You are here

Fiat 500X: Kaip reikiant užaugęs penkišimtukas

Mažylio „Fiat 500“ atsiradimas davė gana staigų šio italų modelio versijų plitimą bei kėbulo augimą. „500c“, „500e“, „500 Abarth“, „500L“, o dabar dar ir „500X“.

Iksu besipuikuojantis „Fiat 500X“ yra nusitaikęs į mažųjų miesto visureigių segmentą, į kurį ateina būdamas labai stilingas ir rimtai pasiruošęs.

Teisę vadinti save visureigiu šis automobilis tikrai turi, nes yra sukurtas ant tos pačios platformos ir turi panašią visų varančiųjų ratų sistemą, kaip ir „Jeep Renegade“, kurio pravažumu negalima suabejoti nė akimirkai.

Video

Taigi išsukti iš normalaus kelio su „500X“ tikrai galima, tačiau sekti iš paskos „Renegade“ jis galės ne visuomet. Aukšta 16 arba 18 cm prošvaisa, priklausomai nuo varomų ratų skaičiaus, leidžia nebijoti įveikti didesnius nelygumus.

Į mūsų rankas pakliuvęs „Fiat 500X“, buvo varomas tik priekiniais ratais ir turėjo 16 cm prošvaisą, todėl į bekelę nesileidome, nors pievomis ir laukais pavažinėjome. Net gi kilo noras pažiūrėti, ar dvejais ratais varomas krosoveris sugebės įveikti stačią įkalnę. Naivu buvo tikėtis geriausio rezultato, bet tiesiog rūpėjo pamėginti. Teks į ją sugrįžti su visais ratais varoma versija.

Vėžliukas mutantas nindzė

Būtent šių trijų žodžių junginys puikiai apibūdina „Fiat 500X“ išvaizdą, kuri mutavo iš mažylio „500“ modelio. Tik pažiūrėkite, jis tikrai atrodo, kaip tie keturi mieli vėžliukai mutantai nindzės iš vaikystės multiko. Belieka tik užsirišti raištį ant kaktos ir leistis į nuotykius.

Žinoma, tiesiogine prasme šiam automobiliui žodis „vėžlys“ tikrai netinka, nes jis yra judrus, manevringas bei dinamiškas.

Automobilis turi savo stilių, jis dailiai suprojektuotas ir traukia akį. Tuo teko įsitikinti ir važiuojant, kuomet ne mažos dalies praeivių bei vairuotojų akys lydėjo šį automobilį. Kartais keista buvo, kuomet lenkdami vairuojamą „Fiat 500X“, kiti vairuotojai jį imdavo ir nužvelgdavo. Be to, šis 500-asis modelis dar visai naujokas ir Lietuvos gatvėse, todėl žmonės dar nepripratę prie išaugusio simpatiško automobilio, kuris yra paveldėjęs „Fiat 500" šeimai būdingą išvaizdą. Jo kilmę ypač išduoda priekiniai apvalūs žibintai.

KOKYBĖ

Vairuotojo darbo vieta patogi, keleiviai taip pat patogiai gali įsitaisyti tiek gale, tiek priekyje. Tiesa galinėje dalyje galėtų būti vos vos daugiau erdvės.

Visi prietaisų valdymai išdėstyti patogiai – mygtukų ar ratukų šiame automobilyje nėra daug – viskas čia pat po ranka ir lengvai randama.

Salone labai patiko medžiagų kokybė, todėl šis žodis ne veltui parašytas iš didžiosios raidės. Ypač smagu įkristi į odinius krėslus bei liesti odinius durų apmušalus, prisilietimas prie kitų apdailų taip pat malonus. Apskritai šis italas vertas didelių pagyrų už interjero apdailų kokybiškumą – tai labai maloni staigmena ir puikus koziris prieš konkurentus.

Kieta važiuoklė

„Fiat 500X“ tvirtai remiasi į kelią ir net gi per stipriai nori jį visą pajausti. Pavažiavus vos kelis šimtus metrų supranti, kad šio automobilio važiuoklė yra kieta, ji jaučia kiekvieną nelygumą ir perteikia tai tiek vairuotojui, tiek keleiviams. Beje, tas pats buvo ir važiuojant su „Jeep Renegade“ - abiejų šių automobilių važiuoklė dirba labai panašiai – ne veltui jie yra giminės.

Kaip ir „Renegade“, taip ir „500X“ važiuoklės darbą galima pagirti tuomet, kai važiuoji per „gulinčius policininkus" (siaurus ar plačius), duobėtus ar žvyro kelius – visi tokie nelygumai bei kalneliai bekelėje yra sugeriami minkštai, net gi važiuojant ir didesniu greičiu. „500X“ važiuoklė juos absorbuoja ir neleidžia to pajausti kūnu.

Tačiau važiuojant paprastu keliu – tokiu, kaip betoninis kelias nuo Vilniaus link Utenos – galima šiek tiek pavargti nuo siūbavimo ir automobilio neramaus elgesio – neramus kaip nindzė. Žinoma, automobilio į šonus nemėto, vairo iš rankų neišmuša, tiesiog kūnas jaučia visus visus kelio nelygumus.

140 AG ir 230 Nm

Bandėme „Fiat 500X“, turintį 1,4 litro benzininį variklį su 140 AG ir 230 Nm galia, kuri perduodama į priekinius ratus per automatinę 6 laipsnių transmisiją (galima rinktis ir mechaninę versiją).

Sukimo momentas maksimaliai yra pasiekiamas prie 1750 aps./min., todėl automobilis yra gana dinamiškas ir geba spurtuoti. Tiesa, važiuojant normaliu tempu apie 80-90 km/h greičiu, staigiai nuspaudus akceleratoriaus pedalą iki dugno – greičių dėžė šiek tiek pagalvoja ir uždelsia. Tuomet šešta pavara yra perjungiama į ketvirtą, bet tas minimalus laiko tarpas, kol automobilio pavarų dėžės „smegenys“ galvoja – šiek tiek sujaukia važiavimo elastingumą.

„Fiat 500X“ siūlo tris važiavimo režimus: automatinį, sportinį ir blogoms oro sąlygoms. Pirmasis režimas užtikrina mažesnias degalų sąnaudas. Norint išnaudoti visą variklio galią ir važiavimo dinamiškumą, pavyzdžiui, lenkimo metu, – reikia rinktis sportinį režimą. O trečiasis režimas užtikrina geresnį sukibimą ir stabilumą esant blogoms oro sąlygoms.

Kuro sąnaudos

Važiuojant mieste automobilis naudoja apie 10 litrų degalų šimtui kilometrų kelio, o užmiestyje jam užtenka 6,8 litro kuro.

Vidutinės kuro sąnaudos įveikus daugiau nei 500 km sudarė 7,5 l/100 km. Važiuota buvo ir mieste, ir magistralėje, kur leidžiamas 130 km/h greitis, ir krašto keliu, ir žvyrkeliu, ir ten, kur beveik nėra kelio. Be to, ir oro kondicionierius dirbo pilnu režimu, nes karštis lauke siekė virš 30 laipsnių. Atsižvelgus į visa tai - automobilio apetitas tikrai nėra didelis.

Vis gi gamintojas deklaruoja 5,7 litro vidutines kuro sąnaudas. Pasiekti 6,5 litro šimtui kilometrų tikrai turėtų būti įmanoma, be to, tam tikslui tarnauja ir „Start/Stop“ sistema, leidžianti nenaudoti kuro automobiliui stovint.

Kiti varikliai

Nemėgstantys benzininių automobilių, gali rinktis dvi dyzelines versijas: 1,6 litro variklis su 120 AG ir 320 Nm arba 2,0 litrų variklis su 140 AG ir 320 Nm.

Beje, keturiais ratais varomo benzininio modelio 1,4 litro variklis turi 170 AG galią. Pastarasis variklis yra komplektuojamas su 9 laipsnių automatine transmisija, kurią šalia šešių laipsnių automato galima rinktis ir dyzeliniams varikliams.

Brangus stileiva

Bandyto modelio kaina su papildoma įranga siekė 24 809 eurus (standartinės komplektacijos kaina – 20 990 eurų). Tačiau įsigyti „Fiat 500X“ galima nuo 16 990 eurų, bet konkurentai yra gerokai pigesni.

Štai „Citroen Cactus“ kainuoja nuo 13 800 eurų, „Nissan Juke“ nuo 15 090 eurų, o „Renault Captur“ nuo 14 189 eurų. Visus šiuos tris gerai sukomplektuotus automobilius su dyzeliniu varikliu galima įsigyti už šiek tiek daugiau nei 20 500 eurų. Tiesa jie visi bus varomi dviem ratais. Brangiausias geros komplektacijos dvejais ratais varomas „Fiat 500X“ su dyzeliniu varikliu siūlomas už 21 990 eurų.

„Nissan“ gali pasiūlyti pilnos komplektacijos benzininį „Juke“ su visais varomais ratais už 24 020 eurų. Kiti du paminėti modeliai tokios versijos neturi. Tuo tarpu keturiais ratais varomo benzininio „Fiat 500X“ kaina prasideda nuo 23 990 eurų.

Taigi kuo pirkėjus bandys suvilioti šis smagus automobilis? Tai turėtų būti puikios kokybės bei stilingos išvaizdos santykis ir visų varomų ratų sistema, užsitarnavusi savo vardą „Jeep Renegade“ dėka.

Šansų įveikti konkurentus „Fiat 500X“ tikrai turi daug - tam jis ir užaugo!

Apžvalgą parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: 
Automobiliai: