Estijos ralis 2018: Ott Tanak triumfas. Lietuviai patyrė avarijas | 98.lt

You are here

Estijos ralis 2018: Ott Tanak triumfas. Lietuviai patyrė avarijas

  • Rally Estonia 2018/Ray Poder nuotrauka
    Rally Estonia 2018/Ray Poder nuotrauka
  • Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

Liepos 14-15 dienomis vykstančiame „Shell Helix Rally Estonia 2018“ startavę du ekipažai iš Lietuvos trasoje įrodė esantys ne vien atkaklūs varžovai, bet ir broliški kolegos. Tai iliustruoja jų patirtas incidentas.

Pirma diena

Septintajame greičio ruože lietuvių ekipažai, kaip ir nemažai kitų, nulėkė nuo kelio, tačiau pasekmės buvo skirtingos: „General Financing team Pitlane“ tandemas grįžo į trasą ir tęsė varžybas, o Egidijus Valeiša su Mindaugu Varža buvo priversti sudėti ginklus anksčiau laiko.

Apgaulingame posūkyje apsivertęs E. Valeiša po avarijos nebegalėjo tęsti varžybų, tačiau iš greičio ruožo grįžo ne tuščiomis, o su „trofėjumi“ – juodu bamperiu nuo B. Vanago pilotuojamo „Škoda Fabia R5“.

Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

Prieš kelias akimirkas čia pat nuo kelio buvo nulėkęs ir B. Vanagas, bet vadinamojo „stogo“ išvengė.

„Tas posūkis daugeliui pakišo koją. Atvažiavome į jį per greitai. Supratau, kad nieko gero nebus, todėl skirtingai nuo kitų kolegų, paskutinę akimirką ištiesinau automobilį ir nuvažiavau tiesiai. Jei tokioje situacijoje mėginčiau vis tiek įveikinėti posūkį, galiniam ratui kliudžius pakelės griovį, automobilis tą pačią akimirką būtų virtęs „kūlverstuku“. Šiuo atveju technikos iš esmės neapgadinome, didžiausias nuostolis – sugaištas laikas ir grįžtant į trasą pakelėje nuplėštas bamperis“, – apie sėkmingai pasibaigusį incidentą pasakojo B. Vanagas.

Netrukus į tą patį posūkį atlėkęs E. Valeiša apmaudžios baigties neišvengė – lietuvio „Ford Fiesta R5“ šonu atliko dvigubą „kūlverstį“ ir nusileido ant ratų. Gerokai apgadintu automobiliu toliau tęsti lenktynių ekipažas nebegalėjo.

„Galiu pajuokauti, kad atvažiuodami pamatėme pakelėje gulintį Benedikto bamperį ir nusprendėme pagelbėti kolegoms – sustojome jo paimti. Pakėlėm, įsidėjom į bagažinę ir dabar vežamės į Vilnių, prašysim išpirkos, – po pirmos šiame sezone patirtos avarijos geros nuotaikos stengėsi neprarasti E. Valeiša, jau kitą savaitgalį ralį iškeisiantis į žiedines 1006 km lenktynes Palangoje. – Viskas gerai. Tai buvo tikrai nepigi pamoka, bet šiais laikais visi mokslai kainuoja brangiai. Kada viskas sekasi, imi per daug savimi pasitikėti.“

Pirmą sezoną R5 klasės techniką vairuojantis lenktynininkas antrino B. Vanagui sakydamas, jog į posūkį irgi atvažiavo per dideliu greičiu. Automobilis vertėsi galiniam ratui kliudžius pakelės griovyje sukrautus akmenis. Iki tol E. Valeiša tarp visų dalyvių laikėsi aukštoje 16 pozicijoje.

E. Valeišos avarijos video. Šioje vietoje klydo ir kiti sportininkai:

 

Tuo metu „General Financing team Pitlane“ ekipažas – B. Vanagas su šturmanu Mindaugu Čepuliu – pirmą varžybų dieną baigė aštuoniolikti bendroje rikiuotėje ir savo rezultatus vertino gana kritiškai.

„Kelios padarytos klaidos trasoje kainavo nemažai brangaus laiko, todėl itin geru rezultatu pasidžiaugti kol kas negalime. Konkurencija čia tiesiog milžiniška. Neturėjome šansų šiam raliui kokybiškai pasiruošti, todėl visą dieną negalėjau pilnai susikoncentruoti, perėjome į treniruočių režimą. Nepaisant to, technika veikia puikiai, tarpinis pirmos dienos finišas pasiektas sėkmingai, todėl žiūrime į priekį ir ruošiamės antrajai ralio daliai“, – kalbėjo B. Vanagas.

Kol kas gimtosios šalies ralyje po pirmos dienos vienuolikos greičio ruožų tempą diktuoja Ottas Tanakas su „Toyota Yaris WRC“, talkinamas šturmano Martino Jarveoja. Pasaulio ralio čempionate (WRC) gamyklinei „Toyota Gazoo Racing WRT“ ekipai užtikrintai atstovaujantis trisdešimtmetis estas jau yra laimėjęs šias lenktynes 2014-aisiais, o debiutiniame ralyje 2010 metais buvo antras.

Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

O. Tanakas pirmąją ralio dieną laimėjo 8 greičio ruožus iš vienuolikos, tačiau vos 20,7 sek. nuo atsilieka kita pasaulinėje ralio arenoje taip pat vis ryškiau žibanti žvaigždė – airis Craigas Breenas („Citroen C3 WRC“). Lyderių trejetą užbaigia beveik pusę minutės nuo lyderio atsiliekantis WRC pilotas iš Naujosios Zelandijos – Haydenas Paddonas („Hyundai i20 Coupe WRC“). Nors Ott Tanakas buvo itin greitas, tačiau kiti du WRC lenktynininkai jam nuolat kvėpavo į nugarą, todėl nepaisant daugybės laimėtų greičio ruožų, estui nepavyko susikrauti itin solidžios persvaros.

Toliau greičiausiųjų penketuką užbaigia R5 kategorijos pilotai iš Skandinavijos – pernykštis Suomijos N grupės čempionas Eerik Pietarinen (atsilieka 2 min. 48 sek.) ir jo tėvynainis Jari Huttunen (atsilieka 3 min. 3 sek.).

Benediktas Vanagas lyderiui pralaimi 6 min. 38,60 sek.

Akimirkos iš pirmos dienos:

 

Antra diena

Antrąją ralio dieną, sekmadienį, lenktynininkų laukė dar 5 greičiio ruožai. Pirmąją dieną 11 greičio ruožų sudarė 89 kilometrus, o antrąją - dar 57 km sudėtingais pietų Estijos keliais su daugybe posūkių ir tramplinų.

Gaila, bet antrąją dieną, 13-ame greičio ruože iš ralio pasitraukė Benedikto Vanago ekipažas. Po 12-o GR Benas buvo klasifikuojamas 15-oje pozicijoje.

Oficialioje „Rally Estonia“ svetainėje gyvai pateikiamoje rezultatų suvestinėje ties B. Vanago ir M. Čepulio duetu atsiradęs įrašas „Out of road“ reiškė, kad šiems Lietuvos atstovams ralis baigėsi anksčiau laiko – jų automobilis nulėkė nuo kelio. Iškart po to B. Vanagas suskubo nuraminti jo pasirodymą sekusius aistruolius, kad ekipažo nariai visiškai sveiki ir jų technika beveik nenukentėjo, tačiau apmaudi klaida nebeleido toliau tęsti lenktynių.

Rally Estonia 2018/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

„Tai yra stenogramos užsirašymo klaida – netinkamai pasižymėjome atstumą iki posūkio po tramplino. Nuslydome nuo kelio ir lengvai apsivertėme. Viskas įvyko gana „minkštai“. Automobiliui nieko baisaus nenutiko, galėtume važiuoti toliau, tačiau dviese neatverčiame jo ant ratų. Laukiame greičio ruožo pabaigos, kuomet galės atvažiuoti komandos pagalba. Šis ralis mums jau baigtas“, – tiesiai iš trasos po patirtos avarijos kalbėjo B. Vanagas.

„General Finqancing team Pitlane“ komandos ekipažui iki ralio finišo Tartu mieste buvo likę įveikti dar tris greičio ruožus – apie 30 kilometrų. Tai yra penktadalis visos distancijos, kurią dalyviai dvi varžybų dienas važiavo lenktyniniu režimu pietų Estijos keliais.

Laimėjęs tris iš penkių antros dienos greičio ruožus, pergalę Estijos ralyje šventė vietinis herojus Otta Tanakas. Beje, paskutinį, vos 1,74 km ilgio greičio ruožą jis taip pat galbūt būtų laimėjęs, bet čia prarado itin daug laiko, dovanodamas gražių vaizdų žiūrovams - greičio ruože, savo važiavimo metu jis piešė saulutės, nors stenogramoje tokio įrašo tikrai nebuvo.

Čia jis prarado net 31 sekundę, tačiau sukaupta persvara prieš varžovus leido estui atlikti tokius manevrus. Galutinis rezultatas toks - antroje vietoje likusį H. Paddoną, estas aplenkė 59,16 sek. Trečias buvo C. Breenas, atsilikęs 3 min. 12,39 sek.

Kategorijos: 
Lenktynininkai: