You are here

Elektromobilių lenktynės 2017: Sklandytuvas, dviratis, traukinys ir elektromobiliai

  • Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka
    Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka
  • Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka
    Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka
  • Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka
    Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka
  • Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka
    Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka
  • Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka
    Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka
  • Elektromobilių lenktynės
    Elektromobilių lenktynės
  • Elektromobilių lenktynės
    Elektromobilių lenktynės

Gegužės 5 dieną bus duotas startas jau trečiosioms Lietuvoje, o kartu ir visose Baltijos šalyse, elektromobilių lenktynėms „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius – Palanga“.

 

SPAUDOS KONFERENCIJA

 

Po poros savaičių, gegužės 5-ąją, bus duotas startas jau trečiosioms elektromobilių lenktynėms „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius – Palanga“, kurias visokeriopai skatina pagrindinis renginio partneris UAB „Energijos tiekimas“ - vienintelis sertifikuotos elektros energijos, pagamintos Lietuvoje iš atsinaujinančių išteklių, tiekėjas, į šį projektą žvelgiantis kaip į didžiausią galimybę įvertinti elektromobilių plėtros mastus ir su jais susijusio verslo augimo galimybes.

Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka

„Energijos tiekimas“ remia elektromobilių lenktynes jau trečius metus – tiek, kiek gyvuoja ši iniciatyva, - ketvirtadienį vykusioje renginio spaudos konferencijoje kalbėjo „Energijos tiekimo“ direktorius Vidmantas Salietis. - Šiemet pirmą kartą registruotis galėjo visi norintys elektromobilių vairuotojai. Šiuo metu jau užsiregistravo 14 ekipažų, o iš viso lenktynėse dalyvauti gali 20 elektromobilių. Renginys išsiplėtė, elektromobilių vairuotojams iššūkį meta ir kitų transporto priemonių entuziastai“.

Pasak V. Saliečio, svarbu, kad plečiasi ne tik lenktynių formatas, bet ir elektromobilių infrastruktūra šalyje. Lietuvos energijos grupės įmonė „Energijos sprendimų centras“ rūpinasi elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra ir teikia operatoriaus paslaugas patogiam elektromobilių įkrovimo tinklo naudojimui. Artimiausiu metu planuojama į vieną tinklą sujungti visas Lietuvoje esančias elektromobilių įkrovimo stoteles. Netrukus pasirodys mobilioji aplikacija „Charge it on“, kuri leis vairuotojui rasti artimiausią stotelę, o įkrovimo stotelės savininkui pristatyti įkrovimo taisykles.

Visos lenktynėse dalyvaujančios transporto priemonės nuo pat ankstaus gegužės 5-osios ryto bus išrikiuotos šalia Vilniaus miesto savivaldybės (Konstitucijos pr. 3, Vilnius), o 9.30 val. bus duotas startas pirmajam lenktynių ekipažui.

„Džiaugiuosi, kad jau trečius metus unikalios Baltijos šalyse elektromobilių lenktynės vėl startuos nuo Vilniaus savivaldybės, - sveikindamas trečiojo maratono dalyvius spaudos konferencijoje kalbėjo sostinės savivaldybės elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros projekto vadovas Kastytis Lubys.

-Visokeriopai skatiname elektromobilių plėtrą mieste, plečiame elektromobilių infrastruktūrą, todėl viliamės, jog jau šiais metais sostinėje bus įrengtos mažiausiai 5 greito įkrovimo stotelės, kuriose elektromobilį nemokamai įkrauti bus galima vos per 25 minutes. Šiuo metu Vilniuje veikia 3 viešos elektromobilių įkrovimo stotelės – Lelevelio g. 6 ir vienu metu po du elektromobilius įkraunančios stotelės požeminėse Gedimino pr. ir Tilto g. automobilių stovėjimo aikštelėse“.

K. Lubys patikino, jog šių metų sausį Vilniaus  gatvėmis važinėjo 232 elektromobiliai. Tai daugiau nei du kartus, nei elektromobilių buvo visoje Lietuvoje 2015 metais, kai pradėtos rengti šios unikalios lenktynės.

Maždaug tokiais pačiais tempais vystėsi ir visa būtina elektromobilių infrastruktūra, kurios būtinybę pajuto ir šių lenktynių dalyviai.

Aplinkos neteršiantys keturračiai labiausiai pritaikyti važinėti miestų gatvėmis. Mat jie vienu baterijų įkrovimu gali įveikti 150-260 ar šiek tiek daugėliau kilometrų. Tokiomis sąlygomis be papildomo akumuliatorių įkrovimo iš Vilniaus į Palangą nenuriedėtų nė vienas. Tad ir trečiųjų lenktynių dalyviams patiems teks modeliuoti kelionės maršrutą, optimalų greitį, kurio riedant eikvojama mažiausiai energijos, ieškoti papildomų įkrovimo vietų.

Elektromobilių lenktynės/Mariaus Bendzelausko nuotrauka

Nors neabejojama, kad elektromobilių parkas ir infrastruktūra, drauge ir baterijų įkrovimo tinklas ateityje plėsis, tačiau ko gero šiemet dar neteks pasinaudoti dalimi kuriamo stacionaraus įkrovimo vietų tinklo Kauno – Klaipėdos ruože, kas leistų greičiau su mažesniais trukdžiais pasiekti Palangą.

Tad bene didžiausi iššūkiai elektromobilių lenktynių dalyviams, ko gero, prasidės pravažiavus Kauną.

Iki šiol beveik visi jau įvykusių analogiškų lenktynių dalyviai paskutiniu elektros „gurkšniu“ stengėsi pasistiprinti Kryžkalnyje, kur plėtodami renginio infrastruktūrą vaisingai padirbėjo UAB „Elektromobiliai“, šalia autobusų stoties ir joje esančios kavinės įrengdami papildomą laikiną įkrovimo stotelę.

„Elektromobiliai“ ir šiemet renginio organizatoriams ištiesė pagalbos ranką ir įrengs jau ne vieną, kaip anksčiau, o dvi laikino įkrovimo stoteles. O ekipažus, kad jiems neprailgtų laikas, skirtas nusekusių elektromobilio baterijų papildymui, pasišovė pamaitinti ir skaniais pietumis.

„Elektromobilių“ atstovai visus lenktynių dalyvius apdovanos ir identifikavimo kortelėmis, su kuriomis jie grįždami namo po varžybų prisijungs prie Klaipėdoje esančių stotelių ir įsikraus savo ekologiškuosius, visai neteršiančius aplinkos keturračius.

Jei kas norės pasinaudoti greitojo įkrovimo stotelėmis dar anksčiau - Vievyje ar šalia Elektrėnų, organizatoriai įkrovimo laiką ten apribojo iki 20 min. Išsekus šiam laiko limitui įkrovimo laidas privalo būti atjungtas iš lizdo.

Vienas pagrindinių šių lenktynių iniciatorių ir rengėjų, VšĮ „Autoeventus“ direktorius Darius Grinbergas padėkojo lenktynių rėmėjams už paramą tradiciniu tapusiam ir vis didesnio dėmesio susilaukiančiam renginiui.

„Nors elektromobilių lenktynėse sieksime jau trečiojo greičio rekordo, tačiau įprastas maršrutas nebus nuobodus ar įprastas net jau ne pirmą kartą dalyvaujantiems varžybose, jei tokių bus, - sakė D. Grinbergas. – Kiekvienais metais stengiamės renginį papildyti naujomis atrakcijomis, kurios domintų ir pačių jų dalyvius, ir šio ateities transporto gerbėjus“.

D. Grinbergas spaudos konferencijoje plačiau pristatė dar vienos, neteršiančios aplinkos transporto priemonės – sklandytuvo, pilotuojamo Algirdo Šimoliūno, lenktynių su elektromobiliais peripetijas ir jų rengimo tvarką.

Iššūkį be garso riedančių elektromobilių pilotams ir sklandytojui A. Šimoliūnui gegužės 5-ąją mes ir vienas tituluočiausių šalies dviratininkų, olimpietis, Lietuvos plento čempionas, laimėjęs ir prestižinių Giro d‘Italia lenktynių etapą Tomas Vaitkus.

Dviratininkas, kaip ir visi lenktynių elektromobiliais dalyviai, gegužės 5-ąją neteršiančia aplinkos transporto priemone startuos iš Konstitucijos prospekto ir mins pedalus į geležinkelio stotį. Ten kartu su savo dviračiu įsitaisys traukinyje „Vilnius – Klaipėda“ ir kiek mažiau nei po keturių valandų išlips Kretingos geležinkelio stotyje, iš kurios dviračiu skubės į lenktynių finišą Palangoje.

T. Vaitkus nesijaus prašalaičiu elektromobilių lenktynėse. Jis važiuos su dar nedaug kam matytu, Lietuvoje gaminamu, apie 50 kg sveriančiu elektriniu dviračiu, turinčiu 10 kW variklį bei išvystančiu net 90 km/val. maksimalų greitį. Šią bateriją pilnai įkrauti galima per 4 val., o skubos režimu – dvigubai greičiau. Ypatingai lengvas „Zbike“ rėmas pagamintas iš anglies ir stiklo pluoštų bei aliuminio mišinio.

„Dviratis ir traukinys – viena kitą papildančios transporto priemonės. Tiems, kurie mažiau keliauja dviračiu arba keliauja su vaikais, vasarą „Lietuvos geležinkeliai“ pasiūlys kitą patogų ir greitą būdą pasiekti Palangą – „Pajūrio ekspresą“. Keleiviai traukiniu nesustodami važiuos iki Kretingos, kur jų lauks autobusas, nuvešiantis į Palangą. Norintieji poilsiauti Nidoje važiuos iki Klaipėdos, kur jų taip pat lauks autobusas“, - sakė neįprastomis lenktynėmis susidomėjęs AB „Lietuvos geležinkeliai“ komunikacijos vadovas Mantas Dubauskas.

Trečiosios elektromobilių lenktynės „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius – Palanga“ pasibaigs vienu skambesnių renginio akordų – specialiai vaikams skirtomis lenktynėmis elektromobiliukais, kurios vyks tą pačią gegužės 5-ąją nuo 17 iki 19 val. Palangoje, Jūratės ir Kastyčio skvere.

 

PRASIDĖJO REGISTRACIJA (kovo 15 d.)

 

Kovo 15 d. elektromobilių lenktynių „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius – Palanga“ organizatoriai pradėjo priiminėti paraiškas (https://www.etiekimas.lt/Registruokis-lenktynems) ir jau per pirmąsias dvi dienas susilaukė nemenko dėmesio. Norą varžytis gegužę vyksiančiose trečiosiose Lietuvoje, o kartu ir visose Baltijos šalyse, elektromobilių lenktynėse pareiškė net kelios komandos.

„Toks lenktynininkų aktyvumas maloniai pradžiugino, - sako vienas varžybų iniciatorių ir pagrindinių organizatorių, VšĮ „Autoeventus“ direktorius Darius Grinbergas. – Tai rodo, jog per dvejus metus renginys įgijo populiarumą ir vis daugiau žmonių domisi bei savo pavyzdžiu skatina ekologiškų, neteršiančių aplinkos transporto priemonių spartesnę plėtrą“.

Tarp jau pateikusių paraiškas – ir varžybų senbuviai, jei taip teigti leidžia dvejų metų praktika, ir renginio debiutantai. Jų šiemet neišvengiamai bus daugiau, nes debiutinėse ir antrosiose lenktynėse organizatoriai apsiribojo dešimčia ekipažų, o šiemet dalyvių bus dvigubai daugiau. Taigi, gegužės 5-ąją prie elektromobilių trečiųjų lenktynių starto linijos šalia sostinės savivaldybės išsirikiuos net 20 naujausių, be garso riedančių keturračių kolona.

Tarp jų – ir pirmasis nugalėtojas, pirmojo rekordo autorius, „Kia Auto“ bendrovės direktorius Gintaras Kaukėnas, prieš dvejus metus kartu su žurnalo „TopGear Lietuva“ vyriausiuoju redaktoriumi Karoliu Judzentavičiumi su „KIA Soul EV“ pirmieji kirtę pirmųjų lenktynių finišo liniją ir įveikę distanciją per 5 val. 27 min.

Šis rekordas išsilaikė vos metus. Jį pagerino pernai lenktynes laimėję Saulius Girdauskas ir Egidijus Skrodenis, su „Nissan Leaf“ tą patį atstumą, įskaitant ir laiką papildant akumuliatorių baterijas, nuvažiavę per 4 val. 49 minutes ir 38 minutėmis pagerinę ankstesnįjį pasiekimą.

„Taip greitai „tirpstančios“ minutės ir sparčiai gerėjantys lenktynių elektromobiliais rezultatai dar kartą įrodo vis tvirtesnį šios transporto priemonės skverbimąsi į šalies rinką ir ateities perspektyvas joje“, - sako G. Kaukėnas, šiemet vėl bandysiantis pasiekti didžiausiąjį šalies kurortą su tokiu pat „KIA Soul EV“.

Jei pirmajame lietuviškame elektromobilių maratone „Volkswagen“ gamintojų garbę gynė mažylis „e-UP“, tai šiemet oficialiojo „Volkswagen“ importuotojo Baltijos šalyse, „Moller Baltic Import“ komandos paraiškoje – net du ekipažai, vairuosiantys vienodus naujosios kartos „e-Golf“ elektromobilius, kurie buvo pristatyti tik 2016 metų pabaigoje.

„Nors naujasis „Volkswagen e-Golf“ pasižymi itin gausia standartine įranga, kurioje yra ir adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, ir navigacija bei multimedijos sistema, valdoma gestų pagalba be prisilietimo, LED priekiniai žibintai bei kita didžiausią saugumą ir komfortą garantuojanti įranga, esu bemaž tikras, jog mums su Justu Nekrošiumi pakeliui į Palangą jos neprireiks“, - sako komandos narys Tomas Didžbalis.

Savaime suprantama, ekipažui labiausiai rūpės kaip greičiausiai pasiekti lenktynių finišą, sunaudojant kuo mažiau energijos.

„Jei pasitaikytų itin palankios sąlygos, pasiekti finišą Palangoje viliamės vienu ypu, nepapildydami baterijų, - viliasi T. Didžbalis. - Mat naujieji „e-Golf“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 300 km atstumą arba net 58% daugiau, nei tokie ankstesnės modifikacijos elektromobiliai. O be to ir naujojo „e-Golf” baterija įkraunama dvigubai greičiau. Tai reiškia, kad 80% baterijos talpos galima įkrauti vos per 45 minutes!”

Antrąjį įmonės elektromobilį į finišą ves „Moller Auto Savanoriai” komanda, o vietą prie jo vairo užims įmonės generalinis direktorius Tomas Deržanauskas arba, jei įmonės vadovui iškiltų nenumatytų rūpesčių, lengvųjų automobilių pardavimų vadovas Šarūnas Jasas.

O ką rinktis į šturmanus, kol kas didžiausias galvos skausmas, nes dėl šios vietos varžosi kone visas kolektyvas.

Bene didžiausią patirtį kaip reikia eksploatuoti elektromobilius, kokios gerosios jų savybės ir kaip tinkamai jas išnaudoti turi sukaupusi lenktynių debiutantė, UAB „Ride Share“, teikianti elektromobilių dalijimosi paslaugą arba, kaip tvirtina jos klientai, naujas mobilumo galimybes Vilniuje.

„Transporto spūstys, oro tarša, didėjantis triukšmo lygis ir kitos aktualios nūdienos problemos lėmė ekonomiškai efektyvesnės bei ekologiškesnės transporto priemonės – elektromobilių – pasirinkimą“, - sako „Ride Share“ technikos vadovas, koordinuojantis ir komandos strategiją lenktynėse Marius Slaboševičius.

Jo nuomone auganti paklausa ir didėjantis SPARK mobiliųjų programėlių, pagal kurias pasirenkamas ir rezervuojamas norimas elektromobilis, klientų būrys rodo, jog sostinės gyventojai ir svečiai pamažu įvertina ekologiškas transporto priemones ir joms taikomas privilegijas – leidimą važiuoti A juosta ir nemokamą parkavimą Vilniuje, Kaune bei Trakuose.

Dabar klientai elektromobilius gali įkrauti SPARK įkrovimo stotelėse, kurias įmonė įrengė strateginėse Vilniaus miesto vietose - prie didžiųjų prekybos centrų, biuro pastatų, viešbučių, oro uosto, „Litexpo”. Tai pirmasis elektromobilių įkrovimo tinklas Lietuvoje, šiuo metu vien sostinėje turintis 40 SPARK elektromobilių įkrovimo vietų.

Ginti įmonės garbę šiose lenktynėse patikėta bene didžiausiems elektromobilių „Volkswagen e-up!” ir „Nissan Leaf” ekspertams Tomui Markevičiui ir Vaidui Dautartui, pasirinkusiems japonišką „Nissan Leaf“.

 

POKALBIS SU LENKTYNIŲ ORGANIZATORIUMI

 

Renginio spaudos centras paprašė atsakyti į keletą klausimų varžybų iniciatorių ir vieną pagrindinių organizatorių, VšĮ „Autoeventus“ direktorių Darių GRINBERGĄ.

Surengtos dvejos unikalios lenktynės elektromobiliais jau spėjo išsikovoti populiarumą. Jas teigiamai vertino ne tik entuziastai, savo pavyzdžiu skatinantys naujos, ekologiškos, neteršiančios aplinkos transporto priemonės tolesnę plėtrą, bet ir žiniasklaida. Tačiau ar nesusilauksite kritikos, jog trečią kartą elektra varomi keturračiai riedės į didžiausiąjį vasaros kurortą tuo pačiu maršrutu?

Vilnius-Palanga, tai tradicinis daugelio lietuvių maršrutas vasarą. Elektromobilių lenktynės kasmet simboliškai pradeda šiltąjį sezoną gegužės pradžioje, tačiau tai ne vien pramoga, bet ir tikras šalies elektromobilių ir jiems skirtos infrastruktūros testas. Važiuodami tuo pačiu maršrutu galime įvertinti kaip tobulėja patys automobiliai, daugėja įkrovimo stotelių.

Šiemet tikimės pirmą kartą pasinaudoti dalimi kuriamo stacionaraus įkrovimo vietų tinklo Kauno – Klaipėdos ruože, o tai leis dar greičiau pasiekti Palangą. Esu tikras, kad jau netrukus ateis metas, kai elektromobiliu vykti į pajūrį bus įprasta. Pagrindinis renginio partneris UAB „Energijos tiekimas“, vienintelis sertifikuotas „žalios“ energijos tiekėjas, į šį projektą taip pat žvelgia kaip į didžiausią galimybę įvertinti elektromobilių plėtros mastus ir su jais susijusio verslo augimo galimybes.

Jei maršrutas nesikeičia, tai netenka abejoti, kad lenktynių, o kartu ir elektromobilių entuziastų šiame renginyje laukia nemažai naujienų?

Pirmosiose elektromobilių lenktynėse dalyvavo tik oficialių automobilių importuotojų komandos, antrosiose lenktyniauta dešimčia vienodų „Nissan Leaf“.

Šiemet džiaugiuosi galėdamas pranešti, jog lenktynėse pagaliau galės dalyvauti ir privačių elektromobilių savininkai. Oficiali registracija prasidės jau netrukus.

Dėka sėkmingai plėtojamos įkrovimo stotelių infrastruktūros šiemet dalyvių skaičių ribosime jau ne iki 10, bet iki 20 automobilių. Dvigubai daugiau dalyvių sukurs dar didesnę intrigą, todėl tikiu, kad ir šiemet bus pagerintas maršruto įveikimo rekordas.

Kokie elektromobiliai šių metų gegužę varžysis trečiajame maratone ir ką kviesite juos vairuoti?

Kaip jau įprasta, lenktynėse „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius – Palanga“ sulauksime oficialių importuotojų komandų. Ketinimus dalyvauti jau patvirtino „Nissan Leaf“ ir BMW i3 įgaliotieji atstovai. Didelė galimybė, kad trasoje išvysime ir pačią šviežiausią naujieną mūsų rinkoje – „Hyundai Ioniq“. Dar vieno gamintojo, kuris ketina savo elektromobilį pristatyti mūsų rinkoje kol kas atskleisti negaliu, bet jei viskas vyks pagal planą, tai bus vienas rimtesnių pretendentų kovoje dėl pergalės.

Be abejonės, laukiame ir „Volkswagen“, ir KIA, kurie, tikėtina, dominuos privačių komandų įskaitoje. Tačiau neatmetu galimybės, jog lenktynėse dalyvaus ir „FIAT 500 e“ bei kiti panašūs automobiliai. Dalyvavimo sąlyga viena – visi besivaržantys elektromobiliai turi turėti galimybę būti aptarnaujami oficialioje atstovybėje Lietuvoje. O juos pilotuoti galės bet kuris asmuo, turintis galiojantį vairuotojo pažymėjimą. Viliamės ir trečiosiose lenktynėse pamatyti nemažai žurnalistų ir kitų žinomų žmonių, tačiau apie tai dabar dar ankstoka kalbėti.

Tapo gražia tradicija, kad paskutinį elektromobilių lenktynių akordą vainikuoja ne mažiau azartiškos mažųjų eismo dalyvių lenktynės elektromobiliukais. Ar ir šįkart ši tradicija nebus pažeista?

Vaikų elektromobilių lenktynės tikrai įvyks. Pasistengsime, kad dar didesnis mažųjų pilotų būrys galėtų išbandyti savo jėgas su ateities transporto priemonėmis. Apie vaikų lenktynių programą paskelbsime atskirai, tačiau jau dabar aišku, kad prizų visiems dalyviams tikrai nestigs.

Kategorijos: