You are here

Galingiausio Formulės-1 variklio surinkimo procesas

1983 metais Nelsonas Piquetas buvo pirmasis Formulės-1 lenktynininkas, kuris laimėjo čempiono titulą, pilotuodamas bolidą su turbininiu varikliu. Tai buvo „Brabham BMW BT52“ bolidas, su kuriuo jis per sezoną iškovojo 3 pergales iš 15 lenktynių, jis aštuonis kartus lipo ant podiumo ir surinkęs 59 taškus tapo čempionu.

Šis bolidas turėjo ypatingą variklį, kurį sukūrė „BMW Motorsport“ divizija. Ekspertai teigė, kad 1,5 litro 4 cilindrų variklis su turbokompresoriumi buvo pajėgus išspausti net 1400 AG. Technikos direktorius Paul Rosche į tokias ekspertų spekuliacijas tegalėjo atsakyti, kad jie tiksliai nežinojo variklio galingumo, nes galios matavimo stendas nepajėgus išmatuoti didesnės, nei 1280 AG žymos.

Tai reiškia, kad 1280 AG šis variklis turėjo tikrai ir tai buvo galingiausias kada nors sukurtas Formulės-1 bolido variklis.

Žinoma, varžybose šio variklio galia buvo apribota. Kvalifikacijoje ji siekė 850 AG, o per pačias lenktynes buvo sumažinta iki 640 AG. Vos 540 kg svėrusiam bolidui tai tikrai buvo per akis.

Šio įspūdingo variklio surinkimo procesas.

Kategorijos: 
Automobiliai: