You are here

8 priežastys, dėl kurių skyla automobilių stiklai

  • automobilių stiklų skilimo priežastys
    automobilių stiklų skilimo priežastys
  • automobilių stiklų skilimo priežastys
    automobilių stiklų skilimo priežastys

Automobilio stiklai, ypač priekinis, vaidina svarbų vaidmenį užtikrinant saugų vairavimą. Todėl ši, atrodanti lengvai pažeidžiama automobilio dalis, privalo būti saugoma ir prižiūrima, kaip ir kiti automobilio agregatai.

Automobilio stiklai leidžia išlaikyti kėbulo standumą bei matyti aplink automobilį esantį vaizdą, kuris visuomet turi būti švarus. Todėl priekinis stiklas, kuris yra pažeidžiamas dažniausiai, turi būti sutvarkytas arba pakeistas nedelsiant, atsiradus įdaužai, įtrūkimui ar esant daugybiniams mikro subraižymams.

Galinio stiklo taip pat nereikėtų pamiršti ir atitinkamai jį prižiūrėti, nes šis stiklas taip pat skyla, o dažniausiai sprogsta į šipulius visai netikėtai. Paprasčiau yra tik su šoniniais automobilių stiklais, kurie yra grūdinti ir ne taip lengvai pažeidžiami. Įprastai jie dūžta eismo įvykių metu arba tuomet, kai juos išdaužia ilgapirščiai.

Priežastys, dėl kurių įtrūksta automobilių stiklai

Kaip teigia automobilių stiklų serviso „Sireka“ specialistai: „ Stiklas niekada netrūksta pats“. Tai reiškia, kad visuomet būna kažkokia priežastis, sukelianti stiklo skilimą.

Stiklų serviso atstovas įvardijo pagrindines stiklų skilimo priežastis, ir į keletą jų pažvelgė iš gyvenimiškos patirties.

1. Tiesioginiai saulės spinduliai. Būtent jie karštą vasaros dieną taip pat gali įtakoti priekinio stiklo skilimą, kuomet automobilis yra ilgą laiką paliekamas tvieskiant į jo stiklą saulei. Karštis kaitina metalą ir kitas detales, esančias aplink stiklą, kas verčia stiklo išorines briaunas plėstis daug greičiau nei stiklo vidurys. Stiklas neatlaiko tempimo ir skyla

2. Staigus temperatūrų skirtumas šiltuoju ir šaltuoju metų laiku. Tiek vasarą, tiek žiemą automobilio priekinis arba galinis stiklas gali įskilti visiškai netikėtu metu, atliekant įprastus veiksmus su automobiliu. Štai kelios situacijos:

a) Karšta vasaros diena. Termometro stulpelis rodo virš 30 laipsnių pagal Celsijų. Kieme ant saulės stovi anūko penktos klasės apynaujis „BMW“. Stovi jis ant tiesioginių saulės spindulių jau gana ilgą laiką. Išeina į lauką senelis ir pamato, kad anūko automobilis yra purvinas. Pagalvojo: „oooo, nuplausiu aš jam automobilį, padarysiu staigmeną“.

Taigi pasėmė kibirą šalto vandens iš šulinio ir norėdamas sudrėkinti automobilį liejo visą vandenį pradžioj ant priekio, po to ant galo, dar ant šonų.

O taip, siurprizas anūkui padarytas – skilo soliarinis priekinis stiklas. Priežastis – staigus temperatūrų skirtumas – įkaitęs stiklas ir šaltas vanduo.

b) Žiema. Naktį buvo lijundra. Ryte spustelėjo šaltukas. Priėjus prie automobilio – jis visas apšalęs, nugremžti stiklų greitai nepavyksta, o važiuoti reikia netrukus. Ką daryti? „Bėgu namo, atsinešiu karšto vandens“.

Taip pat vėl įvyks tas pats reiškinys – staigus temperatūrų skirtumas tik kitu metų laiku. Užpilus karšto vandens ant įšalusio stiklo, pastarasis, labai tikėtina, kad įskils. Taigi to reikia vengti.

Apšalusius stiklus geriausia atitirpinti su tam tikra chemija, parduodama daugelyje parduotuvių.

c) Vėl žiema, vėl šalta, apie minus 24 už lango. Sėdate į automobilį, jis užsikuria iš antro karto. Per dvi minutes apsivalote sniegą nuo automobilio stiklų. Galinis dar šiek tiek ir apledėjęs.. Važiuojant įjungiate galinio stiklo šildymą, kad nutirptų ledas.

Staiga, visai netikėtai gale pasigirsta „POKŠT!!!“ Kas čia dabar buvo? Avarija? Kažkas kažką metė į automobilį? Neeee. Galinis stiklas sprogo į šipulius. Įšalusiam stiklui nepatiko staiga įjungtas šildymas.

Rekomenduojama esant labai šaltam orui (žemiau -20 laipsnių) iškart nejungti galinio stiklo šildymo, o šiek tiek palaukti, kol apšils automobilio salonas.

Tokių atvejų žiemą pasitaiko tikrai daug. Tikriausiai ir kažkam iš jūsų yra tekę tai patirti.

d) Šaltuoju metų laiku taip pat neverta staigiai nukreipti karšto oro į priekinį stiklą, nes gali įtrūkti jo apačia.

3. Neteisinga automobilio kėbulo geometrija. Galinis stiklas šaltą žiemos dieną dar gali sprogti ir dėl neteisingos automobilio kėbulo geometrijos. Pavyzdžiui, jeigu automobilis buvo stipriai daužtas, o jo geometrija nebuvo iki galo atstatyta. Įjungus galinio stiklo šildymą, stiklas skirtingose jo vietose gauna ne vienodą tempimą ir veikiant fizikos jėgoms – skyla.

„Auksarankių“ meistrų nekokybiškai atlikti kėbulo remonto darbai iš užsienio atvežtiems automobiliams, taip pat turi įtakos stiklams. Jeigu buvo keistas automobilio stogas ar tvarkyti statramsčiai, jų tvarkymo, virinimo vietose gali atsirasti korozijos židiniai, kurių automobilių stiklai taip pat nemėgsta.

4. Korozija. Rūdys vietas aplink priekinį ar galinį stiklą dažniausiai aplanko senus, daužtus arba skendusius automobilius. Nekokybiškai atlikti kėbulo remonto darbai taip pat iššaukia koroziją.

Korozija ima „kelti“ stiklą, jis ima trintis ir galiausiai įtrūksta savaime ar stuktelėjus smarkiau automobilio ratu į duobę.

Be to, keičiant stiklą ir pastebėjus aplink jį atsiradusius korozijos židinius reikia sutvarkyti, nes kitaip stiklo pakeitimas bus neveiksmingas – jis vėl skils. Dažniausiai tokią paslaugą iškart teikia stiklus keičianti įmonė, todėl automobilio savininkui nebereikia rūpintis ieškant kėbulų remonto serviso.

5. Metaliniai ledo gremžtukai. Stiklams labai „nepatinka“ metaliniai ledo gremžtukai, naudojami žiemos metu. Jie raižo stiklą, ko pasekoje atsiranda nematomi mikro įtrūkimai, vėliau iššaukiantys stiklo skilimą.

6. Duobės. Vairuotojai tikrai specialiai netaiko į duobes, tačiau stiklai gali skilti ir dėl tokios priežasties. Stiprus smūgis ratu į duobę.. ir po kelių dienų galima laukti stiklo įtrūkimo. Tai pasitaiko ir vasarą, ir žiemą.

7. Valytuvai. Stiklai skyla ir dėl netyčia paleidžiamų valytuvų, kuomet yra keičiamos šluotelės. Todėl šį darbą reikia atlikti atidžiai, nes valytuvo šluotelių keitimas gali kainuoti netikėtai labai pabrangti.

Be to, reikia reguliariai keisti valytuvų šluoteles, kurios ilgainiui pradeda braižyti stiklą. Tuomet atsiranda mikro suraižymai, kurie labai apsunkina vairavimą, esant tiesioginiams saulės spinduliams, ypač tuomet, kai saulė yra žemai arba saulėtą žiemos dieną, esant sniegui.

8. Akmenys iš po kitų automobilių ratų. Bene dažniausiai priekiniai automobilių stiklai skyla ir įtrūksta nuo akmenukų, atskridusių iš po kitų automobilių ratų. Vienais atvejais stiklą dar galima sutvarkyti jo nekeičiant, o kitais – jį tiesiog būtina keisti, nes skilimas iškart „nueina“ per dalį ar visą stiklą.

Apsisaugoti nuo to praktiškai neįmanoma.

Ką daryti atsiradus įdaužai?

Kaip elgtis su priekiniame stikle atsiradusia maža įdauža? Žinoma, ar ji remontuojama, ar ne – pasakys automobilių stiklių serviso specialistai, tačiau vairuotojas šioje situacijoje taip pat gali turėti teigiamos įtakos.

Stiklui galima suteikti „pirmąją pagalbą“, t. y. užklijuoti įdaužos vietą, kad ir paprasta izoliacine juosta. Bet tai reikėtų daryti tik tuomet, jeigu nėra lietaus. Tokiu atveju į įdaužos vietą nepateks purvas ir drėgmė. Jeigu nusimato tikrai saulėta diena, tuomet klijuoti įdaužos nėra būtina. Taip pat jokiu būdu nereikia plauti automobilio.

Svarbu, nedelsiant nuvykti į stiklų servisą, kad specialistai įvertintų įdaužos remonto galimybę ir sutvarkytų arba esant reikalui pakeistų sugadintą stiklą. Jeigu pavyks išgelbėti tą patį stiklą, tai praktiškai neliks jokios žymės, kad stiklui buvo kažkas atsitikę, o įdaužos remontui naudojami specialūs klijai sugrąžins stiklui tvirtumą.

Su atsiradusia įdauža neverta ilgai važinėti, nes įtrūkimas bet kuriuo metu gali išsiplėsti, o skilimas gali nueiti per visą stiklą ir pabloginti matomumą. Tuomet stiklo keitimas jau bus neišvengiamas.

Taip pat dėl skilusio stiklo nepavyks praeiti techninės apžiūros, o užsienio šalyse už tai dar galima ir baudą gauti.

Apibendrinimas

Apibendrinant galima pasakyti, kad pagrindinės stiklų skilimo priežastys yra:

- temperatūrų skirtumai šiltuoju ir šaltuoju metų laiku;
- korozija;
- neteisinga automobilio kėbulo geometrija;
- akmenys, atlekiantys iš po kitų automobilių ratų;
- duobės kelyje.

Automobilių stiklų servisas „Sireka“ konstatuoja faktą, kad dėl temperatūrų skirtumų žiemos metu per dieną pakeičiama tiek galinių stiklų, kiek per visą vasarą dėl šios priežasties – priekinių. Žiemą per vieną dieną į servisą gali užsukti 3-5 automobiliai su išdužusiais galiniais stiklais.

Specialistai rekomenduoja nesirinkti naudotų stiklų, nes jie turi akimi nematomų mikro įtrūkimų ir stiklas gali bet kada skilti. Neverta taupyti perkant naudotą daiktą. Reikia nepagailėti geram, kokybiškam stiklui ir valytuvams.

Su tvarkingu, nesubraižytu stiklu vairuoti yra ne tik maloniau, bet ir saugiau.

Susijusios įmonės: Automobilių stiklų keitimas ir remontas

Adresas: 
Pakalnės g. 13 / Geležinio Vilko g. 1, Vilniaus, LT-01112
Telefonas: 
+370 5 212 3452
Automobilių stiklai, UAB
Įmonės kodas: 
123583641
PVM kodas: 
LT235836410
Adresas: 
Partizanų g. 63M, LT-50300 Kaunas
Telefonas: 
+370 700 800 80
el. paštas: 
Carglass
Įmonės kodas: 
300137735
PVM kodas: 
LT100001891215
Adresas: 
Birželio 23-iosios g. 27B, LT-50202 Kaunas
Telefonas: 
+370 37 301080
Faksas: 
+370 37 301081
el. paštas: 
Evelkas
Įmonės kodas: 
133571139
PVM kodas: 
LT335711314
Adresas: 
Varnių g. 48B, LT-48403 Kaunas
Telefonas: 
+370 37 310779
Faksas: 
+370 37 310779
el. paštas: 
Stiklita, UAB
Įmonės kodas: 
234489710
PVM kodas: 
LT344897113
Kategorijos: