You are here

Dešimtasis „Autoplius.lt Fast Lap" lenktynių sezonas: Bus visko labai daug

  • Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
  • Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka
    Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka

Šiemet bus duotas startas dešimtajam „Autoplius.lt Fast Lap 2018“ lenktynių sezonui. Organizatoriai atskleidžia, kad po truputį pildosi jų svajonės ir tokio kiekio skirtingų automobilių sporto rūšių vienoje vietoje Lietuvoje dar nėra buvę.

Prieš dešimtmetį prasidėjusios „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynės net neatrodė kaip tikros lenktynės. Tuo metu būrelis bendraminčių pademonstruodavo geriausius savo „Nemuno žiedo“ įveikimo laikus, apsikeisdavo spausdintais diplomais ir išsiskirstydavo. Ilgainiui vieniems tai tapo laukiamiausiu ir vieninteliu metų startu, kitiems – vartai į iki šiol nepažintą automobilių sportą. Pasak vieno iš lenktynių organizatoriaus Giedriaus Čenkaus, greičiausiai dešimtasis lenktynių sezonas atsiskleis kaip receptas – ko reikia populiariam automobilių sporto renginiui.

Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka

„Prieš 10 metų lenktynes pradėjome daryti, nes norėjome nuoširdaus renginio, orientuoto į vairuotojus. Visą laiką mūsų komandoje dirba savo srities „profai“, todėl visi mylime tai, ką darome, ir darome tai, ką mylime. Tai yra būtina, bet jau nebepakankama sąlyga. Reikia nuolat augti, o lenktynės su dviem rungtimis tam per mažos “, - dėsto jis.

Dar prieš kelis metus „nelegaliomis“ vadintos lenktynės iš automobilių sporto valdžios sulaukdavo tik represinio dėmesio. Visgi situacija pasikeitė, kai Lietuvos automobilių sporto federacijos rinkimuose laimėjo Romas Austinskas ir jo komanda. Globėjišku ir racionaliu požiūriu pasižymintis federacijos prezidentas su organizatoriais kalbėjo viena kalba ir pernai „Autoplius.lt Fast Lap“ kurtos RACE žiedinės lenktynės startavo su oficialiu Lietuvos čempionato statusu.

Registracija į Lietuvos RACE čempionatą dar nesibaigė, o jau turi rekordinį dalyvių kiekį – 57. Organizatoriai neabejoja, kad lenktynininkų daugės. Negana to, tokios gausios programos „Autoplius.lt Fast Lap“ istorijoje dar nebuvo. Gegužės 19 d. čia startuos 6 skirtingos lenktynių disciplinos, o net trys iš jų turi nacionalinio čempionato statusą. Bet apie viską iš lėto ir nuo pradžių.

Pirmas kartas Lietuvoje

Be jokios abejonės, laukiamiausia šių metų naujiena – 2.2 val. Naktinės lenktynės. Komandas čia sudaro nuo vieno iki trijų lenktynininkų, kurie trasą įveikinės pasikeisdami su kitais komandos vairuotojais per privalomus sustojimus. Technika taip pat turi atlaikyti dvi valandas aršaus Kačerginės asfalto ir įtemptos kovos. O jos netrūks, nes naktis sulygina visus. Lenktynininkas gali būti gimęs Nemuno žiede, bet tamsoje kiekvieną trajektoriją reikės mokytis iš naujo. Susidomėjimas lenktynėmis viršija organizatorių lūkesčius – šiuo metu čia užsiregistravo 17 komandų.

Abiejų tautų draugystė

Kitas siurprizas – maždaug 75 automobilių desantas iš Lenkijos. Pirmajame „Autoplius.lt Fast Lap“ sezono etape startuos oficialus šios šalies žiedinių lenktynių čempionatas. Organizatoriai prasitaria, kad prie starto gali stoti itališkus pavadinimus turintys egzotiški automobiliai, tačiau konkretus dalyvių sąrašas Lietuvą pasieks gegužės 10 dieną.

Kartu atvažiuos nuotaikingos „Fiat 126p” modelių lenktynės „Maluch Trophy“. Mažyliai apginkluoti miniatiūriniais varikliais, tačiau posūkius įveikia trimis ratais. Tiesa, jiems dar teks įveikti stačias „Nemuno žiedo“ įkalnes, todėl laukia puikus reginys žiūrovams.

Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka

Tai dar ne viskas. Milimetrais matuojamos konkurencijos išsiilgę automobilių sporto aistruoliai turėtų suklusti. Lenkijos čempionatas atsiveža ir konkurencingiausią šalies lenktynių seriją – „BMW 318 IS CUP PL“. Taurėje varžosi daugiau nei 25 maždaug vienodo svorio E30 ir E36 kėbulo automobiliai. Visų variklių darbinis tūris yra 1,8 litro. Šių lenktynių organizatoriai pasakoja, kad vairuotojai kovoja dėl kiekvieno taško, o kvalifikacijoje į vieną sekundę telpa 10-15 dalyvių.

Dar daugiau „drifto“

Trečius metus iš eilės „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynes vainikuoja tamsoje vykstantis „driftas“ – „Naktinė šerykla“. Automobiliai čia varžosi kaip Kauno ir Vilniaus kalėdinės eglutės – kuris šviečia įspūdingiau. Žinoma, netrūksta ir puikių slydimų, kuriuos paryškina iš besibaigiančių padangų skriejančios ryškios žiežirbos. Ir visas šis chaosas vyksta naktinės muzikos ir spalvotų prožektorių fone.

Dieną „drifto“ irgi bus. Ir dar kokio. Šiemet pirmąkart šiose lenktynėse bus duotas startas Lietuvos drifto semi-pro lygos čempionato antrajam etapui. Šonu virtuoziškai slys ir turbinų švilpukais orą virpins keliolika galingų BMW, vienas „Nissan“ ir vienas „Ford Sierra“ bolidas.

Išaugusi „Race“ konkurencija

Žodžiai azartas ir Lietuvos „Race“ žiedinių lenktynių čempionatas retai kada sutinkami atskiruose sakiniuose. Kontaktinės lenktynės sulaukia bene didžiausio žiūrovų susidomėjimo ir vairuotojų pastangų nugalėti. Šiemet čia jau užsiregistravo 57 greiti dalyviai 4 klasėse. Pernai „Race“ lenktynėse R1600 ir R2000 dalyviai išbandė vienodas „Nankang AR-1” padangas, o tai lėmė labai artimą kovą dėl Lietuvos čempiono titulo. Gegužę vienodas padangas mausis ir R3000 klasės dalyviai. Beveik visi važiuoja BMW automobiliais. O kas gali būti įspūdingiau už dvi dešimtis galingų BMW važiuojančių veidrodėlis į veidrodėlį?

Rekordų kalvė

„Time Attack“ greito rato rungtis yra „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių ir pavadinimo ištakos. Laisvos vietos čia tirpsta kaip „Pols“ ledų plombyras saulės atokaitoje. Čia gali dalyvauti visi turintys tvarkingą automobilį ir šalmą. Du faktai. Kartą „Time Attack“ važiavo dyzelinis „Volkswagen Passat“. Šiemet čia dalyvaus ir į „Nemuno žiedo“ rekordą taikysis techniškai pažangiausias automobilis Baltijos šalyse. Kalbant apie rekordus – jis šioje rungtyje kaip kokia pinjata ir yra nuolat sumušamas. Tikra garantija žiūrovams, kad bus į ką pasižiūrėti ir tapti sporto istorijos liudininkais.

Autoplius.lt Fast lap 2018/Organizatorių nuotrauka

Tokiam lenktynių srautui ruošiamasi itin atidžiai. Trasos personalas naudos net tris gelbėjimo automobilius „Nissan Navara”, du saugos automobilius „Nissan Leaf”, du evakuatorius, taip pat budės greitosios medicinos pagalbos ir priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos.

„Autoplius.lt Fast Lap“ sezonas prasidės pirmu etapu gegužės 19 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“. Sezoną sudarys keturi etapai – du Lietuvoje, du užsienio trasose.