You are here

„Dūsia“ – savadarbis automobilis, gimęs Lietuvoje

  • Dūsia/EdvardArts Cars nuotrauka
    Dūsia/EdvardArts Cars nuotrauka
  • Dūsia
    Dūsia
  • Dūsia
    Dūsia
  • Dūsia
    Dūsia
  • Dūsia/InLook Photography nuotrauka
    Dūsia/InLook Photography nuotrauka
  • Dūsia
    Dūsia
  • Savadarbis automobilis
    Savadarbis automobilis

Tikėtina, kad ne vienam automobilių mylėtojui yra kilę minčių sukonstruoti automobilį nuo nulio. Ir žinoma, tokių Lietuvoje yra tikrai ne vienas. Be to, turime daugybę pavyzdžių, kaip lietuviai yra sukūrę itin įdomių automobilių projektų, prie kurių jiems teko praleisti daugelį naktų.

Šįkart pokalbis vyko su Aidu, kuris į mūsų šalies gatves išleido ne vieną unikalų, savadarbį automobilį, pagamintą nuo visiško nulio.

Savadarbis automobilis

Be to, absoliučiai visi darbai padaryti daugiausiai vieno žmogaus rankomis, nenaudojant ypatingų staklių. Tiesa, esant reikalui, Aidas, pats sugeba pasigaminti nesudėtingas stakles vienam ar kitam darbui atlikti.

Šis automobilių mylėtojas yra daug metų išdirbęs su metalo konstrukcijomis ir dar turi 20 metų automechaniko patirties, todėl nenuostabu, kodėl vyro garaže gimsta įdomūs projektai.

„Nuo jaunystės mėgau konstruoti, visuomet tuo domėjausi, daug metų pradirbau su metalo konstrukcijomis, dar 20 metų automobilių remonto srityje, ir kai atsirado laiko ir kažkiek galimybių – ėmė kirbėti mintis kažką padaryti savaip“, - apie idėjų užuomazgą kurti tokius automobilius sakė Aidas.

Šie projektai nėra trumpalaikiai. Kaip teigė pašnekovas, vienas jų gali trukti nuo dviejų iki penkių metų. „Sunkiausia gaminant yra tai, kad rodos, jog jau bus aukso viduriukas ir viskas bus baigta, bet po kiek laiko į visa tai pažiūriu kitu kampu ir tenka mėnesį ar du tiesiog kažką naikinti, keisti, daryti iš naujo. Tai yra itin sunku“, - atviravo Aidas.

„Galima teigti, kad viską darau vienas savo rankomis, tačiau iš tiesų, nesu visiškai vienas. Yra draugai, kurie šiuo bei tuo prisideda. Pavyzdžiui, elektros darbais, dažymu“, - sakė Aidas.

Automobilius jis darosi sau ir tik sau, todėl dizainas priklauso būtent nuo jo ir nuo to, kaip plienas pasiduos rankai, nes būtent su jomis yra lenkiamas šis metalas.

Dūsia

„Kas liečia dizainą, nežinau kaip atrodys galutinis jo rezultatas. Žinau tik pačio rėmo konstrukciją ir kad ji bus stipri, patikima bei lengva. Visi brėžiniai slypi atmintyje, prie kurios puikiai prisideda praktika“, - sakė Aidas, per du metus sukūręs nuotraukose matomą automobilį, pavadintą „Dūsia“.

„Paskutinis mano konstruotas automobilis vadinasi „Dūsia“. Pavadinimas kilo iš to, kad vaikystėje visi mane vadino Aidūsia (nuo vardo Aidas). Tai dalį šio žodžio panaikinau ir liko „Dūsia“, - automobilio pavadinimo kilmę atskleidė Aidas.

Šis automobilis turi 2,3 litro „Honda“ variklį su turbokompresoriumi, be to, automobilyje panaudota ir nemažai gamyklinių „Honda“ markės detalių, kurios buvo renkamos auto laužynuose, ypač tos, kurios nėra itin populiaros, nes yra labai retai gendančios ir dėl to jų niekas beveik neperka. Tačiau nepaisant to, gamindamas automobilius Aidas stengiasi, kuo daugiau padaryti pats, o ne pirkti gatavą produktą, nes dažnai daug ką galima padaryti net ir tris kartus pigiau, negu pirkti jau padarytą produktą.

Dūsia

„Tiesa, kol paleidžiu ratus ant asfalto, tenka nemažai eksperimentuoti. Neužtenka vien žinių ir geometrijos mokslų. Kartais net svorio centrai, ratų geometrija ant tam tikrų greičių „išlipa“ iš norimų rezultatų, todėl viską tenka bandyti realybėje važiuojant ir testuojant.

Įsivaizduokite, projektas yra daromas nuo nulio, taigi ir ratų geometrija, ir daugelis kitų dalykų yra daroma praktiškai važiuojant, nes atstumo, važiuoklės pločio, svorio, variklio padėties (gale) stendai negali paskaičiuoti. Kadangi į kompiuterį suvedus „Dūsia“ modelį, jis nepateiks ratų suvedimo bei išvirtimo duomenų“, - apie projektų kūrimo subtylybes atviravo Aidas.

„Dūsia“ konstravimas truko apie dvejus metus. Automobilio konstrukcija ir paskaičiuoti taškai leido kūrimo metu naudoti ploną plieną, todėl automobilio svoris be vairuotojo yra 900 kg.

Variklio galingumas prie 0,5 baro yra 180 kW. Kaip sako Aidas, tai saugiausia varikliui, o jo tarnavimo laikas su tokia galia yra daug ilgesnis nei perspausto. „Norint, galingumą galiu kelti kad ir iki 200 kW, bet kažin ar man to reikia“, - pasakojo Aidas.

Aido projektas iš ties labai įdomus ir nekasdieniškas, traukiantis dėmesį bei priverčiantis jo kūrėją išgirsti iš smalsuolių ne vieną klausimą apie projekto eigą bei subtilybes.

Dūsia/InLook Photography nuotrauka

Kategorijos: