You are here

BMW i3: elektrinis miesto vijurkas

„BMW i3“ yra visiškai kitoks Vokietijos automobilių gamintojo kūrinys, neįprastas šios markės gerbėjams, tačiau labai įdomus tiek savo išvaizda, tiek technine puse.

Gatvėje šio automobilio neįmanoma praleisti pro akis, jo taip pat beveik neįmanoma ir išgirsti, nes į priekį jis juda tyliai, naudodamas elektros energiją, kurios pasak gamintojo užtenka nuo 130 iki 170 km.

Šis galu varomas elektromobilis, atrodantis tarsi burbulas, yra itin lengvas, apautas 19 colių ratlankiais su labai siauromis padangomis, turi į abi puses atsiveriančias duris, yra gana erdvus, itin dinamiškas, o visiškai nenuspaudus stabdžio pedalo su juo galima įveikti kad ir 200 kilometrų atstumą.

„BMW i3“ su vienu baterijos įkrovimu tokio atstumo įveikti negali, tačiau tai gali padaryti „BMW i3 REx“ versija, turinti ne tik elektros motorą, bet dar ir dviejų cilindrų benzininį variklį, padedantį prailginti įveikiamą atstumą dar apie 150 kilometrų – kaip nurodyta gamintojo brošiūroje.

Visus šiuos teiginius sudėjus į vieną visumą, susidaro labai įdomaus ir išskirtinio automobilio vaizdas. Tiesa, jis turi savo vertę - „BMW i3“ kaina senąja valiuta - litais - sudarytų sumą iš šešiaženklio skaičiaus. Nežinant, kaip „i3“ atrodo, tektų gerokai paspėlioti, mėginant prieš akis susidaryti apibūdinto automobilio paveikslą.

Video reportažas iš automobilio testo:

REx"

„BMW i3 REx“ - tai elektromobilis, turintis ne tik elektros motorą, bet ir 34 AG, 73 Nm dviejų cilindrų motociklo variklį, kuris neperduoda galios į ratus, o tik įkrauna elektros baterijas, kuomet „pasibaigia elektra“ ir užtikrina, kad automobilis iškart nesustos ir su juo dar bus galima įveikti nemažą atstumą. Būtent tokią šio elektromobilio versiją ir išbandėme.

Tiek elektros variklis, tiek benzininis agregatas yra sumontuoti gale. Benzininis variklis „sotinasi“ kuru iš 9 litrų talpos bako, kuris yra papildomas per dešinės pusės priekiniame sparne įtaisytą užpylimo angą.

Elektromobiliiui turėti „atsargoje“ benzininį variklį yra puiku, nes nesant galimybei pasikrauti baterijas, bent jau benzino bus galima įsipilti kiekvienoje degalų kolonėlėje.

Žinoma, šis privalumas, leidžiantis nuvažiuoti daugiau kilometrų, turi ir pora minusų. „BMW i3“ be „range extender“ variklio kainuoja apie 3 500 eurų pigiau, bei yra 120 kg sunkesnis, tačiau realiai svoris turi įtakos tik elektromobilio pagreičiui.

Sprinteris

Elektromobilis „BMW i3“ turi 170 AG ir 250 Nm galią, kuri leidžia nuo 0 iki 60 km/h greitį pasiekti vos per 3,7 sek. („i3 REX“ šį greitį pasiekia per 3,9 sek.), o iki 100 km/h - per 7,2 sek. 1390 kg sveriantis „i3 REx“ iki 100 km/h greitį pasiekia per 7,9 sek.

„i3“ pagreitis palieka neišdildomą įspūdį ir tuomet pradedi galvoti, kaip nerealiai turėtų startuoti elektromobilis iš Amerikos - „Tesla Model S“.

„BMW i3" akceleracija nuo 0 iki 60 km/h

Su „i3“ nuo šviesoforo visuomet norisi pajudėti dinamiškai, pajaučiant jo sprogstamąją jėgą. Tokio pagreičio gali pavydėti praktiškai didžioji dauguma gatvėse važinėjančių automobilių. Važinėjant mieste visuomet pavyko spėti įšokti į atsiradusį laisvą tarpą.

Staigiu pagreitėjimu „BMW i3“ vairuotojui leidžia džiaugtis tiek startuojant, tiek važiuojant didesniu greičiu. Pavyzdžiui, „i3 REx“ pagreitis nuo 80 km/h iki 120 km/h pagal gamintoją trunka 5,5 sek. Geras pagreitis visame greičio diapazone užtikrina, kad užmiestyje lėčiau važiuojančių automobilių lenkimas truks itin trumpai – tuo įsitikinome ir patys.

O kam tie stabdžiai?

Iš viso „BMW i3“ testo metu buvo įveikta 215 km atstumas. Važiuojant stabdžio pedalas tebuvo nuspaustas 7-8 kartus. Nuvažiavus jau pirmuosius 200 metrų supranti, kad su šiuo elektromobiliu galima laisvai važiuoti naudojant ir teisingai dozuojant tik akceleratoriaus pedalą. Jį spaudžiant, automobilis greitėja, o atleidžiant ima lėtėti. Kuo staigiau atleidi, tuo staigesnis lėtėjimas, besitęsiantis iki visiško elektromobilio sustojimo.

Pripratus stabdžio pedalas visiškai pamirštamas ir jis naudojamas tik išskirtiniais atvejais, atsiradus kliūčiai kelyje. Žinoma, važiuojant vien akceleratoriaus pedalo pagalba, reikia numatyti kelis veiksmus į priekį bei tinkamai paskirstyti pedalo atleidimo laipsnį. Bet važiavimas „BMW i3“ nepareikalavo papildomų pastangų eismo situacijos numatymui, ji buvo įvertinama praktiškai taip pat, kaip ir važiuojant tradiciniu automobiliu.

Didžiąją įveikto atstumo dalį sudarė važinėjimas Vilniaus mieste: tiek centre, tiek aplinkkeliuose, tiek senamiestyje, tiek miegamuosiuose rajonuose. Be to, važiavome iš Vilniaus į Trakus ir atgal. Irgi be stabdžių.

Staigiau atleidus akceleratoriaus pedalą, „i3“ apie lėtėjimą praneša kitiems vairuotojams įjungiant galinius stabdžių žibintus.

Taip pat atleidžiant šį pedalą, visuomet skydelyje, priešais akis, galima matyti, kad tuo metu yra įkraunamos baterijos. Kuo staigiau atleidi, tuo daugiau energijos sugeneruojama.

Kas būna, kai baigiasi elektra?

Gamintojas nurodo, kad su „BMW i3 REx“ elektromobiliu, turinčiu 18,8 kWh talpos bateriją galima įveikti 130-170 km atstumą, ir dar apie 150 km atstumą, naudojant benzininio variklio sukuriamą energiją.

Paėmus automobilį testui su pilnai įkrauta baterija ir pilnu degalų baku, borto kompiuteris pagal prieš tai važiavusiojo režimą, rodė, kad elektra galima įveikti 109 km, o benzinu dar 99 km atstumą.

Kadangi automobilis yra varomas elektra, o norint, kad jos ilgiau užtektų, važiavimo metu muzikos klausėmės ne itin garsiai, o oro kondicionierius būdavo įjungtas tik tuomet, kai dėl lauke lyjančio lietaus pradėdavo rasoti priekinis stiklas. Pirmąjį vakarą, tamsiu paros metu, lyjant lietui, naudojant tiek priekinius, tiek galinį valytuvą, buvo įveikta 46 km atstumas, o elektros sąnaudos sudarė 15,7 kWh/100 km. Borto kompiuteris rodė, kad elektra dar galima įveikti 69 km, o benzinu dar plius 101 km. Taigi bendras galimas įveikti atstumas šiek tiek išaugo.

Kadangi Vilniaus mieste nėra „BMW i3“ įkrauti tinkamos įkrovimo stotelės, o dėl to važiuoti iki Vievio ar Elektrėnų nesinorėjo. Todėl norint susigrąžinti bent šiek tiek pirmą vakarą išvažinėtos elektros energijos, užsukome į „Krasta Auto“ saloną. Laisvo laiko nebuvo daug, todėl krovimas truko tik apie 50 minučių, nors borto kompiuteris rodė, kad iki maksimumo dar reikėtų krauti apie 1 val. 50 min. Trumpas energijos pliūpsnis, borto kompiuteryje įžiebė 103 km atstumą, kurį galima įveikti elektra.

Upsss… baigėsi elektra. Pripažinsime, mažėjant kilometrų skaičiui, darėsi šiek tiek nejauku – ramybę užtikrino tik tie 9 litrai benzino, esantys atsargoje.

Kuomet buvo įveiktas 116 km atstumas, borto kompiuteris rodė, kad elektros energijos liko tik 5 procentai arba keturiems kilometrams. Tuomet automatiškai įsijungė benzininis variklis, gaminantis papildomą elektros energiją ir neleidžiantis visiškai sustoti.

Kiek elektros naudoja „BMW i3“?

Atsimenate, po pasikrovimo „BMW“ salone, borto kompiuteris rodė, kad su ne pilnai įkrauta baterija bus galima įveikti 103 km atstumą, bet jis gavosi 13 km ilgesnis. Taip pat į teigiamą pusę išaugo ir įmanomas įveikti atstumas benzinu: nuo 101 km iki 130 km. Išvada tokia, kad važiuoti sekėsi gana ekonomiškai, papildomai sugeneruojant energijos baterijoms.

Visi 116 km (įskaitant važiavimą į Trakus) buvo įveikti vidutiniu 52 km/h greičiu sunaudojant 13,6 kWh/100 km. Visą laiką buvo važiuojama normaliu režimu, nebūnant „stabdžiu“ mieste, nevengiant paspausti gazą iki dugno bei atliekant kelis lenkimus užmiestyje.

Gamintojas deklaruoja vidutines 13,5 kWh/100 km elektros sąnaudas. Įsitikinome, kad tai galima pasiekti be didelių pastangų – aišku, tam tenka atsisakyti elektrą naudojančių prietaisų.

Kiek benzino naudoja „BMW i3“?

Taigi taigi, kokios yra „BMW i3“ kuro sąnaudos? Pasibaigus elektrai, turėjome pilną benzino baką (9 litrai). Borto kompiuteris rodė, kad su šiuo kiekiu galima įveikti 130 km atstumą, gamintojas tuo tarpu deklaruoja, kad benzininis variklis nuvažiuotą atstumą gali pratęsti iki 150 km. Kas šioje situacijoje neteisus? Gamintojas ar borto kompiuteris, skaičiuojantis tikimybes pagal ankstesnį mūsų važiavimo būdą.

Taigi atlikome eksperimentą. Vilniaus mieste nuvažiavome veikiant benzininiam varikliui lygiai 60 km atstumą ir iškart sukome į degalinę pasipildyti degalų. Borto kompiuteris rodė, kad nepasipildžius dar galima nuvažiuoti 61 km.

Pylėme tol, kol „iššovė degalų pistoletas“. Ekrane rodė, kad tilpo 3,61 litro degalų. Taigi pagal turimus duomenis atlikus matematinius veiksmus gauname, kad šimtui kilometrų kelio „BMW i3 REx“ naudoja 6,01 litro benzino. O pagal tokius duomenis, pilnai išnaudojus visą degalų baką turėtų beveik pavykti įveikti deklaruojamą 150 km atstumą.

Faktas, kad įveikiamas atstumas priklauso nuo įvairių faktorių: vairavimo stiliaus, maršruto charakteristikų, lauko temperatūros, elektrinių automobilių prietaisų naudojimo.

Dar keli faktai

Pasikartosime, „BMW i3“ yra labai įdomus miestui skirtas elektromobilis, ir apie jį kalbėti galima daug. Kas gi dar liko nepaminėta?

Išorė. Taip, šio elektromobilio išorė tikrai išskirtinė, tai patvirtino ir žvilgsnių į jį gausa bei vairuotojų geranoriškumas užleidžiant „i3“ į priekį eismo kamščiuose. Beje, „BMW i3“ eismo spūstis gali apvažiuoti ir važiuodamas „A“ juosta. Tikrai smagus jausmas, netrukdomam lenkti visą „kamštį“.

Interjeras. „i3“ interjeras taip pat atrodo netradiciškai. Čia naudojamos iš atliekų pagamintos apdailos detalės, kurios žvelgiant vienu kampu atrodo keistai, o kitu lyg ir gražiai. Skonio reikalas. Bet už papildomą kainą galima užsisakyti odinius krėslus ir kitokios materijos apdailas.

Durys. Galinės durys atsidaro į priešingą pusę dėl to yra lengviau išlipti sėdintiems gale, bet tuo pačiu yra būtina atidaryti ir priekines duris, kurių neatidarius – galinės durys neatsivers. Prie to tenka priprasti norint padėti daiktus į galą.

Erdvė. Itin patogios ir sportiškai atrodančios sėdynės apgaubia kūną, o vairas maloniai limpa prie rankų. Salone itin jaučiama erdvė. Gale įsitaisyti gali ir aukštesnis žmogus. 260 litrų bagažą galima sutalpinti bagažinėje (atlenkus galines sėdynes erdvė išauga iki 1100 litrų), o dėtuvėje po priekiniu dangčiu tilps labai ne daug krovinio. Be to, ten savo vietą užima elektros kabelis bei kiti automobilio priežiūros daiktai.

Tobula tyla. Važiuojant elektra „i3“ juda itin tyliai. Tą faktą patvirtina ir tai, kad riedant siauromis Vilniaus senamiesčio gatvelėmis teko pora kartų pyptelėti signalu, kad nuo važiuojamosios dalies pasitrauktų pėstieji, nes netgi privažiavus prie jų visiškai šalia, jie negirdėjo automobilio.

Sujaukta tyla. Visa ši tyla yra sujaukiama tuomet, kai baigiasi baterijų energija ir įsijungia benzininis dviejų cilindrų variklis. Tuomet visa tai girdi tiek aplinkiniai, tiek esantys automobilyje. Garsas toks lyg važiuotum su motoroleriu. Benzininio variklio skleidžiamas garsas šiek tiek erzina ir būtent tai yra vienintelis šiam elektromobiliui skiriamas minusas. Norėtųsi tikrai geresnės šio variklio garso izoliacijos.

Padangos. „BMW i3“ yra apautas išskirtinio dydžio padangomis, sukurtomis specialiai šiam automobiliui. Ant priekinės ašies sumontuotos 155/70 R19 dydžio padangos, o ant galinės – 175/60 R19. Visas šis siaurumas – vardan ekonomiškumo!

Tokio dydžio, nauja, vasarinė „Bridgestone“ pagaminta padanga kainuoja apie 130 eurų.

Kaina. Elektromobilio „BMW i3“ kaina prasideda nuo 36 125 eurų, o „i3 REx“ versija kainuoja nuo 39 950 eurų.

Brangus, bet labai smagus elektrinis miesto žaisliukas.

2017 metais BMW atnaujino „i3" modelį, kuris tapo išraiškingesnis ir sportiškesnis - naujas BMW i3S

Automobiliai: