You are here

Elektromobilių lenktynės 2017: Prasidėjo dalyvių registracija

  • Elektromobilių lenktynės
    Elektromobilių lenktynės
  • Elektromobilių lenktynės
    Elektromobilių lenktynės

Gegužės 5 dieną bus duotas startas jau trečiosioms Lietuvoje, o kartu ir visose Baltijos šalyse, elektromobilių lenktynėms „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius – Palanga“.

 

PRASIDĖJO REGISTRACIJA

 

Kovo 15 d. elektromobilių lenktynių „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius – Palanga“ organizatoriai pradėjo priiminėti paraiškas (https://www.etiekimas.lt/Registruokis-lenktynems) ir jau per pirmąsias dvi dienas susilaukė nemenko dėmesio. Norą varžytis gegužę vyksiančiose trečiosiose Lietuvoje, o kartu ir visose Baltijos šalyse, elektromobilių lenktynėse pareiškė net kelios komandos.

„Toks lenktynininkų aktyvumas maloniai pradžiugino, - sako vienas varžybų iniciatorių ir pagrindinių organizatorių, VšĮ „Autoeventus“ direktorius Darius Grinbergas. – Tai rodo, jog per dvejus metus renginys įgijo populiarumą ir vis daugiau žmonių domisi bei savo pavyzdžiu skatina ekologiškų, neteršiančių aplinkos transporto priemonių spartesnę plėtrą“.

Tarp jau pateikusių paraiškas – ir varžybų senbuviai, jei taip teigti leidžia dvejų metų praktika, ir renginio debiutantai. Jų šiemet neišvengiamai bus daugiau, nes debiutinėse ir antrosiose lenktynėse organizatoriai apsiribojo dešimčia ekipažų, o šiemet dalyvių bus dvigubai daugiau. Taigi, gegužės 5-ąją prie elektromobilių trečiųjų lenktynių starto linijos šalia sostinės savivaldybės išsirikiuos net 20 naujausių, be garso riedančių keturračių kolona.

Tarp jų – ir pirmasis nugalėtojas, pirmojo rekordo autorius, „Kia Auto“ bendrovės direktorius Gintaras Kaukėnas, prieš dvejus metus kartu su žurnalo „TopGear Lietuva“ vyriausiuoju redaktoriumi Karoliu Judzentavičiumi su „KIA Soul EV“ pirmieji kirtę pirmųjų lenktynių finišo liniją ir įveikę distanciją per 5 val. 27 min.

Šis rekordas išsilaikė vos metus. Jį pagerino pernai lenktynes laimėję Saulius Girdauskas ir Egidijus Skrodenis, su „Nissan Leaf“ tą patį atstumą, įskaitant ir laiką papildant akumuliatorių baterijas, nuvažiavę per 4 val. 49 minutes ir 38 minutėmis pagerinę ankstesnįjį pasiekimą.

„Taip greitai „tirpstančios“ minutės ir sparčiai gerėjantys lenktynių elektromobiliais rezultatai dar kartą įrodo vis tvirtesnį šios transporto priemonės skverbimąsi į šalies rinką ir ateities perspektyvas joje“, - sako G. Kaukėnas, šiemet vėl bandysiantis pasiekti didžiausiąjį šalies kurortą su tokiu pat „KIA Soul EV“.

Jei pirmajame lietuviškame elektromobilių maratone „Volkswagen“ gamintojų garbę gynė mažylis „e-UP“, tai šiemet oficialiojo „Volkswagen“ importuotojo Baltijos šalyse, „Moller Baltic Import“ komandos paraiškoje – net du ekipažai, vairuosiantys vienodus naujosios kartos „e-Golf“ elektromobilius, kurie buvo pristatyti tik 2016 metų pabaigoje.

„Nors naujasis „Volkswagen e-Golf“ pasižymi itin gausia standartine įranga, kurioje yra ir adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, ir navigacija bei multimedijos sistema, valdoma gestų pagalba be prisilietimo, LED priekiniai žibintai bei kita didžiausią saugumą ir komfortą garantuojanti įranga, esu bemaž tikras, jog mums su Justu Nekrošiumi pakeliui į Palangą jos neprireiks“, - sako komandos narys Tomas Didžbalis.

Savaime suprantama, ekipažui labiausiai rūpės kaip greičiausiai pasiekti lenktynių finišą, sunaudojant kuo mažiau energijos.

„Jei pasitaikytų itin palankios sąlygos, pasiekti finišą Palangoje viliamės vienu ypu, nepapildydami baterijų, - viliasi T. Didžbalis. - Mat naujieji „e-Golf“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 300 km atstumą arba net 58% daugiau, nei tokie ankstesnės modifikacijos elektromobiliai. O be to ir naujojo „e-Golf” baterija įkraunama dvigubai greičiau. Tai reiškia, kad 80% baterijos talpos galima įkrauti vos per 45 minutes!”

Antrąjį įmonės elektromobilį į finišą ves „Moller Auto Savanoriai” komanda, o vietą prie jo vairo užims įmonės generalinis direktorius Tomas Deržanauskas arba, jei įmonės vadovui iškiltų nenumatytų rūpesčių, lengvųjų automobilių pardavimų vadovas Šarūnas Jasas.

O ką rinktis į šturmanus, kol kas didžiausias galvos skausmas, nes dėl šios vietos varžosi kone visas kolektyvas.

Bene didžiausią patirtį kaip reikia eksploatuoti elektromobilius, kokios gerosios jų savybės ir kaip tinkamai jas išnaudoti turi sukaupusi lenktynių debiutantė, UAB „Ride Share“, teikianti elektromobilių dalijimosi paslaugą arba, kaip tvirtina jos klientai, naujas mobilumo galimybes Vilniuje.

„Transporto spūstys, oro tarša, didėjantis triukšmo lygis ir kitos aktualios nūdienos problemos lėmė ekonomiškai efektyvesnės bei ekologiškesnės transporto priemonės – elektromobilių – pasirinkimą“, - sako „Ride Share“ technikos vadovas, koordinuojantis ir komandos strategiją lenktynėse Marius Slaboševičius.

Jo nuomone auganti paklausa ir didėjantis SPARK mobiliųjų programėlių, pagal kurias pasirenkamas ir rezervuojamas norimas elektromobilis, klientų būrys rodo, jog sostinės gyventojai ir svečiai pamažu įvertina ekologiškas transporto priemones ir joms taikomas privilegijas – leidimą važiuoti A juosta ir nemokamą parkavimą Vilniuje, Kaune bei Trakuose.

Dabar klientai elektromobilius gali įkrauti SPARK įkrovimo stotelėse, kurias įmonė įrengė strateginėse Vilniaus miesto vietose - prie didžiųjų prekybos centrų, biuro pastatų, viešbučių, oro uosto, „Litexpo”. Tai pirmasis elektromobilių įkrovimo tinklas Lietuvoje, šiuo metu vien sostinėje turintis 40 SPARK elektromobilių įkrovimo vietų.

Ginti įmonės garbę šiose lenktynėse patikėta bene didžiausiems elektromobilių „Volkswagen e-up!” ir „Nissan Leaf” ekspertams Tomui Markevičiui ir Vaidui Dautartui, pasirinkusiems japonišką „Nissan Leaf“.

 

POKALBIS SU LENKTYNIŲ ORGANIZATORIUMI

 

Renginio spaudos centras paprašė atsakyti į keletą klausimų varžybų iniciatorių ir vieną pagrindinių organizatorių, VšĮ „Autoeventus“ direktorių Darių GRINBERGĄ.

Surengtos dvejos unikalios lenktynės elektromobiliais jau spėjo išsikovoti populiarumą. Jas teigiamai vertino ne tik entuziastai, savo pavyzdžiu skatinantys naujos, ekologiškos, neteršiančios aplinkos transporto priemonės tolesnę plėtrą, bet ir žiniasklaida. Tačiau ar nesusilauksite kritikos, jog trečią kartą elektra varomi keturračiai riedės į didžiausiąjį vasaros kurortą tuo pačiu maršrutu?

Vilnius-Palanga, tai tradicinis daugelio lietuvių maršrutas vasarą. Elektromobilių lenktynės kasmet simboliškai pradeda šiltąjį sezoną gegužės pradžioje, tačiau tai ne vien pramoga, bet ir tikras šalies elektromobilių ir jiems skirtos infrastruktūros testas. Važiuodami tuo pačiu maršrutu galime įvertinti kaip tobulėja patys automobiliai, daugėja įkrovimo stotelių.

Šiemet tikimės pirmą kartą pasinaudoti dalimi kuriamo stacionaraus įkrovimo vietų tinklo Kauno – Klaipėdos ruože, o tai leis dar greičiau pasiekti Palangą. Esu tikras, kad jau netrukus ateis metas, kai elektromobiliu vykti į pajūrį bus įprasta. Pagrindinis renginio partneris UAB „Energijos tiekimas“, vienintelis sertifikuotas „žalios“ energijos tiekėjas, į šį projektą taip pat žvelgia kaip į didžiausią galimybę įvertinti elektromobilių plėtros mastus ir su jais susijusio verslo augimo galimybes.

Jei maršrutas nesikeičia, tai netenka abejoti, kad lenktynių, o kartu ir elektromobilių entuziastų šiame renginyje laukia nemažai naujienų?

Pirmosiose elektromobilių lenktynėse dalyvavo tik oficialių automobilių importuotojų komandos, antrosiose lenktyniauta dešimčia vienodų „Nissan Leaf“.

Šiemet džiaugiuosi galėdamas pranešti, jog lenktynėse pagaliau galės dalyvauti ir privačių elektromobilių savininkai. Oficiali registracija prasidės jau netrukus.

Dėka sėkmingai plėtojamos įkrovimo stotelių infrastruktūros šiemet dalyvių skaičių ribosime jau ne iki 10, bet iki 20 automobilių. Dvigubai daugiau dalyvių sukurs dar didesnę intrigą, todėl tikiu, kad ir šiemet bus pagerintas maršruto įveikimo rekordas.

Kokie elektromobiliai šių metų gegužę varžysis trečiajame maratone ir ką kviesite juos vairuoti?

Kaip jau įprasta, lenktynėse „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius – Palanga“ sulauksime oficialių importuotojų komandų. Ketinimus dalyvauti jau patvirtino „Nissan Leaf“ ir BMW i3 įgaliotieji atstovai. Didelė galimybė, kad trasoje išvysime ir pačią šviežiausią naujieną mūsų rinkoje – „Hyundai Ioniq“. Dar vieno gamintojo, kuris ketina savo elektromobilį pristatyti mūsų rinkoje kol kas atskleisti negaliu, bet jei viskas vyks pagal planą, tai bus vienas rimtesnių pretendentų kovoje dėl pergalės.

Be abejonės, laukiame ir „Volkswagen“, ir KIA, kurie, tikėtina, dominuos privačių komandų įskaitoje. Tačiau neatmetu galimybės, jog lenktynėse dalyvaus ir „FIAT 500 e“ bei kiti panašūs automobiliai. Dalyvavimo sąlyga viena – visi besivaržantys elektromobiliai turi turėti galimybę būti aptarnaujami oficialioje atstovybėje Lietuvoje. O juos pilotuoti galės bet kuris asmuo, turintis galiojantį vairuotojo pažymėjimą. Viliamės ir trečiosiose lenktynėse pamatyti nemažai žurnalistų ir kitų žinomų žmonių, tačiau apie tai dabar dar ankstoka kalbėti.

Tapo gražia tradicija, kad paskutinį elektromobilių lenktynių akordą vainikuoja ne mažiau azartiškos mažųjų eismo dalyvių lenktynės elektromobiliukais. Ar ir šįkart ši tradicija nebus pažeista?

Vaikų elektromobilių lenktynės tikrai įvyks. Pasistengsime, kad dar didesnis mažųjų pilotų būrys galėtų išbandyti savo jėgas su ateities transporto priemonėmis. Apie vaikų lenktynių programą paskelbsime atskirai, tačiau jau dabar aišku, kad prizų visiems dalyviams tikrai nestigs.

Kategorijos: