BMW H2R: Vandeniliu varomas automobilis su V12 varikliu
„BMW H2R“ (Hydrogen Record Car) - absoliučiai kitoks BMW automobilis, apie kurio egzistavimą tikriausiai žino nedaugelis.
Tai 2004 metų bavarų kūrinys, kuriuo gamintojas norėjo pademonstruoti vandeniliu varomo automobilio sportines savybes, o vėliau (2005 metais) pristatė ir vandeniliu varomą septintos serijos sedaną „Hydrogen 7-Series E65“.
„H2R“ turi iš „BMW 760Li E65“ modelio pasiskolintą 6,0 litrų V12 variklį su 285 AG. Šis benzinis variklis buvo modifikuotas, kad dirbtų naudojant vandenilį.
Kadangi šis automobilis buvo sukurtas siekti įvairių greičio rekordų, jis buvo vienvietis ir turėjo itin aerodinaminį kėbulą, kurio oro pasipriešinimo koeficientas buvo 0.21.
Net 5,4 metro ilgio automobilis svėrė 1560 kg. Pagreitis nuo 0 iki 100 km/h trūko 6 sekundes, o maksimalus greitis siekė daugiau nei 300 km/h.
2004 metų rugsėjo 19 dieną su šiuo automobiliu buvo pasiekti devyni pasaulio rekordai (vandeniliu varomo automobilio, turinčio vidaus degimo variklį), kurie buvo oficialiai patvirtinti FIA.
BMW Hydrogen 7-Series
Nepaisant šio automobilio pasiekimų, „Hydrogen 7-Series“ nesulaukė sėkmės. Per 2005-2007 metus buvo pagaminta 100 automobilių, kurie buvo skirti politikams, verslininkams, įvairiems įžymiems žmonėms, kurie buvo kaip vandeniliu varomų automobilių ambasadoriai.
Tiesa, „Hydrogen 7-Series“ galėjo važiuoti tiek benzinu, tiek vandeniliu. 6,0 litrų V12 variklis turėjo 260 AG ir 390 Nm. Automobilio pagreitis iki 100 km/h – 9,5 sek.
Vandenilio bako talpa buvo 170 litrų, o benzino bako talpa – 73,8 litro. Vien tik su vandeniliu būtų galima įveikti apie 201 km, o su benzinu – 480 km. Bendrai, važiuojant normaliu režimu ir naudojant abi degalų rūšis automobilis galėjo įveikti daugiau nei 640 km.