You are here

Edgaras: BMW E30 man yra automobilis, hobis ir kažkas daugiau

carvertical VIN patikra

Septyni ištikimybės metai prie „chuligankės“ vairo ir jokio noro skirtis su juo – nuostabu! Vargu, ar gali būti kitaip, kuomet kalba eina apie ikoniniu tapusį „BMW E30”. Čia puikiai tiktų tik ištrauka iš meilės romano: „..vos tik jį pamačius, iškart įsimylėjau.. mylėsiu jį, rūpinsiuos juo ir niekada niekada nepaliksiu.“

Akivaizdi tiesa, kad automobiliai turi labai stiprų potraukį – būtent taip nutiko ir mūsų pašnekovui Edgarui, kurį užvaldė ne kas kitas, o „BMW E30“.

Jau septynerius metus Edgaras rūpinasi šiuo automobilio, domisi absoliučiai viskuo, kas susiję su „E30”, o jeigu sužinotų, kad kur nors aukcionuose savaitės bėgyje išlys deficitinė detalė, tikriausiai visą tą savaitę net nemiegotų tikrindamas naujus skelbimus.

Iš tikrųjų, sunku perteikti raštu visa tai, ant kiek Edgaras yra išprotėjęs dėl „BMW E30”. Metas smagiai pasakėčiai apie tai.

98.lt:  Ar „BMW E30“ yra pirmasis tavo automobilis?

Edgaras: Pirmasis mano automobilis buvo „Volvo S40“, o „BMW E30“ yra antrasis. Nusipirkau jį tiesiog „for fun“, lyg jis būtų „kovine mašina“ padalyvauti įvairiuose slalomuose arba šiaip „palakstyti“. Tačiau laikui bėgant jis tapo tuo, ką matote dabar prieš akis. Užsikrėčiau „E30” liga ir visai netikėtai įsivėliau į automobilio tobulinimo procesą.

„Volvo S40” buvo tik susisiekimo priemonė, nuvykti iš taško A į B ir C, o „BMW E30” man yra ne tik susisiekimo priemonė, tai automobilis, hobis ir kažkas daugiau.

98.lt: Kas paskatino įsigyti šį automobilį?

Edgaras: Kalėdų progą nusprendžiau sau pasidovanoti „ką nors gražaus“ (juokiasi). Iš vaikystės vasaros atostogų, praleistų kaime, prisiminiau, kaip kaimynas varinėdavo pardavimui automobilius, tarp kurių pasitaikydavo daug įvairių „e30-tukų“. Šie automobiliai savo išvaizda buvo kritę man į akį, nors tai ir nebuvo mano svajonių mašinos, bet kažkodėl užsimaniau pats tokį modelį turėti savo garaže. Renkantis turėjau tik du kriterijus: 2.5 litro motoras ir kupė kėbulas. 2007 metų gruodžio mėnesį būtent toks ir atsidūrė pas mane. Būtumėt matę, kaip nekaltai jis tuomet atrodė – kaip koks „laskutas“ (garsiai juokiasi).

Tik nupirkęs, kitą dieną variau jį registruoti ir praeiti techninę apžiūrą, bet kadangi dėl kelių defektų techninės apžiūros nepraleido, tai palikau šį džiaugsmą pavasariui. Reikalavimų neatitiko šarnyrai, žibintai ir rankinis stabdis. Taigi ką tik nupirktas automobilis buvo paliktas peržiemoti garaže. Teko atsiprašyti „Volvo S40” ir iš taško A į B važinėti su juo.

98.lt: Bet matosi, kad tokiam nekaltai atrodančiam automobiliui kilo noras suteikti naujovių. Nuo ko prasidėjo tobulinimo darbai?

Edgaras: Kaip dabar atsimenu, pirmas darbas buvo užtamsinta priekinė optika. Po to, berods sekė R17 lengvojo lydinio ratlankių ir žemesnių spyruoklių paieškos. Įsigijau baltus R17 ratus. Beje, automobilis vis dar tobulinimas iki dabar (juokiasi).

Iki tol jokių vizijų, kaip turėtų atrodyti automobilis, neturėjau. Pirminis planas buvo nusipirkti jį ir minimaliai pagražinti, absoliučiai net nebuvau domėjęsis „E30”, bet gavosi visai kitaip - „E30“ oldschool is cool (juokiasi).

98.lt: Esi surinkęs daug deficitinių detalių, kur jas randi?

Edgaras: Didžiąją dalį detalių radau ir supirkau Lietuvoje, o likusių detalių, kurių Lietuvoje praktiškai neįmanoma rasti, dairausi Vokietijos ir Anglijos aukcionuose bei forumuose. Kasdien mažiausiai po dešimt kartų tikrinu aukcionus ir forumus tikėdamasis, kad galbūt atsiras koks nors lobis.

98.lt: Koks buvo pats įdomiausias sandėris/kuriozas dėl deficitinės detalės?

Edgaras: Hmm....važiavau pirkti „Mtech 2“ apdailos dalių ir pakeliui mėnesiui atėmė teises už KET pažeidimą. Dėl teisių mažiausiai skaudėjo galvą, bet už tai, kiek laimės buvo dėl nupirktų apdailos dalių (juokiasi).

Būtent nuo „Mtech 2” apdailos dalių paieškos ir įsivėliau į automobilio tobulinimo procesą. Galvojau, kad šias apdailas gausiu lengvai, tačiau susidūriau su netikėta problema, paieškos trūko ilgai, todėl jų įsigijimas sukėlė džiaugsmo protrūkį. Tuomet ir pradėjau rimčiau domėtis „E30”, taip pat kilo noras turėti tobulai atrodantį automobilį su jam pritaikytais retais priedais.

98.lt: Kaip į tavo automobilį gatvėje reaguoja žmonės?

Edgaras: Žmonės gatvėje „Like‘ina“ (juokiasi) Tie, kurie domisi automobiliais – supranta, ką vairuoju. Ypatingai tai daro „BMW“ automobilių vairuotojai arba senesnių kitų markės automobilių vairuotojai, pavyzdžiui: „Mercedes-Benz“ ar „Audi“.

Dar įdomu būna pastebėti žmonių reakciją, kuomet šalia maniškio stovintį kokį nors prabangų automobilį jie praleidžia pro akis, nes žvilgsniai užkliūna už „E30”. Ne retais atvejais ir tokių prabangių automobilių vairuotojai iškelia nykštį ar nusišypso.

98.lt: Į kokį kitą automobilį galėtum iškeisti savo „E30“?

Edgaras: Šio „laskuto" nei keisčiau, nei parduočiau, bet jam į kompaniją mielai nupirkčiau „E30 M3“ (juokiasi).

98.lt: Kuriuo dabartiniu automobilio elementu džiaugiesi labiausiai?

Edgaras: Labiausiai džiaugsiuosi tada, kai surinksiu pilną komplektą. Labai pradžiugintų žibintų valytuvai. Gal netyčia žinote, kur juos gauti? (juokiasi). Beje, labai džiugina išsvajotas ir pagaliau sulauktas naujas „Alpina“ priekinio bamperio lip‘as.

98.lt: Kol kas jo nematome.. Kada ruošiesi pasipuošti?

Edgaras: Jis dar neuždėtas. Automobilis dabar uždarytas žiemos miegui, per kurį planuoju „sukergti“ „Alpina“ ir „Mtech 2” apdailas bei instaliuoti keletą kitų retų detalių. Žiemomis praktiškai visuomet vyksta automobilio atsinaujinimo darbai. Be to, nuo įsigijimo jis nėra matęs lietuviškų žiemų ir druskų. Automobilį eksploatuoju kasdien, bet tik šiltuoju sezono metu. Žiemai šiuo metu skirtas kitas „BMW“.

98.lt: Ko tavo „E30” dar trūksta iki pilnos laimės?

Edgaras: Liko labai ne daug: „dbilas“ įsiurbimo sklendės ir keletą kitų „niekučių“ taip pat iš „dbilas“ (juokiasi). Tada galėsime pratęsti pokalbį (šypsosi).

Edgaro „BMW E30” patobulinimų sąrašas:

Išorė: OEM „Mtech 2“ apdaila, neskaitant galinio bamperio. Priekinė optika tamsinta, gale numerio rėmelis „Heckblende“, „shadowline‘as“.

Važiuoklė: ratlankiai R17 „Alpina“ replika, „Koni sport short“ reguliuojamo kietumo amortizatoriai,  „Weitec“ žeminančios spyruoklės 60/40, „BMW E90“ spyruoklių atraminės „lėkštutės“, visur sudėtas poliuretanas, bei LSD 3.91.

Stabdžiai: priekis – 308 mm, galas – 294 mm, „Goodridge“ armuotos stabdžių šlangutės, „ATE blue racing“ stabdžių skystis.

Salonas: „Mtech 2“ mažasis vairas, „Alpina 4 spoke“ vairas, „Alpina“ medinis bėgių bumbulas, pilnas „OBC 13“, „Mtech“ galinio vaizdo veidrodėlis su apšvietimu, galinė palangė su užuolaidėle, galinių sėdynių galvos atramos, juodos lubos.

Variklio skyrius: stock'inis - m20b25 ir „Wiechers“ strut bar‘as.

Galbūt jūs irgi turite įdomų mylimą automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Pasidalinkite! Nufotografuosime jūsų automobilį ir parašysime apie jį. Rašykite mums el. paštu: info@98.lt

Kategorijos: 
Automobiliai: