You are here

Lietuvoje pristatytas septintos kartos „BMW 3-Series"

2018 m. spalio mėnesį tarptautinėje Paryžiaus automobilių parodoje atskleistas naujasis 3 serijos BMW ketvirtadienį debiutavo Lietuvoje. Oficialaus atstovo „Krasta Auto“ salone Vilniuje surengtame pristatyme žurnalistai turėjo retą galimybę vienoje vietoje išvysti visų septynių kartų legendinio automobilio versijas ir akivaizdžiai įsitikinti, kokį kelią Bavarijos gamintojo ikona nuvažiavo per daugiau nei 40 metų nuo pirmojo automobilio pasirodymo 1975-aisiais.

Šią ekspoziciją iki kovo 2 dienos popietės galės išvysti visi norintys, apsilankę salone sostinėje.

„Per savo istoriją 3 serijos BMW liko ištikimas pagrindinėms vertybėms – dinamiškam vairavimo malonumui ir technologiniam pranašumui. Ne išimtis ir naujausias kūrinys, inžinierių sprendimais dar labiau sustiprinęs sportiškąsias savybes ir pagerinęs vairavimo charakteristikas bei praturtintas gausybe šiuolaikiškų valdymo ir sąsajų su automobiliu technologijų“, – pristatydamas automobilį kalbėjo BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Nauja dizaino kalba

Septintosios kartos 3 serijos BMW yra lengvai atpažįstamas sportiškas sedanas, tačiau tuo pačiu atspindi naujausią koncerno dizaino kalbą. Jos atspindys – dar labiau išaugusios nuo BMW neatsiejamos tradicinės formos radiatoriaus grotelės, atnaujinto dizaino dvigubi LED šviesų priekiniai žibintai (už papildomą mokestį galima pasirinkti lazerinius žibintus, apšviečiančius net 530 metrų) ir stilingai pritemdyti naujos formos galiniai LED žibintai, charakteringos oro įsiurbimo angos bei dar sportiškesnės proporcijos – automobilio ilgis išaugo 76 mm (4709 mm), plotis – 16 mm (1827 be veidrodėlių), o aukštis – tik 1 mm (1435 mm).

Dizaino, oro srautų paskirstymo sprendimai ir beveik visiškai lygus automobilio dugnas leido jo aerodinaminį koeficientą sumažinti net iki Cx 0,23.

Didesni parametrai ir 41 mm iki 2851 mm išaugęs atstumas tarp ašių lėmė padidintą erdvę ir automobilio salone. Sėdintiems naujojo 3 serijos BMW priekyje, palyginus su pirmtaku, užtikrinta daugiau erdvės pečių ir alkūnių aukštyje, taip pat pagerintas įsėdimas ant galinės sėdynės bei suteikta didesnė erdvė gale sėdinčių keleivių kojoms. Galinės sėdynės atlošas gali būti nulenkiamas santykiu 40:20:40 ir suteikti daugiau universalumo išnaudojant 480 litrų tūrio bagažinę bei vežant ilgus daiktus.

Nustatymus šlifavo lenktynių trasoje

Inžinieriai ypatingą dėmesį skyrė automobilio valdymo tobulinimui – tai liudija ir faktas, kad naujasis „trečiukas“ nemažą dalį testų atliko legendinėje Niurburgringo trasoje Vokietijoje. Pagerintas valdymo savybes nulėmė daugybė sprendimų: projektuotojams pavyko tolygiai paskirstyti automobilio svorį tarp ašių – santykiu 50:50, o svorio centrą nuleisti 10 mm, be to, automobilis, priklausomai nuo įrangos, vidutiniškai tapo apie 55 kilogramais lengvesnis už pirmtaką, o kėbulo tvirtumas išaugo iki 50 proc.

Tikslesnio ir dinamiškesnio vairavimo galimybes plėsdami gamintojai padidino tarpvėžę (priekyje +43 mm ir gale +21 mm), ratų pasvirimo kampus, sumontavo naujos technologijos, itin didele jėga kėbulo svyravimus slopinančius amortizatorius, kurie montuojami jau standartinėje įrangoje.

Siekiantiems dar sportiškesnių savybių siūlomas platus papildomų pasirinkimų „M Sport“ paketas: 10 mm žemesnis automobilis, adaptyvi pakaba, sportiškas kintamos galios vairo stiprintuvas, didesnę jėgą generuojantys stabdžiai, elektronikos valdomas išmanus galinės ašies diferencialas, per stabilumo sistemą „Dynamic Stability Control“ (DSC) posūkiuose užtikrinantis didesnio sukimo momento perdavimą daugiau sukibimo turinčiam išorinės pusės ratui, ir iki 19 colių skersmens lengvo lydinio ratlankiai.

Galia ir ekologija

Nuo gamybos pradžios siūlomi šeši optimizuotos galios ir ekonomiškumo varikliai: keturių cilindrų benzininiai ir dyzeliniai bei šešių cilindrų dyzelinė jėgainė. Motorų galia svyruoja nuo 110 kW/150 AG iki 195 kW/265 AG. Benzininių variklių vidutinės degalų sąnaudos 100 km siekia 6,4-6,6 litro, o dyzelinių – 4,7-5,7 litro pagal WLTP metodiką (CO2 emisijos: 123-150 g/km).

„BMW 330i“ modelyje sumontuotas atnaujintas 4 cilindrų variklis, kurio galia siekia 258 AG, o maksimalus pasiekiamas sukimo momentas – 400 Nm. Be to, šis motoras atitinka naujausią „Euro 6d-TEMP“ ekologijos standartą.

Naujuosius 3 serijos BMW galima rinktis tiek varomus galine ašimi, tiek su išmania visų varomų ratų sistema „xDrive“ (pasirinkus „BMW 320d“), visi automobiliai siūlomi su patobulinta 8 laipsnių automatine „Steptronic“ pavarų dėže, o dyzelinius „BMW 318d“ ir „BMW 320d“ bus galima užsakyti ir su mechanine transmisija. Vėliau šiemet BMW pristatys labai sportišką automobilio „M Performance“ ir itin efektyvią iš tinklo įkraunamo hibrido versijas.

Funkcijų valdymui keturi būdai

3 serijos BMW standartinė įranga buvo išplėsta, pasiūlant daugiau aukščiausio lygio interjero detalių, komforto ir inovacijų. Automobilis valdomas nauju, sportišku, oda trauktu multifunkciniu vairu, atnaujinti salono apšvietimo mygtukai, pavarų svirtis ir valdymo prietaisų plotas aplink ją bei skaitmeniniai ekranai.

Priekyje sumontuotos naujo dizaino sėdynės, kurias dabar už papildomą mokestį galima rinktis aptrauktas „Vernasca“ oda.

Vairuotojo informacinę ir valdymo sistemą gali sudaryti 12,3 colio įstrižainės skaitmeninis prietaisų skydelis bei 10,25 colio centrinės konsolės multimedijos ekranas. Septintos kartos BMW operacinė sistema optimizuota intuityviam prietaisų ir funkcijų valdymui tiek per lietimui jautrų ekraną, tiek naudojantis „iDrive“ valdikliu arba mygtukais ant vairo, tiek ir gestų bei balso komandomis.

Gamintojai taip pat daug dėmesio skyrė ir geresnei garso izoliacijai naujajame 3 serijos BMW – tam panaudotas specialus akustinis priekinis bei šoniniai (pasirenkami papildomai) stiklai ir garsą sugeriančiomis putomis užpildyti priekiniai statramsčiai.

Lietuvoje pirmą kartą aktyvuojama paslauga

Naujajame automobilyje ženkliai išplėsta skaitmeninių paslaugų pasiūla per „BMW Connected“ bei „BMW ConnectedDrive“ sistemas. Pastaroji pirmą kartą aktyvuojama ir pristatys daugybę inovatyvių paslaugų naujųjų BMW savininkams Lietuvoje: nuotoliniu būdu vykdomus atnaujinimus, skaitmeninio rakto funkciją, suteikiančią galimybę automobilį atrakinti ir užvesti išmaniuoju telefonu bei kitas paslaugas.

Į naująjį 3 serijos BMW įdiegtas išmanusis skaitmeninis pagalbininkas „Intelligent Personal Assistant“ ne tik visapusiškai išmano automobilį ir gali kvalifikuotai patarti, bet ir atsako į komandas balsu, padėdamas vairuotojui susitvarkyti su įvairiausiomis užduotimis. Jutiklių ir pagalbinių funkcijų visuma, integruota į „Parking Assistant“ sistemą, leidžia automobilį pasistatyti sudėtingiausiose situacijose be ypatingų pastangų: 3 serijos BMW geba rasti stovėjimo vietą ir be vairuotojo įsikišimo įvažiuoti į ją arba išvažiuoti iš jos tiek manevruojant išilgai, tiek šonu.

Vairuotojui kelyje padės dar daugiau išmanių asistentų. Dabar jau standartinėje įrangoje įdiegta perspėjimo apie gresiantį susidūrimą su pėsčiaisiais ar transporto priemonėmis sistema su stabdymo funkcija bei nukrypimo nuo eismo juostos perspėjimo sistema. Papildomai galima pasirinkti „Driving Assistant Professional“ paketą, kuris apima aktyviąją greičio palaikymo sistemą, veikiančią kartu su „Stop&Go“ funkcija ir galinčia visiškai sustabdyti automobilį, taip pat vairavimo ir eismo juostos laikymosi pagalbą, eismo juostos keitimo perspėjimo, apsaugos nuo šoninio susidūrimo ir skersinio eismo pavojaus perspėjimo funkcijas bei kitus vairuotojo asistentus.

Naujasis 3 serijos BMW Lietuvoje kainuoja nuo 38.190 Eur.

Kategorijos: 
Automobiliai: