You are here

BMW 3-Series F30

Kokias mintis mums sukelia trečioji „BMW“ serija? Vieni tikriausiai pamena save prie pirmos „trečiuko“ kartos E21 vairo, kiti galbūt vis dar mielai suka „saulutes“ su E30 „chuliganke“ ar skraido gatvėmis su trečios kartos E36 „kregžde“. Faktas, kad visi gerai žino ir sekančias dvi „trečiukų“ kartas: E46 ir E90, kurie kaip ir dauguma „BMW“ modelių laikomi „kelių erelių“ automobiliais bei gatvėse ne retai palydimi piktu žvilgsniu. Tačiau pasirodžius šeštos kartos modeliui, kodiniu pavadinimu F30, mitai apie „erelius“ prie šio automobilio vairo turėtų išsisklaidyti, nes naujosios kartos 3 serijos „BMW“ sedanas išlaiko itin solidų įspūdį, dvelkia elegancija ir įpareigoja laikyti jį rimto vairuotojo, mėgstančio prabangą ir komfortą, draugu.

Išbandę naująjį „BMW 320d Modern Line”, dėliojame savo mintis bei dalinamės įspūdžiais.

Aštrias diskusijas keliantis dizainas

Šeštos kartos „trečiuko“ istorijos pradžią laikykime 2011 m. spalio 14-ą dieną, kai „BMW“ savo gimtajame mieste, Miunchene, oficialiai pristatė naująjį 3 serijos sedaną, priklausantį prabangių vidutinio dydžio automobilių segmentui. Ar pamenate, kaip tuomet nemaža dalis automobilių mėgėjų peikė šio „trečiuko“ priekinę dalį, tiksliau, priekinius jo žibintus, sujungtus su grotelėmis. Neslėpsime, kad keistai ši automobilio dalis atrodė ir mums, tačiau gal tai buvo neteisinga akių, nepratusių prie tokių naujų, pirmą kartą matomų „BMW“ formų, išvada. Automobilistai susiskirstę į dvi stovyklas: vieniems naujojo sedano priekis yra visiška nesąmonė, kitiems tobulumo viršūnė. Mūsų nuomonė tvirtai susiformavo tuomet, kai 2011 metais prieš Kalėdas teko šį automobilį pamatyti gyvai, jo pristatymo Lietuvoje metu bei per pasaulinę premjerą šių metų vasario mėnesį. Naujojo „trečiuko“ priekis tiesiog reikalavo dėmesio, kurio tikrai buvo negaila.

Trečios serijos „BMW“ sedano bandymo metu istorija kartojasi. Labiausiai traukianti šio automobilio kėbulo dalis išlieka jo priekis. Kiekvieną kartą į jį pažvelgus, akis vis bando atrasti kažką naujo, galbūt ieško sąsajų su „i“ serijos modelių žibintais. Lyginant su ankstesniu E90 modeliu, naujosios kartos atstovas atrodo paslaptingiau, naujos formos priekiniai žibintai, sujungti su grotelėmis tiesiog kviečia ieškoti paslapčių, o priekinės grotelės bando sukurti 3D vaizdą.

Kalbant apie automobilio galinę dalį, atsakymas vienas – ten nieko naujo: tie patys „L“ formos galiniai žibintai, matyti penktos serijos modelyje.

Žvelgdami į automobilį iš šono taip pat nematome nieko naujo, o tik dinamikos trūkumą ir tik šiek tiek kitokias elegantiškesnes kėbulo linijas, nei turėjo ankstesnis E90 modelis. Išlaikytas toks pat status priekinis stiklas ir identiška stogo linija, kuri užsibaigdama suformuoja mielesnę galinę dalį. Tam įtakos turi ir galiniai F30 žibintai, kurie giliau įeina į kėbulą, nei E90 modelyje. Dizaino prasme F30 modelis atrodo stilingesnis ir elegantiškesnis nei E90.

Tęsiant naujosios kartos palyginimus su ankstyvesniu modeliu, reiktų paminėti, kad naujasis modelis tapo ilgesnis (93 mm) bei platesnis (priekis paplatėjo 37 mm, o galas 47 mm), taip pat pailgėjo ir ratų bazė (+ 50 mm). Papildoma erdvė, leidžia laisviau pasijusti gale sėdintiems keleiviams. Automobiliui tapus didesniu,  jis palengvėjo net 40 kg.

Vairuotojo sostas mygtukų karalystėje

Apžiūrėjus automobilį iš išorės, skubame pasižvalgyti po jo vidų. Čia randame gerai žinomą, iki smulkmenų atidirbtą bavarišką stilių. Salonas pasižymi solidžia išvaizda: viskas išdėstyta tvarkingai, neperkrautai ir ten kur reikia, spalvos suderintos, bendras stilius išlaikytas. Salone naudojamos medžiagos pasižymi aukšta kokybe. Malonu liesti tiek odinį vairą, tiek prietaisų mygtukus, tiek kitas salono detales. Su interjeru suderinta net tokia smulkmena kaip automobilio raktelis. „Modern“ linijoje jis priderintas prie interjero spalvos bei papuoštas sidabrine juostele.

Į akis iš karto krenta centrinėje konsolėje esantis ekranas, kuris nebesudaro antrojo prietaisų skydelio įvaizdžio kaip tai buvo E90 modelyje ir tuo pačiu suteikia didesnį erdvės pojūtį žvelgiant iš vairuotojo pozicijos. Naujos išvaizdos centre įtaisytas monitorius su spalvotu ekranu yra plonas bei dailus. Įsitaisius į vairuotojo vietą apima toks jausmas, lyg sėdėtume tvarkingame verslo ofise, odiniame krėsle, o visos darbui reikalingos priemonės būtų išdėstytos ranka pasiekiamose vietose, užtikrinant, kad darbai bus atlikti be jokių nereikalingų judesių. Šį jausmą stiprina ir tai, kad centrinė konsolė yra pasukta į vairuotoją 7 laipsniais, o vairas yra toks patogus, kad jo nesinori paleisti iš rankų. Vairuotojo vietą užskaitome! Taip pat, verta paminėti, kad sėdynė reguliuojasi lengvai ir įvairiomis padėtimis, taip pat puikiai prilaiko staigiai įveikiant posūkius. Tarp sėdynių esantis porankis leidžia tiek vairuotojui, tiek šalia sėdinčiam keleiviui patogiai pasidėti ranką. Norint padaryti vairuotojo darbo vietą dar patogesnę, reikėtų užsisakyti elektra reguliuojamas sėdynes ir vairą (mūsų bandytame modelyje to nebuvo).

Dėl vairuotojo „BMW“ inžinieriai pasistengė kaip reikiant, būtent jo vieta patogiausia automobilyje. Priekyje sėdinčio keleivio vieta taip pat yra patogi, tačiau čia kojoms yra palikta mažiau erdvės, kurią šiek tiek riboja centrinės konsolės dešinėje pusėje esantis statramstis. Kalbant apie keleivių sėdinčių gale patogumą, žemesniems nei 190 cm ūgio žmonėms kelionė turėtų būti tikrai patogi. Tam įtakos turi pailginta ratų bazė bei priekinių sėdynių galuose esantys grioveliai, suteikiantys papildomus 15 milimetrų keleivių keliams. Tačiau galinės sėdynės galėtų būti šiek tiek minkštesnės, o sėdėsena galėtų būti žemesnėje pozicijoje. Kita vertus, sėdėsena yra aukštesnė dėl to, kad nekabėtų kojos.

Automobilyje esantys mygtukai, kurių nesiryžome skaičiuoti, nesukelia jokios painiavos ir nesuteikia šanso užsiimti ilgalaike reikiamo mygtuko paieška. Kiekvienas reikalingas mygtukas lengvai randamas ir pasiekiamas be jokių pastangų. Legendinė „iDrive“ sistema sukurta aiškiai, ji palaiko „draugišką“ ryšį su valdytoju, ją nesunkiai perprastų ir penkių metų vaikas. Modernu ir paprasta!

Atsižvelgiant į poreikius, bus galima rinktis iš trijų komplektacijų: „Modern“, „Luxury“ ir „Sport“, kurios skirsis tiek vidaus, tiek išorės dizaino elementais bei, žinoma, techninėmis savybėmis.

Dar viena maloni smulkmena. Bagažinė! Kad ji yra pakankama, 480 litrų talpos, gal ir ne taip įdomu. Įdomiau yra tai, kaip įmanoma į ją sukrauti tiek daug litrų užimančius sunkius krovinius, kuriuos tempiame abejomis rankomis ir neturime jokio supratimo kaip nepaleidžiant jų iš rankų rasime automobilio raktus ir kaip pavyks atidaryti bagažinę. „BMW“ apie komfortą nepamiršo ir čia. Naujajame 3 serijos „BMW“ sedane galima pasirinkti specialų „Comfort Access“ priedą (jis buvo bandomajame modelyje), kuris leis bagažinę atidaryti, neliečiant jos rankomis. Užteks žemiau galinio buferio paprastu kojos judesiu aktyvuoti bagažinės atidarymo mechanizmą ir bagažinė pati atsidarys. Valio!

Užveskime variklį!

Automobilio raktelį dedame į kišenę, paspaudžiame „Start“ mygtuką ir.. išgirstame, kaip plaka 2,0 litrų turbodyzelinė naujojo 3 serijos „BMW” širdelė. O ji plaka stipriai! Norėtųsi, kad 4 cilindrai ir 184 „arkliai“ keltų mažesnį triukšmą.

Pradedame važiuoti. Apie kelionės pradžią iš karto informuoja saugos diržai, kurie maloniai šiek tiek įsitempia, lyg norėdami pabrėžti, kad kelionė šiuo automobiliu bus ypatinga ir tikrai neverta iš jo išlipti.

Automobilis keliu rieda tolygiai, variklio galios trūkumo visiškai nesijaučia, 380 Nm sukimo momentas visada pasiruošęs būti išnaudotas, pavaros jungiasi nejuntamai, neįmanoma pajusti net menkiausio kelionės trukdžio. Mūsų bandytame modelyje buvo sumontuota aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė. Net aštuonios pavaros! Pabandome įsivaizduoti, kiek kartų jos turėjo persijungti. Tikrai daug. Bet nė karto to nepajutome. Net gi tada, kai staigiai spustelėdavome akceleratoriaus pedalą. Tobula! „Trečiukas“ su tokia pavarų dėže tikrai galės pasipuikuoti prieš konkurentus „Audi A4” ir „Mercedes-Benz C Class“, turinčius šiek tiek mažiau pavarų, ir girtis ekonomiškesniu važiavimu bei mažesne aplinkos tarša.

Pabandėme pavaras junginėti ir patys su prie vairo įtaisytomis svirtelėmis. Tačiau tai tik ir liko bandymu, nes norint išnaudoti aštuonių pavarų teikiamą efektyvumą, jas reikėtų per daug dažnai junginėti, o ir „automatas“ tuomet tikriausiai šaiposi, kad neva jis, šį darbą atlieka geriau. Tegul ir dirba! O mes važiuojame toliau, galėdami nebent pasvajoti apie tai, kaip automobilis elgtųsi kelyje su mechanine šešių laipsnių dėže. Turėtų būti puiku!

Važiuojant nelygiu keliu automobilio pakaba jaučia labai daug, vairuotojas taip pat tai pajunta. Tačiau salone niekas nebarška. Ilgiau pavažinėjus prie tokio pakabos darbo priprantama, nes vis gi imi mėgautis vairavimo malonumu ir nebekreipi dėmesio į sportišką pakabą, kuri pagal savo apibūdinimą tokia ir turi būti. Atmintis apie kietą pakabą sugrįžta nebent tuomet, kai pervažiuoji greitį priverčiantį mažinti kalnelį („gulintis policininkas“).

Ekonomiškai ar sportiškai?

Automobilis leidžia mums pasirinkti, kokiu režimu važiuosime. Iš „Driving Control Experience“ sistemos siūlomo meniu galime rinktis: „Eco Pro“, „Comfort“, „Sport“ arba „Sport Plus” režimą. Pagal gamyklinius parametrus automobilis tikriausiai nuo konvejerio turėjo nuriedėti su automatiškai įjungtu „Comfort“ režimu. Bent jau tokia mūsų nuomonė, nes tai viduriukas tarp konservatyvaus ekonomiškojo ir paaugliško sportiško režimo bei puikus atskaitos taškas, pagal kurį galime lyginti kitus režimus. Komfortišku režimu važinėjome nuo pat pradžių ir pripratome prie to, kaip dirba automobilio variklis bei kaip jis reaguoja į akceleratoriaus paspaudimus.

Įjungus „Eco Pro“ režimą automobilis tapo tarsi pririštas, atrodo, kad kažkas išbaidė ne vieną dešimtį „arklių“ iš po kapoto. Tuo pat metu, kai perjungėme šį režimą, prietaisų skydelyje atsirado indikacija rodanti, kada važiuojame efektyviai, ir sufleruojanti, ką daryti, kai nesilaikome efektyvaus važiavimo taisyklių. Pabandėme nesilaikyti šių taisyklių ir mes. Stipriau paspaudus akceleratoriaus pedalą ir momentinių kuro sąnaudų rodyklei peržengus efektyvaus važiavimo ribą, prietaisų skydelyje pasirodžiusi indikacija, vaizduojanti koją ir pedalą, sufleruoja, kad norėdami išlaikyti ekonomišką važiavimą, turime pristabdyti. Šaunu! Norint taupiai važiuoti, visą strategiją ruoš kompiuteris. Tikriausiai tik tuomet pavyks pasiekti gamintojo deklaruojamas kuro sąnaudas - 4,4 l/100 km. Bandymo metu važiuojant įvairiais režimais ir skirtingos paskirties keliais kompiuteris mums rodė vidutines 7l/100 km kuro sąnaudas.

Pavažiavę ekonomiškai, grįžtame atgal į „Comfort“ režimą ir tuomet renkamės „Sport“ variantą. Akimirksniu šį režimą pajuntą visas kūnas. Automobilis tarsi įtempė raumenis. Rankomis pajutome, kad vairas tapo tvirtesnis, pakaba standesnė, o variklis žvaliau reaguoja į akceleratoriaus paspaudimus. Paskutinis „Sport Plus“ režimas leidžia mėgautis sportiniu važiavimu, nesikišant į jį jokioms kontrolėms.

Vos nepamiršome paminėti, kad naujoji 3 serijos „BMW“ pavarų dėžė neleidžia svirties nustumti į „P“ padėtį, kai norime automobili paliktį stovėti. Norint atlikti šį įprasta veiksmą reikia paspausti mygtuką. Tas visiškai nekomplikuoja situacijos ir prie to labai greitai priprantama. Tiesiog dar kartą įsitikini, kad norint, jog kažkas suveiktų, reikia spausti mygtukus. Kalbant apie „P“ padėtį išlieka nebent didesnė tikimybė, jog lengviau pamiršime nuspausti mygtuką, nei stumtelėti svirtelę į reikiamą padėtį.

Elektronika ima vis labiau valdyti automobilius ir tai nesukelia jokios nuostabos. Jei jau prakalbome apie tai, verta paminėti, kad naujajame „trečiuke“ nerasime elektroninio stovėjimo stabdžio, kurį turi dauguma naujų automobilių. Čia šis stabdis išliko normaliu rankiniu stabdžiu. O tai tik dar daugiau džiaugsmo mėgstantiems sportišką vairavimą.

Jeigu nenorite šio dyzelinio variklio, „BMW“ siūlo kelias alternatyvas. Galima rinktis silpnesnį bei ekonomiškesnį dyzelinį variklį su 163 AG ir 380 Nm arba benzininius: 2,0 litrų su 245 AG ir 350 Nm („BMW 328i”) arba 3,0 litrų su 306 AG ir 400 Nm („BMW 335i”).

Ar žinome už ką mokame?

Nors automobilis tikrai geras, ir turi vos kelis minusus, tačiau pagrindiniu minusu galima būtų laikyti jo kainą, kuri yra gana didelė. Bazinė šio „320d” modelio versija kainuoja 122 900 litų. Tačiau vienareikšmiškai aišku, kad šis 3 serijos BMW sedanas bus populiarus, apie tai kalba ir ilga šio modelio istorija. Pagrindinių konkurentų „Audi A4” ir “Mercedes-Benz C Class” kainos taip pat labai panašios, taigi šių prabangių vidutinio dydžio automobilių pirkėjai viliojami tikrai ne kainomis.

Pradedant pildyti papildomos įrangos sąrašą, kaina pradeda augti dešimtimis. Mūsų bandyto modelio kaina siekė 174 tūkst. litų. Čia gali iškilti dilema, ar rinktis „trečiuką“ su visais privalumais, ar galbūt 5 serijos „BMW“ su skurdesniu įrangos sąrašu.

Tačiau tikėtina, kad šeštoji 3 serijos “BMW” karta turės savo pirkėją ir tęs geriausiai parduodamo, prabangių vidutinio dydžio automobilių segmentui priklausančio „BMW“ modelio, pradėto gaminti dar 1975 m., istoriją. Vis gi, įdomu, ko verti turėtų būti pasirodysiantys naujieji „trečiukai“ su universalo, kupė ar kabrioleto kėbulais bei, žinoma, tikriausiai labiausiai laukiama versija su magiškąja „M“ raidele.

Verdiktas

Naujasis 3 serijos „BMW” sedanas yra  pastebimas gatvėje, paslaptingas jo žvilgsnis tikriausiai sugeba užburti ne vieną, trokštantį naujovių ir įvaizdžio. Šį modelį sunku būtų priskirti mėgstančių palakstyti gatvėmis kategorijai, tai galėtų būti žmogaus, mėgstančio formuoti įvaizdį, automobilis. Žmogaus, kuris darbo dienomis komfortiškai važiuoja į darbą, o laisvalaikiu mėgaujasi sportiško vairavimo teikiamais malonumais. Automobilis turi viską, ko reikia, taigi pirkėjui belieka išsiaiškinti, ar tai atitinka jo poreikius.

F30 modelis yra sukurtas taip, kad visose srityse lenkia savo ankstesnės kartos narį – E90. Toks ir turi būti naujas modelis.

Kalbant apie pliusus ir minusus, tai 3 serijos „BMW“ sedanui riebų pliusą dedame už puikiai paruoštą vietą vairuotojui, ne ką mažesnis pliuso ženklas tenka ir atletiškai automobilio išvaizdai – priekis tiesiog pavergė. Ir žinoma, sunku būtų nepagirti naujojo „trečiuko“ valdymo.

Didžiausias minusas tenka aukštai automobilio kainai. Taip pat mums nepatiko dyzelinio variklio garsas ir centrinėje konsolėje esantis statramstis, šiek tiek ribojantis priekyje sėdinčio keleivio erdvę.

Kategorijos: 
Automobiliai: