You are here

„Audi Type K“ - pirmasis vokiškas automobilis su vairu kairėje pusėje

1921 metų Berlyno automobilių parodoje „Audi“ pademonstravo keistą konceptą su keistu pavadinimu - „Type K Stromlinien Versuchswagen“, tačiau jis buvo ypatingas.

Tai buvo pirmasis gamintojo konceptas, atrodęs moderniai (pagal tuos laikus) bei pats pirmasis vokiškas automobilis su vairu kairėje pusėje. Iki tol visi „Audi“ bei kitų Vokietijos gamintojų automobiliai turėjo vairą dešinėje pusėje. Be to, „Type K“ dar turėjo ir pavarų perjungimo svirtį sumontuotą prie rankinio stabdžio, kas dabar yra įprastas dalykas.

Anksčiau automobiliuose buvo įprasta montuoti vairą dešinėje pusėje, nes tai buvo pripratimas nuo tų laikų, kai visi važinėjo karietomis, pakinkytomis arkliais.

1921 metų rugsėjo mėnesį „Audi“ tapo pirmuoju automobilių gamintoju, kuris pristatė produkcijai paruoštą automobilį su vairu kairėje pusėje. Tai leido vairuotojams geriau matyti priešais atvažiuojantį eismą, taip pat tai leido saugiau atlikti lenkimo manevrus. Baigiantis trečiajam dvidešimto amžiaus dešimtmečiui – vairas kairėje pusėje tapo dominuojančiu standartu.

1922 metais „Type K“ buvo paleistas į produkciją. Lyginant su konceptu, pakeitimų daug nebuvo atlikta. Gyvavo šis modelis iki 1925 metų.

1922 metais Vokietijoje buvo vos 10 procentų automobilių su vairu kairėje pusėje, o sekančiais metais jų skaičius išaugo iki 25 procentų.

„Type K“ turėjo 3,6 litro 4 cilindrų variklį, kuris generavo 50 AG galią prie 2200 aps./min. Galia buvo perduodama į galinius ratus per keturių laipsnių mechaninę greičių dėžę. Maksimalus greitis buvo 95 km/h.

„Type K“ buvo galima rinktis su sedano, universalo arba kupė kėbulu.

Kategorijos: 
Automobiliai: