You are here

10 dalykų, kuriuos neteisingai darome vairuodami, bet to nežinome

Ar sutinkate, kad vairuodami automobilius mes darome įvairius neteisingus dalykus, apie kuriuos dažniausiai net nesusimąstome. Tai mūsų įpročiai, ydos ar tiesiog nepaaiškinami automatiški veiksmai, atliekami vairuojant. Blogai, kad tai gali sukelti nepageidaujamų problemų kelyje arba sutrumpinti įvairių automobilio mazgų veikimo laiką.

Taigi, paanalizuokite, kaip elgiatės prie automobilio vairo ir galbūt šiame sąraše atrasite pažįstamų dalykų bei prisiminsite dar ir kitų blogų įpročių, atliekamų prie vairo.

1. Neteisingas stabdžių ir sankabos pedalų spaudimas

Kaip galima neteisingai naudoti sankabos ar stabdžių pedalą? Pasirodo – galima.

Leidžiantis žemyn nuo ilgos nuokalnės neverta laikyti visuomet vos vos įspausto stabdžių pedalo. Geriau stabdymo darbą palikti varikliui, kuomet įjungus pavarą tiesiog leisti automobiliui savaime riedėti, retkarčiais, jeigu automobilis imtų greitėti – spustelėti šiek tiek stabdį. Be to, greitį galima reguliuoti žeminant pavaras.

Sankabos pedalą neteisingai naudojame, pavyzdžiui, stovėdami prie raudono šviesoforo ar laukdami, kol kitas automobilis atlaisvins vietą stovėjimo aikštelėje. Didelė dalis žmonių šiose laukimo situacijose laiko nuspaudę ne tik stabdžio, bet ir sankabos pedalą. Pavara taip pat būna palikta įjungta. Sankabai tikrai „nepatinka“ būti ilgai įspaustai. Sprendimas paprastas – vietoj įspaustos sankabos reikia įjungti laisvą pavarą ir stovėti tik nuspaudus stabdį.

2. Rankos laikymas ant pavarų perjungimo svirties

Važiuojant gana patogu ranką laikyti ant pavarų perjungimo svirties, tačiau tai nėra rekomenduojama, kadangi tuo metu yra apkraunama pavarų perjungimo „šakutė“ su slankikliu. Tuo metu net gi įmanoma pajausti šiokią tokią vibraciją, kurios metu slankiklis greičiau dyla.

3. Neišjungti priekiniai žibintai geležinkelio pervažoje ar stovėjimo aikštelėje (kai to prašo kitas vairuotojas)

Pagal Lietuvoje galiojančias kelių eismo taisykles, privaloma važinėti įjungus trumpąsias šviesas ištisus metu.

Tačiau būna atvejų, kuomet vairuotojai supratingai jas išjungia, nenorėdami be reikalo akinti kito vairuotojo. Tokių pavyzdžių galima sutikti geležinkelio pervažoje arba automobilių stovėjimo aikštelėse.

Stovint prie geležinkelio pervažos ir laukiant pravažiuojančio traukinio, abiejose pusėse esantys pirmieji automobiliai gali vienas kitam akinti priekiniais žibintais. Ne retai prie pervažų kelio aukštis abiejose pusėse kažkiek skiriasi ir aukščiau stovinčio automobilio priekiniai žibintai siunčia tiesioginį spindulį kito automobilio vairuotojui į akis. Akinamas vairuotojas tokiu atveju išjungia savo automobilio trumpąsias šviesas ir palieka degti tik gabaritus. Tokiu poelgiu jis prašo tą patį padaryti ir priešais jį stovintį vairuotoją. Žinoma, ne visi tai supranta ir neišjungia šviesų.

Ta pati situacija dažnai sutinkama ir automobilių stovėjimo aikštelėse, ypač prie daugiabučių namų, kuomet bandoma prasilenkti itin siauroje vietoje arba laukiama, kol atsilaisvins vieta. Prasilenkiant dažnai vairuotojai taip pat išjungia artimas šviesas ir palieka tik gabaritus, to paties prašydami ir priešais važiuojančio vairuotojo.

4. Rankinio stabdžio traukimas „per dantis“

Tikriausiai yra tekę girdėti, kuomet kas nors automobilių stovėjimo aikštelėje itin garsiai užtraukia rankinį stabdį.. Žinoma, tą patį veiksmą galima atlikti švelniai ir be didelių garsų. Tereikia nepamiršti nuspausti specialaus, ant rankenos esančio mygtuko, kuris atlaisvina stovėjimo stabdžio „dantis“. Mygtukas skirtas ne tik atleisti šį stabdį.

Aišku, šie „dantys“ nesusidėvės po poros tokių stiprių užtraukimų, nesusidėvės ir po 100 tokių pačių veiksmų, tačiau papildomas detalės dilimas tikrai nėra reikalingas, kuomet visa tai galima atlikti švelniau. Taip pat gi parodoma ir pagarba automobiliui.

5. Staigus turbokompresoriaus veikimo nutraukimas

Po ilgesnio ar agresyvesnio važiavimo automobiliai su turbokompresoriumi mėgsta, kad sustojus variklis dar kažkurį laiką padirbtų laisva eiga. To reikia tam, kad turbokompresorius galėtų atvėsti ir užbaigtų greitą sukimąsi.

6. Netinkamas rūko žibintų naudojimas

Tiek galinis, tiek priekiniai rūko žibintai turi būti naudojami tik kelyje esant rūkui ar stipriam lietui.

Priekinius rūko žibintus Lietuvoje yra įprasta naudoti nepaisant oro sąlygų. Dauguma vairuotojų juos naudoja ir dieną, ir naktį, nesvarbu, koks oras bebūtų.

Tamsiu paros metu, esant geram orui ir matomumui, naudojami rūko žibintai neretais atvejais šiek tiek akina iš priešais atvažiuojančių automobilių vairuotojus.

Galinio rūko žibinto vairuotojai paprastai bet kada nenaudoja. Jį įjungia tik esant blogam matomumui. Tačiau pagerėjus eismo sąlygoms kartais jį pamirštama išjungti, ir tuomet iš paskos važiuojantis vairuotojas kenčia nuo ryškios raudonos šviesos, ypač tai trukdo tamsiu paros metu.

Taip pat galinio rūko žibinto nėra būtina jungti tik vos vos suprastėjus matomumui. Jeigu yra matoma priekyje kelių šimtų metrų atstumu važiuojančio automobilio šviesos, tai reiškia, kad tokiu pačiu atstumu iš galo važiuojantis automobilis taip pat matys jus.

7. Bereikalingas stabdymas ar sustojimas greitėjimo juostoje

Kelyje tenka susidurti su tokiais vairuotojais, kurie nesupranta greitėjimo juostos paskirties, kuri yra skirta įsilieti į eismą, eismo srauto greičiu.

Dažnai būna taip, kad vairuotojas važiuojantis greitėjimo juosta sustoja jos pradžioje ir laukia, kada atsilaisvins pirma eismo juosta, jog jis galėtų iškart čia pat įsilieti į eismą. Taip gali būti sukeliamos net kelios avarinės situacijos.

Pirmiausia, bus sutrukdoma iš paskos greitėjimo juosta važiuojančiam automobiliui, kuriam teks staiga netikėtai stabdyti. Be to, lėtai iš šios juostos pajudant į pagrindinį kelią, gali būti neapskaičiuotas juo judančių automobilių greitis. Dėl to įsiliejimas į eismą įvyks prieš pat kito automobilio „nosį“.

Greitėjimo juosta tam ir padaryta ilga, kad automobilis spėtų pasiekti reikiamą greitį prieš įvažiuojant į pagrindinį kelią.

8. Važinėjimas su tuščiu kuro baku

Itin dažnas važinėjimas su tuščiu kuro baku yra blogas įprotis dėl to, kad kuro siurblys siurbia degalus visuomet iš dugno, kur gali būti įvairių nuosėdų, galinčių patekti į sistemą (kuro filtrą), taip pat tai nėra gerai ir pačiam siurbliui, ypač dyzelinių automobilių. Be to, kuro bake kaupiasi kondensatas. Todėl rekomenduojama išlaikyti bent pusę bako kuro.

Važinėti su tuščiu kuro bako nepatartina dar ir dėl to, kad kuras vis gi gali pasibaigti. Pavyzdžiui, netikėtai pakliuvus į eismo spūstį ar esant reikalui stipriau akceleruojant.

9. Stabdymas ties minimaliais kelio vingiais

Eismo sąlygos: greitis 90 km/h, tiesus kelias su itin minimaliais vingiais. Situacija: priekyje 90 km/h greičiu važiuojantis automobilis pristabdo prieš kiekvieną minimalų kelio vingį, prieš kurį stabdyti visiškai nereikia. Prie vingių nėra jokių greitį ribojančių ar pavojingą ruožą žyminčių ženklų, o įveikiant posūkius leistinu greičiu nėra net minimalios galimybės jo neišsukti.

Esate susidūrę su tokia situacija? Tikriausiai ėmė nervas, kuomet teko be reikalo pristabdinėti važiuojant aprašytam automobiliui iš paskos.

10. Staigus pagreitėjimas ir stabdymas

Esant kelyje iš eilės keliems šviesoforams, neverta staigiai pagreitėti nuo vieno ir tuomet iškart staigiai stabdyti prieš kitą.

Taip pat važiuojant reikia iš toli stebėti šviesoforus ir numatyti, kokį signalą jie rodys priartėjus, kad tik paskutinę minutę atkreipus dėmesį, netektų be reikalo pagreitėjus čia pat vėl stabdyti.

Paslaugos: