You are here

Fiat Freemont

Fiat Freemont/Egidijaus Babelio nuotrauka

Pirmoji pažintis su peraugusiu „Fiat“ pranoko lūkesčius, kurie amerikietiškam automobiliui su itališku ženkleliu, tiesą sakant, nebuvo dideli.  

Vos įžengus į saloną ir tarp mažų „fiatukų“ pamačius didelį, iš pirmo žvilgsnio – visureigį, atrodo, kad čia kažkas ne taip. O ir labai jau įtartinai jis panašus į „Dodge Journey“. Nieko keisto. „Chrysler“ koncernui neatlaikius 2008 m. ekonominės krizės, italų „Fiat“ koncernas nusipirko 61,8% jo akcijų, tikėdamasis lengvai įžengti į Amerikos rinką ir papildyti savo modelių gamą Europoje ant amerikietiškų automobilių klijuodamas itališkus ženklelius. „Fiat Freemont“ – pirmasis pastarojo plano rezultatas Lietuvos automobilių salonuose.

Kuo iš pirmo žvilgsnio sunku patikėti – tai septynvietis vienatūris. Tą maskuoja aukštas, kampuotas universalo tipo kėbulas, aukštai pakilęs virš žemės. Taip pat – visų ratų pavara. Vienatūris rodo ambicijas kovoti su populiariais padidinto pravažumo universalais.

Kokybiškas ir gerai apgalvotas salonas

Prieš sėsdamas į vidų tikėjausi rasti pigų plastiką ir prastą surinkimo kokybę. Pasidaviau amerikietiškų automobilių stereotipams. Klydau. Ir po perkūnais, stipriai. Viduje panaudotos geros kokybės, labai malonios liesti plastmasės. Surinkimo kokybė – taip pat be priekaištų. Daug kur į panelių sujungimus adatą įkišti sunku būtų. O ir įrangos mano bandytame Urban komplektacijos modelyje buvo prifarširuota pakankamai: automatinė trijų zonų klimato kontrolė, elektra valdoma vairuotojo sėdynė, multimedijos įranga su daugybe jungčių, galinčių nuskaityti bet kokį įrenginį. Spėju – gal ir patefoną prijungti būtų galima.

Tuo tarpu salonas mygtukais neperkrautas. Jų – vos keletas. Valdymo mygtukus ir rankenėles malonu liesti ir apčiuopiami jie intuityviai. Visgi viską reguliuoti galima baksnojant į 8,4 colio įstrižainės ekraną, su gerai apgalvotais valdymo algoritmais. O ir sėdėti prie vairo malonu, patogu, pats salono išdėstymas ir visi priekiniai skydeliai nenuobodūs, ir netgi atrodo savotiškai gražiai. Tik sėdynėms šoninio prilaikymo trūksta. Tačiau automobilis juk ne posūkiuose slidinėti skirtas.

Erdvus? Priklauso nuo poreikių

Erdvės keleiviams, bent jau sėdintiems antroje eilėje taip pat į valias. Sėdynės stumdosi, lankstosi, vartosi įvairiomis kryptimis. Dar vienas pliusas – gale įmontuotos pasikeliančios vaikiškos kėdutės, ant kurių, kaip išbandėme, vietos galvai užteks net 1,9 metro ūgio snargliui J. Tuo tarpu trečioje eilėje peraugusiam vaikui tektų amputuoti kojas. Aišku, antrą sėdynių eilę galima pastumti į priekį, tačiau čia sėdintys keleiviai gali pradėti skųstis vietos trūkumu. Galas – vaikams (ar neūžaugoms). Tą išduoda ir ties trečiąja eile panaudotas pigesnis plastikas, kurio nebūtų gaila atiduoti viską naikinančiai mažamečių jėgai.

Automobilį maksimaliai prigrūdus pakeleivių vietos bagažui lieka ne per daugiausiai. Bagažinėje tilps vos pora kuprinių, na, ir dar koks arbūzas. Tą kompensuoja be galo daug dėtuvių salone. Iš pirmo žvilgsnio mažą, piniginės dydžio daiktadėžę atpirko vėlesni atradimai: didelės talpos po sėdynėmis, grindyse, lubose ir dar velniai žino kur. Kada nors reikalingi daiktai šioje olų virtinėje, talpinančioje 140 litrų, tikrai pasimes. Visgi jie neatperka mažos bagažinės, taigi daugiavaikei šeimai išsiruošus į ilgesnę kelionę, porą varvanosių palikti pas senelius, mat tada, grindyse paslėpus trečią sėdynių eilę bagažinėje jau bus galima vežtis miegmaišius, palapines, grilį, malkas, vaikišką vežimėlį ir didelį kineskopinį televizorių. Nulenkus antrą sėdynių eilę – ir valtis tilps.

Važiuoti patogu, tačiau linksmintis neišeis

Amerikietiška kilmė atsiskleidžia važiuojant nelygiais kelias: pakaba minkšta, gerai sugeria kelio nelygumus. Net ir važiuojant tarka, žvyrkeliu galima bandyti siūlą įverti į adatą. Tuo tarpu posūkiuose aukštai iškeltas automobilis mėgsta palinguoti, tačiau po pasivažinėjimo serpantinais jūros liga užklupti neturėtų. Vairo mechanizmas stokoja informatyvumo. Nors jis turi miesto (vairo ratas sukamas lengvai) ir užmiesčio (vairas tampa sunkesnis) režimus, važiuojant vidutiniu greičiu vingiuotais keliais jis vis dar būna kiek per laisvas, tampa sunku nuspėti, kokiu kampu pastatyti ratai.

Bandžiau keturiais ratais varomą automobilį su 2,0 litro dyzeliniu varikliu, pasiekiančiu 170 AG ir 350 Nm sukimo momentą ir automatine 6 laipsnių pavarų dėže. Agregatas sunkų, beveik 2 tonas sveriantį pastatą iš vietos iki 100 km/h išjudina per 11 sekundžių. Traukia jis žvaliai. Tačiau tik iki to momento, kai tenka keisti pavaras. Pavarų dėžė susimąsto, dar truputį pamąsto, vangiai permeta pavarą ir dar pagalvoja -  ką čia ji ką tik padarė? Automatinė dėže veikia lėtokai ir vangiai: be jos automobilis būtų tikra žvalesnis. O ir ramiai įsibėgėjant parinkti pavarų perjungimo algoritmai kartais glumina.

Manevruoti šiuo automobiliu mieste tikrai lengva, būtent čia pasižymi kiek laisvas vairas, prisideda didelis ratų pasisukimo kampas. Nors automobilis atrodo nemažas, jausti jo gabaritus dėl kampuotų formų – nesunku. Visgi matomumas per galinį langą – prastas. Tačiau tai atperka statymo jutikliai.

Vienatūrio pretenzijos į bekelę

Visi varomi ratai ir aukštai iškeltas kėbulas daro šį automobilį panašų į SUV. Žvyrkeliai ir vieškeliai – ne problema. Visgi neatsispyriau pagundai mesti kelią dėl takelio. Nusukus ant miškelyje vos išmintų smėlėtų vėžių be didesnių pastangų automobilis net nedidelėse įkalnėse brovėsi į priekį. Kalnelis smėlėta danga pasirodė rimtesnė kliūtis.

Visgi automobilis nėra skirtas bekelei šturmuoti. Net ir inkstus pilnai užpildžius drąsos eliksyru nesinorėtų jo išvairuoti pasidraskyti į smėlio karjerus ar tuo labiau pasipliuškenti purvo voniose. Tačiau visų ratų pavara suteikia stabilumo ir riedant tiek asfaltuotais, tiek žvyriniais keliasi vairuotojui suteikia daugiau pasitikėjimo.

Finansiniai reikalai

Bazinis „Fiat Freemont“ kainuoja nuo 79 777 Lt. Mano bandytas automobilis – nuo 94 227 Lt. Kaina atrodo argumentuota, tačiau tiesioginių konkurentų surasti jam sunku. Nors ir atstovai jį vadina vienatūriu, keturių ratų pavara jį daro artimesniu konkurentu „Subaru Outback“ (nors teoriškai, tai visai kiti segmentai, jais domisi kitokie pirkėjai): panaši kaina, dydis, variklis. Visgi, kadangi neplanuoju besaikės savo reprodukcijos ir mieliau pinigus leisiu saugos priemonėms nei sauskelnėms, asmeniškai arčiau širdies man atsiduria japonas, kuris Dodžui, tfu, Fiatui nusileidžia tik salono medžiagų kokybe ir išvaizda.

Taip pat atbaido didelės bandyto modelio degalų sąnaudos. Gamintojai deklaruoja, kad „Freemont“ 100 km nuvažiuos vidutiniškai sudegindamas 7,3 litro degalų (su mechanine dėže – 6,4 l.) Įprastai važinėjant skaičiai borto kompiuteryje nekrito žemiau 9 l/100km. Neabejoju – su mechanine pavarų dėže šis rezultatas būtų gerokai mažesnis.

Atperkantis dalykas – automobilio aptarnavimas tik kas 30 000 km, o nuvažiavę 100 000 km jam išleisite tik 2050 Lt. Garantija – 3 metai.

Viską apibendrinus, spjaunant į vangią pavarų dėžę ir didokas degalų sąnaudas tai geras, patogus automobilis ramiam, neentuziastingam vairuotojui, kuris leis komfortiškai įveikti ilgą kelionę ar nesunkiai nuveš ir į atokesnę sodybą užmiestyje.

Techniniai duomenys:

Variklis

4 cil., dyzelinis

Darbinis tūris, cm3

1956

Maks. galia, AG;kW;aps./min.

170/125/4000

Maks. sukimo momentas, Nm;aps./min.

350/1750

Greičių dėžė

6 laipsnių automatinė.

Varantieji ratai

4X4

Bagažinės talpa, l

145

 

 

Ilgis/Plotis/Aukštis, mm

4888/1878/1745

Tuščio automobilio svoris, kg

1949

Bendras svoris, kg

2472

Apsisukimo spindulys, m

11,6

Įsibėgėjimas iki 100 km/h, sek.

11,1

Maksimalus greitis, km/h

184

Vid. Degalų sąnaudos

7,3 l.

CO2 emisija, g/km

169

 

Autorius: Egidijus Babelis
Nuotraukos: Egidijaus Babelio