You are here

Pavyzdinis Deivido „BMW 328i E36"

  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36
  • BMW 328i E36
    BMW 328i E36

„Šį „BMW E36“ pirkau kaip „Winter Beater'į“, tačiau jau dvi žiemas jis praleido garaže“,- taip pokalbį pradeda Deividas, juodo „BMW 328i“ sedano šeimininkas. „Pirmąją žiemą automobiliui buvo atliekami kėbulo remonto darbai, o antrąją buvo imtasi įvairių modifikacijų instaliavimo bei įvairių smulkmenų keitimo“.

BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka

328i su M paketu

Pradedant viską nuo pradžių, tai tokio „BMW 328i E36“ su „M“ paketu Deividas ieškojo gana ilgai. Tai sąlyginai retas egzempliorius, turint omeny, kad tiek variklis, tiek „M“ apdailos yra sudėtos dar „BMW“ gamykloje originaliai. Viskas atitinka pagal VIN kodą. Įdomu tai, kad didžioji dauguma Lietuvos keliais važinėjančių „BMW E36“ su 2,8 litro varikliais nėra tokie išriedėję pro gamyklos vartus, o jiems atlikti variklių swap'ai. Originalus „BMW 328i“ Lietuvos keliuose nėra dažnas egzempliorius.

Tokio automobilio įsigijimo tikslas buvo turėti smagų „Winter Beater'į“, su kuriuo būtų galima sudalyvauti drifto treniruotėse ant sniego ir panašiai. Tačiau vos tik prie šio automobilio buvo prisiliesta, jo statusas iškart pasikeitė. Svajonės apie pasivažinėjimą su juo žiemą buvo akimirksniu išsklaidytos ir nuspręsta šią „kregždę“ paversti tik vasaros sezonui skirtu daily car'u, kuris iš visų išsiskirtų savo paprastumu ir subtilumu.

BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Šis 1995 metais pagamintas „BMW 328“ yra sutvarkytas praktiškai iki paskutinio varžtelio ar paskutinio originalaus mažyčio fiksatoriaus, kuris tokio amžiaus automobiliui jau nieko nesuteikia, tačiau pas Deividą viskas turi būti taip, kaip buvo suprojektuota „BMW“ inžinierių, kiekviena net ir pati smulkiausia detalė turi būti ten, kur numatė gamintojas. Visi automobilio kėbulo darbai truko apie metus laiko, bet po to sekantį žiemos sezoną buvo tęsiamas kelias tobulybės link.

BMW 328i E36

Gėrybės tiesiai iš gamyklos

Pagal VIN kodą šis automobilis turi 2,8 litro 190 AG ir 280 Nm galios variklį, sujungtą su mechanine greičių dėže, pilną „M“ paketą bei daug gėrybių iš papildomo sąrašo, kuriuos užsisakė pirmasis šio automobilio savininkas. Automobilyje yra pilnas OBC, juodos lubos, sportinės, odinės, šildomos sėdynės, Hi-Fi aparatūra su dvejomis piščialkomis, galinis porankis su vieta dviem puodeliams, dviejų zonų oro kondicionierius, stoglangis. Net ir vairas yra iš papildomo sąrašo.

Be to, automobilis yra apautas originaliais 17 colių Style32 ratlankiais, kurie buvo nuimti nuo 8 serijos „BMW“. Sudėta „Scorpion“ išmetimo sistema, „H&R“ spyruoklės bei „Bilstein Performance“ amortizatoriai, kurie automobilį tiesiog prikausto prie kelio, o vairuotojui leidžia pajausti ypatingą vairavimo malonumą. Ne veltui ant jų puikuosi „Niurburgring“ trasą atvaizduojantys lipdukai.

BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Deividui neužteko vien rimto kėbulo remonto, automobiliui buvo suteikta ir daugiau įdomių elementų. 2016 metų sezonui jo „328i“ gavo „E36 3.2 EVO M3“ stabdžių diskus, suportus bei priekines stebules, taip pat armuotas stabdžių šlangutes. Gale stabdžiai yra nuo „328i E46“. Šios modifikacijos automobiliui suteikia stabilumo, jis yra geriau valdomas, o taip pat pasikeitė ir pasukamumas.

Gale dar sumontuota ir itin reta blokiruotė (2.93 perdavimo skaičius), kuri yra originaliai nuo „E36 328i“. Taigi automobilis turi originalų variklį bei originalią blokiruotę, tokią, kurią numatęs pats gamintojas. Todėl automobilyje nesikeičia jokie perdavimai ir galima pajausti būtent tai, kaip važiuoja originalus „BMW 328i E36“.

BMW 328i E36

Būtent toks ir buvo Deivido tikslas: „Tikra mašina, kad būtų aišku, kaip iš tikrųjų važiuoja originalus „328i“. Galutiniame variante tai bus visiškai idealus standartinio kėbulo automobilis su keliomis variklio, pakabos ir stabdžių modifikacijomis, pagerinančiomis valdymą“. Šiam „BMW“ net ir padangos uždėtos tokios, kokias rekomenduoja pats gamintojas, pagal rekomendacijas ant automobilio statramsčių: priekyje 215/45, o gale – 235/40.

Tobulas interjeras

Deivido automobilyje viskas pilnai funkcionuoja, atlikus pilną diagnostiką įsitikinta, kad 100 procentų veikia visi davikliai. Be to,sutvarkytas yra ne tik kėbulas, bet ir ratlankiai, o apie interjero atnaujinimus reikėtų atskiro kelių lapų nuoseklaus pasakojimo.

Persiūtas vairas, persiūtos lubos, stoglangis, statramsčiai ir galinė palangė, kuri dar turi ir originalią (OEM) užuolaidą galiniam stiklui.

BMW 328i E36

Kadangi po visų kėbulo restauravimo darbų automobilis buvo pilnai surinktas ir po to sezono pabaigoje dar šiek tiek eksploatuojamas, tai per antrąją žiemą imantis pilno interjero tvarkymo darbų jį teko vėl visą išardyti. Kam to reikia? Pradedam nuo to, kad automobilio kilimui buvo atliktas cheminis valymas, priekinis skydas (vadinamasis panelis) buvo ypatingai atnaujintas. Kaip teigia Deividas, tai pareikalavo labai daug kantrybės, kol buvo pasiektas norimas rezultatas, bandant skirtingas chemijas ir metodus. Bet po maždaug penkiolikos plovimų buvo gautas siekiamas rezultatas.

Įdomiausia tai, kad interjere buvo pakeistos absoliučiai visos apšvietimo lemputės: spidometro, visų jungiklių centrinėje konsolėje ir t.t. Dabar čia pilnai dega visos lemputės, kurias gamintojas yra numatęs. Visos švyti vienodu tonu.

Taip pat originaliai šviečia ir pavarų perjungimo bumbulas, kuris yra nuo „BMW M3 E36“. Be to, short shift'as yra uždėtas nuo „Z3 M Coupe“.

BMW 328i E36

Negana to, dar buvo naujai pakeisti ir statramsčiai prie saugos diržų bei sudėtos naujos originalios išorės sandarinimo gumos aplink stiklus ir rankenėles, kurios dažniausiai būna sutrūkinėjusios arba susibangavusios. Taigi dėl to teko pilnai išardyti duris. Šis „BMW“ pasipildė tikrai dideliu kiekiu pačių įvairiausių naujų originalių detalių.

Planai

Nors tai ir visiškai standartiškai atrodantis automobilis, be išvirtusių ratų ar tiuningo elementų, tačiau 2015 metų sezone buvo sunku atsiginti aplinkinių dėmesio ir liuksų kėlimo į viršų.

BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Automobilis pilnai baigiamas ruošti 2016 metų sezonui ir į gatves išriedės su visais išvardytais dalykais.

Kalbant apie ateities planus, tai Deividas užsimena, kad iki pilnos tobulybės jo automobiliui dar reikia „Fredrich Motorsport“ išmetimo kolektoriaus, žemesnės važiuoklės bei „DbilasDynamic“ įsiurbimo kolektoriaus.

Svarbiausias šio projekto akcentas – tvarkingas kėbulas, idealus interjeras bei gamintojo sprendimų išlaikymas. Nelieka nieko kito pasakyti, o tik tai, jog šis „BMW 328i E36“ yra pavyzdinis.

Taip pat skaitykite apie Liudviko BMW E36 Coupe

BMW 328i E36/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Autorius Vytautas Pilkauskas

Galbūt jūs irgi turite įdomų mylimą automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Pasidalinkite! Susisiekite su mumis el. paštu: info@98.lt arba parašykite žinutę į Facebook'ą

Kategorijos: 
Automobiliai: