You are here

Jo didenybė „BMW X5“. Kuo jis gali nustebinti?

  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5
  • BMW X5
    BMW X5

Ar atsimenate tuos laikus, kuomet BMW pristatė pirmos kartos „X5“ visureigį? Buvo tikrai kažkas stebinančio. Buvo 2000-ieji metai. Be to, tuomet daug kas sugebėdavo nustebinti. Naujas galingas kompiuteris, naujas mobilus telefonas ir t.t. Dabar gi esame matę tiek daug visko, kad norint padaryti įspūdį nėra taip lengva.

G05

O ar gali nustebinti ketvirtos kartos „BMW X5“?

BMW X5

Vos tik pasirodžius šiam automobiliui, turinčiam kodinį pavadinimą G05, buvo sakančių, kad naujojo „Ikso“ išorė beveik nepakito nuo trečios kartos modelio. Žibintai, bamperis, grotelės, „raumenys“ - visa tai gerokai kitokios formos, bendra automobilio visuma iškart sufleruoja, kad tai naujos kartos modelis, todėl laikyti naująjį „X5“ faceliftu yra labai netaktiška. Be to, automobilis sukurtas ant naujos platformos, o interjero pokyčiai ir įvairiausių technologijų gausa tik dar labiau įtvirtina naujos kartos faktą.

BMW tikrai rimtai padirbėjo prie šio automobilio, kad ir vėl sugebėtų nustebinti tiek lojalius, tiek naujus markės gerbėjus, tiek ir konkurentų stovyklą.

Naujojo „X5“ neįmanoma sumaišyti su jokiu kitu automobiliu. Išorė iškart sufleruoja, kad tai būtent jis. Viduje taip pat nekyla jokių klausimų dėl autorystės.

BMW X5

Lyginant su trečios kartos „X5“, naujasis „Iksas“ dar ir gerokai ūgtelėiojo: tapo ilgesnis, platesnis ir aukštesnis. Jis pailgėjo 36 mm (4922 mm), paplatėjo 66 mm (2004 mm) ir paūgėjo 19 mm (1745 mm). Jo ratų bazė taip pat išaugo – pailgėjo 42 mm ir siekia 2975 mm.

Automobilio prošvaisa yra 214 mm, o orinė pakaba leidžia jį dar 40 mm papildomai kilstelėti į viršų. Taigi nuvažiavus nuo asfalto, esant reikalui, automobilį galima pasikelti aukštyn. O važinėjant miesto keliais, jis labai gražiai atrodo, kuomet yra maksimaliai nuleistas. Tik pažiūrėkite, kokį charakterį jis tuomet demonstruoja. Veržlumas, galia ir elegancija veržiasi per kraštus.

BMW X5

Mygtukai

Interjeras spinduliuoja modernumu bei prabanga. Vairuotoją pasitinka nebe vienas, o du skaitmeniniai ekranai, nes prietaisų skydelis buvo suskaitmenintas. Jame į akis iškart krenta atvirkščiai pasuktas tachometras. Toks jo formatas būdingas prancūzams, tačiau panašu, kad dėl simetriškumo su greičio skale, bavarai taip pat pasirinko tokį variantą.

BMW X5

Pro akis taip pat nepraeina ir skaidri, iksu paženklinta pavarų perjungimo svirtis bei aplink ją esanti įvairiausių mygtukų teritorija. Pradedant pažintį su automobiliu, vairavimo procese norint aktyvuoti vieną ar kitą funkciją dėl tokios mygtukų gausos tenka nukreipti akis nuo kelio ir akimirką žvilgterėti ir surasti tą, kurį norisi paspausti. Žinoma, ilgainiui, ranka intuityviai žinos, kur kas yra.

BMW inžinieriai gana solidžiai pateikė klimato kontrolės reguliavimą – mažas skaitmeninis ekranas ir nedideli mygtukai šalia.

Viduje gražu, dailu, solidu, jauku, patogu. Automobilis sportiškas, komfortiškas, gerai valdomas ir suteikiantis vairavimo malonumą.

Keturi turbokompresoriai, keturi šimtai arklių

5,2 sekundės iki šimto ir keturi turbokompresoriai. Toks buvo testuoto „BMW X5 M50d“ pagreitis iki šimto ir toks po variklio dangčiu įtaisytų turbo skaičius.

Dyzelis, 3,0 litrai, 6 cilindrai. Ne trys, o net keturi, taip – keturi turbokompresoriai. 400 AG ir 760 Nm. Visa tai garantuoja tą įspūdingą, didelio automobilio dinamiškumą tiek nuo 0 iki 100 km/h, tiek virš šimto ribos. Maksimaliai akceleratorių galima spausti tol, kol greitį žyminti rodyklė pasieks 250 km/h žymą. 8 laispnių ZF dėžė savo darbą atlieka su pasimėgavimu ir be jokių nesąmonių.

BMW X5

Nuo to, kiek stipriai bus spaudžiamas gazas, priklausys ir degalų sąnaudos, o jos – pasak gamintojo, gali būti itin žemos. Vidurkis – vos 6,8 - 7,2 l/100 km, turint omeny tai, kad vairuojamas didžiulis tankas su galinga jėgaine. Fantastika. Realybėje vidurkis tikrai galėtų nusistovėti ties 10 litrų riba, derinant agresyvų važiavimą su ramiu plaukimu apšviestomis miesto gatvėmis.

Aišku, perkant tokį automobilį degalų sąnaudos tikriausiai nėra prioritetų sąrašo viršuje, tačiau dedant litrą prie litro galima nemenkai sutaupyti.

Duoklė komfortui

Visus, ištroškusios 400 arklių kelyje suvaldyti nėra sunku. Tiesa, reikia nepervertinti savo galimybių. Nors ir didelis, apautas 22 colių ratlankiais, tačiau „X5“ valdomas labai lengvai. Tik bent mažumėlę norėtųsi „kietesnio“ vairo, dabar jis kiek per lengvas.

BMW X5

Kurdami naująjį „X5“, BMW inžinieriai kaip reikiant padirbėjo prie jo komforto, todėl ir „lengvas“ vairas įeina į tą pačią komfortiškumo visumą, kurioje garbingą vietą užima ir adaptyvi dviejų ašių orinė pakaba. Pastaroji leidžia turint 22 colių ratlankius ir žemo profilio padangas nesiskųsti komforto stygiumi net ir važiuojant per nelygų, asfaltu nedengtą kelią.

Net gi sportinis režimas, suaktyvinęs arklius bei sustandinęs pakabą, ir toliau leidžia automobiliui būti gana komfortišku.

Papildomi „žaislai“

Testuotas modelis buvo aprūpinta „M Sport“ įrangos paketu bei daugybe įvairių technologijų, iš kurių galima išskirti naktinio matymo sistemą, puodelių laikiklius su šaldymo ir šildymo funkcija, puskilometrį šviečiančius išmaniuosiuos lazerinius žibintus, sugebėjimu autonomiškai atbulomis išvažiuoti iš aikštelės ar gatvės.

BMW X5

Pavyzdžiui, atvažiuojate į ankštą automobilių parkavimo aikštelę ir ieškodami laisvos vietos važiuojate vis toliau ir toliau, manevruodami tarp automobilių, tačiau vietos nerandate ir norite grįžti atgal. Apsisukti nėra kaip, taigi grįžimą reikia atlikti atbulomis, o tai padaryti su dideliu automobiliu kartais gali būti ir nelengva. Nebėda. Naujasis „X5“ sugeba atsiminti paskutinius 50 metrų ir ta pačia trajektorija gali grįžti atbulomis pats. Dar galima paminėti galimybę automobilio funkcijas valdyti balsu ir gestais, o visa kita tiesiog surašyta ilgame gamintojo papildomos įrangos sąraše.

Kainuoja

Visko tiek daug ir taip gerai, bet tikriausiai įdomu dar ir paties automobilio kaina. Ji taip pat yra „gera“.

Galingiausia „X5 M50d“ versija kainuoja nuo 99 650 eurų, o testuoto modelio vertė buvo net 129 230 eurų. Gamintojas prie viso to dar duoda ir 5 metų garantiją (arba 200 000 km).

Beje, pigiausio „X5 30d“ kaina startuoja nuo 79 353 eurų, tačiau panašu, kad ir į silpniausią modelį norėsis prisidėti įvairių „žaislų“, kurie kainą taip pat gerokai paaugins į viršų.

O galbūt kažkas kaip alternatyvą rinksis „Porsche Cayenne“, kurio kaina prasideda nuo 75 867 eurų. Galingesnė, 440 AG ir 550 Nm turinti „Cayenne S“ versija, galinti iki 100 km/h įsibėgėti per 5,2 sek. kainuoja nuo 93 291 euro. Taip pat yra ir kitų tokios pat klasės SUV, kurie kainuoja kiek pigiau.

Taigi, ar naujasis „X5“ vis tik nustebino? Savo kaina - taip.

Kitais dalykais jis nenustebino, bet pranoko lūkesčius ir paliko nuostabių emocijų kraitį. Tikrai norėtųsi tokį automobilį vairuoti kasdien ir būtų labai sunku kuo nors skųstis. Neturėtų „Iksas“ nustebinti ir lojalių BMW mylėtojų, tačiau tikėtina, kad pastarieji jį pamilo iš pirmo žvilgsnio ir įsirašė į planuojamų pirkinių sąrašą. Žinoma, labai nemažą dalį vairuotojų, šis automobilis nustebintų daugeliu dalykų.

Kategorijos: 
Automobiliai: