You are here

Vienetinis „BMW 2800 Spicup“ prototipas, naudotas kasdien

Šis „BMW 2800 Spicup“ yra italų dizaino studijos „Bertone“ vienetinis kūrinys, kurio dizainui apibūdinti jis parinko pavadinimą, susidedantį iš dviejų žodžių: „Spider“ ir „Coupe“, kadangi automobilis galėjo būti arba su metaliniu stogu, arba atviro tipo kabrioletas. Be to, šio modelio išvaizdai įkvėpimo davė „BMW 507 Spider“ modelis.

„BMW 2800 Spicup“ yra sukurtas ant „2500“ sedano bazės, kuri buvo sutrumpinta nuo 269 cm iki 234 cm. Tai yra dviejų durų, dviejų vietų automobilis, prie kurio dizaino daugiausiai dirbo Marcello Gandini. Priekinė jo dalis primena „Alfa Romeo Montreal“ išvaizdą, kurią taip pat kūrė M. Gandini.

Po variklio dangčiu slypėjo 2,8 litro, 6 cilindrų, 170 AG galios variklis, kuris tuo metu buvo montuojamas į „2500 Coupe“ modelį.

Šis prototipas buvo pristatytas 1969 metų Ženevos automobilių parodoje.. Pagrindinis jo akcentas, tai unikalus stogas, kurio vidurinė dalis buvo išimama ir padedama į bagažinę, likusi stogo dalis automatiškai pasislėpdavo tam skirtoje erdvėje. „Bertone“ sukūrė tik vieną tokį egzempliorių, kuris yra išlikęs ir iki šių dienų, tačiau „2800 Spicup“ gyvavimo istorija nėra rožėmis klota.

1969 metais automobilis buvo dar kartą pademonstruotas Frankfurto automobilių parodoje. Po to jis buvo parduotas privačiam savininkui. Vėliau automobilis buvo parduotas vienam Olandijos automobilių pardavėjui. Kuris pasiliko automobilį sau ir jį prisiregistravo, kad galėtų naudoti kelyje. Išorė buvo perdažyta iš originalios žalios spalvos į oranžinę, o interjeras iš žalios ir sidabrinės pakeistas į juodą spalvą. Taip automobilis buvo naudojamas kasdien dešimt metų ir buvo nuvažiuota apie 100 000 kilometrų. Toks faktas jį tikriausiai padaro labiausiai naudotu vienetiniu automobiliu pasaulyje.

Vėliau savininkui teko emigruoti, tačiau automobilio jis nepardavė ir jį prasaugojo daugiau nei 20 metų. 2008 metais jis automobilį pardavė, kaip „kažkokį keistą modelį su „BMW“ emblema“. Jį įsigijo egzotiškų automobilių kolekcionierius, kuris turėjo nemažai darbo, kad atstatytų automobilį į idealią būklę, kadangi dėl ilgo naudojimo jis buvo apibraižytas, turėjo korozijos židinių ir t.t. Restauracija jam buvo iš ties reikalinga.

Itališkai-vokiškas automobilis buvo nugabentas į Milane įsikūrusias „Carrozzeria Granturismo“ dirbtuves, kur jam buvo grąžintos originalios spalvos, sudėti nauji stiklai, nes originalūs buvo sudaužyti. Taip pat buvo nuvalyta ir juoda interjero spalva, kuria jis buvo padengtas. Be to, buvo sutvarkytas ir stogo mechanizmas, išlaikant kuo daugiau autentiškumo.

Nors ir gana daug naudotas, tačiau per visą tą laiką „BMW 2800 Spicup“ neprarado savo charizmos ir 2009 metais jis buvo pademonstruotas „Villa d'Este Concours d'Elegance“ renginyje. 2011 metais šis automobilis buvo parduotas aukcione už 460 000 eurų.

Kategorijos: 
Automobiliai: