You are here

„BMW X5 Le Mans" su 700 AG turinčiu V12 motoru

„BMW X5 E53" su dvylikos cilindrų varikliu? Taip, buvo ir toks. 2000 metais pasaulį išvydo „Ikso" prototipas, turintis Le Mano 24 valandų lenktynėse dalyvavusio bolido variklį, dvigubai galingesnį nei „X5M E53" modelyje sumontuota jėgainė (4,8 litro, 355 AG).

Šeši litrai ir septyni šimtai „arklių"

„BMW X5 Le Mans" vardu pavadintas konceptas buvo sukurtas norint pažymėti „BMW" pergalę šiose prestižinėse lenktynėse bei ištestuoti „X5" galimybes. 1999 metais jose triumfavo „BMW V12 LMR" bolidas, kurio motorą buvo nuspręsta įdėtį į patį nelogiškiausią „BMW" modelį. Bet tai yra tik įdomiau, nes „M5" lyg ir nenustebintų su tokia jėgaine, o „Iksas" sukelia daugiau susidomėjimo.

Būtent šio bolido motoras atsidūrė po „X5" variklio dangčiu. 6,0 litrų dvylikos cilindrų jėgainė generavo 700 AG ir 720 Nm galią esant 8000 aps./min. O tai leido šiam visureigiui iki 100 km/h įsibėgėti per 4,7 s, o maksimalus greitis siekė 311 km/h. Galią į ratus perdavė 6 laipsnių mechaninė transmisija, pasiskolinta iš „850CSi".

Naujoji „X5" širdis sverė apie 80 kg daugiau nei standartinis 4,4 litro V8 variklis. V12 varikliui reikėjo ir net 50 procentų daugiau oro. Žvelgiant į patobulinto automobilio išorę, į akis labiausiai krenta variklio gaubte kyšanti anga, kuri ir suteikia reikiamą papildomo oro gūsį. Svorio balansas buvo paskirstytas santykiu 51:49.

Greitį demonstravo Niurburgringe

Įdomu tai, kad Le Mano lenktynėse dalyvavęs „V12 LMR" turėjo S70/3 variklį, generuojantį 590 AG. „Iksas" sugeneravo daugiau „arklių", nes jame įtaisytas variklis kvėpavo per dvigubus 80 milimetrų skersmens ortakius. Tuo tarpu Le Mano lenktynių taisyklės leido naudoti tik 32 mm skersmens oro kanalus.

„X5 Le Mans" taip pat buvo aprūpintas keturiomis sportinėmis sėdynėmis, apautas 20 colių ratlankiais ir 275/40 dydžio padangomis priekyje bei 315/35 - gale, turėjo 30 mm žemintą važiuoklę, kuri užtikrino stabilumą lekiant trasoje. Niurburgringo lenktynių trasą šis monstro širdimi aprūpintas „X5" įveikė per 7 minutes ir 50 sekundžių. Jis tikrai greitas. Iš viso buvo įveikta 14 trasos ratų.

Tikslas - atrasti „Ikso" galimybių ribą

„BMW" turėjo visai kitą planą su šiuo projektu. Gamintojas norėjo į „X5" įkišti V10 variklį iš Ralfo Schumacherio „Williams-BMW" Formulės-1 bolido. Tačiau nei viena tradicinė „BMW" greičių dėžė nebūtų atlaikiusi 18 000 aps./min. Be to, projekto vadomas Edward Walekas norėjo kuo labiau viską išlaikyti arčiau standartinės automobilio važiuoklės ir kėbulo. Nes vienas šio projekto tikslų buvo išsiaiškinti, kokios yra standartinio „X5" galimybių ribos.

„BMW X5 Le Mans" duomenys

Variklis: 6,0 litrų V12, benzinas
Variklio galia: 700 AG ir 720 Nm
Transmisija: šešių laipsnių mechanika, keturi varomi ratai
Maksimalus greitis: 311 km/h
Pagreitis nuo 0 iki 100 km/h: 4,7 s

Kategorijos: 
Automobiliai: