You are here

Beprotiškiausias visų laikų Dakaro ralio sunkvežimis

Dakaro ralyje dalyvaujantys sunkvežimiai visais laikais buvo vadinami monstrais, kuriems važiuojant drebėdavo visa dykuma. Dabartiniai sunkiasvoriai šiais laikais atrodo įspūdingai, tačiau tokie jie buvo ir prieš 30 metų.

Itin galingais sunkvežimiais Dakaro ralyje pasižymėjo DAF.

Istorija prasidėjo dar 1984 metais, kai olandas Jan de Rooy į Dakaro ralį atvežė „DAF FAV 3300 4x4“ vilkiką, kuris turėjo dvi kabinas (priekyje ir gale), žiūrinčias į skirtingas puses. Tai buvo puikus būdas patraukti visų dėmesį bei patogu išdėstyti rėmėjų lipdukams.

 

Be dviejų kabinų, šis vilkikas turėjo ir du variklius. Vienas varė priekinę, o kitas galinę ašį. Bendra jų galia – apie 800 AG. Maksimalus šio sunkvežimio greitis buvo 160 km/h.

1985 metais buvo kitas sunkvežimis su dvejomis kabinomis, kuris taip pat turėjo taip pat du variklius: vienas 420 AG, o kitas 450 AG galingumo – bendrai 870 AG.

1986 metais de Rooy į Dakaro ralį atvyko su „DAF 3600 Turbotwin“ sunkvežimiu, kuris turėjo du variklius po 11,6 litro darbinio tūrio ir su 6 cilindrais. Bendra jų galia apie 1000 AG. Maksimaliai sunkvežimis galėjo įsibėgėti iki 200 km/h. Gale buvo sumontuotas 760 litrų talpos kuro bakas.

 

Sekančiais metais jis starte stovėjo su „DAF Turbo Twin II“ sunkvežimiu, turinčiu taip pat apie 1000 AG.

Tačiau vienas įspūdingiausio Dakaro ralio monstrų per dykumas skrodė 1988 metais. Tai „DAF 95 Turbotwin X1” sunkvežimis, kuris turėjo du 11,6 litro dyzelinius variklius, sumontuotus per vidurį ant aliuminio rėmo. Abu varikliai bendrai turėjo 6 turbokompresorius: kiekvienas po tris.

Kiekvienas jų generavo po 1200 AG ir 4700 Nm galią. Taigi bendrai šio sunkvežimio galia buvo 2400 AG ir 9400 Nm!!!

Tai leido 11 tonų sveriančiam sunkvežimiui pasiekti net 240 km/h maksimalų greitį ir jis galingai šuoliavo per kopas.

 

Jan de Rooy net gi yra nufilmuotas Dakaro ralyje, kuomet su šiuo bolidu lėkė apie 210 km/h greičiu ir lenkė Ari Vataneno vairuojamą „Peugeot“ bolidą.

 

Tais metais ralyje lėkė ir kitas, šiek tiek silpnesnis „Turbotwin X2“ sunkvežimis, kuris septintajame greičio ruože lėkdamas apie 180 km/h greičiu vertėsi. Tuo metu žuvo vienas iš trijų šio ekipažo narių, o kiti du buvo stipriai sužaisti.

Po šio įvykio DAF pasitraukė iš Dakaro ralių. Taip pat šis incidentas privertė Dakaro ralio organizatorius uždrausti sunkvežimiams lenktyniauti 1989 metų ralyje.

1990 metais jie vėl buvo sugrąžinti į trasas, tačiau su griežtesnėmis taisyklėmis.

 

Dakaro ralio 2019 naujienos - DAKARO RALIS