You are here

„BMW E30 Sport Touring“: dviejų durų universalas

„BMW“ pirmąjį trečios serijos (E30) universalą pristatė 1987 metais, po to, kai vienas iš kompanijos darbuotojų iš trečios serijos sedano sukūrė universalo kėbulo „trečiuką“. Vyras norėdamas į automobilį sutalpinti daugiau krovinio, pasigamino tai ko jam reikia. Šį savo projektą jis parodė „BMW“ vadams, kuriuos tai sužavėjo ir jie praėjus trims metams, 1987 metais, pradėjo gaminti trečios serijos universalą serijiniu būdu.

Tai įdomi „BMW“ istorijos detalė, tačiau šis pasakojimas ne apie tai.

Dviduris universalas

Pasirodo, „BMW E30“ su universalo kėbulu pasaulyje jau egzistavo daug anksčiau, kuomet dar 1982 metais Olandijoje gyvenantys du broliai - Henk ir Henny Luchjenbroers – sugalvojo pagaminti „3-Series Touring“ versiją su dvejomis durimis.

Jie turėjo automobilių kėbulo remonto dirbtuves, taigi nenuostabu, kad galvose sukosi įvairios mintys. Jie net gi buvo nustebę, kad tuomet Vokietijoje jokie automobilių kėbulo specialistai nerizikavo imtis tokio projekto.

Ši idėja jiems buvo gimusi jau seniai, o tam įkvėpimą davė „BMW 2002 Touring“ modelis, gamintas anksčiau. Broliai mąstė savo sumanymą realizuoti panaudojant penktos serijos „BMW“, bet galiausiai buvo nuspręsta rinktis naują „E30“, kuris būtent 1982 metais ir pasirodė.

Projektas

1982 metų pabaigoje jie gavo visiškai naują „BMW E30 320i“ kupė ir tuoj pat pradėjo projektą. Taigi 1983 metais pirmasis „Luchjenbroers Sport Touring“ buvo paruoštas.

Ši automobilio transformacija buvo tokia gera, kad Olandijoje įsikūrusi „BMW“ atstovybė patvirtino šį projektą ir užtikrino, kad automobilio garantija nebus panaikinta.

Įdomu tai, kad ant „E30“ kupė kėbulo buvo uždėta pirmos kartos „VW Golf“ galinė dalis (gerai įsižiūrėjus tikriausiai atpažįstate „Golf“ bagažinės dangtį), o pirmam savo kūriniui broliai gavo dovanų aerodinaminį paketą ir ratlankius iš „BBS“.

Galinės automobilio dalies šoniniai stiklai buvo pagaminti pačių brolių. Galinių arkų vidus buvo sustiprintas, kad atlaikytų papildomai atsiradusį svorį gale. Tą taip pat reikėjo atlikti ir dėl to, kad buvo panaikintas rėmas už galinių sėdynių. Taigi nulenkus galines sėdynes, krovinio skyrius dabar turėjo lygias grindis dideliam kroviniui vežti.

Tokios kėbulo modifikacijos visiškai neturėjo įtakos automobilio valdymui, nebuvo jokių pašalinių garsų. Tik dėl didelių stiklo plotų saulėtomis dienomis automobilio viduje buvo karšta kaip „šiltnamyje“.

Iš viso broliai pagamino keturis tokius „BMW Sport Touring“ egzempliorius, kurių pats pirmasis yra nuvažiavęs vos 5 400 kilometrų ir dabar yra laikomas brolių serviso patalpose.

Tokių automobilių paklausa buvo daug didesnė, tačiau šiam projektui broliai iš Olandijos neteikė prioriteto.

Pirmą kartą pamačius tokios versijos „BMW E30” iškart kilo klausimas, ar tai koks nors slaptas ir niekur nedemonstruotas „BMW“ projektas. Tačiau tai pasirodo yra dar įdomiau, nes nors ir dvidurį, tačiau „E30“ universalą šie broliai iš Olandijos sugalvojo padaryti anksčiau, nei pats gamintojas.

Kategorijos: 
Automobiliai: