You are here

Stance'o kultūros atstovas - Edgaro „VW Golf Mk4“

  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
  • VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka
    VW Golf Mk4/ALT Media nuotrauka

Stance automobilių kultūra išgyvena gerus laikus – kasmet vis daugiau automobilių beveik dugnu atgula ant asfalto. Žinoma, dalis jų esant reikalui pakyla atgal į pradinę stovėseną.

Edgaro „Volkswagen Golf Mk4“ yra būtent šios kultūros atstovas, turintis daugybę modifikacijų, įskaitant orinę važiuoklę. Ir nors projektas atrodo idealiai, tačiau jo autorius dar nėra viskuo iki galo patenkintas.

Šį kardinaliai pasikeitusį automobilį su 81 kW galios dyzeliniu varikliu Edgaras įsigijo dar 2012 metais ir nieko ilgai nelaukęs kibo į jo modifikavimo darbus. Taigi „Golfas“ greitai gavo pirmuosius patobulinimus: LED žibintus, tonuotus stiklus, chromuotas radiatoriaus groteles.

Stance'o link

„Manau, kad didžiausią įtaką tobulinti savo automobilį padarė tais laikais plitusi mada - „drakonų“ tiuningas. Tai labai traukė akį. Dėl to norėjosi turėti išskirtinį automobilį, bet tuomet tai atrodė per brangu ir nebuvo galimybės įgyvendinti savo sumanymų“,- automobilio tobulinimo užuomazgas prisiminė pašnekovas. Gal ir gerai, kad jo automobilis netapo drakonu, o po pirmųjų smulkių modifikacijų, buvo pasukta daug įdomesniu keliu, kuriuo automobilių entuziastai žengia ir iki šiol.

„Laikui bėgant automobilio modifikavimo krypčiai įtaką pradėjo daryti vis populiarėjanti Stance kultūra, taip pat tokios parodos kaip „Refresh“ ar „Freshfit“, kur pirmą kartą apsilankęs buvau labai nustebęs, pamatęs ten dalyvaujančius automobilius. Tuomet mano „Golf“ turėjo šiokį tokį lengvą tiuningą, tačiau tai, ką pamačiau ten, man buvo naujovė, nesupratau vadinamų terminų, o orinė važiuoklė buvo kosmosas. Maždaug 2015 metais supratau, kad irgi noriu turėti itin išskirtinį automobilį, į kurį visi žiūrėtų bei domėtųsi jo kūrimo procesu“,- pasakojo Edgaras.

Lengva nebuvo

Žinoma, imti sekti nauja mada nebuvo lengva. Reikėjo ir žinių, ir žinojimo, ko kur ieškoti, kur ką pirkti, kas atlieka vienus darbus, kas kitus. O reikalingų detalių ir norimų ratlankių kainos atrodė didelės. Tačiau neilgai trukus atsirado draugų, kurie Edgarui padėjo, patarė įvairiais klausimais, taip pat jis pats ėmė daugiau visu tuo domėtis ir judėjo link savo svajonės.

O kelias nebuvo lengvas. Kaip ir kiekvienas projektas, taip ir šis neapsiėjo be sunkumų.

„Dėl žinių stokos buvo nupirkti ne tie bamperiai, o jų kopijas teko taikyti prie savo automobilio, aukojant kai kurias automobilio konstrukcijas. Ateityje jas teko atstatinėti uždedant OEM apdailą nuo „Golf R32“ modelio.

Nevisiškai teisingai buvo atliktas ir lonžerono pjovimas, norint nuleisti automobilį žemiau. Pradžioje buvo prapjauta ne toje vietoje. Sunkumų buvo ir taikant IDF traversą. Turėjau instrukciją, tačiau ne itin aiškiai buvo parašyta, ką reikia atlikti, norint jį pastatyti. Tačiau nepaisant šių sunkumų, sunkiausias buvo variklio perrinkimas – tai buvo šis tas labai naujo ir neapsiėjo be klaidų. Buvo sumaišytas švaistiklio tvirtinimas, kuris užfiksuojamas ant alkūninio veleno. Sprendžiant šią problemą teko daug „pažaisti“ ir paaukoti visą dieną, tačiau galų gale variklis buvo surinktas atgal“,- atviravo pašnekovas.

Verta paminėti, kad Edgaro automobilis yra vienintelis Lietuvoje „Golf Mk4“ su pilnai priekine IDF firmos važiuokle, kuri skirta būtent labai geram ratų fitment'ui, automobilio žeminimui ir važiavimo kokybei.

Ilga detalių paieška

Gauti įvairias norimas detales taip pat nebuvo lengvas procesas. Sunkiausia buvo gauti originalias (OEM) apdailas, ypač išorės. Edgaras jų ieškojo apie du metus, kol pažįstamas nusprendė parduoti savo „Golf R32“ dalimis. Taigi tuo pačiu dar buvo nupirkti ksenoniniai žibintai, bamperiai, slenksčių apdailos.

„Recaro“ sėdynių paieška keturių durų automobiliui taip pat truko ilgokai, o galų gale dėl surasto retesnio salono teko važiuoti nemažą atstumą jo apžiūrėti ir įsigyti.

Ieškodamas salono apipūtimo oro angų nuo „VW Bora“ Edgaras jau buvo be prarandąs viltį jas surasti, tačiau ieškant kitų detalių buvo pastebėta ardymui paruošta „Bora“ su idealiomis orlaidėmis.

„Gana ilgai teko ieškoti ir geros būklės vairo už protingą kainą, nes visi nauji kainavo labai brangiai, o už naudotus buvo norima neprotingos sumos pinigų. Tačiau vieną dieną eBay atsirado restauruotas vairas už prieinamą kainą, taigi nieko negalvodamas čiupau jį“,- pasakojimą apie detalių paieškas užbaigė Edgaras.

Arba viskas, arba nieko

Prieš visas atliktas modifikacijas automobilis buvo kasdieniniu, tačiau po to tapo tik sezoniniu automobiliu vasarai. Žiemą su juo nevažinėjama.

Kokie ateities planai? Apibendrinant, tai skambėtų maždaug taip: „arba viskas, arba nieko“.

Edgaras 2018 metų sezonui planavo sutvarkyti variklį, perrenkant jį naujomis detalėmis, sudedant naujus guolius, įtempėjus ir taip toliau.

„Dar prieš pradedant variklio perrinkimą buvo labai dideli ateities planai, nes norėjosi patekti į „Raceism“ automobilių renginį ir būti tarp TOP16 geriausių projektų. Todėl norėjosi kardinaliai pakeisti automobilio išvaizdą, taip pat jo spalvą, padaryti idealų fitment'ą. Buvau net gi radęs ratlankius ir buvo pasiūlytas rėmimas iš ratų įmonės bei parinkti visi reikiami išmatavimai.

Tačiau atsitiko taip, kad išblėso įkvėpimas ir šiuo momentu visi ateities planai pakibo ore. Tiesiog žiūrint į užsienio projektus, tuos pačius „Golf Mk4“, matosi, kad dauguma itin stipriai sužemina automobilį be jokių papildomų modifikacijų ir tai tampa vos ne pačiu geriausiu automobiliu renginyje, o tu darai darai, vis kažko daugiau norėdamas iki tobulumo. O pasirodo, kad užtenka „oro“ ir gerų ratlankių.

Pradėjau mąstyti, kad galbūt reikia rinktis kitą automobilį ir mėginti daryti viską iš naujo, o galbūt iki visiško tobulumo pabaigti dabartinį projektą ar pasidaryti pertrauką. Laiko sprendimui mažai, tačiau greitai turėtų būti aišku, kas manęs laukia 2018 metų sezone: kitas automobilis, naujai atnaujintas dabartinis „Golf'as“, ar galbūt nieko“,- pokalbį kiek netikėta nata užbaigė Edgaras.

Modifikacijų sąrašas

Tačiau nepaisant tokių pasvarstymų, atliktų modifikacijų sąrašas kalba pats už save – nuostabus projektas, galintis toliau visu džiuginti vasaros sezono metu.

Eksterjeras

- Pilnai sudėta OEM R-Line arba kitaip sakant, „Golf R32“ bamperiai, slenksčiai, spoileris

- „Seat Leon Cupra R“ priekinio bamperio pažeminimas

- „Golf R32“ ksenoniniai žibintai su apiplovimu.

Interjeras

- „Golf R32“ vairas

- „Golf R32“ pedalai

- „Bora“ air vents

- „Recaro“ sėdynės. Šonai pilnai persiūti natūralia oda, o vidurys – versta natūralia oda

- Durų apmušalai persiūti natūralia versta oda

- „Golf R32“ aliumininė apdaila, rankenėlės, priekinė konsolė

- Alcantara juodos lubos ir šoniniai apmušalai su juodomis rankenėlėmis

- Orinės važiuoklės sistema bagažo skyriuje

- „Airlift Performance V2“ valdymas

Ratai

- 3SDM 0.05 R18 8.5J ET35 (priekyje), 9.5J, ET35 (gale)

Priekinė važiuoklė

- IDF šakės

- IDF vairo traukės

- IDF traversas

- „Airlift Performance“ oro amortizatoriai su aukščio, kietumo bei išvirtimo reguliavimu

- Priekinis stabilizatorius nuo keturiais ratais varomo „Golf“

Galinė važiuoklė

- „Airlift Performance“ štokas su kietumo ir aukščio reguliavimu

- „Airlift Performance“ oro pagalvė

- IDF drop plate

Išmetimo sistema

- Perdaryta į „R32“ tiesų išmetimą ir pagal užsakymą pagaminti antgaliai

Stabdžiai

- 312 mm skersmens stabdžių diskai priekyje

- 256 mm skersmens stabdžių diskai gale (nuimti nuo priekiu varomo „Seat Leon Cupra 1,8 t“ galo)

Variklio skyrius

- DSSR purkštukai 0,280

- PD įsiurbimo kolektorius

- „Darkside“ turbokompresoriaus radiatorius

 - Padidinta turbokompresoriaus sparnuotė

- EGR pašalinimas ir tiesus 57 mm įsiurbimo vamzdis

- IDF variklio pakelėjai

- Keramikinė sankaba

Galbūt jūs irgi turite įdomų, išskirtinį ar vienetinį automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Papasakokite apie jį. Susisiekite su mumis el. paštu: info@98.lt arba parašykite žinutę į Facebook'ą

Kategorijos: 
Automobiliai: