You are here

Antros kartos „Dacia Duster": Malonus siurprizas už ne daug pinigų

  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dacia Duster/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Dacia Duster/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Dacia Duster/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Dacia Duster/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Dacia Duster
    Dacia Duster

Ką rinktumėtės: ar vieną naują visureigį už 60 000 eurų ar penkis naujus „Dacia Duster“?

Daugiau nei vienas milijonas, o jeigu tiksliau, tai 1,1 mln. „Duster“ visureigių buvo įsigyta nuo 2010 metų, kuomet šis itin pigus automobilis pasirodė rinkoje. Automobiliu netikėjo daugelis, tačiau pardavimų skaičius sako ką kitą – automobiliu patikėjo daug kas.

Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kalbant apie „Dacia“ markę – skeptikų buvo visuomet, tačiau pasaulyje nuo 2004 metų parduota 5 milijonai šių automobilių.

O tai tik įrodo, kad šie automobiliai turi paklausą, turi savo pirkėją, kuris gyvena 44 pasaulio šalyse. 2017-ais metais 24-iose iš jų buvo fiksuojami rekordiniai pardavimai.

Ar žinote, kiek naujų „Dacia Duster“ buvo parduota Lietuvoje 2017-ais metais? Daugiau nei 600 vienetų.

O ar žinote, kad Europoje jis yra tarp TOP3 geriausiai parduodamų kompaktiškų SUV? Jo konkurentai „Nissan Qashqai“, „Toyota RAV4“ ir „Kia Sportage“. Šiek tiek sunku patikėti, ar ne?

Dar vienas įdomus faktas - pagal kainą „Duster“ turėtų priklausyti B-SUV segmentui, bet priklauso jis C-SUV klanui. Šis jau antros kartos visureigis kainuoja vos nuo 9 990 eurų, o sugeba nuveikti tikrai daugiau nei iš jo tikimasi.

 

DACIA DUSTER" TESTAS LATVIJOJE

 

Tuo buvo galima įsitikinti Latvijoje surengtuose šio automobilio testuose, kuomet antros kartos „Duster'iui“ teko matyti ir šilto, ir šalto, ir šlapio, ir purvino. Tai pažliugę, specialiai paruošti, o taip pat ir gamtos suformuoti bekelės ruožai, bei negailestingas drožimas žiedinių lenktynių trasoje ant šlapio asfalto.

Pastarasis testas leido įvertinti „Duster“ stabilumo kontrolės veikimą bei tai, kaip jis laikosi ant kelio, kuomet yra atliekami įvairūs manevrai vairu.

Kertant aukštus „333“ komplekso trasos kraštus, vingiuose automobilis jautėsi gana stabiliai ir tvirtai, išvengė pavojingų svyravimų, o bandymus slidinėti prigesindavo stabilumo kontrolės sistema.

Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Duster“ nė akimirkai neprivertė juo suabejoti ir nuolat buvo šeriamas maksimaliomis apsukomis, įveikiant posūkius kaip įmanoma agresyviau ir ekstremaliau. Žinoma, išvažiuojant iš staigesnio posūkio automatinė greičių dėžė gerokai uždelsdavo su pavaros parinkimu, tačiau kasdieninėse kelionėse tokių apkrovų dėžei tikrai neturėtų pasitaikyti.

Sekantis 210 mm prošvaisą turinčio „Duster“ išbandymas vyko latviškame miške su daug stačių įkalnių ir nuokalnių, kurios buvo įveiktos be problemų. Įkalnes geriau įveikti sekėsi išjungus antipraslydimo kontrolę, o nusileisti nuokalnėmis žemyn padėjo nusileidimo asistentas, leidęs nesiliesti prie stabdžio pedalo. Tiesa kartais teko šiek tiek automobilį prilaikyti stabdžiu, nes nuokalnės buvo gana stačios ir dar itin duobėtos, priverčiančios „Duster“ pakylėti vieną ar kitą ratą į orą.

Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kitas išbandymas – specialiai paruošta bekelės trasa, kurią visureigis taip pat puikiai įveikė. Tai iš tiesų savo galimybėmis stebinantis automobilis, puikiai besijaučiantis įvairiose stichijose. Žinoma, tikrai bus tokių ruožų, kur jis nepravažiuos, bet tai jau gerokai rimtesnių visureigių zona. Verta paminėti ir tai, kad „Duster“ neturi palėtintos pavaros, be kurios reikalus bekelėje tvarko pavyzdingai. Tikėtina, kad šis visureigis sugebėtų pateikti daug įvairių siurprizų.

Dar kartą prisiminkime jo kainą – prasideda ji nuo mažiau nei dešimt tūkstančių eurų – tiek kainuoja versija su priekiniais varomais ratais. Variantas keturių varančių ratų sistema prasideda nuo 13 140 eurų.

Ir tai automobilis, kuris tikrai nesakys: „ei, gal nevažiuokim čia, nes užklimpsim“. Jis bus puikus žvejo, medžiotojo, ūkininko ar draugas kito žmogaus, mėgstančio dažnai nusukti nuo asfalto. Be to, tai turėtų būti itin tinkamas automobilis valstybinėms įstaigoms, kurių darbuotojų kelionių maršrutai veda per prastus kelius arba bekeles. Pigu ir efektyvu!

Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Antros kartos „Dacia Duster“ pasižymi ne tik geru pravažumu, bet ir dailia išvaizda, pagerėjusia garso izoliacija, kokybiškesnėmis interjero medžiagomis. Aišku, norėtųsi dar kiek malonesnių paviršių, bet kai supranti, kokią kainą moki už automobilį, dėl medžiagų naudojimo nekyla jokių klausimų.

„Duster“ taip pat gavo naują vairą, naujas sėdynes, kurios lyginant su pirmtaku prilaiko kūną staigiuose posūkiuose. Senieji krėslai buvo kaip foteliai be jokio prilaikymo ir tekdavo nuolat slidinėti. Dabar – viskas pasikeitę kardinaliai.

Bagažo skyriaus talpa išaugo 27,2 litro, po keleivio sėdyne atsirado nauja dėtuvė, taip pat buvo padidinti garsiakalbiai, sumontuotos naujos kameros, fiksuojančios vaizdą gale, šonuose ir priekyje. Pastarasis variantas ypač patogus, kuomet važiuojama bekelėje – galima matyti, koks kelio paviršius yra priekyje.

Verta paminėti ir tai, kad vairas tapo informatyvesnis, nors jo laisvumas dar šiek tiek juntamas. Gamintojas kaip naujovę pamini ir beraktę užvedimo sistemą, kuri pasiskolinta iš „Renault“ automobilių, taip pat įdiegta ir aklosios zonos fiksavimo sistema.

Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tiesa, „Duster“ Euro NCAP saugumo testuose tesurinko tris žvaigždutes. Gamintojo atstovai šį faktą pakomentavo taip - „Dacia“ neturėjo tikslo surinkti keturių žvaigždučių – to siekiant tektų diegti daugiau saugumo sistemų, kas padidintų automobilio kainą. O būtent pagalbinių saugumo sistemų nebuvimas ir kirto šiam visureigiui gana stipriai per žvaigždutes. Tačiau, kiek „Dacia Duster“ jų tikėjosi, tiek ir gavo.

Apie šį automobilį galima kalbėti labai daug. Jo paklausa atsako į visus skeptikų klausimus.

Išvada viena, tai puikus darbinis arklys, kuris puikiai dirbs savo darbą tiek ant asfalto, tiek ten kur jo nėra. „Duster“ kaina pilnai atitinka kokybę ir būtent šioje vietoje reikėtų dėti tašką, bet automobilis dar sugeba pateikti ir malonių siurprizų. Bonusas garantuotas!

Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka

 

APIE ANTROS KARTOS DACIA DUSTER YPATYBĖS IR CHARAKTERISTIKOS

 

Kol viso pasaulio vairuotojai pabrėžia, koks perkant automobilį svarbus kainos ir kokybės santykis, „Dacia“ dirba ir įrodo, kad tai, kas kainuoja mažiau, nebūtinai turi būti prasčiau. „Dacia Duster“ puikus to pavyzdys. Galima sakyti, kad šiuo modeliu žengiama į naują kokybės suvokimo lygmenį. Įdiegę novatoriškas pagalbines vairavimo sistemas ir inovatyvią įrangą gamintojai šį modelį pavertė tikru SUV automobiliu, kuris yra ir universalus, ir patogus palydovas kasdienėse kelionėse.

„Septynerius metus „Dacia Duster“ populiarumas sparčiai augo ir šiandien jau užfiksuota daugiau nei milijonas šio modelio pardavimų, tad atėjo laikas vairuotojų pamėgtą automobilį atnaujinti ir dar labiau patobulinti. Vis dėlto atnaujinus dizainą, visapusiškai pakeitus interjerą ir sumontavus modernią įrangą gamintojas nepadidino kainos. Taigi galime tik stebėtis erdvesniu, daugelio vairuotojų pamėgtas savybes išlaikiusiu ir visapusiškai patobulėjusiu modeliu už tą pačią kainą“, – sako bendrovės „Sostena“ „Renault“ vykdomasis direktorius Egidijus Gončarovas.

Priekinė dalis

Išraiškingos, skiriamuoju bruožu tapusios naujojo „Duster“ grotelės tęsiasi iki priekinių žibintų, sumontuotų pačiuose priekinės dalies kraštuose, todėl automobilis atrodo platesnis. Naujasis „Duster“ gali pasigirti ir novatorišku, su niekuo nesupainiojamu žibintų dizainu: LED dienos žibintai, vizualiai išskaidyti į tris dalis. Galingo horizontalaus variklio gaubto linijos pabrėžia atkaklų automobilio būdą. Didesnė nei ankstesniame modelyje, matiniu chromu dengta priekinė dugno apsauga patvirtina į nuotykius linkusią „Duster“ asmenybę ir yra atspari įbrėžimams, išlaikydama nepriekaištingą išvaizdą.

Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Profilis

Lyginant su 2016 metų „Duster“ modeliu, 100 mm į priekį pastumtas ir statesnis priekinis stiklas naujojoje versijoje prailgina saloną ir suteikia jam erdvumo. Aukštesnė apatinė langų linija pabrėžia tvirtą ir keleivių saugumą užtikrinantį automobilio sudėjimą. Nauji aliumininiai stogo rėmai pratęsia priekinio stiklo liniją ir sukuria dar dinamiškesnį SUV automobilio profilį. 17 colių skersmens ratai ir iškilios ratų arkos bei juodos spalvos slenksčių apdailos pabrėžia nuotykiams sutverto automobilio charakterį.

Galinė dalis

Naujasis „Duster“ pasižymi plačia ir masyvia galine dalimi, dar labiau tokį įspūdį sustiprina horizontalios linijos. „Dacia“ skiriamasis ženklas, iš keturių kvadratinių šviesos elementų suformuoti užpakaliniai žibintai, pritaikyti ir „Duster“ modeliui – aukštai ir plačiai sumontuoti abipus bagažinės dangčio, jie pabrėžia solidų bei tvirtą „Duster“ sudėjimą. Kaip ir priekyje, galiniame buferyje atsirado platesnė nei ankstesniame modelyje matiniu chromu dengta dugno apsauga.

Dacia Duster/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Ir keliu, ir bekele

Miestams sparčiai plečiantis ir žmonėms keliantis į priemiesčius, iki kurių įprastais miesto automobiliais privažiuoti ne visada patogu, „Dacia Duster“ SUV tipo modeliai įgauna visai kitą prasmę. Dabar „Duster“ siūlomas su nauja „4X4 monitor“ įranga, palengvinančia kelione keliu ar bekele – įmontuotas kompasas realiu laiku praneša vairuotojui apie automobilio pasvyrimo kampą. Be to, automobilis išsaugojo visus visureigio bruožus, kurie jo pirmtakui leido pelnyti tokį populiarumą.

Pagerinta garso izoliacija

Naujasis „Duster“ pasižymi dar geresnėmis važiavimo komforto savybėmis dėl iš pagrindų patobulinto kokybiško interjero ir gausios naujos įrangos. Taip pat automobilis turi ir pagerintą garso izoliaciją.

Panaudojant pagerintas, triukšmą slopinančias medžiagas, salone girdimas triukšmas buvo sumažintas perpus.

Salono izoliacija buvo pagerinta:

– nuo 20 iki 50 proc. padidinant salone ir variklių skyriuje panaudotų garsą slopinančių paviršių plotą,

– triukšmą sumažinant patobulintais sandarikliais ir kaiščiais,

– priekiniams langams panaudojant 0,35 mm storesnį stiklą.

Variklio ir kelio keliamas triukšmas buvo sumažintas, padidinant priekines dalies konstrukcijos (variklio porėmio, pakabos skersinių, gaubto) tvirtumą ir taip sumažinant į saloną perduodamas vibracijas.

Dacia Duster/Egidijaus Babelio nuotrauka

Malonus parkavimas

Automobilyje įmontuota iš keturių vaizdo kamerų sudaryta sistema (viena įrengta priekyje, dvi – šonuose ir viena – gale). Ši sistema vairuotojui suteikia galimybę matyti visą aplink esančią erdvę ir yra be galo naudinga statant automobilį. Ji įjungiama automatiškai kartu su atbuline pavara. Vairuotojui greitai įjungus pirmą pavarą, akimirksniu pakeičiamas kamerų rodomas vaizdas. Be to, naujasis „Duster“ gaminamas su elektriniu vairo stiprintuvu, kuris 35 proc. sumažina vairo pasukimui reikalingas pastangas ir dar labiau palengvina automobilio statymą.

Padidintas saugumas

Naujasis „Duster“ siūlomas su plačia, juo keliaujančius žmones saugančios įrangos gama. Aklosios zonos stebėjimo sistema apima keturis automobilio šonuose įrengtus ultragarso jutiklius. Jie aptinka bet kurį kitą pasivejantį automobilį, atsidūrusį 3–5 metrų atstumu. Nustačius bet kokį pavojų, šoniniame veidrodėlyje automatiškai įsižiebia įspėjantis šviesos signalas. Sistema automatiškai įsijungia važiuojant 30–140 km/val. greičiu. O štai greičio ribojimo sistema vairuotojui suteikia galimybę važiuoti iš anksto nustatytu greičiu ir jo neviršijant. Ji veikia, kai automobilis pasiekia 30 km/val. greitį.

Erdvė kroviniams

Bendra naujojo „Duster“ dėtuvių talpa sudaro 27,2 litro, įskaitant ir naują 2,8 litro tūrio dėtuvę po keleivio sėdyne.

Pagal VDA metodiką matuojant iki uždangalo, 2WD versijos bagažinės tūris siekia 445 dm3 (478 litrus), o 4WD versijos – 411 dm3 (467 litrus). Sulanksčius galinę sėdynę, maksimali bagažinės talpa (pagal VDA) padidėja iki 1 478 dm3 (1 623 litrų).

Matmenys

Naujasis „Duster“ išsaugojo visureigio bruožus, kurie jo pirmtakui leido pelnyti tokį populiarumą. Jo matmenys:

  • 4,34 m ilgio;

  • 1,80 m pločio;

  • aukšta prošvaisa (210 mm);

  • 4WD versijos pakilimo ir nusileidimo kampai siekia 30° ir 33°, o 2WD versijos atveju – 34°;

  • Pervažiuojamos kliūties kampas: 21°.

Varikliai

Antros kartos „Duster" ir toliau siūlomas su kituose grupės modeliuose išbandytų ir pripažintų variklių gama.:

  • Benzininiai „SCe 115" (2WD ir 4WD versijose) bei „TCe 125" (2WD ir 4WD) versijose varikliai derinami su mechaninėmis transmisijomis.
  • Dyzeliniai „dCi 90" (2WD versijoje) ir „dCi 110" (2WD ir 4WD versijose) varikliai taip pat suporuoti su mechaninėmis transmisijomis, tačiau galingesnioje versija dar gali būti komplektuojama ir su automatine EDC transmisija.

Kaina

Kasdieniam naudojimui skirta praktiška įranga, net 50 proc. pagerinta garso izoliacija, inovatyvios technologijos, papildomas saugumas ir dailus dizainas – viskas, ko reikia geram automobiliui ir visa tai rasite prisėdę prie „Dacia Duster“ vairo. Be to, šis naujasis modelis siūlomas už itin priimtiną kainą – nuo 9 990 Eur. Galima rinktis iš 4 įrangos lygių – „Duster“, „Essentiel“, „Confort“ ir „Prestige“.

 

DACIA DUSTER ISTORIJA

 

Dacia Duster

Revoliucija vardu „duster“

Nuo pirmojo pasirodymo rinkoje pardavus daugiau nei vieną milijoną vienetų, „Duster“, visame pasaulyje pripažintas automobilis, tapo vienu iš geriausiai parduodamų „Groupe Renault“ modelių. „Dacia“ kompanijos SUV automobilis paliko neišdildomą žymę šiame segmente. Per septynerius metus „Duster“ užsitarnavo universalaus, patikimo ir nebrangaus automobilio ieškančių vairuotojų simpatijas. „Duster“ pasižymi praktiškai nesuskaičiuojama galybe savybių, kurios sužavi vairuotojus. Ypatingai patraukli kaina, aukšto lygio pravažumas ir gebėjimas įveikti bekelę, tvirtumas bei išskirtinis dizainas nepalieka abejingų. Toliau Jums pasakojame istoriją apie revoliuciją sukėlusį modelį, užsitarnavusį specialią vietą plačiame SUV automobilių pasaulyje.

Dacia Duster“: skandalingai įperkamas SUV

Reklamuoti SUV, kainuojantį tiek pat, kiek miesto automobilis, buvo drąsus žingsnis. Vis dėlto, 2010-aisiais pradėta kampanija bemat pasirodė nepaprastai sėkminga. Didžiausias dėmesys „Duster“ reklamoje, kurioje šiek tiek karikatūriška pora po bandomojo važiavimo su „Duster“ pasiteirauja, kiek jis kainuoja, buvo atkreipiamas į itin konkurencingą automobilio kainą. Išgirdę, kad „Duster“ kainuoja vos nuo 11 tūkst. 900 eurų, klientai netgi įsižeidžia: „Nejaugi manote, kad mes ketiname mokėti tiek mažai?“.

Taip užgimė „Dacia Duster“ fenomenas. Per trejus metus parduota daugiau nei 450 tūkst. šio modelio vienetų. Kliaudamasis modelio sėkme, „Dacia“ prekės ženklas 2013-aisiais išleido atnaujintą „Duster“, kuris buvo sutiktas su ne ką mažesniu entuziazmu, o pavydėtiną automobilio populiarumą nuo 2016 metų atspindi reklaminis šūkis „Dar kažkas vairuoja „Duster“.

Nedidelė „Duster“ kaina tapo vienu iš svarbiausių jo privalumų ekonominės krizės metu, tačiau negalima nurašyti visos sėkmės vien patraukliai kainai. Prie nepaprastos „Duster“ pasaulinės sėkmės ženkliai prisidėjo ir šiam modeliui būdingas pravažumas bei gebėjimas įveikti bet kokį kelią ar bekelę. Automobilio dizainas taip pat nepaliko vietos abejonėms dėl jo SUV prigimties. Priekinė dalis trykšte tryško tvirtumu, platūs, išraiškingi sparnai, dvigubi priekiniai žibintai ir tvirtas priekinis buferis aiškiai pabrėžė tikro SUV automobilio DNR. Aukšta prošvaisa, dideli, 16 colių skersmens ratai ir kitos veržlų „Duster“ charakterį liudijančios detalės ragino vairuotojus leistis į nuotykius sunkiai pravažiuojamuose keliuose ir sudėtingiausiose bekelėse. „Duster“ interjeras ne mažiau išskirtinis, o salone derėjo modernumas, funkcionalumas ir universalumas. Čia žymiausio „Dacia“ SUV modelio akiplėšiškumas nesibaigė – C segmentui būdinga įranga įkandama už B segmento automobilių kainą!

Dacia“ dar kartą sudrebino pasaulį

Pristatydamas „Duster“, „Dacia“ prekės ženklas tik patvirtino savo drąsą, pirmą kartą pademonstruotą pries šešerius metus debiutavus „Logan“ modeliui. „Dacia“ tapo naujo požiūrio į automobilių pramonę etalonu ir dar kartą palaužė nusistovėjusias normas kartu su „Duster“, tikro, erdvaus ir universalaus SUV automobilio, kainuojančio kiek ir kompaktinis B segmento automobilis, pasirodymu pasaulinėje rinkoje.

Kaip ir kiti „Dacia“ modeliai, „Duster“ taikėsi į vartotojus, pageidaujančius aukštą kokybiško, įperkamo bei poreikius atitinkančia įranga aprūpinto automobilio. Išsiplėtimas į SUV rinką padėjo „Dacia“ prekės ženklui suburti gausų naujų vartotojų, ieškančių automobilio, pasižyminčio puikiomis savybėmis bekelėje, ratą. Tarp šių naujų vartotojų buvo ir perkančių pirmąjį savo automobilį, ir tų, kurie kitu atveju būtų įsigiję naudotą transporto priemonę.

Įžengęs į naują rinką ir pritraukęs naujus klientus, „Dacia“ tęsia savo sėkmės istoriją ir netgi buria savo vartotojų bendruomenę. Kasmet organizuojami „Dacia“ bendruomenės piknikai kaskart pritraukia tūkstančius žmonių daugelyje šalių, kuriose prekiaujama markės automobiliais. „Dacia“ klientai – patys tikriausi fanai, itin aktyvūs socialiniuose tinkluose, ir, būdami daugiau nei tiesiog vartotojai, jie yra patys geriausi prekės ženklo ambasadoriai.

Užkariauti pasaulį su „Duster“

„Duster“ sukurtas atsakant į visame pasaulyje egzistuojantį erdvių, tvirtų ir prieinamų visų keturių varančiųjų ratų pavarą turinčių automobilių poreikį. Kaip tik todėl „Dacia“ suskubo sukurti SUV tipo automobilį, visų pirma orientuotą į beisvystančias rinkas. Nuo pat projekto pradžios atsižvelgiama ir į Europos vartotojų poreikius.

  • Besivystančiose šalyse vidurinioji klasė siekia įsigyti modernius automobilius, iliustruojančius jų socialinę ir ekonominę sėkmę, o kartu pageidauja ir patikimų, tvirtų bei universalių mašinų, nebijančių atšiauraus klimato ir įvairių važiavimo sąlygų, tokių kaip ilgi atstumai ar sunkiai pravažiuojami keliai. Daugumos rinkoje esančių SUV automobilių kainos viršija viduriniosios klasės vartotojų išgales.

  • „Dacia“ sėkmę Europos rinkoje nulėmė simpatijos vartotojų, ieškančių modernaus, patikimo ir įperkamo automobilio. Nors keturiais ratais varomų SUV automobilių pasiūla Europoje yra plati, joje vyrauja ne funkcionalūs ir prieinami, o brangūs bei prabangūs, kartais net bekelei nepritaikyti modeliai.

Prekyboje pasirodęs su „Dacia“ markės ženkleliu, 2011-aisiais Pietų Amerikoje (įskaitant Braziliją, Argentiną, Meksiką ir Kolumbiją) „Duster“ pasirodė kaip „Renault“ markės SUV automobilis, kiek vėliau ši versija pristatyta ir Rusijos bei Indijos rinkose. „Renault“ markės ženklelį dėvintis „Duster“ – automobilis vairuotojams, pageidaujantiems prestižinio SUV, gebančio įveikti tikrą bekelę. Europos rinkai skirta „Duster“ versija buvo pritaikyta patenkinti įvairius vartotojų poreikius: nuo ekstremalių šalčių nebijančios versijos, skirtos Rusijos rinkai, iki dviejų rūšių degalais varomo modelio Brazilijos rinkai ar specialaus dizaino versijos su vairu dešinėje, sukurtos Indijos vartotojams.

Sukurtas įveikti bet kokius kelius

Nuo gamybos pradžios „Duster“ galima įsigyti dviejų skirtingų versijų:

  • Modelis su 4 varančiaisiais ratais, skirtas vartotojams, pageidaujantiems bekelės nebijančio automobilio.

  • Priekiniais ratais varoma versija, ieškantiems universalaus ir veržlaus automobilio su aukšta vairuotojo pozicija.

„Duster“ – nepaprastai lengvai valdomas. Nedidelis svoris (modelis su priekiniais varančiaisiais ratais sveria 1160 kg, „4x4“ versija – 1250 kg) ir kompaktiški matmenys suteikia „Duster“ ypatingo vikrumo ir manevringumo.

Visa automobilio struktūra yra pritaikyta bet kokiems keliams ir paviršiams dėl aukštos prošvaisos (210 mm), puikių pravažumo duomenų (užvažiavimo kampas – 30°, nuožulnios plokštumos, kuria skersai gali važiuoti transporto priemonė, kampas – 23°, nuvažiavimo kampas – 36°) bei trumpų iškyšų (822 mm priekyje ir 820 mm gale).

Puikiomis valdymo savybėmis ir galimybėmis bekelėje pasižymintis „Duster“ jėgas išbandė ir žinomiausiose automobilių sporto varžybose visame pasaulyje, tokiose kaip „Trophée Andros“ Prancūzijoje, „Rallye des Gazelles“ Maroke bei „Pikes Peak International Hill Climb“ Jungtinėse Amerikos valstijose.

Vos kelios dienos prieš pasaulinį debiutą, pirmosios kartos „Dacia Duster“ iškovojo pergalę „Rallye Aicha des Gazelles“ ralyje, SUV automobilių kategorijoje, taip pademonstruodamas neįtikėtinus sugebėjimus bekelėje, tvirtumą bei patikimumą. Tos pačios savybės padėjo automobilių sportui pritaikytai ir Alaino Prosto pilotuojamai „Duster“ versijai įveikti ledo ir sniego trasas 2009-2010 metų sezono „Trophée Andros“ ralyje. Po septynerių sezono lenktynių „Duster“ bendrojoje įskaitoje užėmė garbingą antrąją vietą.

2011-aisiais „Duster“ priėmė dar vieną naują iššūkį, pasiryžęs įveikti „Pikes Peak International Hill Climb“ trasą. Pirmasis jėgų išbandymas legendinėse hill-climb lenktynėse buvo daugiau nei įspūdingas, „Dacia Duster No Limit“ finišavus trečiojoje pozicijoje.

Šiandien „Dacia“ ir „Renault“ markių ženklelius dėvintis „Duster“ yra parduodamas daugiau nei 100 valstybių. Per septynerius metus pardavus daugiau nei vieną milijoną automobilių, „Duster“ gali pasigirti pasiekta milžiniška sėkme pasaulinėje SUV rinkoje.

2017 metais „Duster“ istoriją pratęsė naujas skyrius – tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje rugsėjo 12 dieną buvo pristatytas naujasis „Duster“.

Kategorijos: 
Automobiliai: