You are here

Bentley Bentayga V8: Kai neužtenka „ant“ W12-os

  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga V8
    Bentley Bentayga V8

Dar 2015 metais „Bentley“ pristatė savo pirmąjį padidinto pravažumo automobilį „Bentayga“, kuris buvo aprūpintas W12 jėgaine. 6 litrų variklis su dviem turbokompresoriais generuoja 608 AG ir 900 Nm, kas 100 km/h greitį leidžia pasiekti vos per 4,1 sek. Maksimalus šio itin prabangaus visureigio greitis – 301 km/h. Visi šie duomenys leido „Bentley Bentayga W12“ vadintis galingiausiu ir greičiausiu SUV pasaulyje tol, kol ant tos pačios platformos sukurtas „Lamborghini Urus“ jo neatėmė.

„Bentayga“ atėjimas į rinką buvo sėkmingas. Kitaip juk ir negalėjo būti, ar ne? Padidinto pravažumo automobiliai yra labai madingi, todėl nesvarbu, kokio brangumo SUV bebūtų – jis vis tiek bus perkamas.

Bentley Bentayga V8

Platus asortimentas

Aišku, W12 varikliu aprūpintas egzempliorius kainuoja krūvą pinigų, o tokios galios juk ne visiems galbūt ir reikia. Aišku, galbūt ne visi tuos 608 arklius gali įpirkti. Ne bėda, nes 2017 metais „Bentayga“ gavo dyzelinę V8 jėgainę, pasiskolintą iš „Audi“, ir tapo pigesniu, įkandamu didesnei daliai „Bentley“ mylėtojų.

Taip „Bentayga“ tapo ne tik pirmuoju „Bentley“ visureigiu, bet ir pirmuoju „Bentley“, turinčiu dyzelinį variklį. Ir tai kol kas vienintelis gamintojo modelis varomas dyzeliu.

„Bentayga Diesel“ į priekį varo 4,0 litrų V8 twin-turbo variklis su 435 AG ir 900 Nm. Tiesa, jis savo charakteristikomis ne itin daug nusileidžia W12 jėgainę turinčiam modeliui, o kainuoja mažiau. Dyzelinė širdis šiam visureigiui leidžia 100 km/h greitį pasiekti per 4.8 sek., o maksimalus jo greitis yra 270 km/h.

2018 metai. „Bentley Bentayga“ gauna dar vieną variklį. Šįkart tai benzininis 4,0 litrų V8 twin-turbo agregatas, turintis 550 AG ir 770 Nm.

Bentley Bentayga V8

Tai viduriukas tarp W12 ir V8 dyzelio, nes V8 benzininį variklį turintis modelis 100 km/h greitį pasiekia per 4,5 sek. ir gali skrieti 290 km/h greičiu.

Neblogai! Net gi labai gerai. Skaičiai ant popieriaus labai artimi W12 duomenims. Pinigų mažiau, o rezultatas plius-minus tas pats.

Prie visos šios variklių trijulės dar būtina paminėti ir ketvirtą „Bentayga“ versiją – plug-in hibridą. Taip „Bentayga“ tapo dar ir pirmuoju pasaulyje prabangiu hibridu.

„Bentayga Hybrid“ turi 3,0 litrų V6 variklį, suporuotą su elektros motoru. Bendrai sistema sukuria 462 AG ir 700 Nm. Važiuojant vien elektra galima įveikti 50 km atstumą.

Ir dar vienas faktas – 2019 metų Ženevos automobilių parodoje „Bentley“ pristatė dar galingesnį ir dar greitesnį „Bentayga Speed“ modelį, kuris iškart iš „Lamborghini Urus“ susigrąžino greičiausio pasaulyje serijiniu būdu gaminamo SUV titulą. Titulų juk niekada nebūna per daug.

„Greičio“ modelis turi W12 variklį su 635 AG ir 900 Nm. Nuo 0 iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per per 3.9 sek., o maksimalus jo greitis siekia 306 km/h.

„Bentayga“ variklių asortimentas tikrai nemažas ir turėtų patenkinti kiekvieno šio automobilio pirkėjo poreikius, o galutinė išleista pinigų suma priklausys jau tik nuo papildomos komplektacijos sąrašo ilgio ir, žinoma, individualios kiekvieno fantazijos.

V Aštuoni

Štai mūsų testuotas „Bentley Bentayga V8“ kainavo beveik 274 000 eurų. Jo kaina startuoja nuo maždaug šimtu tūkstančių eurų mažesnės sumos. Taigi, įvairių gėrybių čia papildomai pridėta daug.

Bentley Bentayga V8

Tokiam prabangiam automobiliui pateikti kritikos nėra lengva ir sėdus prie „Bentayga“ vairo akimirksniu gali apimti nesuvaldomo susižavėjimo jausmas, nubloškiantis į šalį net ir menkiausią trūkumą. O ir automobilio kaina signalizuoja, kad apie trūkumus čia negali būti nei jokios kalbos.

Dabar jau galima girdėti rėkiančius balsus: „koks baisus šitas Bentlis ir už ką tiek mokėti!!!“. Išvaizda skonio reikalas, bet mums išorė patiko ir pasirodė labai fotogeniška.

Vos tik ėmus atidarinėti automobilio duris, akimirksniu iš vidaus ėmėsi veržtis raudonos spalvos interjero prabanga ir bloškė taip, kad atsipeikėti pavyko tik į rankas paėmus vairą.

Bentley Bentayga V8

Bet tuomet, prisilietus prie akceleratoriaus pedalo, bloškė antroji gerų emocijų banga. Spustelėjus jį, visureigis šovė į priekį murkdamas maloniu garsu. Maksimalus sukimo momentas juntamas jau nuo 1960 aps./min. Daugiau nei penkių metrų ilgio ir apie tris tonas sveriantis galiūnas šimtą „susirenka“ per 4,5 sekundės. Būtų smagu tokį spustelėti iki maksimalios jo galimybių ribos – 290 km/h.

Automobilis sunkus ir labai dinamiškas, tačiau jis turi ir priešnuodžių pažaboti visam šiam greičiui. Tai papildomai užsakomi anglies keramikos stabdžių diskai, kurių skersmuo priekyje net 440 mm (gale – 370 mm). Tai didžiausi „Bentley“ kada nors pagaminti stabdžių diskai. Ir įdomu tai, kad juos turi ne W12, o V8 modelis. Beje, tai didžiausi stabdžių diskai serijiniu būdu gaminamame automobilyje. Taigi į „Bentayga“ sąskaitą keliauja dar vienas „-iausias“ titulas. Stabdžių apkabose - net 10 cilindriukų.

Bet tai tikrai nėra pats ekonomiškiausias SUV. Gamintojas deklaruoja, kad mieste V8 variklis naudoja 18,5 litro benzino šimtui kilometrų kelio, o vidutinės sąnaudos yra 13 litrų. Aišku, realybėje bus visiškai kitaip, juk sunku bus nulaikyti dešinę koją stipriau neįspaudus akceleratoriaus pedalo. Testo metu važinėjant mieste vidutinės degalų sąnaudos siekė 25,8 l/100 km.

Bentley Bentayga V8

Kelyje „Bentayga“ jaučiasi užtikrintai, o vairuotojui dovanoja daug komfortiškų akimirkų. Šis „Bentley“ turi 48 voltų įtampos elektros sistemą, kuri akimirksniu kontroliuoja amortizatorių bei stabilizatorių darbą lygiame kelyje bei posūkiuose. Taip didelis automobilis išsaugo aukščiausio lygio komforto savybes, o posūkiuose įsijaučiau į sportinio automobilio vaidmenį. Taigi įveikiant posūkius, su „Bentayga“ galima šiek tiek pagainioti fizikos dėsnius.

Taip pat dėl 48 voltų įtampos sistemos „Bentayga“ turi skirtingus važiavimo režimus. Vairuotojas gali rinktis vieną iš keturių: „Comfort“, „Sport“, „Bentley“ ir „Custom“. Pastarajame įvairius parametrus susikonfigūruoja pats vairuotojas, o „Bentley“ režimas sukurtas įmonės inžinierių ir perteikia visas geriausias visureigio savybes.

Žinoma, su „kosmosą“ kainuojančiu „Bentayga“ į nuotykius bekelėje nesileidome, nors ir labai rūpėjo išbandyti jo pravažumo lygį ar bent jau galimybes įlipti į stačią, sniegu bei ledu padengtą įkalnę, kurią „Jeep Wrangler“ įveikė „užsimerkęs“. Iš nuotraukų matosi, kad sukiojomės tomis vietomis, kur galbūt tik 1 procentas šio automobilio vairuotojų nuspręs nuvažiuoti.

Vienok, „Bentley Bentayga“ Lietuvoje yra mėgstamas, sutikti gatvėse jį galima gana dažnai. Kai Lietuvoje dar nebuvo oficialios „Bentley“ atstovybės (Vilniuje), jau tada lietuviai naujus „Bentayga“ pirko iš latvių. Dabar viskas tapo paprasčiau, tik tą ketvirtadalį milijono eurų sumą nėra paprasta surinkti taip trokštamam ir beribės fantazijos koridoriuose pagal savo norus sukonfigūruotam visureigiui.

Bentley Bentayga V8

Kategorijos: 
Automobiliai: