You are here

Nissan Leaf 2: Kiek kilometrų realiai galima nuvažiuoti mieste?

  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
  • Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka
    Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka

Lietuvos dar negalima vadinti elektromobilių šalimi, tačiau elektra varomų transporto priemonių entuziastų su lyg kiekviena diena pas mus vis daugėja, tačiau žmonės vis dar masiškai nesiryžta sėsti prie tokių automobilių vairo, nors tikrai norėtų.

Mažiau nei tūkstantis

VĮ „Regitra“ duomenimis 2014 metų gruodžio 31 dieną Lietuvoje buvo užregistruoti tik 63 elektromobiliai, o 2018 metų sausio 1 dieną jų buvo jau dešimt kartų daugiau – 631 vnt. O štai tų pačių metų rugsėjo pirmąją Lietuvoje buvo 852 elektromobiliai.

Tuo tarpu per 2014-2018 metų laikotarpį mūsų šalyje buvo užregistruoti net 12 343 hibridai. Tai įrodo, kad žmonėms patinka „elektros turintys“ automobiliai.

Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka

Nors elektromobilių skaičius ir nėra didelis, tačiau kuomet sėdi prie elektromobilio vairo, supranti, kad šių automobilių yra tikrai nemažai, nes atvykęs į bene kiekvieną įkrovimo stotelę, gali sutikti ten jau bateriją elektra bepildantį kito elektromobilio vairuotoją.

Smagu, kad įkrovimo stotelių tinklas sparčiai plečiasi ir elektromobiliais galima laisvai keliauti bene po visą Lietuvą. Taip pat smagu ir tai, kad vis daugiau gamintojų į rinką išleidžia elektra varomus automobilius.

Nissan“ - populiariausi

Populiariausi Lietuvoje yra „Nissan“ elektromobiliai, kurie sudaro net 51 procentą visų šalyje registruotų elektromobilių. 431 egzempliorius. Galbūt kiek netikėtai, tačiau antroje vietoje yra „Tesla“ su 118 elektromobilių. Trečią vietą užima „Volkswagen“ su 98 elektromobiliais.

Taigi nenuostabu, kad gatvėse dažniausiai pavyks sutikti „Nissan Leaf“ elektromobilius, kurie buvo pradėti gaminti dar 2010 metais, o 2017 metų spalio mėnesį Japonijoje buvo išleistas antros kartos „Leaf“, sukurtas ant pirmtako platformos, turintis 40 kWh talpos bateriją ir su pilna įkrova galintis nuvažiuoti 270 km atstumą (pagal WLTP ciklą). Verta paminėti ir tai, kad „Nissan“ planuose yra „Leaf“ su 60 kWh talpos baterija.

Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka

Kuomet „Leaf“ jau kurią istoriją apie antrąją kartą, kiti gamintojai dar vis ruošiasi ar ką tik išleido pirmuosius savo elektra varomus kūrinius. Todėl nenuostabu, kad „Leaf“ yra geriausiai pasaulyje parduodamas elektromobilis, kurių iki 2018 metų rugsėjo buvo parduota daugiau nei 350 000.

Kiek galima nuvažiuoti mieste?

Kokį gi atstumą realiomis sąlygomis galima įveikti naujuoju „Leaf“ elektromobiliu mieste?

Dar 2018 metų kovo mėnesį, kuomet už lango temperatūra sukosi aplink nulį, o tamsiu paros metu buvo ir minus trys laipsniai šalčio, su pilnai įkrauta baterija važinėjant tik Vilniaus mieste, buvo įveikti 177 kilometrai. Šiltuoju metų laiku šis atstumas turėtų būti didesnis. Tačiau ir 177 kilometrai per dieną mieste - daugumai pakankamas ar net neįveikiamas atstumas.

Šio testo metu važiuojant visuomet buvo pilnai įjungtas šildymas (plius 23-24 laipsniai šilumos), retkarčiais buvo naudojama ir šildomo vairo funkcija. Šilumos stygius visiškai nebuvo juntamas, o pirštinių ir kepurės tikrai nereikėjo. Taip pat nuolat tai tyliau, tai garsiau grojo „Bose“ garso aparatūra. Buvo važiuojama tiek ramiu (Eco), tiek agresyviu (Sport) važiavimo režimu, stengiantis pajusti šio elektomobilio dinamiškumą.

Nuvažiavus 177 km ir atvykus į krovimo stotelę, baterija dar turėjo 2 procentus energijos, su kuria būtų buvę galima nuvažiuoti dar kelis kilometrus.

Mėgstantiems skaičius – vidutinės elektros sąnaudos sudarė 18,6 kWh/100 km, o vidutinis greitis siekė 29 km/h.

Per kelias dienas su šiuo „Leaf“ buvo įveiktas 593 km atstumas, važiuojant tiek mieste, tiek užmiesčio keliais, tiek greitkeliais. Vidutinės elektros sąnaudos sudarė 17,2 kWh/100 km.

Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka

Gana taupiai. O sudėjus šiuos skaičius į atitinkamą formulę, gauname, kad pagal tokias sąnaudas su pilnai įkrauta baterija galima įveikti 232 km atstumą. Puikus rezultatas!

Elektromobilių entuziastų bendruomenė

Išvada viena, su elektromobiliu išvažiavus už miesto ribų, tenka planuoti ne tik maršrutą, bet ir laiką. Sumąsčius keisti kelionės planą, reikia būtinai pagalvoti, ar pakeliui bus elektros įkrovimo stotelė, taip pat numatyti, kad dėl stotelių lokacijos, gali tekti išsukti iš numatyto maršruto ir įveikti neplanuotą papildomų kilometrų skaičių. O kur nors skubant reikia nepamiršti, kad stotelėje dar gali tekti laukti eilėje ir papildomai gaišti laiką. Bet tokia logistika gali pasirodyti labai įdomi bei paįvairinanti kelionę.

Tačiau laukimas eilėje tikrai nebus nuobodus, nes sutikti elektromobilių vairuotojai bene visuomet norės pabendrauti, pasidalinti pačiomis įdomiausiomis savo istorijomis ar pasigirti/nusivilti nuvažiuotu atstumu.

Štai ir šio testo metu teko įdomiai pabendrauti su trimis elektromobilių savininkais (du pirmos kartos „Nissan Leaf“ ir vienas „Tesla Model S“), kurie mielai pasidalijo savo patirtimi prie elektromobilių vairo bei istorijomis, kaip ir kodėl jų garaže atsirado elektromobilis.

Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka

Kadangi testo metu, antros kartos „Leaf“ Lietuvoje dar buvo kaip NSO, tai visiems sutiktiems elektromobilių vairuotojams, buvo labai įdomu jį apžiūrėti bei pačiupinėti. Prisiminkite, kada paskutinį kartą įdomiai bendravote su nepažįstamuoju tradicinėje degalinėje?

Elektromobilių entuziastų gretos vis auga, o elektra varomomis transporto priemonėmis domisi vis daugiau tautiečių. Gana aktyviai Facebook’e veikia ir elektromobilių mėgėjų klubas (nuoroda - Čia), kur visuomet galima gauti įvairių patarimų ar rekomendacijų.

Šiuolaikiškas

Vertinant pagal dizainą, naujasis „Leaf“ atrodo itin šiuolaikiškai ir yra gerokai priimtinesnis visų akiai, nei pirmos kartos modelis, kuomet ne vienas tikriausiai galvojo: „taip atrodančio elektromobilio tikrai negalėčiau vairuoti“. Dizainas nusipelno tik pagirų. Galėtų „Leaf“ būti ne tik elektromobiliu – benzininį ar dyzelinį variklį turintis „Leaf“ taip pat turėtų būti trokštamas.

„Leaf“ interjere jauku ir net gi solidu, naudojamos medžiagos yra kokybiškos, o vairas limpa prie rankų.

Vairuotojo darbo vieta patogi, tačiau įpročiai reikalavo, kad sėdynę būtų galima nusileisti šiek tiek žemiau. Sėdėjimas buvo kiek per aukštas, o vairas reguliuojasi tik aukštyn ir žemyn, tačiau prie to greitai pavyko prisitaikyti.

Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka

Gale sėdynės yra labai minkštos, vietos čia nėra beprotiškai daug, o bagažo skyrius – itin talpus (priklausomai nuo komplektacijos čia telpa 420/435 litrai). Kadangi baterijos yra sumontuotos dugne, jos neatima vietos iš krovinių skyriaus.

Važiuoja „Leaf“ tyliai, jis pasižymi gera garso izoliacija. Važiuoklė – minkštoka, o stabdžių norėtųsi efektyvesnių.

Stabdis nereikalingas

„Leaf“ elektros motoras generuoja 150 AG ir 320 Nm. Pirmtakas turėjo 109 AG ir 280 Nm. Pagreitis iki 100 km/h trunka 7,9 sek. Ir nors tai nėra įspūdingas skaičius, tačiau jūs tikrai norėtumėte pajausti tą pagreičio jėgą – paspaudi ir jauti viską iškart. Ir jokių vėlavimų.

Važiuojant visuomet norėjosi tuo mėgautis, juntant elektros energijos sukuriamą sprogstamąją jėgą starto metu pajudant nuo šviesoforo ar atliekant lenkimą užmiestyje.

Beje, stabdis „Leaf“ vairuotojui gali būti visai nereikalingas, nes elektromobilis gavo „e-Pedal“ sistemą (panašią turi „BMW i3“ elektromobilis), kuri leidžia visiškai nenaudoti stabdžio pedalo.

Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka

Kaip tai veikia? Labai paprastai – spaudžiant akceleratoriaus pedalą elektromobilis greitėja, o jį atleidžiant – jis stoja. Prie to galima labai greitai adaptuotis ir visą dieną važinėjant mieste nėkart nenuspausti stabdžio pedalo net ir stojant prie sankryžos ar lėtėjant prieš priekyje esantį kitą automobilį. Be to, tuo metu vyksta baterijų įkrovimas.

Naujasisi „Leaf“ dar aprūpintas ir „ProPilot“ sistema, kuri palaiko pasirinktą greitį, išlaiko atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio bei leidžia neišklysti iš eismo juostų.

Taigi antros kartos „Nissan Leaf“ yra puikus pasirinkimas tiems, kurių kelionės vyksta ne tik mieste, bet ir už jo ribų, o nuolat vystoma įkrovimo stotelių infrastruktūra leidžia nesibaiminti, kad tolimesnėje kelionėje pasibaigs elektra.

Kaina

Kainuoja „Nissan Leaf“ nuo 35 900 eurų, o bandyto modelio kaina siekė 38 900 eurų.

Nissan Leaf 2/V P Motors nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: