You are here

„BMW Z13“: Trys sėdimos vietos ir vairas centre

  • BMW Z13
    BMW Z13
  • BMW Z13
    BMW Z13
  • BMW Z13
    BMW Z13
  • BMW Z13
    BMW Z13
  • BMW Z13
    BMW Z13
  • BMW Z13
    BMW Z13
  • BMW Z13
    BMW Z13
  • BMW Z13
    BMW Z13

1993 metų Ženevos automobilių parodoje BMW pristatė įdomiai atrodantį mažą konceptą, pavadintą „Z13“ vardu, kuris turėjo tris, kitaip nei įprasta išdėstytas sėdimas vietas. ir centre sumontuotą vairą.

Tai buvo miestui skirto automobilio konceptas, todėl jo išorė buvo kiek neįprasta to metu BMW gaminamiems modeliams.

BMW Z13

Tokio automobilio idėją sugalvojo Robert Powell, kuris iš „Porsche“ kompanijos atėjo dirbti į BMW. Jis kasdien iš Štutgarto į Miuncheną važinėdavo penktos serijos BMW. Kuo ilgiau jis važinėjo, tuo labiau jis manė, kad mažas ir ekonomiškas automobilis būtų puikus mieste. Toks automobilis turėtų būti komfortiškas, prabangus, saugus, greitas, naudotų mažai degalų, turėtų navigaciją, puikią garso aparatūrą ir pan.

Taigi, toks buvo ir sukurtas. Vos 3,4 metro ilgio ir 830 kg svorio automobiliukas.

„Z13“ dizaineriai sugalvojo priekinį stiklą prailginti iki stogo, o gale suprojektavo plačius sparnus su didelėmis oro paėmimo angomis.

Trys durys, trys sėdimos vietos. Vairas centre, vairuotojas centre, o už jo du keleiviai. Turėtų būti įdomu sėdėti tokiame automobilyje, o dar įdomiau jį vairuoti. Vairas, nei dešinėje, nei kairėje – įdomu, ar toks automobilis būtų leidžiamas eksploatuoti Lietuvoje :)

BMW Z13

Į priekį šis konceptas buvo varomas 1,1 litro, 4 cilindrų varikliu, pasiskolintu iš „BMW K1100“ motociklo. Gale sumontuota jėgainė generavo 82 AG ir visa tai perdavė galiniams ratams per CVT transmisiją, įsigytą iš „Ford“ kompanijos.

Įdomu tai, kad šis konceptas buvo pilnai funkcionuojantis, o Ženevos parodoje jis sulaukė didelio susidomėjimo, todėl buvo duota užduotis pagaminti antrą tokį egzempliorių.

Antrasis buvo raudonas, jis turėjo iš aliuminio pagamintą kėbulą, galingesnį 1,2 litro variklį iš „BMW K1200“ motociklo, 5 laipsnių mechaninę greičių dėžę ir erdvesnį interjerą. Raudonojo automobilio maksimalus greitis siekė 180 km/h.

BMW Z13

„BMW Z13“ konceptas turėjo įvairių technologijų: elektrinį stovėjimo stabdį, oro kondicionierių, navigaciją, „Harman Kardon“ garso aparatūrą, odinį saloną, telefoną ir faksą.

„Z13“ jau buvo patvirtintas produkcijai, tačiau galiausiai šiam modeliui buvo uždegta raudona šviesa, kadangi 1994 metais BMW įsigijo „Rover Group“ su „Mini“ automobiliais, todėl „Z13“ tapo nebereikalingas.

VIDEO su „BMW Z13":

Kategorijos: 
Automobiliai: