You are here

Septintas elementas penktos serijos BMW sistemoje

  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka

E12, E28, E34, E39, E60 – tai nėra maisto skonį gerinančios medžiagos, o F10 – nėra reaktyvinis lėktuvas. Šie kodai atspindi automobilio markę, kurią yra nepaprastai malonu vairuoti. BMW.

Iki šiol žinojome šiuos šešis penktos serijos BMW modelių kodinius pavadinimus, tačiau 2016 metais šią kodų sistemą papildė visiškai naujas, septintas elementas – G30. Kaip jau tikriausiai visi supratote, tai septintos kartos penktos serijos BMW, pasikeitęs tiek savo išvaizda, tiek interjeru, tiek technologijomis.

BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka

2017 metų pradžioje šis penktukas pasiekė ir Lietuvą, taigi nuskubėjau su juo susipažinti.

Start!

Pirmadienis. Keletas minučių po 12-os valandos ir ranka jau gniaužia BMW raktelius, o po greitų trisdešimties žingsnių rodomasis dešinės rankos pirštas jau spaudžia mygtuką – Start!

BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Variklis užvestas, salone tvyro maloni tyla. Keli lengvi akceleratoriaus spustelėjimai ir prikimęs, itin malonus variklio garsas sudrumsčia ramybę. Po priekiniu dangčiu – dyzelinis, 6 cilindrų, 3,0 litrų agregatas, generuojantis 265 AG ir net 620 Nm galią, kuri yra perduodama į visus keturis varomuosius ratus per 8 laipsnių automatinę greičių dėžę.

Važiuojam! G30 siūlo tris važiavimo režimus: Eco, Comfort ir Sport. Renkuosi šitą ir prietaisų skydelis pasipuošia itin gražia spalvų palete, kurioje dominuoja karštos spalvos. Tiesą pasakius, ir kiti du režimai prietaisų skydą nuspalvina dailiai, tačiau važiavimui jie buvo ne tokie įdomūs.

Nors „arklių“ sąlyginai ir ne daug, tačiau milžiniškas sukimo momentas leidžia šiam beveik 1,8 tonos sveriančiam automobiliui būti itin dinamišku. 100 km/h greitis pasiekiamas vos per 5,4 sek. Stipriau gazuojant – tikrai lipdo prie sėdynės.

BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Gamintojo teigimu, itin dinamiškas „530d xDrive“ modelis vidutiniškai naudoja vos 5,0-5,4 litro degalų šimtui kilometrų kelio. Šįkart važiavimas nebuvo skirtas ypatingai kuro sąnaudų analizei, bet gražiai elgiantis su akceleratoriaus pedalu, momentinės sąnaudos itin nenorėjo aukštai kilti ir laikėsi labai padoriame, 6-7 litrų šimtui kilometrų lygyje.

Sport & Comfort

Keliu naujasis penktukas juda stabiliai, važiuoklė puikiai dirba savo darbą, kurį lyginant su pirmtaku, itin pagerino naudojami absoliučiai nauji amortizatoriai garantuojantys aukščiausio lygio komfortą. Net gi su standartine važiuokle – automobilis plaukia keliu, per daug nereaguodamas į kelio nelygumus ir leidžiantis vairuotojui mėgautis važiavimu. Įjungus Sport režimą, pakaba tampa kiek standesnė, tačiau padidėjęs kietumas neatima komforto jausmo, o duobės, „gulintys policininkai“ ir kiti nelygumai įveikiami sklandžiai, išlaikant sportiškai alsuojantį variklį ir stipriai į kelią besiremiančias „arklių“ kanopas, kuomet tenka sukti vairą staigesniuose posūkiuose.

BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kad šis automobilis sukurtas mėgavimuisi važiavimu įrodo ir tai, jog vidus izoliuotas nuo pašalinių garsų, čia niekas nebarška net gi visiškai pritildžius garso aparatūrą. Bet muzikos šiame automobilyje tildyti neverta - „Harman Kardon“ garso sistema leidžia mėgautis švariu melodijų skambesiu, kurį papildo itin ausiai mielas stipriau paspausto variklio skleidžiamas murkimas.

Naujoviškas interjeras

Sėdėti prie automobilio vairo patogu, tinkamas sėdynės ir vairo padėties sureguliavimas ilgai netrunka. Kaip įprasta BMW markės automobiliuose – centrinė konsolė yra pasukta į vairuotoją, taigi visi mygtukai ir valdymai pasiekiami lengvai. Viskas tiesiog po ranka. O jeigu rankoms šalta, tai galima įsijungti šildomą vairą. Šios funkcijos įjungimo knopkė įtaisyta neįprastoje vietoje. Na, bet ji visuomet šalia.

BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Informacinė valdymo sistema „iDrive“ kontroliuojama nesudėtingai, viskas rodoma 10,25 colio įstrižainės ekrane, kuris lyginant su F10 modeliu, „išlindo“ iš prietaisų skydo. Į vairuotojo duodamas komandas meniu reaguoja akimirksniu, „nestabdo“, norima informacija pateikiama akimirksniu. „Namų zonoje“ atsirado kelios sekcijos su pagrindiniais valdikliais, kurie leidžia greitai naviguoti tarp pagrindinių temų.

Pasikeitė ir prietaisų skydelis, kuris iš analoginio virto skaitmeniniu. Vairuotojas taip pat gavo ir naują projekcinį ekraną virš prietaisų skydo. Dabar priekiniame stikle projektuojamas vaizdas yra net 70 procentų didesniame ekrane ir čia telpa daugiau informacijos. Čia atvaizduojama automobilio judėjimo, eismo ženklų, saugumo sistemų, navigacijos informacija, taip pat radijo stotys, grojaraščio ar telefono kontaktų įrašai.

Žinoma, dabar „Audi“ ir „Mercedes-Benz“ vairuotojui siūlo visiškai kitokio tipo skaitmeninius skydus, kur be spidometro ir tachometro dar palikta vietos ir navigacijos sistemos rodmenims. Panašu, kad BMW nenorėjo čia sukrauti visko, kas įmanoma ir apkrauti vairuotojo akis didžiuliu informacijos ir įvairių spalvų kiekiu ir daug ką suprojektavo į stiklą.

BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Verta paminėti, kad važiuojant atbuline eiga, vaizdo kamera centriniame ekrane pateikia beprotiškai gerą, aiškų ir švarų vaizdą. Trumpai tariant, kokybė šiame automobilyje išlaikyta visur. Vokiška tvarka taip pat!

Asistentai ir apsauginiai

Automobilio asistavimas vairuotojui ir saugumas – irgi aukščiausiame lygmenyje. Surinkta itin gera asistentų ir apsauginių komanda!

Septintos kartos BMW sedanai yra standartiškai aprūpinti stereo vaizdo kamera, su kuria papildomai galima komplektuoti eismo radarą ir ultragarso daviklius. Tarp eismo saugumo sistemų – kritinio stabdymo pagalba, įspėjimo ir stabdymo sankryžose pagalba, apsauga nuo šoninio susidūrimo. Pastaroji eismo saugumo funkcija nuolatos stebi eismo juostas aplink automobilį ir įspėja apie gręsiančius susidūrimus ar savarankiškai koreguoja automobilio judėjimą, kad jų būtų išvengta. Taip, jeigu automobilis pastebi, kad priekyje staiga atsirado kliūtis, sistema greitai nuskenuoja aplinką ir jeigu aptinka laisvą erdve, tai ne tik pristabdo automobilį kritiniu momentu, bet ir pakeičia jo judėjimo kryptį, kad visiškai būtų išvengta susidūrimo. O kuomet netikėtai iš šalutinio kelio prieš pagrindiniu keliu važiuojantį G30 išlenda kitas automobilis, sankryžų stebėjimo sistema užfiksuoja tokią situaciją ir kritiniu atveju sustabdo automobilį.

BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Be to, „BMW G30“ sistemos dar įspėja vairuotoją ir tuomet, kai pavyzdžiui, stovint prie sankryžos iš galo ryškiai per greitai artėja kitas automobilis, galintis atsitrenkti. Tuo metu sistema automatiškai įjungia avarinį signalą, kad iš paskos važiuojantis vairuotojas į tai galbūt sureaguotų, o BMW vairuotojas yra įspėjamas garso signalu, kad iš galo per greitai artėja kita mašina. Esant galimybei naujojo penktuko vairuotojas, išgirdęs tokį įspėjimą, gali sumažinti eismo įvykio galimybę arba jos visai išvengti, pavyzdžiui, staigiai pajudėdamas į priekį ar pan. (pagal eismo situaciją ir kitas aplinkybes).

Ką dar turi šis testuotas G30? Sąrašas daugiau nei trys A4 formato lapai. Iš viso to dar būtina paminėti autonominį vairavimą, kuris gali perimti vairavimą iš vairuotojo, tačiau vairo paleisti jam neleis. Rankas reikia ant jo laikyti, tačiau sukinėti nebūtina – tai atlieka pats automobilis.

BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tuo tarpu greičio palaikymo sistema „Active Cruise Control“, eismo juostų stebėjimo sistema, išmaniosios greičio ir transporto sistemos geba savarankiškai kontroliuoti automobilio greitį ir kryptį važiuojant iki 210 km/val. greičiu. Šios sistemos atsižvelgia į besikeičiančius greičio apribojimus ir kliūtis kelyje bei pagal tai atitinkamai pakoreguoja automobilio judėjimą. Pavyzdžiui, važiuojant automagistrale pirma juosta ir imant artėti prie priekyje važiojančio automobilio, penktos serijos BMW sistemos įvertinusios, kad antroji juosta yra laisva, pačios saugiai nukreips į automobilį į ją ir aplenks lėčiau judančią transporto priemonę. Jausmas kiek neįprastas, kai automobilis pats keičia juostą, tačiau pasaulis juda link to, link daugiau asistavimo vairuotojui, o BMW taip pat sėdi šiame traukinyje.

F10 vs G30

Žvelgiant į naujojo penktos serijos BMW išorę, ne vienas vos tik šiam automobiliui pasirodžius komentavo, o dar ir dabar komentuos, kad „niekas čia labai stipriai nepasikeitė, užtektų ir Facelift'u pavadint!“

Tačiau lyginant F10 ir G30 matome, jog pasikeitė visos kėbulo detalės, visos jos įgavo naujas formas, linijas ir pan. Facelift'ams įprastai nebūna tiek daug kėbulo atnaujinimų. O ką jau kalbėti apie tai, kad pirmą kartą istorijoje buvo tiesiogiai susietos radiatoriaus grotelės ir priekiniai žibintai.

BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Interjere taip pat viskas kitaip, viskas naujai. Automobilyje naudojamos technologijos taip pat itin pažengusios į priekį. Atnaujinti modeliai paprastai visko tiek ne gauna ir pasitenkina tik subtiliais pakeitimais.

Taip, G30 nėra revoliucinis modelis, tai penktos serijos evoliucija, bet naujojo modelio pakrikštijimas naująja karta – itin teisingas. Beje, naujasis penktukas yra itin panašus į naujausią septintos serijos flagmaną, kuriuos iš pirmo karto net gi įmanoma ir sumaišyti.

BMW 5-Series G30/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Lyginant su pirmtaku, naujasis modelis atrodo agresyviau ir solidžiau, tuo pačiu jis ir elegantiškas, o vairuoti jį dar maloniau. BMW žino sėkmės formulę, todėl šis puikiai subalansuotas gamintojo kūrinys, kaip ir ankstesni penktos kartos modeliai, toliau keliaus tuo pačiu, tiesiu sėkmės keliu, kurį šios markės ir modelio mylėtojai nuklos didžiuliais kiekiais eurų.

Bazė + M Sport + Business = €€ €€€

Testuoto ir itin daug visko prifarširuoto „BMW 530d xDrive“ modelio kaina 86 580 eurų. Jis dar buvo aprūpintas „M Sport“ paketu, kuris automobiliui suteikė kito dizaino priekinį bei galinį bamperius, 19 colių „M“ ratlankius, sportinius stabdžius, „M“ vairą, „BMW Individual“ juodas lubas bei išskirtinį Nappa odos interjerą, o komplektaciją papildžius „Business“ paketu atsirado raktas su displėjumi, adaptyvūs LED žibintai, nuostabusis vairavimo asistentas bei kt. Ir tai dar ne viskas, ką „BMW G30“ gali turėti..

Bazinė „530d xDrive“ kaina prasideda nuo 60 090 eurų, o pigiausias G30 kainuoja nuo 47 390 eurų, tai dyzelinė „520d“ versija.

Video:

Kategorijos: 
Automobiliai: