You are here

7 automobiliai, kurie įrodo, kad 4 cilindrai nėra blogai

Keturi, šeši, aštuoni, dešimt ar dvylika – kiek cilindrų turinčio automobilio variklio norėtumėt? Vieni tikrai rinksis šešis, o kiti rėks, kad dvylika būtų tobulas variantas.

Tačiau ir keturi cilindrai nėra jau taip blogai. Net ir „Porsche“ planuoja, kad 2017 metais „Boxster“ ir „Cayman“ modeliai gaus variklius su keturiais cilindrais.

Cilindrų mažinimas nėra itin blogas sprendimas, nes yra didelė dalis puikių variklių su mažu cilindrų skaičiumi. Keturi cilindrai gali atsirasti ir tokiuose automobiliuose, kaip „Jaguar XJ, „BMW 7-Series“ ar „Ford Mustang“.

Štai septyni automobiliai, kurie įrodo, kad variklis su keturiais cilindrais nėra blogas sprendimas.

1. BMW M3 E30

„BMW M3 E30“ buvo išleistas su 2,3 litro keturių cilindrų varikliu, kuris generavo 200 AG ir 240 Nm galią. Vėliau pasirodžiusi „Evo2“ versija jau turėjo 220 AG ir 245 Nm, o „Evo3“ gavo 2,5 litro 4 cilindrų variklį su 238 AG ir 245 Nm.

Šie legendiniai automobiliai buvo plačiai naudojami ir autosporte, o varikliai įrodė, kad yra patikimi ir ilgaamžiai.

2. Alfa Romeo 4C

„Alfa Romeo“ projektuodama sportinį kupė „4C“ taip pat nusprendė naudoti 4 cilindrų variklį, turintį 1,75 litro darbinį tūrį. Beje, šiam varikliui į pagalbą ateina ir turbokompresorius. Galia siekia 240 AG ir 350 Nm.

Vos 895 kg sveriantis ir galu varomas automobilis iki 100 km/h greitį pasiekia per 4,5 s.

3. Lancia Delta HF Integrale

Dar vienas legendinis automobilis, ralio trasų užkariautojas - „Lancia Delta HF Integrale“, kuris taip pat turėjo tik keturis cilindrus.

Karščiausios versijos: „Evo1“ turėjo 2,0 litrų variklį su 210 AG ir 300 Nm galia ir iki 100 km/h greitį galėjo pasiekti per 5,7 s, o „Evo2“ – 215 AG ir 314 Nm.

4. Porsche 968

„Porsche 968“ buvo aprūpintas 3,0 litrų 4 cilindrų varikliu ir priklausomai nuo versijos turėjo skirtingą arklio galių kiekį. „Turbo S“ ir „Turbo RS“ versijos turėjo turbokompresorius.

Taigi kalbant apie „Porsche“ - gamintojo planuojami keturi cilindrai naujuose modeliuose yra kaip sugrįžimas į ištakas.

5. Renault Alpine A110

Sportinis „Renault Alpine A110“ taip pat turėjo keturių cilindrų variklį, kurio darbinis tūris galėjo būti nuo 1,1 iki 1,6 litro, o didžiausias galingumas siekė 140 AG. 1973 metais buvo laimėti šeši Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapai.

6. Porsche 919 Hybrid

Ir vėl „Porsche“. Šįkart Le Mano lenktynėse dalyvaujantis bolidas. Ne gi jis turi tik keturis cilindrus? Taip, ir to pakanka puikiems rezultatams siekti. Gamintojas tikrai turi puikias tradicijas, gaminant gerus automobilius su keturių cilindrų varikliais.

Hibridinis Le Mano lenktynių bolidas gali pasigirti tuo, kad su juo pavyko laimėti 2015 metų legendines 24 valandų lenktynes. Darbinis tūris - 2 litrai.

7. Fisker Karma

Hibridinis automobilis „Fisker Karma“ taip pat turi keturių cilindrų variklį, tačiau judėti į priekį jam dar padeda ir du elektros motorai. 2,0 litrų benzininė jėgainė generuoja 260 AG, o bendras visų variklių darbas sukuria net 1300 Nm sukimo momentą.

Atrodytų, kad toks didelis automobilis turėtų būti aprūpintas bent šešių cilindrų varikliu, tačiau gamintojui užteko keturių.

Žinoma, tai nėra visas puikius keturių cilindrų variklius turinčių automobilių sąrašas. Jį dar būtų galima pildyti su „Subaru", „Mitsubishi", „Audi", „Ford", „Mercedes-Benz", „Honda", „Saab" ir kitais modeliais.

Taigi mažai cilindrų dar nereiškia, kad automobilis bus lėtas ir silpnas. Sportinių automobilių gaminimo tradicijas turintys gamintojai tikrai žino, kaip ir šiuolaikinius automobilius su mažalitražiais arba mažo cilindrų skaičiaus varikliais padaryti itin konkurencingus tiek naudojimui kasdien, tiek autosporte.

Kategorijos: