You are here

„BMW 767i“: prototipas su 16 cilindrų varikliu

1987 metais „BMW“ planuose buvo šešiolikos cilindrų V16 variklis, turėjęs atsidurti 7 serijos E32 modelyje. Faktas tas, kad šiame automobilyje jis buvo sumontuotas, tačiau masinei produkcijai jam nebuvo duota žalia šviesa.

Nors „BMW“ tuomet turėjo „750i“ modelį su dvylikos cilindrų varikliu, tačiau pagyrimo vertiems inžinieriams Karlhienz Dr. Lange, Adolf Fischer ir Hanns-Peter Weisbarth to nebuvo gana. Jų svajonė buvo – turėti ką nors dar geresnio, taigi 1987 metais jie dirbo prie šešiolikos cilindrų jėgainės. Šis projektas buvo pavadintas „Goldfish“.

Praėjus maždaug 6 mėnesiams, per 1987 metų Kalėdas, šis variklis buvo paruoštas, o 1988 metų pradžioje prasidėjo jo testai. Iš esmės tai buvo tas pats 12 cilindrų M70 variklis, priedo gavęs 4 cilindrus ir didesnį darbinį tūrį – 6,651 litro. Šio variklio svoris buvo 310 kg.

Šio 6,7 litro agregato galia siekė 408 AG ir 637 Nm, kas leido iki 100 km/h greitį pasiekti greičiau nei per 6 sekundes, o maksimalus greitis buvo 282 km/h. Tais laikais tai buvo įspūdingi skaičiai.

Itin galingas limuzinas buvo varomas galiniais ratais, į kuriuos galia buvo perduodama per 6 laipsnių mechaninę greičių dėžę, pasiskolintą iš 8 serijos E31 modelio.

Didelio tūrio variklio „arkliai“ buvo itin „ištroškę“ - miesto režimu 100 km kelio reikėjo 16,8 litro, o trasoje – 11,8 litro degalų. Bet tai tikriausiai skaičiai, kuomet važiuojama ramiai.

Ir nors toks variklis buvo puikus pasiekimas, tačiau jis turėjo ir problemų, kadangi dėl savo dydžio V16 agregatas užėmė itin daug vietos variklio skyriuje. Todėl čia netilpo aušinimo sistema, kurią teko perkelti į galą. Galinė automobilio dalis atrodė itin keistai, lyginant ją su standartiniais modeliais. Abiejuose galiniuose sparnuose buvo plačios oro angos bei buvo panaikinti rūko ir atbulinės eigos žibintai. Tačiau tai buvo prototipas, o gamybai paruoštam modeliui ši žibintų problema būtų buvus išspręsta. Juk svarbiausia buvo pradžioje pilnai ištestuoti variklį ir visos jo sistemos darbą.

Laimei, prototipas funkcionavo gerai ir gamintojas šį modelį jau krikštijo „Super Seven“ vardu. Gaila, bet „BMW“ nesiryžo šio septintos serijos modelio su varikliu, turinčiu dvi eiles po aštuonis cilindrus, leisti į masinę produkciją. Tai liko, tik gamintojo galimybių pademonstravimas.

Kategorijos: 
Automobiliai: