You are here

Autoplius.lt Fast Lap 2018: Pirmojo etapo įdomybės

  • Fast Lap 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Fast Lap 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka

Jubiliejinis „Autoplius.lt Fast Lap” sezonas prasidėjo įvairių lenktynių gausa. Pats laikas aptarti, kas tapo pirmaisiais Naktinių lenktynių nugalėtojais, „Race“ čempionato lyderiais ir kiek pritrūko iki rekordo „Time Attack“ važiavimuose.

 

Naktinė premjera

 

Pirmą kartą Lietuvos automobilių sporto istorijoje surengtose Naktinėse 2,2 val. lenktynėse triumfavo „Tauras Racing“ komanda, kurios lenktynininkai savo amato mokėsi prilipę prie kompiuterių „Simuliatorių akademijoje“. Fantastiška jaunųjų lenktynininkų pergalė. Į finišą juos atvežė ilgų distancijų lenktynėms ruoštas „Volkswagen Scirocco GT24“ modelis.

Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka

Lenktynių startas įvyko kelios minutės iki saulėlydžio, o finišas – po 2 val. ir 12 minučių visiškai tamsioje „Nemuno žiedo“ trasoje. Dvidešimt du dalyviai pasileido į kelių valandų nuotykį, kuris baigėsi „Tauras racing“ komandos pergale. Ši komanda likus vos valandai iki lenktynių starto baigė remontuoti „Autoplius.lt Fast Lap“ „Race“ lenktynėse apgadintą „Volkswagen Scirocco“ automobilį. Didelis užsispyrimas ir jaunatviška energija lėmė labai saldžią pergalę.

Per kiek daugiau nei dvi valandas jie įveikė 86 tamsius „Nemuno žiedo“ trasos ratus. Antras finišavo „Vilkas Racing“ komandos lenktynininkas Gediminas Vilkas važiavęs dyzeliniu BMW 123d automobiliu. Taip, jis visą distanciją važiavo vienas. Nuo nugalėtojo lenktynininkas atsiliko kiek daugiau, nei dviem ratais. Treti – „Diesel power“ su 320d modelio BMW. Jie įveikė 83 trasos ratus, arba trimis mažiau, nei nugalėtojai. Iki pat finišo juos vijosi „Alfa Romeo Valvoline“ komanda su raudonąja „Alfa GT“. Geresnį tempą rodę itališkos markės atstovai vijosi dideliu tempu, tačiau finišo vėliava trasą perskrodė anksčiau.

 

Trijų dalių „Race“ lenktynių trileryje nugalėtojai aiškūs

 

„Race“ lenktynės tapo esmine „Autoplius.lt Fast Lap“ savaitgalio dalimi. Jiems vykstant, žiūrovai lipte limpa prie tvorų, kur stebi įtempčiausią kovą Lietuvos automobilių sporto scenoje. Šiame etape ir visais 2018 metais lenktynių bus 30 proc. daugiau – R1600 ir R2000 klasių atstovai kaip ir pernai lenktyniauja jungtinėje grupėje, o R3000 ir R3000+ klases dėl didelio dalyvių susidomėjimo teko atskirti į atskirus važiavimus. Trumpai – lenktynių „Autoplius.lt Fast Lap“ festivalyje niekad nebuvo tiek daug.

Galingiausių automobilių klasėje R3000+ maksimalų taškų skaičių surinko Paulius Reisas, kuris dar pernai tapo čempionu viena pakopa silpnesnių automobilių klasėje. Pauliaus BMW su „Audi“ širdimi (gal tai duoklė abiejų markių automobilių gerbėjams) važiavo užtikrintai ir įdideles intrigas nesivėlė. Tokia ta lyderių duoklė – turint tuščią trasą prieš akis svarbiausia susitarti su pačiu savimi. Antras klasėje – mažą stebuklą komandoje sukūręs Ramūnas Čapkauskas, kuris iki varžybų likus savaitei buvo priverstas pakeisti automobilį ir startuoti su visiškai kitu BMW automobiliu, nei planavo. Puikiai suvaldyta krizinė situacija ir labai svarbūs sezono įskaitos taškai jau iškovoti. Ilgus metus „Autoplius.lt Fast Lap“ varžybose lenktyniavęs, lankęsis kaip žiūrovas, palaikęs kitus dalyvius į trasą sugrįžo Vytenis Gulbinas ir pačioje greičiausioje klasėje iškovojo puikią trečia poziciją. Atsiėmė prizą ir išskubėjo startuoti „Night Race“ lenktynėse.

Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka

R3000 klasės lenktynės sukėlė daugiausiai pokalbių dalyvių parke. Mat dalyvių avarijos, sportinės klaidos ir kiti ne patys maloniausi elementai lėmė, jog į rezultatų protokolą turėjo įsikišti teisėjai. Skaudžios pamokos, bet apdovanojimai įteikti patiems greičiausiems, o tiems kuriems lenktynės pasisekė mažiau, jau ruošiasi revanšui kitame etape. Pirmos vietos taure apdovanotas Ignas Domeika su BMW 330. Antras ant podiumo – Mantas Matukaitis, taip pat su BMW. Trečias buvo Aurimas Mištautas, su dar vienu BMW trečiosios serijos automobiliu.

R1600 ir R2000 klasės dalyviai varžosi kartu, tačiau rezultatai skaičiuojami kiekvienai grupei atskirai. Pradėkime nuo kiek greitesnės – R2000 klasės. Julius Skirmantas – praėjusių metų čempionas ir šiuos metus pradeda pergale. „Civic‘ų“ klase vadinamose lenktynėse jis aplenkė amžiną konkurentą Edviną Mardosą. Abu lenktynininkai iš Garliavos, abu puikūs bičiuliai gyvenime ir trasoje rodo kaip galima lenktyniauti draugiškai. Tadas Petukauskas šiandien liko trečias. Visi trys, kaip jau supratote, lenktyniauja „Honda Civic“ automobiliais. Tiesa, skirtingų kartų.

Negalima sakyti lėčiausioje, tad pasakykime mažiausiai greitoje R1600 irgi buvo karšta diena. Geriausią tempą čia rodė Tomas Buškevičius, jam atiteko pirma pozicija ant podiumo. Antras – Richardas Martinkevičius. Abu su „Honda Civic“. O trečias – CRX vairuotojas Povilas Bonkevičius.

 

Vieno greito rato maestro jau aiškus

 

Dešimtus metus skaičiuojanti „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių serija ir prasidėjo nuo šios rungties. Kai daugumai varžytis tarpusavyje dar neatrodė nei itin saugu, nei ekonomiškai naudinga, visi varžėsi tik su chronometrais. Vėliau, atsirandant vis daugiau greitų dalyvių, gimė PRO klasė, kurioje automobiliai varžosi su visa saugumo įranga, pradedant saugos lankais, baigiant specialia lenktynių apranga. Tačiau niekur nedingo ir standartiniams automobiliams skirta „Street“ klasė, kurioje organizatoriai kviečia varžytis, kad ir su mamos „Mazda“.

Kaip „Time Attack“ madas Lietuvoje sekantys ekspertai ir prognozavo, pats greičiausias šiandien buvo Arūnas Gečiauskas su aštuntos kartos „Mitsubishi Lancer Evo“ automobiliu. Geriausias jo laikas – 1:12.768. Iki praėjusiais metais įtvirtinto Dainiaus Matijošaičio trasos rekordo liko 1,6 sekundės. Kaip yra sakęs pats A. Gečiauskas, jo automobilis rekordą pagerinti galėtų ir šiandien, bet jam kaip lenktynininkui dar yra ko pasimokyti. Tikimasi, jog trečiam šių metų etapui įspūdingą laiką parodęs lenktynininkas pradės ruoštis jau rytoj.

Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka

Antrą laiką trasoje užfiksavo lenktynininkas Paulius Reisas. Iš kiek silpnesnės klasės, kur pernai tapo Lietuvos čempionu, į „bombas“ persikėlęs vyras puikiai pradėjo sezoną su šiaip jau labai kontraversišku trečiosios serijos BMW automobiliu. Mat po variklio dangčiu dirba ne keturių, ne šešių cilindrų BMW variklis, o 2,2 litro darbinio tūrio „Audi“ variklis. Pasirodo, ir tokie fokusai yra įmanomi labai norint. P. Reiso laikas – 1:14.562.

Trečias klasėje – daugkartinis Lietuvos įvairiausių lenktynių nugalėtojas Ramūnas Čapkauskas su, kaip jis pats yra pavadinęs, BMW GTR 2000. Tai trečios serijos BMW automobilis, kuris „Autoplius.lt Fast Lap“ renginyje pakeitė vos prieš savaitę „Bikernieki“ trasoje dužusį kitą tokio paties modelio automobilį. Panašu, jog bet koks BMW automobilis ir Ramūnas Čapkauskas yra geras derinys aukštam rezultatui pasiekti. Jo laikas – 1:16.838. Beje, visi šie dalyviai priklauso PRO3000+ klasei, kuri ir dominavo visoje bendroje PRO grupėje. Išskirti reikėtų ir kitų klasių nugalėtojus. PRO3000 greičiausias – Mantas Matukaitis su 3 serijos BMW, PRO2000 – Julius Skirmantas su „Honda Civic“, silpniausioje PRO1600 – Tomas Buškevičius su „Honda Civic“.

Rodos, su mamos „Mazda“ į standartinių automobilių „Street“ grupę šiais metais niekas neatvažiavo. Nes dalyvių tempas sufleruoja, jog šie automobiliai tik apvilkti avelės kailiu, o po standartiniais kėbulais slepiasi tikri vilkai. Organizatoriai primena, jog „Street“ grupė varžosi kiek lėtesnėje trasoje – dėl dalyvių saugumo sudėtingiausios trasos vietos sulėtintos specialiomis stabdymo zonomis.

Greičiausias grupėje šeštadienį „Nemuno žiede“ buvo Simonas Urbonas su 1999 metais pagaminta „Subaru Impreza“. Beveik dvidešimties metų amžiaus automobilis dar skina pergales – pavydėtina karjera. Laikas – 1:21.960. Vos dvejomis dešimtosiomis nuo „Subaru“ vairuotojo atsiliko Dainius Kablys su didžiausiu „Impreza“ konkurentu – „Lancer Evo X“. D. Kablys yra pratęs prie pirmojo nugalėtojų pakylos laiptelio, tad likusiam sezonui šį „sidabro medalį“ jis turėtų priimti kaip rimtą iššūkį. Jo laikas – 1:22.181.

Trečias čia – etatinis podiumo dalyvis Algirdas Gelžinis. Jis vairuoja simpatišką „Audi TTRS“ automobilį. Trasoje šeštadienį jis fiksavo 1:23.976 laiką. Kaip ir PRO, taip ir „Street“ įskaitoje dominavo galingiausios klasės dalyviai. Tad privalu išskirti ir silpnesnes klases, kuriose irgi vyko įtempta kova. STR3000 klasėje pirmas buvo Šarūnas Visockas su „BMW 323“, STR2000 klasėje nugalėjo Tomas Buškevičius su „Honda Integra“, STR1600 – Julius Ašmontas, su „Civic“ modelio „Honda“.

Apibendrinant, dalyvių pasiekti rezultatai įnešė 25 proc. į jų sezono rezultatų suvestines. Liko dar trys etapai – Latvijoje, tame pačiame „Nemuno žiede“ ir sezono finišas Pernu miesto trasoje Estijoje.

Fast Lap 2018/Organizatorių nuotrauka