You are here

„Rally Elektrėnai 2018“: Laimėjo N. Gryazinas. V. Žala - antras

  • Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Elektrėnų ralis/V P Motors nuotrauka
    Elektrėnų ralis/V P Motors nuotrauka
  • Elektrėnų ralis/V P Motors nuotrauka
    Elektrėnų ralis/V P Motors nuotrauka
  • Elektrėnų ralis/V P Motors nuotrauka
    Elektrėnų ralis/V P Motors nuotrauka

Rugsėjo 7-8 dienomis Elektrėnų mieste ir apylinkėse vyksta ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato etapas „Rally Elektrėnai 2018“. Organizatoriai žiūrovams žada intriguojančią kovą legendiniuose ralio greičio ruožuose, mat lietuviams iššūkį meta tose pat trasose savo čempionato etapą važiuojantys Lenkijos ralio meistrai.

Be to, aršesnę ralio kovą užtikrins ir naujas „Rally Elektrėnai 2018“ formatas. Lenktynininkams iš viso teks įveikti net 16 greičio ruožų, nors bendras jų ilgis sudarys 100 km.

Geriausi greičio ruožai Lietuvoje

Kalvotose Elektrėnų apylinkėse ralio lenktynės vyksta jau daugiau nei keturis dešimtmečius. Lenktynininkai vienbalsiai čia esančias žvyrinius greičio ruožus priskiria vieniems geriausių, kokius tik galima rasti visoje Lietuvoje. Čia gausu įvairiausių konfigūracijų aklų posūkių, šokamų tramplinų, o tiesiųjų, kur vairuotojai gali pailsėti – nedaug. Elektrėnuose beveik visus greičio ruožus lenktynininkai vadina „darbiniais“: nėra kada atsipalaiduoti, visada reikia sukti vairą, kaitalioti pavaras, stabdyti, greitėti.

Prieš keturis matus atgaivinti ralį šiose apylinkėse nusprendė du milžinišką patirtį sukaupę lenktynininkai Ramūnas Čapkauskas ir Žilvinas Juršys. Jie nusprendė šiose vidurio Lietuvos apylinkėse vykstantį ralį perkelti į aukštesnį lygį, nei tą pavykdavo padaryti ankstesniems organizatoriams.

„Aš pats 10 metų važiavau ralyje, dalyvavau daugelyje varžybų ir susidariau sau viziją, kaip turi atrodyti geras ralis. Šiemet jau ketvirtą kartą stengsiuosi tai įgyvendinti ir sukurti šventę“, - sakė lenktynių organizatorius Ramūnas Čapkauskas.

Verta paminėti ir tai, kad ralyje prie starto linijos stojo net keturiolika R5 klasės automobilių!

Pirma diena

Rugsėjo 7-osios, penktadienio vakarą, pačiame Elektrėnų miesto centre prasidėjo „Rally Elektrėnai 2018“. Į priekį iš karto išsiveržė ekipažai iš Lenkijos užėmę tris pirmojo penketuko vietas. Greičiausiai tarp lietuvių važiavo Benedikto Vanago ir Mindaugo Čepulio ekipažas, jie po pirmos dienos yra penktoje vietoje, tačiau tiki, kad rytoj viskas apsivers aukštyn kojomis.

Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka

Pirmąją ralio dieną dalyviams du kartus reikėjo važiuoti vos 1 km ilgio greičio ruožą miesto gatvėmis. Greičiausiai jį pravažiavo Miko Marcyzk ir Szymon Gospodarczyk ekipažas vairavęs „Škoda Fabia R5“ automobilį. Jie du kilometrus siauromis gatvelėmis palei Elektrėnų marias pravingiavo per 1:44.7 min ir už tai pelnė Elektrėnų miesto mero taurę. Vos sekunde nuo jų atsiliko keturis kartus Suomijos ralio čempionu tapęs Teemu Asunmaa, vairavęs tokį patį automobilį. Verta paminėti, kad visas pirmasis šešetukas važiavo „Škoda Fabia R5“ automobiliais.

Trečioje ir ketvirtoje vietoje dar du ekipažai iš Lenkijos: Lukash Habaj su Danieliu Dymurskiu ir Grzegorz Grybz su Jakub Wrobel, nuo lyderių atsilikę atitinkamai 2,6 ir 2,9 sekundės.

Greičiausi lietuviai tik penktoje vietoje. Tai Benediktas Vanagas su Mindaugu Čepuliu, nuo lyderių atsilikę 3,7 sek.

„Sakyčiau, kad startavome sprogstamai ir koncentruotai. Iš lietuvių pasirodėme geriausiai, bendroje įskaitoje esame penkti. Tačiau manau, kad rytoj viskas kardinaliai pasikeis, nes lenkai yra asfalto specialistai, o lietuviai jau parodys ką geba ant žvyro“, - šios dienos rezultatų nesureikšmino Benediktas Vanagas.

Antras greičiausias lietuvis Vaidotas Žala tik 7, nuo lyderių atsilikęs 5 sekundėmis. Skaudžiausiai ralio prologas susiklostė Giediui Notkui. Startavęs pirmas po dviejų greičio ruožų jis nukrito į 51 poziciją ir nuo lyderių atsilieka net 24 sekundes, kurias rytoj atsikovoti bus sunku.

„Užgesome toje vietoje, kur reikia apsukti bačką ir išpiešti saulę. Du kartus. Rytoj reikės kovoti labai stipriai“, - nedaugžodžiavo Lietuvos ralio čempionato lyderis tarp visais ratais varomų automobilių vairuotojų.

Greičiausiai tarp dviem ratais varomų automobilių ekipažų pravažiavo Janis Vorobjvs su Ivo Pūkiu. Jie BMW M3 automobiliu trasą įveikė per 1:54.8 min. Šiam ekipažui, du kartus jau tapusiam Lietuvos ralio čempionais taip pat buvo įteikta Elektrėnų miesto mero taurė už puikų pasirodymą.

Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka

Antroje vietoje tarp dviem ratai varomų automobilių – Aurimas Buteikis, vairavęs „Honda Civic“, trečioje – Justas Tamašauskas su BMW M3.

Antra diena

Rugsėjo 8 dieną, šeštadienį, dalyviams teko įveikti net 14 greičio ruožų ant žvyro, kurių bendras ilgis sudarė 98 km.

„Škoda Fabia R5“ automobiliu važiavęs Nikojalus Gryazinas visus greičio ruožus įveikė per 54:11.50 min. 1:33.5 min greičiau nei antroje vietoje likęs greičiausias lietuvio Vaidoto Žalos ir latvio Andrio Malnieko ekipažas.

„Labai geras, nelengvas ralis su įdomiais, sudėtingais greičio ruožais. Antroje dienos pusėje aš turėjau tam tikrą pranašumą, nes važiavau pirmas, o kiti už manęs lėkę vaikinai važiavo dulkėse, jiems buvo sunkiau. Nuo pat starto buvo smagi kova su Vaidotu Žala, man patiko. Džiaugiuosi, kad laimėjome, tą padaryti nebuvo lengva“, - iš karto po finišo dar sėdėdamas automobilyje kalbėjo Nikolajus Gryazinas.

Elektrėnų ralis 2018/Egidijaus Babelio nuotrauka

Toks laiko tarpas tarp ekipažų, važiuojančių vienoda technika – labai didelis, lyg futbolo rungtynių rezultatas 5:1. Rodos, į Lietuvą būtent nugalėti Vaidą atvažiavęs Rusijos talentas savo misiją įgyvendino labai lengvai. Tačiau Vaidas greičio ruožuose nė kiek neatsiliko nuo Nikolajaus, o savo rezultatą palaidojo du kartus padaręs tą pačią klaidą: du kartus trasoje apsisuko ir užgeso. Po pirmo apsisukimo 8 greičio ruože jis nukrito į trečią poziciją į priekį praleidęs Suomijos ralio čempioną Teemu Asunmaa, tačiau jį vijosi, kol galiausiai 12 greičio ruože padarė lygiai tokią pat klaidą. Vis tik suomį jis pavijo, mat šis gavo 10 sekundžių baudą. Matyt ji ir Vaido spaudimas šaltam suomiui užkaitino kraują ir jis priešpaskutiniame greičio ruože bėgdamas nuo V. Žalos suklydo ir pats padarė klaidą, prarado daug laiko ir prieš pat paskutinį greičio ruožą sustojęs šalikelėje baigė savo pasirodymą, taip gražinęs Vaidotui Žalai antrą poziciją.

„Kartais nesiseka, o kartais sekasi. Šį kartą pasisekė“, - taip susiklosčiusiais įvykiais po finišo džiaugėsi V. Žala. „Andris kartojo, kad reikia nepasiduoti. Tai nepasidavėme“, - kaip visada plačiai šypsodamasis ir nedaugžodžiavo antros vietos laimėtojas.

Kol du pešėsi, trečias laimėjo vietą ant podiumo: silpnesniu savadarbiu „Ford Fiesta Proto“ automobiliu važiavęs Estijos ralio čempionas Egonas Kauras finišo liniją kirto trečioje vietoje.

„Sunkus ralis. Nesitikėjau, kad greičio ruožai bus tokie minkšti ir tokie techniški. Esu patenkintas pasiektu rezultatu, manau, kad tokiomis sąlygomis išspaudėme maksimumą“, - sakė Egonas Kauras.

„Rally Elektrėnai 2018“ ypatingas tuo, kad čia vyko ne tik Lietuvos ralio čempionato ketvirtasis etapas, bet ir tuo, kad čia svečiavosi visos Lenkijos ralio žvaigždės, dalyvavusios šeštame savo čempionato etape. Lenkai įpratę važiuoti ant asfalto. Jie kasmet važiuoja tik vieną ralį ant žvyro dangos, tad nenuostabu, kad nusileido patyrusiems žvyro vilkams.

Greičiausias lenkų M. Marczyko ir S. Gospodarczyko ekipažas, važiavęs „Škoda Fabia R5“ automobiliu bendroje įskaitoje nuo lyderių atsilikęs 2:15.7 min užėmė ketvirtą vietą.

„Geras ralis. Tai man buvo pirmasis žvyrinis ralis prie „Škoda Fabia R5“ vairo. Greičio ruožai nuostabūs, padariau juose kelias klaidas, tačiau mėgavausi šia patirtimi“, - organizatorius gyrė M. Marczysko.

Antras greičiausias lietuvis – Giedrius Notkus po vakarykščių nesėkmių prasibrovė iki 9 pozicijos, Benediktas Vanagas – 10. Už jo išsirikiavo Vytautas Švedas ir Egidijus Valeiša.

 

Išsidaužė beveik visi BMW

Didžiulė drama vyko ir tarp viena ašimi varomus automobilius vairuojančių ekipažų. Lyderio pozicijas užėmę galingi BMW automobiliai vienas po kito išsidaužė ar sugedo. Iš pradžių į tą patį griovį ant stogo nugulė Giedriaus Firanto ir brolių Simaškų BMW, vėliau Arui Kalėdai sugedo reduktorius, dėl techninių problemų ralį anksčiau laiko baigė Janis Vorobjovas, galiausiai ir Justas Tamašauskas sugedo.

Šioje kategorijoje laimėjo „Ford Fiesta R2“ automobiliu važiavęs Jono Pipiro ir Aisvydo Paliukėno ekipažas, vos 3 sekundėmis pralenkęs lenką Jaceką Jureckį su „Peugeot“. Trečioje vietoje – K. Bolekas.