You are here

Bosozoku stilius - unikali japonų subkultūra

Bosozoku tai japonų subkultūra, susijusi su motociklais, automobiliais ir gangsteriais. Šį termina būtų galima išversti taip – chuliganiškai važinėjanti gauja. Žodžio dalis „zoku“ būtent ir reiškia, kad tai yra grupė arba gauja.

Pirmieji šios subkultūros aktyvistai pasirodė dvidešimtojo amžiaus šeštajame dešimtmetyje, kai Japonijoje sparčiai augo automobilių pramonė. Dauguma bosozoku šalininkų atsirado iš žemesnės ekonominės klasės atstovų, kurie motociklus naudojo išreikšti maištingumui ir nusivylimui prieš įstatymus, švietimo sistemą bei senąsias tracijas. Jie taip pat turėjo ir specialią to stiliaus aprangą. Bosozoku narius sudarė jaunuoliai, sulaukę 20 metų amžiaus, kurie įstatymiškai buvo laikomi suaugusiais.

Bosozoku klanui priklausantys motociklų gangsteriai modifikavo savo motociklus (dažniausiai nelegaliai), pavyzdžiui, išaukštindami sėdynių atlošus ar nuimdami duslintuvus, kad važiuojant jie keltų kuo daugiau triukšmo. Motociklai buvo ryškūs, apklijuoti lipdukais. Taip pat jie praktikavo pavojingą ir nutrūktgalvišką vairavimą, nedėvint šalmų, manevruojant tarp automobilių bei nepaisant raudono šviesoforo signalo.

Devintajame ir dešimtajame dešimtmečiuose bosozoku nariai dažniausiai rengdavo masinius pasivažinėjimus, į kuriuos susirinkdavo daugiau nei 100 motociklų, kurie lėtai važiuodavo greitkeliu keldami triukšmą. 1982 metais gauja pasiekė 42 510 narių skaičių, kurie per pasivažinėjimus siausdavo keliuose, keldami grėsmę automobiliams bei praeiviams.

2004 metais Japonijos valdžia peržiūrėjo eismo įstatymą ir suteikė policijai daugiau galios areštuojant pavojingai grupėmis važinėjančius motociklus. Padidėjus areštų skaičiui, šiam judėjimui atėjo nuosmukio metas. Tačiau 2010 metais policija informavo, kad atsirado nauja bosozoku mada - buvo pradėta važinėti su motoroleriais.

Aštuntajame dešimtmetyje bosozoku stiliaus atsirado ir tarp automobilių. Jie taip pat stipriai triukšmavo, buvo gerai pastebimi, ryškūs, turėjo absurdiškas išmetimo sistemas, plačius ratus bei unikalų kėbulo tobulinimą: dideli bamperiai, spoileriai, platūs sparnai ir kiti elementai. Priekiniame bamperyje kabėjo iškišti tepalo aušinimo radiatoriai. Toks aušintuvų naudojimas buvo aštuntojo dešimtmečio sportiniuose automobiliuose, kas padėjo spręsti aušinimo problemas ir suteikdavo šiek tiek geresnes charakteristikas varikliams, kurie buvo negalingi. Įkvėpimą bosozoku stiliui būtent ir davė to meto sportiniai automobiliai, gansgteriai bei animacija.

Bosozoku galima vadinti labiausiai pamišusiu, keisčiausiu Japonijos automobilių modifikavimo stiliumi, kuris atspindėjo automobilio savininko nepasitenkinimą tuometine santvarka. Tais laikais buvo aišku, kad tokius automobilius vairuoja Japonijos gangsteriai, bet šiuo metu juos pamėgo ir kiti.

Ilgainiui bosozoku stilius gavo keletą atšakų: Shakotan, Yankii, Kyusha, Grachan.

Bosozoku stiliaus automobiliai yra taip modifikuoti, kad neįmonoma identifikuoti net tikslios automobilio markės. Taip atrodančių automobilių nepavyks sutikti jokioje kitoje šalyje - tai yra tik tekančios saulės šalyje.

Tiesa, dabar tokių gangsterių ženkliai sumažėjo, bet bosozuku gatvės kultūra yra išlikusi stipri tarp automobilių entuziastų ir keletos tiuningo kompanijų.

Kategorijos: 
 
 

Dakaro rezultatai