You are here

Pats pirmasis BMW automobilis – BMW 3/15

  • BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 3/15
    BMW 3/15
  • BMW 3/15
    BMW 3/15
  • BMW 3/15
    BMW 3/15
  • BMW 3/15
    BMW 3/15

Turbūt visiems yra įdomu sužinoti, koks gi buvo pats pirmasis BMW automobilis? Visa ši istorija yra daugiau nei 80 metų senumo. Nors kompanija buvo įkurta 1916 metais, tačiau pirmasis automobilis po šio gamintojo ženkliuku pasaulį išvydo 1929 metais.

1928 metų spalio mėnesį BMW įsigijo kitą automobilių gamintoją „Fahrzeugfabrik Eisenach“, gaminusį „Dixi 3/15 PS DA-1“ automobilius, pagal „Austin 7“ licenziją.

1929 metais automobilis buvo atnaujintas ir jau vadinosi BMW 3/15 DA-2. Nuotraukose iš Rygos automobilių muziejaus yra matoma „3/15 DA-4“ versija, kuri pakeitė „DA-2“, ir buvo pradėta gaminti 1931 metų vasario mėnesį.

BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Šio modelio variklis buvo toks pats, kaip ir „Dixi 3/15 PS DA-1“. Darbinis tūris 0,748 litro ir keturi cilindrai. Vandeniu aušinamas variklis sujungtas su trijų laipsnių mechanine greičių dėže, o jo galia – 15 AG ir 30 Nm, kas leido pasiekti maksimalų 76 km/h greitį. Pagreitis nuo 0 iki 40 km/h trūko apie 10 sekundžių.

Automobilio svoris buvo 560 kg, o jo matmenys nedideli: ilgis – 3000 mm, plotis – 1275 mm, o aukštis – 1625 mm. „3/15“ serija turėjo plieninį kėbulą ir buvo gaminama kelių kėbulo tipų: dviejų durų sedanas, dviejų sėdimų vietų kabrioletas ir furgonas.

BMW 3/15

Dar buvo ir sportinė „3/15 DA-3 Wartburg“ rodsterio versija, kurią galima laikyti pačiu pirmu BMW sportiniu automobiliu. Jis turėjo tą patį variklį, kurio kompresija buvo pakelta, ir generavo 18 AG. Dėl tais laikais įvykusios didžiosios ekonominės krizės buvo parduota vos 150 šių sportinių versijų, todėl 1930 metais pristatytos versijos gamyba buvo nutraukta 1931 metais.

Įdomu tai, kad „3/15 DA-4“ buvo pirmasis BMW automobilis su nepriklausoma priekine važiuokle. Beje, jis buvo varomas galiniais ratais.

Šio modelio gamyba buvo nutraukta 1932 metų kovo mėnesį, kuomet baigėsi licenzija, leidusi gaminti „Austin 7“. Po šio pirmojo BMW modelio sekė BMW 3/20.

Iš viso nuo 1929 iki 1932 metų buvo pagaminta beveik 19 000 vienetų „3/15“ modelių.

BMW 3/15 DA-4/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: