giugiaro nupiešė „De Tomaso Mangusta“ dizainą, o vėliau „Carabo“ formų galima įžvelgti ir kitame jo kurtame automobilį – 1974 metų pirmos kartos „Volkswagen Scirocco“. Taip pat ir „Ferrari Testarossa“ bei „Lamborghini Diablo“ turi „Carabo“ dizaino šaknų.

„Alfa Romeo Carabo“ taip ir liko konceptas, tačiau jis buvo pilnai funkcionuojantis. Prototipas buvo sukurtas ant „Alfa Romeo 33 Stradale“ bazės ir turėjo 2,0 litrų V8 variklį su 233 AG galia, pasiekiama ties 8800 aps./min. Teoriškai automobilis galėjo įsibėgėti iki 250 km/h.

Kategorijos: 
Automobiliai: