You are here

Supergreitas, dyzelinis „BMW“ pirmukas

Šiek tiek pasvarstykime: turite „BMW 135i” su 3,0 litrų twin-turbo benzininiu agregatu, generuojančiu 304 AG. Ar ryžtumėtės tokiam automobiliui atlikti gana skaudžią „operaciją“ – pakeisti jo variklį į 2,0 litrų dyzelį su 163 AG? Tokio projekto tikriausiai nesiimtų niekas, ar ne? Verčiau jau tobulintumėte turimą trijų litrų motorą.

Tačiau autosporte vyrauja visai kitokie dalykai ir tokie projektai atliekami dėl konkurencijos, kuro sąnaudų, klasės, kurioje bus lenktyniaujama ir planuojamų aukštų rezultatų siekimo. Autosporte ne visuomet nulemia „arklių kaimenės“ dydis po variklio dangčiu – čia turi tarnauti patikimas ir konkurencingas automobilis ir, žinoma, geras jo vairuotojas. Taip pat reikia įvertinti ir galimybes varžytis vienoje ar kitoje klasėje.

Būtent taip sudėliojusi visus pliusus ir minusus komanda „Supergreitis“ paruošė automobilių sportui „BMW“ pirmuką, kuriam vietoj trijų litrų benzininės širdies buvo „įsodinta“ dviejų litrų dyzelinė širdutė. Viso to rezultatas ištvermingas sportinis automobilis, pretenduojantis į pergales ir galintis konkurencingai važiuoti keliose klasėse.

Projekto eiga

Komandos „Supergreitis“ garaže atsidūrė gatvei skirtas, standartinis, 2009 metų gamybos „BMW 135i” kupė. Automobilis pirktas be motoro, nes jau iš anksto buvo žinoma, kad variklio skyriuje dirbs dviejų litrų dyzelinis agregatas (m47), standartiškai turintis „tik“ 163 AG.

Kaip jau įprasta pradėjus automobilį ruošti autosportui pirmiausia jis visas buvo išardytas. Faktas tas, kad surenkant jau paruoštą sportinį automobilį, liko labai daug nebereikalingų detalių, o kas įmanoma buvo pakeista lengvesnėmis dalimis. Ruošiant elektros instaliaciją taip pat atsikratyta ir nereikalingais laidais, kurie leido sutaupyti dar šiek tiek svorio.

Vėliau į „pirmuką“ buvo sumontuota visa reikiama saugumo įranga, „Andrea Motorsport“ pagamino lengvą  ir tvirtą variklio dangtį su oro paėmimo angomis, o priekinę automobilio dalį papuošė „1M” priekinis bamperis.

Automobilio salone liko tik tai, kas būtina lenktynininkui – visi „pribumbasai“ buvo išimti, tokiu būdu atsikratant daug nereikalingo svorio.

Po naujojo dyzelinio variklio instaliavimo darbų, variklio skyriuje taip pat liko daug laisvos vietos.

Siekiant „išspausti“ daugiau „arklių“ buvo praplatintos išmetimo sistemos angos, instaliuotas didesnis turbinos radiatorius, taip pat našesnė turbina, o variklis buvo dar ir čipuotas. Tai leido pasiekti 280 AG ir 500 Nm galią. Norint efektyviai variklio galią perduoti į galinius varomus ratus buvo sumontuotas keramikinės sankabos komplektas. Greičių dėžė yra penkių pavarų nuo benzininės versijos ir modifikuota „Supergreitis“ dirbtuvėse.

„Pirmukas“ dar gavo blokuotą, aušinamą reduktorių, keramikinius stabdžius, „Bilstein“ amortizatorius ir FIA standartus atitinkantį 100 litrų degalų baką.

Lenktynėms skirto „BMW“ pirmuko kuro sąnaudos trasoje siekia 17-20 l/100 km, o pagreitis iki 100 km/h trunka apie 5 sekundes. Automobilio svoris 1200 kg su vairuotoju Audriumi Makarsku.

Kaip teigia „Supergreitis“ komanda, automobilio paruošimas užtruko apie du mėnesius, o sunkumų ruošiant šį automobilį nebuvo. Puikiai paruoštas automobilis sugebėjo prisidėti prie gerų komandos pasiekimų. Tikslas įvykdytas su kaupu, o skaudi variklio modifikacija pasiteisino.

Automobilio pasiekimai 2013 metais

Audrius Makarskas su šiuo dyzeliniu „BMW“ pirmuku 2013 m. Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate tapo A2000+ klasės čempionu. Taip pat jam priklauso ir 2013 m. „BfGoodrich“ lenktynių taurės A3000 ir B2000 klasių nugalėtojo titulai. Šie rezultatai taip pat padėjo „Supergreitis“ komandai tapti šių lenktynių serijos nugalėtoja komandinėje įskaitoje.

Lauksime komandos pasirodymo su šiuo automobiliu 2014 metų sezone, galbūt ir variklio skyriuje dar įvyks kokių nors pokyčių..

Galbūt jūsų garaže irgi gimsta ar gimė panašus projektas? Pasidalinkite juo el. paštu: info@98.lt

Automobiliai: