You are here

Dakaras 2018: „Kamaz-master“ komandai 30 metų ir naujas sunkvežimis

  • Dakaro ralis/Frederic Le Floc'h - DPPI nuotrauka
    Dakaro ralis/Frederic Le Floc'h - DPPI nuotrauka
  • Dakaro ralis/Frederic Le Floc'h - DPPI nuotrauka
    Dakaro ralis/Frederic Le Floc'h - DPPI nuotrauka
  • Dakaro ralis/Frederic Le Floc'h - DPPI nuotrauka
    Dakaro ralis/Frederic Le Floc'h - DPPI nuotrauka

40-asis Dakaro ralis bus jubiliejinis „Kamaz-master“ komandai, kuri pirmą kartą bekelės varžybose startavo 1988 metais.

Taigi komanda 2018 metų Dakare minės savo 30 metų jubiliejų ir startuos čia su nauju sunkvežimiu, turinčiu naują 13 litrų, 6 cilindrų dyzelinį variklį. Tokios jėgainės pasirinkimą sąlygojo naujos ralio taisyklės, įsigaliosiančios 2019 metais. Tiesa, į šį Dakarą komanda paleis tik vieną tokį sunkvežimį ir žiūrės, kaip jis čia elgiasi. Kiti trys turės laiko patikrintus V8 variklius.

Dakaro ralis/Frederic Le Floc'h - DPPI nuotrauka

Pradžia

„Kamaz-master“ komandos istorija prasidėjo ne nuo Dakaro ralio. 1988 metų rugsėjo mėnesį du sunkvežimiai startavo Jelczo ralyje, Lenkijoje. Tuomet debiutantai užėmė puikią antrąją vietą – to tikrai niekas negalėjo tikėtis iš naujos, beveik niekam nežinomos komandos.

Į Dakaro ralio startą, „Kamaz-master“ komanda pirmą kartą stojo 1990 metais, o 1996 metais čia pelnė pirmąją pergalę. Tuomet technika buvo aprūpinta dvylikos cilindrų varikliu su 1050 AG.

2003 metais komanda startavo su 850 AG turinčiu sunkvežimiu, kuris galėjo iki 100 km/h greitį pasiekti vos per 10 sekundžių. Jis buvo vadinamas „skrendančiu sunkvežimiu“.

14 pergalių

Per visą tą laiką, rusai su „Kamaz“ technika Dakare startavo 26 kartus ir net 14 kartų nugalėjo. Tai yra unikalu!

Dakaro ralis/Frederic Le Floc'h - DPPI nuotrauka

Įdomu tai, kad net 7 kartus pergalę Dakare iškovojo legendinis Vladimiras Chaginas, kuris šiuo metu užima komandos vadovo pareigas.

2018 metai

2018 metų Dakare startuos keturi „Kamaz“ sunkvežimiai, kuriuos pilotuos Eduard Nikolaev (2017 metų Dakare užėmęs 1 vietą), Dmitry Sotnikov (pernai buvęs antras), Airat Mardeev (pernai buvęs penktas) ir Anton Shibalov.

D. Sotnikov pilotuos naująjį „Kamaz-43509“ su nauju V6 varikliu. Šis sunkvežimis jau buvo dalyvavęs „Silk Way 2017“ ralyje ir puikiai jame pasirodė. Kiti trys ekipažai važiuos su V8 variklius turinčiais „Kamaz-4326“.

Kamaz-4326 specifikacijos:

Ilgis – 6900 mm

Aukštis -3280 mm

Plotis – 2550 mm

Ratų bazė – 4300 mm

Svoris (nepakrautas, be kuro) – 8900 kg

Bendras svoris – 10200 kg

Variklis: 16,16 litro, V8

Variklio galia: 980 AG ir 4000 Nm

Greičių dėžė: 16 pavarų

Maksimalus greitis – 165 km/h

Kuro bako talpa: 1000 litrų