You are here

Finišavo damų ralis 2012

Rugpjūčio 25 dieną finišavo  „TUVLITA Damų ralis 2012“. Tai – pirmas automobilių ir orientavimosi sporto renginys, kurio išskirtinis bruožas: prie vairo – tik moterys. Šių metų „Damų ralis“ skirtas kovai prieš krūties vėžį

„Damų ralio“ emblemoje matome damą su skrybėlaite, kuri buvo būtinas ir pagrindinis dalyvių aksesuaras. Pasipuošusisos įvairiausiomis skrybėlaitėmis, išklausiusios paskaitą apie krūties vėžį, šeštadienio rytą damos startavo iš „Mototojos“ aikštelės.

33 ekipažai išskubėjo Kernavės link. Ralio maršrutas nusidriekė tarp trijų istorinių Lietuvos sostinių – Vilniaus, Kernavės ir Trakų. 33 „Damų ralyje“ dalyvavę ekipažai, tarp kurių buvo 10 mišrių ekipažų, orientavimosi ralio trasai įveikti vidutiniškai nuvažiavo po 94 km.

Finišavusios Trakuose damos skubėjo į UAB „Tuvlitos“ praktinį seminarą - „Apie techninius dalykus – paprastai: ką apie automobilį turi žinoti moteris vairuotoja?“. Po to, VĮ „Regitra“ aikštelėje susirungė vairavimo meistriškumo rungtyje, sėdėdamos prie šeštos kartos „VW Golf“ automobilių vairo, su kuriais būsimi vairuotojai mokosi vairuoti.

„Tuvlita Damų ralio“ startas

Šeštadienį jau nuo 8 valandos į UAB „Mototoja“ saloną registracijai pradėję rinktis dalyviai rytą pradėjo labai prasmingai. Apie ankstyvąją onkologinių ligų diagnostiką ir Lietuvoje šiuo metu veikiančias prevencijos programas susirinkusiems pasakojo bei į klausimus atsakė Vilniaus universiteto Onkologijos instituto specialistės: Radiologijos, branduolinės medicinos ir konsultacijų centro Radiologijos skyriaus vedėja gydytoja radiologė dr. Rūta Grigienė ir Radiologijos, branduolinės medicinos ir konsultacijų centro vadovė docentė Simona Letautienė.

Išskirtiniu šio renginio simboliu tapo „Damų ralio“ ženkliukas ir kovą prieš krūties vėžį simbolizuojantis rožinis kaspinėlis, kuriuos visi iki vieno dalyviai prisisegė sau ant krūtinės.

Iš „Toyota“ salono startavusiems „Damų ralio“ ekipažams teko pademonstruoti žemėlapio skaitymo gebėjimus, spręsti įvairias logines užduotis, surasti reikiamus objektus.  „Damų ralio“ dalyviai važiavo asfaltuotais keliais, be to, turėjo važiuoti, laikantis Kelių eismo taisyklių, nors dalį maršruto sudarė ir Lietuvos automobilių ralio čempionato asfaltinis greičio ruožas.

„Tuvlita Damų ralį“ laimėjo Viktorija Pūrienė ir Laura Imšaitė iš Vilniaus

Orientacinis ralis finišavo Trakuose. Pirmojo „TUVLITA Damų ralio 2012” garbės pakyla išsidėstė taip: III vieta – Lina Maldeikienė ir Raimondas Maldeikis („Toyota”),  II vieta – Vilma Kaikarienė ir Kristijonas Kaikaris („BMW”), I vieta – Viktorija Pūrienė ir Laura Imšaitė („Renault”).

Šešerių metų vairavimo patirtį turinčios Viktorija Pūrienė ir Laura Imšaitė panašiuose renginiuose nėra dalyvavusios, o tikslumas ir susikaupimas – jų kasdienybė, nes abi dirba vienoje komandoje toje pačioje informacinių technologijų įmonėje verslo analitikių darbą.

Kaip rezultatus pakomentavo UAB „Ecodriving LT“ direktorė Vaida Balčiūnienė, „pagrindinis vertinimo kriterijus buvo teisingai atsakytų klausimų skaičius.  I ir II vietas laimėjusių ekipažų teisingų atsakymų buvo vienodai - po 30 (iš 31). Tad nulėmė tai, kad laimėtojų ekipažas maršrutą įveikė, nuvažiavęs  vos porą kilometrų mažiau. Tuo tarpu III vietą laimėjusį ekipažą nustatyti buvo daug sunkiau. Iš viso net 6 ekipažai surinko vienodai po 29 balus. Maža to, iš tų 6 ekipažų buvo du, kurie maršrutui įveikti nuvažiavo vienodą mažiausią atstumą. Be to, abu ekipažai pateikė vienodus atsakymus, todėl viską nulėmė atsakymo į vieną vienintelį klausimą "Kas saugo įėjimą į "Bajorų užeigą"?" tikslumas. Laimėtojai atsakė "2 liūtai". Ketvirtoje vietoje likęs ekipažas tiesiog parašė "liūtai".

Kaip pasakoja laimėjusio ekipažo šturmanė Laura Imšaitė, tokio laimėjimo merginos nesitikėjo ir net organizatorių klausė, ar jie nejuokauja. „Nesitiki, kad laimėjome, nes dalyvavome pirmą kartą tokiose lenktynėse, - pasakoja L.Imšaitė, - Man yra tekę dalyvauti tik orientacinėse varžybose pėsčiomis, tačiau retkarčiais mėgstu pasitreniruoti kokioje nors aikštelėje ar žiemą ant ledo.“

„Laimėjimą lėmė meilė Vilniaus apylinkėms, - pasakojo laimėjusio ekipažo pilotė Viktorija Pūrienė,- Ralio trasa – mano mėgstamiausios vietos, o užduotis įvykdyti teisingai padėjo ir žemėlapis. Mudvi esame aktyvios ir entuziastingos vairuotojos, daug keliaujame automobiliu. Man yra tekę keliauti po įvairias Europos šalis ir daug vairuoti pačiai.“ – teigė V.Pūrienė.

Orientavimosi ralio maršrutą rengęs „Damų ralio“ trasos komisaras Vitoldas Milius sakė, kad šis ralis tikrai išskyrė iš kitų jo organizuotų renginių tvarkingumu, racionalumu ir apgalvotu užduočių vykdymu. „Moterys – labai tvarkingos ir atsakingos vairuotojos, tai atsispindėjo ir šiame ralyje, - pasakojo V.Milius, - Kadangi visų užduočių atlikimą stebėjome ir mes, važiuodami paskui ekipažus, stebino ir moterų entuziazmas, ir aktyvumas, ir sugebėjimas įvertinti kiekvieną detalę – sutaupyti laiko, gerai apgalvojant ir suplanuojant maršrutą“.

Praktinis seminaras ir vairavimo meistriškumo rungtis

Labai įdomus ir naudingas susitikimas „Damų ralio“ dalyvių laukė popiet. UAB „Tuvlita“ techninių apžiūrų centro specialistai vaizdžiai pademonstravo, kaip vyksta  automobilio techninė apžiūra. Kaip pasakoja UAB „Tuvlita“ generalinis direktorius Povilas Imbrasas, per paskaitą moterys domėjosi ne tik automobilio technine apžiūra, bet ir klausinėjo apie specifinius dalykus, kurie dažniausiai rūpi vyrams.

„Pirmą kartą tiek moterų apsilankė mūsų techninių apžiūrų centre vienu metu, - pasakojo P.Imbrasas, - Paprastai moterys, atvykusios į techninę automobilio apžiūrą, klausia gan paprastų dalykų, tačiau šį kartą „Damų ralio“ dalyvės apipylė mūsų darbuotojus gan profesionaliais klausimais ir net techniniais terminais. Jos domėjosi ir apie automobilio eksploataciją, ir apie tai, kokie techninių apžiūrų reikalavimai, klausė į ką atkreipti dėmesį renkantis automobilį“ – dalijosi įspūdžiais P.Imbrasas.

Po paskaitos visi ralio ekipažai turėjo išlaikyti UAB „Tuvlita“ darbuotojų parengtą teorinį testą. Jo klausimai, kaip paaiškėjo, nebuvo tokie jau paprasti, nors buvo parengti pagal KET ar paremti kiekvienam vairuotojui žinotinais dalykais. Atsakant buvo būtina ypač gerai susikaupti, nes teko pasirinkti vieną iš kelių labai panašių atsakymų. 100 proc. teisingai atsakiusių į visus klausimus buvo tik vienas ekipažas – Lina ir Raimondas Maldeikiai (ekipažas nr.2). Deja, dauguma dalyvių šį testą įveikė gan prastais rezultatais.

Ypač daug azarto ir jaudulio sukėlė speciali vairavimo meistriškumo užduotis VĮ „Regitra“ praktinio vairavimo egzaminų aikštelėje.  Ralio dalyvės turėjo įveikti specialiai joms parengtą trasą, kurioje buvo ir automobilio statymo, ir apsisukimo siauroje erdvėje, ir manevravimo užduočių. Sąlygos buvo visoms vienodos, nes tos pačios konfigūracijos trasą teko įveikti VĮ „Regitra“ automobiliais su mechanine pavarų dėže ir be jokių išankstinių bandymų.

Kaip pasakoja, su užduotimi geriausiai susidorojusi Vilma Kaikarienė, „...prieš rungtį turėjau visą valandą klausyti vyro instruktažų, tačiau trasą teko įveikti man pačiai...“.  V.Kaikarienė jau kurį laiką vairuoja automobilį su automatine pavarų dėže, bet laimėti, matyt, padėjo jau anksčiau sukaupta patirtis, dalyvaujant įvairiuose automobiliuose renginiuose bei iš tėčio paveldėti autolenktynininko genai.

„Damų ralis“ vainikuotas ir netradicinėmis nominacijomis – UAB „Tuvlita“ darbuotojai, ekipažams nežinant, pamatavo padangų slėgį, o prizai įsteigti tiems ekipažams, kurių padangų slėgis labiausiai neatitiko saugaus vairavimo normų. Smagaus juoko sukėlė tai, kad visų trijų UAB „Tuvlita“ prizais – elektriniais ratų pripūtimo komplektais – apdovanotų ekipažų šturmanai buvo vyrai.

„TUVLITA Damų ralio“ nominacijos

Tarp nominacijų, kurios labiausiai pralinksmino apdovanojimų vakaro dalyvius, taip pat buvo ir nominacija už automobilį, kuris po ralio atrodė nešvariausias – UAB „Green Id“ automobilio priežiūros priemonių komplektai atiteko dviems ekipažams. Nešvariausio automobilio savininkė juokėsi, kad ryte prieš važiuojant į ralį, dar galvojo nusiplauti automobilį, bet nebespėjo...

Dar vienas linksmas moteriškas ekipažas gavo puikius prizus – Draudimo brokerių bendrovės RDD civilinės atsakomybės  draudimo kuponus – už tai, kad orientavimosi ralio maršrutui įveikti „prisuko“ daugiausia kilometrų ridos. Prizui laimėti joms pakako greitkelyje „Vilnius – Panevėžys“ pravažiuoti posūkį link Avižienių.

Gražiausios skrybėlaitės rinkimai

Vakaro akcentu tapo ir gražiausios skrybėlaitės rinkimai, kuriuose balso teisę turėjo tik vyrai. Vyrams visos skrybėlaitės buvo gražios ir originalios, tad balsų gavo labai daug dalyvių. Įdomu tai, kad visos trys šios nominacijos nugalėtojos buvo pasipuošę stilistiškai labai skirtingais galvos papuošalais, tad apibendrintai įvardinti vyrų skonį ir grožio suvokimą labai sudėtinga. III-ąją vietą užėmė Jolita Duleckienė su megzta skrybėlaite, II-oji buvo Rasa Burneikaitė su plačia juoda plačiabryle skrybėle. O daugiausia vyrų balsų surinko „skrybėlė“, kurios skrybėle ir nepavadinsi – šią nominaciją laimėjo profesionaliame autosporte dalyvaujanti Iveta Slaboševičiūtė, į orientavimosi ralį atvykusi su sportiniu šalmu.

Visos renginio dalyvės moterys iš salės išėjo nešinos puikiomis floristų kompanijos „Gėlių pieva“ puoštomis rožėmis, kurias moterims su meile dovanojo vienas iš renginio rėmėjų – UAB „Protingi baldai“.

Damos jau pasiryžusios registruotis kitų metų raliui

Portalo Autoledi.lt, inicijavusio „Damų ralį“, projekto vadovė Ieva Kukevičienė pasakojo, kad dar neįpusėjus varžyboms sulaukta prašymų registruotis kitų metų „Damų raliui“.

„Didžiulis vairuojančių moterų entuziazmas, susidomėjimas šiuo renginiu ir jo pagrindine skleidžiama žinia – kova prieš krūties vėžį, lydėjo visą renginį. - pasakoja I.Kukevičienė. - Vairuojančių moterų susikaupimas ir pastangos atlikti visas ralio užduotis parodė, kad moterys tikrai yra puikios vairuotojos.“

Šį renginį organizavusios UAB „Ecodriving LT“ direktorė džiaugėsi, kad nuo pat renginio „gimimo“ nuolat jautėsi be galo gera energetika – ir ne tik iš dalyvių, bet ir iš visų Partnerių bei Mecenato pusės. „Dar niekada, ruošiantis renginiui, neturėjau saugoti tiek daug paslapčių... Kadangi jau pradžioje buvo žinoma, kad renginio iniciatorės, Fiat500 klubo prezidentė Jūratė Jasiulevičienė ir „Autoledi.lt“ portalo vadovės Ieva Kukevičienė bei Laima Staknytė-Patinskienė, bus orientavimosi ralio dalyvės, nuo jų teko nuslėpti bet kokią informaciją apie maršrutą bei užduotis. Maža to, kelio užduočių knygas, mums paslapčiomis susitarus, atspausdino vienos iš ralio dalyvių vyras. O apdovanojimų vakaro scenarijų nuo renginio vedėjo taip pat teko saugoti iki pat renginio pradžios, nes jis šturmanavo „Mis Lietuva 2011” Ievai Gervinskaitei” – juokėsi V.Balčiūnienė.

Ir, pasak V.Balčiūnienės, tai dar ne viskas. Niekas iš dalyvių iki pat renginio ryto nežinojo, kad Kernavėje „Damų ralio“ dalyvių lauks susitikimas su istorinę 2000 km kelionę žemaitukais Vytauto Didžiojo keliais iki Juodosios jūros atkartojęs Česlovas Marcinauskas, vienas šios 2010-aisiais vykusios ekspedicijos dalyvių. Visi ekipažai nusifotografavo p. Česlovo karietoje nuostabaus grožio Kernavės bažnyčios fone. Daugybė moterų panoro ir išdrįso užsėsti ir ant p. Česlovą iki Juodosios jūros nunešusios kumelės Žygos nugaros.

„Ne mažiau buvo smagu tai, kad renginio rėmėjai taip pat pasidavė bendrai nuotaikai ir kartu su jais sugalvojome visus slaptus konkursus – ir padangų slėgio tikrinimą, ir automobilio švaros vertinimą, ir ekipažo, kuris nuvažiuos daugiausia kilometrų trasai įveikti, apdovanojimą... Kelias savaites renginį anonsavusios ir rengusios reportažus radijo stoties „Kelyje“ darbuotojai šeštadienį specialiai dėl „TUVLITA Damų ralio 2012” išėjo į darbą ir tiesiogiai transliavo ralio dalyvių pasisakymus telefonu. Ralio dalyvius visą laiką lydėjo ir jų nuotykius fiksavo žurnalo „Laima“ ekipažas. Esame labai dėkingi visiems rėmėjams už nestandartinį požiūrį į renginį – tai „Damų ralio“ dalyviams tikrai suteikė labai daug gerų emocijų“ – kalbėjo UAB „Ecodriving LT“ vadovė.