You are here

„Ford Transit SuperVan" trijulė, aprūpinta F1 varikliais

Ilgoje ir itin įdomioje automobilių istorijoje „Ford" modelis „Transit" gali pasigirti turėjęs ne tik puikaus krovininio automobilio titulą, bet ir superautomobilio statusą. Ar gali mikroautobusas būti superautomobiliu? Pasirodo, gali. Ir tai puikiai įrodė trijų kartų „Transit" modeliai, turėję po itin karštą „SuperVan" versiją. Dvi iš jų buvo su Formulės-1 varikliais.

 

SuperVan

 

„Ford SuperVan" istorija prasidėjo 1971 metų Velykų pirmadienį, kuomet „Terry Drury Racing" pristatė „Ford Transit" su 400 AG galios 5,0 litrų V8 jėgaine, naudota 24 valandų Le Mano lenktynėse dalyvavusiuose „GT40" boliduose, kurie išplėšė pergales 1966-1969 metais.

Tokia variklio galia mikroautobusui leido nuo 0 iki 100 km/h greitį pasiekti per 7 sekundes, o ketvirtį mylios jis galėjo įveikti per 14,9 s, pasiekdamas 139 km/h greitį. Maksimalus greitis siekė 240 km/h, o pirma pavara šis „SuperVan" galėjo įsibėgėti iki 80 km/h.

 

SuperVan 2

 

1984 metais atėjo eilė dar vienam ypatingai patobulintam „Ford Transit" modeliui - „Mk2 Supervan", kuris turėjo Formulės-1 „Ford-Cosworth DFL" 3,9 litro V8 variklį, generuojantį 500 AG galią.

Silverstone trasoje šis mikroautobusas įsibėgėjo iki 278 km/h. Pagreitis iki 100 km/h buvo itin žaibiškas. Užteko tik 3,4 s ir „SuperVan 2" jau skriejo šimto kilometrų per valandą greičiu. Šis automobilis buvo sukurtas ant lenktyninio bolido „C100" važiuoklės.

 

SuperVan 3

 

1995 metais „DRL Engineering" nusprendė atnaujinti „Supervan 2", kuris buvo pervadintas į „Supervan 3". Tokį vardą jis gavo dėl gautos trečios kartos „Ford Transit" išvaizdos, bet po visu kevalu čia slėpėsi „SuperVan 2" su „C100" bolido važiuokle ir dar daugiau galios.

Anksčiau naudotas F1 variklis - „Cosworth DFL" buvo pakeistas į „Cosworth HB", kuris buvo itin panašus, į tą, kurį „Benetton" Formulės-1 komanda naudojo 1989 metais.

Tai buvo 3,5 litro V8 agregatas su 650 AG galia, pasiekiama prie 13 500 aps./min. Variklio galia buvo perduodama į ratus per 6 laipsnių „Benetton" bolido transmisiją. Automobilio svoris buvo 890 kg, o jį sustabdyti padėjo „Brembo" stabdžių sistema su 11 colių skersmens stabdžių diskais, kurie buvo sutalpinti į 13 colių „OZ" ratlankius.

Krovinio su šiuo automobiliu vežti tikrai nepavyks, nes visą bagažo skyrių užima variklis ir transmisija.

2001 metais F1 variklis buvo pakeistas praktiškesne jėgaine - „Ford-Cosworth Pro Sports 3000" V6 agregatu, generuojančiu 295 AG galią, kuri perduodama į galinius ratus. Su šiuo varikliu automobilis gali įsibėgėti iki 240 km/h.

„SuperVan 3" yra eksploatuojamas ir iki šiol, be to tai jau yra „Ford" kompanijos paveldo dalis.

Kategorijos: 
Automobiliai: