You are here

Dakaro ralis 2020, 2 etapas. Geras B. Vanago ir V. Žalos pasirodymas

  • Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Edgaro Buiko nuotrauka
    Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis/Komandos nuotrauka
    Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis/Komandos nuotrauka
  • Dakaro ralis 2020/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Dakaro ralis 2020/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2020/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Dakaro ralis 2020/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Agrorodeo ekipažas/Edgaro Buiko nuotrauka
    Agrorodeo ekipažas/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Arūnas Gelažninkas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Arūnas Gelažninkas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Antanas Juknevčius/Komandos nuotrauka
    Antanas Juknevčius/Komandos nuotrauka

Sausio 6 dieną finišavo antrasis Dakaro ralio greičio ruožas, kurio ilgis 367 km.

Šiame greičio ruože, prie „švarių“ Pietų Amerikos plotų pripratę dalyviai, turėjo gerai paprakaituoti. Jį sudarė daug persipinusių keliukų, todėl naviguoti buvo nelengva.

Motociklams ir keturračiams – tai pirmoji „super maratono“ diena, kurios pabaigoje jie negalės naudotis mechanikų paslaugomis prieš trečią greičio ruožą.

Be to, tai buvo pirma diena, kai kelio knygas lenktynininkai gavo 15 minučių prieš startą.

Pirmojo etapo nugalėtojui Vaidotui Žalai, antroji ralio buvo nemenkas iššūkis, nes jis atidarė greičio ruožą. Tokio iššūkio lenkynininkas dar nėra turėjęs, taigi buvo įdomu stebėti, kaip gerai Saulius Jurgelėnas naviguoja dar neišvažinėtomis Saudo Arabijos dykynėmis. Pagal pasiektą dienos rezultatą, galima sakyti, kad sekėsi gerai.

Prie starto linijos šaindien stojo 139 motociklai, 22 keturračiai, 80 automobilių, 42 bagiai ir 44 sunkvežimiai.

Greičio ruožas sudarytas iš septynių WP.

Dakaro ralis 2020/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

 

Automobiliai

Vaidotas Žala pradėjo lenktynes ir WP1 jis buvo 10-as, atsilikęs nuo į lyderio poziciją išsiveržusio Y. Al Rajhi 2 min. 16 sek.

WP2 Vaidotas pakilo į 8-ą poziciją ir nuo Al Rajhi atsilikinėjo 4 min. 3 sek. Antroje vietoje buvo N. Al-Attiyah, atsilikęs 2 min. 16 sek. Trečias lėkė G. De Villiersas, atsilikęs dar 9 sek.

Sekantį punktą Vaidotas pasiekė šeštas, turėdamas 5 min. deficitą.

WP4 jis nukrito į 15-ą poziciją, o atsilikimas išaugo iki 16 min. 33 sek. WP5 jis buvo 18-as ir atsiliko jau daugiau nei 23 minutes, tačiau link šeštojo WP jis pagerino tempą, užfiksavo 6-ą rezultatą, o atsilikimas nuo lyderio Y. Al Rajhi sumažėjo iki 17 min. 12 sek.

Finišavo jis 11-as, pralošęs 19 min. 23 sek., o nugalėtoju tapo ne Y. Al Rajhi, o G. De Villiersas su Toyota 3 min. 57 sek. aplenkęs O. Terranovą su Mini. Visą dieną lyderiavęs Y. Al Rajhi finišą liniją kirto septintas.

Iš vakaro „Agrorodeo“ ekipažas nerimavo, kad neturi patirties Dakaro ralyje važiuoti pirmi, tačiau po finišo Saulius Jurgelėnas pripažino, kad šis darbas neatrodė toks baisus, kaip įsivaizdavo. 

„Visai kitas darbo ritmas, manau, kad į pliusą. Privertė labiau susikaupti darbui. Kai važiuoti kelioliktas, turi vėžes, seki esi labiau atsipalaidavęs. O čia turi tik motociklų vėžes, kurios irgi padrikai po trasą išvažinėtos, jie taip pat klaidžioja, suka ratais“, - įspūdžiais dalinosi Saulius. 

Agrorodeo ekipažas/Edgaro Buiko nuotrauka

„Agrorodeo“ ekipažas taip pat porą kartų buvo nuklydęs į šoną, negana to, važiuodami per akmenis pradūrė dvi padangas, teko stoti keistis. 

„Pradžia buvo gera, Saulius navigavo gerai, įsidirbom. Vėliau prisivijom motociklus. „Galiorka“ traukėsi tvarkingai, o viduriukas jau buvo įžūlesnis, juos patraukti sudėtingiau. Pamečiau ritmą, porą ratų prapylėm“, - neslėpdamas nuovargio antrojo greičio ruožo nuotykius pasakojo lenktynininkas Vaidotas Žala.

Galiausiai, kai organizatoriai sudėliojo baudas - V. Žala etape buvo klasifikuojamas 10-oje pozicijoje. Pakilo jis iš vienuoliktos, nes B. Vanagui už praleistą punktą buvo skirta 20 minučių bauda.

Automobilių TOP 5 po 2 etapo

1.

O. Terranova

Mini

07:07:36

2.

C. Sainz

Mini

+00:04:43

3.

N. Al-Attiyah

Toyota

+00:06:07

4.

M. Serradori

Century

+00:07:22

5.

V. Žala

Mini

+00:08:11

 

Benediktas Vanagas startavo iš 15-os pozicijos ir WP1 pasiekė 12-oje vietoje, atsilikęs 3 min. 49 sek.

WP2 - 14-as ir 6 min. 50 sek. atsilikimas.

WP3 - 16-a vieta ir 10 min. 11 sek. atsilikimas.

WP4 - 12-a vieta ir 16 min. 33 sek. atsilikimas.

WP5 - 13-a vieta ir 17 min. 29 sek. atsilikimas

Benediktas Vanagas antrojo greičio ruožo finiše buvo aštuntas. Deja, šis pasiekimas išslydo iš rankų – dėl nefiksuoto paskutinio punkto ekipažui skirta 20 minučių bauda. Oficialūs rezultatai bus paskelbti po to, kai organizatoriai susumuos laikus.

B. Vanagas nebuvo nusivylęs šturmano darbu. Anot jo, net jeigu F. Palmeiro ir pasiklysdavo, greitai susiorientavęs vėl rasdavo kelią. Nefiksavo tik vieno punkto – nusprendė, kad geriau gauti baudą, nei prisidaryti rimtesnių problemų. Pats portugalas šturmanas pripažino, kad tai buvo jo sprendimas. 

Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

B. Vanagas pasakojo, kad greičio ruože buvo labai daug motociklininkų, kurie kelia dulkes ir juos labai pavojinga lenkti. „Vyko nuolatinė kova tarp dviejų, trijų automobilių, kurie keitėsi pozicijomis prakirtę ratus ar nuklydę nuo maršruto“, – kalbėjo jis.

Praėjus šiek tiek laiko po etapo finišo, Benediktui Vanagui buvo skirta 20 minučių bauda už punkto praleidimą. Dėl šios baudos jis etapo klasifikacijoje smuktelėjo į 20-ąją poziciją, o bendroje įskaitoje užima 15-ą vietą, nuo lyderio atsilikdamas 48 minutes.

Edvinas Juškauskas startavo iš 37-os vietos ir WP1 buvo 58-as, atsilikęs 14 min. 22 sek.

WP2 - 42-as ir 21 min. 26 sek. atsilikimas.

WP3 - 44-as ir 27 min. 53 sek. atsilikimas.

WP6 - 36-a vieta ir 49 min. 50 sek. atsilikimas.

Finišavo ekipažas 43-ioje pozicijoje, atsilikęs 1 val. 24 sek.

Antanas Juknevičius į startą pajudėjo 46-as, o WP1 buvo 56-as.

WP3 - 44-as ir 27 min. 52 sek. atsilikimas.

WP6 - 22-a vieta ir 32 min. 34 sek. atsilikimas.

Finišavo Antanas 26-as, atsilikęs 42 min. 23 sek.

Dienos pradžioje su dulkėmis ir vėžėmis kovoję „KREDOS“ lenktynininkai į priekį kelią sau skynėsi lėtai, tačiau vėliau pasiekė gerą tempą ir paskutiniuose kelio punktuose fiksuodavo vis aukštesnę poziciją.

Antanas Juknevčius/Komandos nuotrauka

„Kai mašina važiuoja galima pūsti greitai. Nepasisekė, kad primaišė šiandien sunkvežimių ir startavome taip žemai. Tai reiškia, kad tu kas 5 minutes turi fiziškai aplenkti bent po vieną automobilį, o aplenkti sunkvežimį tai išvis kažkoks kosmosas kaip sudėtinga, nes jie labai nenoriai praleidžia. Jie kelia tiek daug dulkių, kad sunku priartėti, o jei jau priartėji tai reiškia, kad 100 metų važiuosi aklas. Pirmuose 10 kilometrų aplenkėme labai daug automobilių, bet po to jau laukė šaltas dušas – atsitrenkėme į akmenį ir prakirtome padangą“ – aiškino Dakaro legenda A. Juknevičius.

Likus tik kilometrui iki finišo ekipažas pametė orientyrus ir kartu su minia lenktynininkų paklaidžiojo dykumoje, tačiau netrukus suprato savo klaidą ir finišavo užtikrintai. 

Gintas Petrus startavo 62-as, o WP1 buvo 63-ias.

WP2 - 58-as ir 26 min. 26 sek. atsilikimas.

WP6 - 44-as ir 1 val. atsilikimas.

Finišavo Gintas 45-oje pozicijoje, atsilikę 1 val. 7 min.

 

MOTOCIKLAI

Arūnas Gelažninkas startavo 38-as ir po 159 km distancijos arba WP3 buvo 43-ias, atsilikęs nuo lyderio J. B. Borto 21 min. 25 sek.

WP4 - 41-as.

WP5 - 40-as

WP6 - 39-as

Finiše 42-a vieta ir 48 min. 35 sek. atsilikimas.

O laimėjo motociklų įskaitoje R. Branchas su KTM. S. Sunderlandas buvo antras, atsilikęs 1 min. 24 sek. Trečias - P. Quintanilla su Husqvarna, atsilikęs 2 min. 21 sek.

Pirmo etapo nugalėtojas T. Price, šiandien buvo tik 15-as.

Bendroje įskaitoje pirmas žengia S. SUnderlandas. Antras yra P. Quintanilla, atsilikdamas 1 min. 18 sek. Dar 14 sek. atsilieka K. Benavidesas.

Arūnas Gelažninkas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

 

KETURRAČIAI

Tarp keturračių greičiausias antrajame etape ir vėl buvo I. Casale, kuris 3 min. 33 sek. aplenkė R. Soniką, kuris ir pirmajame etape buvo antras. Trečią vietą užėmė S. Vitse, pralošęs 6 min. 51 sek.

Bendroje įskaitoje I. Casale - pirmas. Jis 9 min. 9 sek. lenkia R. Soniką, o trečias žengia G. Enrico, atsilikdamas šiek tiek daugiau nei 23 minutes.

 

SUNKVEŽIMIAI

Sunkvežimių įskaitoje šiandien greičiausias buvo MAZ vairuojantis S. Viazovichius, kuris už savęs paliko su KAMAZ, pilotuojamus D. Sotnikovo ir A. Karginovo. Pirmasis jų atsiliko 1 min. 46 sek., o antrasis - 2 min. 7 sek.

Bendroje įskaitoje pirmoji vieta taip pat priklauso S. Viazovichiui, kuris 4 min. 20 sek. lenkia D. Sotnikovą, A. Karginovas yra trečias ir atsilieka 7 min. 12 sek.

 
 

DAKARO RALIS 2020

REZULTATAI PO 12/12 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Benediktas Vanagas/Toyota - 15

Antanas Juknevičius/Toyota - 20

Vaidotas Žala/Mini - 26

Gintas Petrus/Toyota - 41

Edvinas Juškauskas/Toyota DNF

Arūnas Gelažninkas/KTM - 30

Automobiliai TOP 5

1. Sainz Mini 42:59:17
2. Al-Attiyah Toyota +00:06:21
3. Peterhansel Mini +00:09:58
4. Al Rajhi Toyota +00:49:10
5. De Villiers Toyota +01:07:09

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Karginov Kamaz 46:33:36
2. Shibalov Kamaz +00:42:26
3. Viazovich MAZ +02:04:42
4. Sotnikov Kamaz +02:55:28
5. Macik Iveco +03:28:08

 

Motociklai TOP 5

1. Brabec Honda 40:02:36
2. Quintanilla Husqvarna +00:16:26
3. Price KTM +00:24:06
4. Florimo Honda +00:31:43
5. Walkner KTM +00:35:00

 

Keturračiai TOP 5

1. Casale Yamaha 52:04:39
2. Vitse Yamaha +00:18:24
3. Sonik Yamaha +01:04:15
4. Andujar Yamaha +03:30:16
5. Wisniewski Yamaha +04:38:53