Dakaro ralis 2018: Geras lietuvių pasirodymas 12-ame etape
Ketvirtadienį, sausio 18 d., Dakaro ralio automobilių įskaitos dalyvių laukė ilgiausias greičio ruožas visame maratone – 523 km. Dar 270 km sudarys pervažiavimas tarp bivakų, tad per dieną sportininkams kelyje iš Čilesito į San Chuaną reikia įveikti beveik 800 km. Dvyliktame Dakaro etape laukė įvairių tipų keliai ir jų dangos: du trečdalius sudarė gruntas, apie ketvirtadalį – smėlis. Lenktynininkai taip pat prisiminė aukštikalnių sukeliamas problemas, nes pakilti teko į 3,6 km aukštį.
Dvyliktas greičio ruožas buvo atšauktas motociklų ir keturračių lenktynininkams. Automobiliams ir sunkvežimiams jokių pakeitimų nepadaryta.
Prie starto stos 48 automobiliai ir 27 sunkvežimiai.
Greičio ruožas sudarytas iš dviejų dalių.
Automobiliai
Pirmąją greičio ruožo dalį greičiausiai įveikė B. Ten Brinke su Toyota. Jis čia užtruko 3 val. 7 min. 29 sek. Antras buvo N. Al-Attiyah, atsilikęs 1 min. 28 sek. Trečias - S. Peterhanselis su Peugeot, atsilikęs dar 13 sek.
Finiše lyderių trejetas buvo kitas. N. Al-Attiyah - pirmas. S. Peterhanselis - antras, pralošęs 2 min. 3 sek. Trečią vietą užėmė G. De Villiersas, pralošęs 4 min. 33 sek.
Orlando Terranova su Mini su ketvirtas, atsilikęs 5 min. 56 sek., o penketuką užbaigė pradžioje pirmavęs Ten Brinke. Jis nugalėtojui pralošė 7 min. 53 sek.
Bendroje įskaitoje pirmas žengia C. Sainzas, o S. Peterhanselis nuo jo atsilieka 44 min. 41 sek. Trečias yra N. Al-Attiyah, atsilikęs 1 val. 5 min. 55 sek.
Lietuviai
Antanas Juknevičius startavo 19-as ir pirmoje greičio ruožo dalyje buvo 18-as, atsilikęs 30 min. 12 sek.
Finiše Antanas buvo 18-as.
„Labai smagi, tikra Dakariška, vyriška diena. Visko buvo – nuo greitų vietų iki minkštesnio grunto, priminė Dakaro etapus Maroke ar Mauritanijoje. Turbūt pirma mūsų diena, kai nei aš, nei Darius neklydom, nors buvo galima paklaidžiot normaliai“, – puikios nuotaikos po ilgos dienos buvo Antanas Juknevičius. „Visi jau vakar rašė žinutes, sakė – nespauskit, važiuokit ramiai iki finišo, bet mes matom, kad dar yra bent trys mašinos, kurias galim pasiimti. Kova vyksta toliau – ir mes bandome pakilti, ir mus vejasi, dabar tikrai negali atsipalaiduot",- sakė Antanas po finišo.
Bendroje įskaitoje Antanas yra 13-as.
Benediktas Vanagas į startą pajudėjo 25-as, o pirmą dalį įveikė būdamas 22-as, pralošęs 33 min. 3 sek.
Finišavo Benediktas 20-as.
Bendroje įskaitoje ekipažas užima 30-ą vietą.
„Kai pirmą kartą paspaudžiau stabdį ir supratau, kad pedalas smenga, tai greituoju būdu susižiūrėjau priekinis ar galinis kontūras yra pramuštas, blokavau sistemą, kad neišbėgtų iš priekio, pasirodo, kad galinis buvo pažeistas kontūras”, - apie dienos nuotykį pasakoja Benediktas. Savo gyvenimo kelią pabaigti nusprendęs stabdžių vamzdelis tam pasirinko pačią greičiausią greičio ruožo sekciją – ekipažas judėjo didesniu nei 150km/h greičiu. Dėka specialios „Black Hawk” sumontuotos stabdžių valdymo sistemos, ekipažas sugebėjo išlaikyti veikiančius priekinius stabdžius ir taip pabaigti pirmąją sekciją. Per dvi tonas sveriančio automobilio lėtinimas vos dviem ratais netruko užkaitinti stabdžių skysčio, tad iki pirmosios greičio dalies finišo teko riedėti išmintingai. Ten sulaukę technikų pagalbos, antroje dalyje „General Financing team Pitlane” ekipažas startavo išsprendę stabdžių problemas, tačiau savo darbą dirbti netrukus atsisakė ir vairo stiprintuvas: „Antroje dalyje nustojo veikti vairo stiprintuvas. Tokia misija neįmanoma – sukti vairą, kuris nesisuka ir daužo tau per rankas taip, kad man vieną kartą yra riešą sulaužęs”, - dienos nuotykius apžvelgė pilotas.
Vaidotas Žala startavo 37-as, o pirmoje dalyje buvo 17-as, atsilikęs 27 min. 10 sek.
Vaidotas finišavo 21-as.
Bendroje įskaitoje jis žengia 19-as.
Kalbėdami apie ketvirtadienio greičio ruožą, „Agrorodeo“ ekipažo nariai išskyrė karštį. Leidžiantis iš aukštikalnių žemyn, karštis tik auga – vietomis jis siekia apie 40 laipsnių.
„Karšta šiandien – buvau iškišęs ranką pro langą, tai ta šiluma ne vėsina, o tik dar labiau šildo. Kalbant apie greičio ruožą, šiandien nemažai saugotis reikėjo: daug akmenų buvo. Tačiau vieną kartą ratą vis tiek prakirtom“, – pasakojo šturmanas S. Jurgelėnas.
V. Žala pridūrė, kad ketvirtadienio etapas jau yra paskutinis iš tų pačių sunkiausiųjų, kuriuose, kaip jis pats juokauja, „būna daug reikalų“.
„Pirma dalis neblogai ėjosi, antroje dar įsivažiavom, bet gale prisidirbom. Iš pradžių ratą pramušėm, o po to paklydom ir sugaišom daug laiko. Tačiau panašu, kad visa velniava jau už mūsų. Paskutinis greičio ruožas bus ralinis – tikiuosi, pakaifuosim“, – kalbėjo lenktynininkas.
Dėl trečiadienį patirto „Toyota Hilux“ gedimo jis pernelyg neišgyvena – toks jau automobilių sportas, kuriame techninių problemų neišvengsi. Daug metų klasikinio ralio varžybose dalyvaujantis V. Žala prisiminė turėjęs atvejų, kuomet sportinis automobilis sugenda paskutiniame greičio ruože – tuomet apmaudas dar didesnis.
Sunkvežimiai
Sunkvežimių įskaitoje šiandie pirmas buvo T. Van Genugten, laimėjęs 4 min. 11 sek. prieš M. Kolomy. Trečias - E. Nikolaev, atsilikęs 6 min. 21 sek.
Įdomiausia yra tai, kad po 12-os etapų šioje įskaitoje du lyderius skiria vos viena sekundė. Taip, E. Nikolaevas su Kamaz tik tokia laiko persvara pirmauja prieš F. Villagą su Iveco. Trečias žengia S. Viazovisžch su MAZ, atsilikęs daugiau nei 3 val.26 min.
13 etapas
Penktadienį, sausio 19 d., Dakaro ralio dalyvių laukia priešpaskutinis maratono greičio ruožas iš San Chuano į Kordobą. Viso sportininkams teks įveikti 929 kilometrus, iš kurių 369 km – greičio ruožas. Lenktynininkams teks daug bekelės bei klasikinio ralio kilometrų – dalyje penktadienio trasų vyksta Argentinos Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapas.