You are here

„Geriausias Lietuvos vairuotojas 2014“: triumfavo Dominykas Danys

Sekmadienio popietę, rugsėjo 21 d., Kauno „Žalgirio“ arenoje šurmuliuojančioje parodoje „Kauno automobilių dienos“ finišavo tryliktus metus paeiliui surengtas konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2014“.

Aukštai iškėlęs pagrindinę renginio nominaciją – Lietuvos susisiekimo ministro taurę ir ką tik iškovotą kelialapį į kitais metais vyksiančią Ženevos automobilių parodą – triumfavo vilnietis, 25 metų tarptautinės verslo mokyklos informacinių technologijų specialistas, aštuonerių metų vairuotojo stažą turintis Dominykas Danys.

Nugalėtojas tarsi pratęsė šios automobiliams neabejingos šeimos pasiekimų estafetę. Mat pernai analogiškame konkurse jo motina Jovita Danienė buvo iškovojusi geriausios vairuotojos titulą.

D. Daniui sėkmę atnešė ketvirtas bandymas šiuose konkursuose.

„Iki šiol tris kartus buvau prasibrovęs į finalą, tačiau apie nugalėtojo laurus ruošdamasis renginiui dar nedrįsau svajoti“, - po apdovanojimų ceremonijos prisipažino vienas jauniausių konkurso dalyvių ir pats jauniausias jo nugalėtojas per visą trylikos metų renginio istoriją.

Finale varžėsi ir dvejais metais už nugalėtoją jaunesnis Edvinas Bieliauskas, tačiau jis šįsyk buvo priverstas tenkintis 14-ąja vieta.

Geriausiojo vairuotojo laurus paveržęs D. Danys finale iškovojo 146 taškus ir 7 taškais pranoko antroje vietoje likusį profesionalų lenktynininką Robertą Kupčiką, kuris šiemet labai sėkmingai varžosi Europos „Volkswagen Castrol Cup“ taurės lenktynėse. Iki jų pabaigos likus vieno etapo varžyboms Lietuvos sportininkas turi iškovojęs 508 taškus ir net 72 taškais lenkia Pietų Afrikos atstovą Jefferį Kriugerį.

Robertas Kaune susilaukė žiūrovų gausių aplodismentų. Ne vien dėl savo meistriškumo slalomo trasoje, bet ir todėl, kad surado laiko įtemptame varžybų ir treniruočių grafike šiam konkursui. Pirmą kartą jame besivaržiusiam sportininkui be kitų prizų įteiktas ir „Toyota“ kvietimas išbandyti Piarnu (Estija) trasoje sportiškąją „Toyota GT86“.

Šiemet visą renginio garbės pakylą okupavo vilniečiai. Trečiąją vietą, nuo tituluotojo R. Kupčiko atsilikęs tik 3 taškais, iškovojo automobilių sporto mėgėjams gerai pažįstamas, daugelio ralių nugalėtojas ir prizininkas, 36-erių VšĮ „Evo Performance“ direktorius Vytas Bilinskas, turintis 19 metų vairuotojo stažą, o kasdieną sėdintis prie „Škoda Superb“ arba „Toyota Prius“ vairo.    

V. Bilinskas ant nugalėtojų pakylos trečiojo laiptelio užkopė iš penkto bandymo ir džiaugėsi dovanų gavęs puikių žieminių „Continental“ padangų komplektą.

Ketvirtoji vieta atiteko dar vienam sostinės atstovui Justui Eimontui, kuriam šis bandymas buvo jau devintasis, o penktąją iškovojo klaipėdietis Edgaras Liepa, bandęs jėgas penkis kartus.

Šeštąją užėmė dar vienas vilnietis Kęstutis Taškūnas, kuris pagrįstai laikomas renginio rekordininku, nes jam tai buvo jau vienuoliktasis konkursas. Prieš ketverius metus Kęstučiui pavyko jį laimėti, o iki šių metų po tos pergalės jis net tris kartus likdavo antras.

Pirmas už prizininkų šešetuko liko pernai Jonavoje vykusio finalo nugalėtojas, Kauno „Regitros“ darbuotojas Andrius Sinkevičius, perdavęs prieš metus iškovotą simbolinę karūną ir pirmas pasveikinęs geriausiojo vairuotojo titulą laimėjusį D. Danį.

„Džiaugiuosi, kad metai po metų kyla šio labai reikalingo ir kiekvienam vairuotojui naudingo konkurso lygis, kad jis susilaukia vis daugiau stropiai pasirengusių kolegų dėmesio. Kasmet ir jo užduotys tampa vis sudėtingesnės, reikalaujančios ne tik gero teorinio pasirengimo, bet ir puikios orientacijos. Todėl jau įpusėjus konkursui pajutau, jog šiemet tikrai nepavyks apginti pernai iškovoto titulo“, - sveikindamas naująjį karalių kalbėjo A. Sinkevičius.

Konkurso finale kovėsi ir trys atrankiniuose turuose geriausiai pasirodžiusios dailiosios lyties atstovės. Čia pergalę šventė irgi vilnietė, Vilniaus universiteto vyresnioji specialistė Inga Blaževičienė, kuriai šis konkursas buvo pirmasis.

Konkurso organizatoriaus, Lietuvos žurnalistų autoklubo taurę iškovojusi I. Blaževičienė automobilį vairuoja jau dešimt metų, o dabar jos turima „Nissan Almera“ – trečiasis moters automobilis.      

Inga viena iš nedaugelio moterų, kuriai vairuoti automobilį žiemą – nepalyginamai didesnis malonumas nei vasarą.

Moterų grupėje nuo pat pradžių virė itin atkakli kova, o po šešių rungčių iš devynių buvusių finalo programoje varžoves skyrė vos taškas ar keli. Tačiau septintoji rungtis – „Toyota Hilux“ parkavimas atbuline eiga pragaištinga buvo klaidą padariusiai profesionaliai autobuso vairuotojai vilnietei Dainei Ribokienei, kuri liko antroje šios įskaitos vietoje, ir trečiajai prizininkei klaipėdietei Dovilei Lukoševičiūtei.

Būtent ši rungtis joje sublizgėjusiai Ingai ir atnešė pergalės laurus.

„Trylika konkursų – trylika skirtingų nugalėtojų, iš kurių dar nė vienam iki šiol nepavyko apginti iškovoto titulo. Tai liudija renginio gyvybingumą, kurio kokybinį lygį palaiko kasmet besikeičiantys lyderiai, nepaisantys autoritetų“, - dėkodamas finalininkams už atkaklią kovą ir ryžtą, rėmėjams - už nuoširdžią pagalbą kalbėjo šio projekto kuratorius, žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.  

Konkursą „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2014“ surengė Lietuvos žurnalistų autoklubas kartu su partneriais - Susisiekimo ministerija, „Toyota“, „Regitra“, Automobilių kelių direkcija, „Altu“ ir kitais.

Trečiajame etape Kaune paaiškėjo paskutiniai konkurso finalistai

Šeštadienio pavakarę, rugsėjo 20 d., šalia arenos UAB „Ekspozicijų centras“ pakviesti varžėsi konkurso paskutiniojo atrankos etapo dalyviai. Čia paaiškėjo paskutinis finalistų šešetukas, kuris drauge su Vilniaus ir Klaipėdos etapų nugalėtojais ir prizininkais rytoj varžysis dėl teisės vadintis geriausiuoju šalies vairuotoju.

Laimėtojai „Toyotos“ stende bus pagerbti įspūdingais prizais – organizatorių ir rėmėjų taurėmis, egzotiškomis dovanomis, - tokiomis, kaip kelionė į Ženevos automobilių saloną, duris atversiantį 2015 m. kovą, naujausių padangų komplektais, daugelio vairuotojų svajone, savotiškais jų interaktyviais tinklais - „Yanosik“ įrenginiais, leidžiančiais jiems informuoti vienas kitą apie eismo situaciją ir įvykius, apsunkinančius ar blokuojančius eismą ir keliančius pavojų, kosmetikos ir autokosmetikos rinkiniais ir daugeliu kitų naudingų dovanų.

Tačiau dėl jų dar teks pakovoti aštuoniolikos pretendentų būriui.

„Paskutiniojo etapo dalyviams galbūt kiek sunkiau sekėsi gvildenti teorinės dalies klausimus, tačiau slalomo aikštelėje vairuodami mažus „Toyota Aygo“ ir „Toyota Yaris“ automobilius jie degė ryžtu ir stengėsi važiuoti ne tik greitai, bet ir tiksliai“, - apdovanodamas etapo nugalėtojus ir prizininkus kalbėjo šio projekto kuratorius, konkursą rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

O pažiūrėti buvo į ką. Neveltui slalomo aikštelę apgulė būrys parodos lankytojų, kurie aplodismentais sutiko vieną pajėgiausių šalies lenktynininkų Robertą Kupčiką, labai sėkmingai besivaržantį Europos „Volkswagen Castrol Cup“ taurės lenktynėse. Iki jų pabaigos likus vos vieno etapo varžyboms Lietuvos sportininkas turi iškovojęs 508 taškus ir net 72 taškais lenkia Pietų Afrikos atstovą Jefferį Kriugerį.

Robertas rengdamasis lemiamoms batalijoms nutarė išbandyti jėgas ir „Geriausiojo Lietuvos vairuotojo 2014“ konkurse. Jis pasiekė absoliučiai geriausią laiką vairuodamas „Toyota Aygo“, tačiau lyg susigėdęs dėl itin ryškaus meistriškumo antroje rungtyje praleido į priekį kelis varžovus, tačiau tai jam nesutrukdė džiaugtis antrąja prizine vieta ir kelialapiu į konkurso finalą.

O Kaune pirmuoju smuiku griežė jau ketvirtą kartą šiame konkurse jėgas bandantis 25-erių Dominykas Danys, kurio bendra visų rungčių laikų suma – 2 min. 07,6 sek.

Jis 15,8 sek. pranoko antrąjį prizininką ir 17,3 sek. – trečiąją vietą užėmusį „Regitros“ padalinio Kaune atstovą Andrių Sinkevičių, kuris iki rytdienos dar saugo „Geriausiojo vairuotojo 2013“ karūną, pernai iškovotą Jonavoje.

Iš paskutiniojo atrankos etapo dalyvių kelialapius į rytdienos finalą be šių prizininkų dar iškovojo Virginijus Bakanas ir Vidmantas Kupčinskas bei irgi daugkartinė tokių konkursų dalyvė, vilnietė, autobuso vairuotoja Dainė Ribokienė, laimėjusi ginčą tarp dvylikos į etapo batalijas pakviestų daliosios lyties atstovių ir trijų, po teorinės dalies patekusių į etapo baigiamąją stadiją. 

Antras etapas Klaipėdoje

Šeštadienį, rugsėjo 13 d., Klaipėdoje, kruizinių laivų terminalo aikštelėje, finišavo jau trylikti metai paeiliui vykstančio konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2014“ antrojo etapo varžybos.

Varžybų vyriausiajam teisėjui Dariui Baltramiejūnui paskelbus rezultatus, neslėpdamas emocijų pergale džiaugėsi daugelio ankstesnių konkursų dalyvis ir prizininkas Edgaras Liepa, įrodęs varžovams, jog pernykštė nesekmė, kai jis nepateko į etapo finalą, buvo tik apmaudus atsitiktinumas.

E. Liepa pakartojo savo pasiekimą, kai prieš dvejus jis irgi buvo laimėjęs konkurso etapą, vykusį uostamiestyje.

Šįkart Edgaro pergalę lėmė meistriškas automobilio valdymas slalomo varžybose, kur jis pasiekė absoliučiai geriausią rezultatą vairuodamas „Toyota Aygo“, o su „Toyota Yaris“ nusileido tik Vyčiui Cibulskiui, kuris šįkart galutinėje įskaitoje liko devintas.

Pergalingo E. Liepos pasirodymo rezultatas (įskaitant baudos sekundes už padarytas klaidas teorinėje dalyje) - 2 min. 46,15 sek.

Antrąją vietą etape, o kartu ir kelialapį į konkurso finalą iškovojo Vilnių į Palangą iškeitęs Mindaugas Juozauskas, kuris geriausiai pasirodė teorinių žinių patikrinimo rungtyje ir daugiau nei 15 sek. nusileido etapo laimėtojui.  Antrojo prizininko laikas – 3 min. 01,62 sek.  

Po etapo varžybų finalo batalijoms rengsis ir Laurynas Maknavičius (3min. 02,84 sek.), Tomas Benetis (3min. 04,61 sek.), Tomas Stonkus (3min. 23,12 sek.) ir Dovilė Lukoševičiūtė (5 min. 29,38 sek.), laimėjusi šįkart gana įtemptas ir apylyges varžytuves tarp dailiosios lyties atstovių, kurių antrojo etapo finale dalyvavo penkios.

Beje, norą varžytis antrajame konkurso etape pareiškė beveik tūkstantis pretendentų, kuriems, kaip ir anksčiau, teko įveikti savotišką atranką – DELFI portale teisingai atsakyti į kelis nesudėtingus klausimus. Iš visų dalyvių kompiuterinė sistema atrinko 60 greičiausiai atsiuntusių teisingų atsakymų autorius.

Dalyvius registravo ir į paskutinįjį konkurso etapą teberegistruoja ir radijo stotis „Kelyje“.

„Džiugu kasmet susitikti su galima sakyti nuolatiniais šio renginio dalyviais, kuriems jis tapo gera galimybe ar net savotiška būtinybe atnaujinti teorines žinias ir patobulinti vairavimo įgūdžius, - sakė konkursą rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas ir šio projekto koordinatorius Valdas Valiukevičius. Tačiau ne visada pergales skina tik patyrę, todėl raginčiau ir jaunesnius vairuotojus drąsiai bandyti savo jėgas konkurse“.

Jauniausias varžytuvių uostamiestyje dalyvis Paulius Gedvilas po mėnesio švęs 23-ąjį gimtadienį, o vyriausias, palangiškis Kęstutis Speičys, gegužę paminėjo garbingą 60-čio jubiliejų. Jauniausiasis konkurse bandė jėgas pirmą kartą, o vyriausiasis – jau penktąjį. Abiems puoselėtas viltis apie kelialapį į konkurso finalą teko atidėti dar mažiausiai metams.

Tačiau bene didžiausias apmaudas graužė pernykštį Klaipėdos etapo nugalėtoją Tomą Šilgalį, kuris pasiklydo slalomo trasoje ir liko paskutinis tarp 20 dalyvių, geriausiai pasirodžiusių teorinėje rungtyje ir įgijusių teisę rungtis finale.

Maža paguoda – pernykštis antrasis etapo prizininkas Tomas Kuprys šiemet liko šeštas, arba pirmas po išganingojo finalininkų penketuko. Pernai buvęs trečias Tomas Janauskas šiemet buvo tik septintas ir į finalą irgi nepateko.

Dar vienas daugkartinis šių konkursų dalyvis ir finalistas skuodiškis Darius Simutis buvo priverstas tenkintis aštuntąja vieta.

Šie pavyzdžiai rodo, jog sėkmė – gana permaininga, o daugiau patyrusius neretai lenkia labiau ambicingi ir atkaklūs.

Trečiasis, paskutinis atrankos etapas vyks rugsėjo 20 d. Kaune prie „Žalgirio“ arenos.

Rugsėjo 21-ąją ten pat bus surengtas ir konkurso finalas, kurio nugalėtojų ir prizininkų laukia įspūdingos dovanos – organizatorių ir rėmėjų taurės, kelialapis į Ženevos automobilių saloną, duris atversiantį 2015 m. kovą, naujausių padangų komplektai, daugelio vairuotojų svajonė, savotiškas jų interaktyvus tinklas - „Yanosik“ įrenginys, leidžiantis vairuotojams informuoti vienas kitą apie eismo situaciją ir įvykius, apsunkinančius ar blokuojančius eismą ir keliančius pavojų, kosmetikos ir autokosmetikos rinkiniai ir daugelis kitų praktiškų ir naudingų dovanų. 

Pirmas etapas

Rugsėjo 6 d. Vilniuje startavo jau trylikti metai iš eilės rengiamas konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2014“.

Pirmajame jo etape, kurio batalijos vyko aikštelėje netoli „Forum Palace“ rūmų, varžytis panoro per du tūkstančius pretendentų, kuriems teko įveikti savotišką atranką – DELFI portale teisingai atsakyti į kelis nesudėtingus klausimus. Iš visų dalyvių kompiuterinė sistema atrinko greičiausiai atsiuntusių teisingų atsakymų autorius. Dalyvius registravo ir į kitų etapus teberegistruoja ir radijo stotis „Kelyje“.

Į pirmąjį renginio turą Vilniuje buvo pakviesta 130 dalyvių, sėkmingai įveikusių visus atrankos barjerus. Tarp jų – organizatoriams daugelis pažįstamų veidų, dalyvaujančių daugumoje tokių konkursų ir vertinančių renginio teikiamą naudą.

Po teorinių žinių patikrinimo ir dviejų rungčių slalomo trasoje nugalėtoju tapo Justas Eimontas. Jo visų užduočių bendras rezultatas – 2 min. 21,9 sek.

Įdomu, kad lygiai prieš metus vilnietis Justas šventė pergalę ir Druskininkuose, kur startavo pernykštis konkursas. Tai dėsningas rezultatas, nes Justas ne tik patyręs slalomo mėgėjas, bet ir vos ne nuolatinis tokių konkursų dalyvis, kuriam šiemetinis renginys - jau devintas.

J. Eimontas sublizgėjo teorinėje konkurso dalyje, atsakydamas į 30 klausimų suklydęs vos vieną kartą. (Kiekviena klaida buvo vertinama trijų sekundžių bauda, pridedama prie laiko, parodyto vairuojant naujausius, Lietuvą ką tik pasiekusius ir daugumai dar nematytus „Toyota Yaris“ ir „Toyota Aygo“ automobilius).

Etapo laimėtojas buvo absoliučiai greičiausias trasoje vairuodamas „Yarį“, o jo laikas su „Aygo“ buvo ketvirtas tarp 20 į etapo finalą patekusių konkurso dalyvių, geriausiai pasirodžiusių teorinėje dalyje. Šių laikų suma lėmė jam ne tik etapo nugalėtojo laurus, bet ir kelialapį į konkurso finalą, vyksiantį Kaune, prie „Žalgirio“ arenos rugsėjo 21d.

Antras liko irgi daugkartinis šių konkursų dalyvis, daugelio slalomo ir kitų varžybų nugalėtojas ir prizininkas Vytas Bilinskas (2min. 27,3 sek.), o trečias – Edvinas Bieliauskas, antrajam prizininkui pralaimėjęs beveik 20 sek. (2 min. 46,3sek.).

V. Bilinskas buvo absoliučiai greičiausias trasoje su „Toyota Aygo“, o vairuodamas „Toyota Yaris“ nusileido tik šios rungties laimėtojui J. Eimontui.

Kelialapius į konkurso finalą Kaune iškovojo ir ketvirtąją vietą užėmęs Miroslavas Račkovskis (2min. 47,6 sek.), ir penktas likęs jau vienuoliktą kartą konkurse jėgas bandęs BTA draudimo bendrovės klientų aptarnavimo ir vadybos departamento direktorius Kęstutis Taškūnas, 2010 metais iškovojęs geriausiojo Lietuvos vairuotojo titulą, o paskutinius trejus metus finale vis likdavęs antras.

Šiemet Kęstutis į finalą prasibrovė tik itin trapia vos 0,9 sek. persvara prieš šįkart šeštoje vietoje likusį irgi daugkartinį tokių renginių dalyvį, 29-erių vilnietį Aurelijų Dailidonį, 2012 metų konkurso absoliutų nugalėtoją.     

K. Taškūnas padarė dvi apmaudžias klaidas trasoje, kur du nuversti kūgeliai jam kainavo papildomas 20 sekundžių. O kelią į finalą jam padėjo atverti palyginti nedaug, tik keturios klaidos, padarytos teorinėje dalyje.

Pagal konkurso nuostatus kvietimas į finalą įteiktas ir Ingai Blaževičienei, geriausiai pasirodžiusiai tarp dailiosios lyties atstovių, kurių į etapo varžytuves Vilniuje buvo pakviesta dešimt. Inga visai neprastai atsakinėjo į klausimus, tačiau slalome jai dar stigo drąsos.

„Tačiau iki finalo dar yra laiko...“ - šypsojosi kelialapį į finalines batalijas laimėjusi Inga.

Konkursą rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas ir šio projekto koordinatorius Valdas Valiukevičius pasidžiaugė, kad renginiu kasmet domisi vis daugiau žmonių, norinčių gilinti teorines žinias ir kaupti vairavimo įgūdžius.

„Per du tūkstančiai žmonių, atsiliepusių į mūsų kvietimą – įpareigoja. Stengiamės, kad renginys būtų gyvas ir įdomus, todėl pateikiame pačių įvairiausių klausimų, liečiančių visas saugaus eismo sferas, siūlome vis įdomesnes figūrinio vairavimo užduotis“, - sakė V. Valiukevičius.

Kitas, antrasis atrankos etapas vyks rugsėjo 13 d. Klaipėdoje, kruizinių laivų terminalo aikštelėje, o baigiamojo, trečiojo etapo varžytuvės dar po savaitės bus surengtos Kaune prie „Žalgirio“ arenos.

Rugsėjo 21-ąją ten pat įvyks ir konkurso finalas, kuriame kautis skatina ir labai pragmatiški tikslai.

Nugalėtojų ir prizininkų laukia įspūdingi prizai – organizatorių ir rėmėjų taurės, egzotiškos dovanos, - tokios, kaip kelionė į Ženevos automobilių saloną, duris atversiantį 2015 m. kovą, naujausių padangų komplektai, daugelio vairuotojų svajonė, savotiškas jų interaktyvus tinklas - „Yanosik“ įrenginys, leidžiantis vairuotojams informuoti vienas kitą apie eismo situaciją ir įvykius, apsunkinančius ar blokuojančius eismą ir keliančius pavojų, kosmetikos ir autokosmetikos rinkiniai ir daugelis kitų naudingų dovanų. 

Konkursą rengia Lietuvos žurnalistų autoklubas kartu su partneriais - Susisiekimo ministerija, Automobilių kelių direkcija, „Toyota“, „Regitra“, „Altu“ ir kitais.

Kategorijos: