You are here

Toyota Prius Plug-In: Hibridas, bijantiems elektromobilių

  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
  • Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas
    Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas

Hibridas „Toyota Prius“ savo istoriją pradėjo prieš 20 metų – 1997 m. gruodžio mėnesį buvo pradėta jo prekyba Japonijoje. Per šį laikotarpį „Prius“ tapo itin populiariu, o visame pasaulyje hibridas išplito 10 milijonų vienetų tiražu ir tas skaičius kiekvieną dieną vis auga.

Lietuvoje „Prius“ taip pat yra itin populiarūs automobiliai, kurių bent jau Vilniaus miesto gatvėse galima sutikti kasdien po daugybę kartų. Ir tai nėra tik taksi kompanijų parko automobiliai, juos mėgsta daugybė vairuotojų.

Antrasis įkraunamas „Prius"

2016 metų vasario mėnesį į Europą atkeliavo ketvirtos kartos „Prius“, daugelį nustebinęs savo išvaizda. Vienus gerąja prasme, kitus blogąja. Įdomu būtų sužinoti „patinka-nepatinka“ santykį..

Kartu su standartiniu „Prius“ buvo kuriamas ir iš tinklo įkraunamas „Prius Plug-In“ hibridas – tai antroji tokio automobilio karta. Pirmas įkraunamas „Prius“ buvo pristatytas 2011 metais Frankfurto automobilių parodoje.

Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas

Kitoks automobilis

„Prius“ visuomet buvo kitoks automobilis, išsiskiriantis iš pilkos masės, turintis išskirtinę, tačiau ne visiems patinkančią išvaizdą. Kaip ir standartinis ketvirtos kartos „Prius“, taip ir naujas „Prius Plug-In Hybrid“ išliko tokiu pačiu, lyg ateiviu iš kitos planetos. Jie abu tarpusavyje skiriasi ne tik hibridine technologija, bet ir išorės bei interjero dizainais. Tiesa, iš elektros tinklo įkraunamas modelis tikriausiai sulauktų daugiau „Patinka“, negu standartinis „Prius“. Tačiau bet kokiu atveju, tai irgi yra kitoks automobilis.

Būtent tai išduoda ir faktas, kad testo metu fotografuojant automobilį praeiviai akimirkai stabtelėdavo pažiūrėti įdėmiau, o keli net ir užkalbino, daugiau pasidomėjo apie šį modelį. Važiuojant gatvėje dauguma spoksojo, tikriausiai bandydami identifikuoti automobilio markę.

Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas

Išskirtinė tiek priekinė, tiek galinė jo dalis, kuri dar pasižymi ir išgaubtu bagažinės dangčio stiklu. Beje, bagažinės dangtis yra pagamintas iš anglies pluošto sustiprintu plastiku. Viskas dėl mažesnio svorio ir, žinoma, kiek įmanoma didesnio ekonomiškumo.

Be to, tai vienas įdomesnių ir labai teigiamas emocijas keliantis „Toyota“ markės automobilių, kuriame sėdint ir kurį vairuojant apima visiškai kitoks jausmas, negu jį sukelia kiti šio gamintojo automobiliai. Kodėl taip yra - sunku atsakyti, bet tikriausiai į tai sukrenta daug sudedamųjų dalių: išskirtinė išvaizda, erdvus, šviesus interjeras, tyla ir harmonija važiuojant, mažos kuro sąnaudos, hibridas, galimybė važiuoti vien tik elektra, krovimas iš elektros tinklo. Tai visiškai kitokia „Toyota“ tiek išore, tiek vidumi. Jauki, miela, išskirtinė.

Išorėje galbūt norėtųsi tik vieno dalyko – didesnio skersmens ratlankių. Šis hibridas gali būti komplektuojamas tik su 15 colių ratais, apautais aukšto profilio padangomis (195/65). Žvelgiant iš šono - tikrai trūksta vaizdo, bet viskas dėl ekonomiškumo.

Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas

Erdvėlaivis

Viduje juntama didžiulė erdvė, o balta spalva tą pojūtį dar labiau sustiprina. Atrodo, lyg sėdėtum kosminiame laive. Tiesa, gaila, kad šio kosminio laivo pramogų sistemos meniu yra lėtokas. Vis kyla klausimas, kada „Toyota“ į savo modelius pradės montuoti greičiau veikiančias „planšetes".

Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas

Nepaisant to, vairuotojo vieta itin patogi, o visi rodmenys prietaisų skyde aiškiai suprantami, valdymas paprastas, kitų mygtukų viduje ne daug.

Būtų galima prisikabinti nebent prie to, kad sėdynių šildymo mygtukai įkomponuoti, kiek tolokai ir juos tenka siekti (giliai po pavarų perjungimo svirties konsole). Taip pat ant „JBL“ garsiakalbių esantys oranžiniai logotipai atsispindi priekiniame stikle – tai kiek trikdo žvilgsnį.

Gale telpa du žmonės – taip šis automobilis keturių vietų. Galinėje dalyje sėdintiems keleiviams erdvu, daug vietos tiek kojoms, tiek galvoms.

Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas

Vieta penktajam žmogui, kaip ir maža bagažinės erdvė paaukota baterijų sąskaita. Krovinių į bagažo skyrių telpa 360 litrų, tuo tarpu standartinė versija turi 502 litrų erdvę. Taigi tai nėra rodiklis, kuriuo būtų galima pasigirti 4645 mm ilgio „Prius Plug-In“ hibridui, tačiau vėl gi – tai dėl ekonomiškumo.

Paklusnus kelyje

Rieda šis „Prius“ tyliai ir labai maloniai, bet pasižymi kieta važiuokle. Vairas paklusnus, gerai reaguoja į vairuotojo komandas, stabdžiai kaip ir pas kitus „Toyota“ hibridus, yra aštrūs ir užtikrinti. Japonai pasistengė slopindami triukšmą – viduje labai jauku ir galima girdėti net skrendančią musę.

Tiesa, važiuojant greičiau, ramybę sudrumsčia iš galo girdimas triukšmas. Interjeras yra sujungtas su bagažinės skyriumi, taigi dėl šios priežasties „Prius“ gali šiek tiek patriukšmauti.

Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas

„Prius Plug-In“ geriausiu draugu galima vadinti ilgas nuokalnes, kuomet smagu stebėti, kaip baterija pamažu pildosi elektros atsargas. Priešais laikyti galima įkalnes, o dar labiau į kelią prieš nosį išlendančius arba be reikalo stabdančius kitus eismo dalyvius, kuomet tu esi apskaičiavęs, kiek nuriedėsi ir kad posūkį įveiksi nestabdydamas. Taip, šis įkraunamas automobilis natūraliai verčia važiuoti ekonomiškai, itin iš toli numatyti eismo situaciją – bet tai tuo pačiu yra ir įdomu, ir naudinga, nes tuomet sėdęs prie paprasto benzininio ar dyzelinio automobilio vairo, vairuotojas turės visai kitokius vairavimo įpročius.

Vien su elektra „Prius Plug In“ leidžia nuvažiuoti apie 50 km atstumą. Ir norint pasiekti tokį rezultatą, nebūtina specialiai taupyti, galima tiesiog judėti įprastu tempu.

Kuro sąnaudos - iki 2 litrų

Visas hibrido gerumas atsiskleidžia mieste, kuomet vidutinės benzino sąnaudos gali siekti vos iki 2 litrų šimtui kilometrų kelio. Grįžus namo, vakare, pakraunama baterija ir kitą dieną vėl drąsiai galima leistis į keliones po miestą, visiškai nesukant galvos apie kuro sąnaudas. Neturint galimybės kasdien krauti šį hibridą, jis neleis išnaudoti viso savo potencialo.

Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas

Važiuoti idealiausia yra Normal režimu, nes Eco režimo metu atrodo, kad automobilis visiškai netraukia, o prireikus dar šiek tiek papildomo pajėgumo, galima įjungti Power režimą, kuomet hibridas dar šiek tiek atgyja. Nors greitėja „Prius Plug-In“ elastingai, tačiau šimto kilometrų per valandą greitis pasiekiamas per 11 sekundžių. Bet spurtas iki 50-60 km/h yra puikus, o mieste juk daugiau ir nereikia. Maksimalus hibrido greitis yra 165 km/h.

Į priekį šį hibridą varo 1,8 litro benzininis variklis ir du elektros motorai, kurie visi trys kartu sukuria 122 AG. Baterijos talpa yra 8,8 kWh.

Kalbant apie miestą, tai kuomet baterija buvo pakrauta pilnai, šimtą kilometrų pavyko nuvažiuoti sunaudojant 1,7 l benzino. Taigi kasdien vykstant į darbą ir atgal, užsukant į parduotuvę, ilgai tektų pamiršti apsilankymą benzino kolonėlėje. Pilnai pakrauti bateriją iš elektros tinklo kainuoja apie 2 eurus ir tai trunka 3 val. 20 minučių. Gaila, kad „Prius Plug-In“ baterijos negalima sparčiai pakrauti greito įkrovimo stotelėse – čia šis procesas truks 2 valandas. Ilgoka – geriau namuose per naktį, ar dienos metu, kai nereikia niekur važiuoti.

Testo metu pilnai išnaudojus bateriją, buvo šiek tiek laiko ją pakrauti iš 220 V tinklo. Krovimas truko 1 val. 40 minučių. Per šį laiką buvo sugeneruota tiek energijos, jog borto kompiuteris rodė, kad vien elektra galima įveikti 32,5 km atstumą.

Ant elektros" - iki 135 km/h greičiu

Pasikrovus buvo įveiktas 100 km atstumas užmiesčio keliais ir automagistrale. „Prius Plug-In“ leidžia važiuoti vien elektros režimu ne tik mieste, tai galima daryti visur, jeigu greitis neviršija 135 km/h. Pradžioje paprastu keliu buvo važiuojama vien elektra. Jos užteko 28 kilometrams iš prognozuojamų 32,5 km, o borto kompiuteris rodė 0,1 l/100 km kuro sąnaudas. Po to dar keletas kilometrų buvo įveikta paprastu keliu ir pasukta į magistralę, kur greitis siekė 130 km/h. Įveikus šį šimto kilometrų atstumą, vidutinės kuro sąnaudos sudarė 3,7 l/100 km.

Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas

Važiuojant paprastu keliu, kur leidžiamas iki 90 km/h greitis, neturint prikauptų elektros atsargų buvo įveiktas 110 km atstumas vidutiniu 65 km/h greičiu. Hibridas pasirodė puikiai – kuro sąnaudos sudarė vos 3,8 litro 100 km.

Su išsikrovusia baterija lekiant automagistrale vidutiniu 126 km/h greičiu – vidutinės kuro sąnaudos sudarė 5,4 l/100 km.

Viso testo metu buvo įveikta apie 550 km atstumas, o vidutinės kuro sąnaudos sudarė vos 3,8 l/100 km. Baterija buvo pilnai įkrauta pasiimant automobilį iš „Mototoja“ atstovybės, o po to, vieną kartą ne pilnai pakrauta (32 km atstumui).

Kaina

Lietuvoje žmonės mėgsta važinėti taupiai, tai išduoda ir minėtas itin didelis „Prius'ų“ skaičius gatvėse. Taigi belieka laukti, kada gatvėse ims vis daugiau atsirasti ir šių naujųjų. iš elektros tinklo įkraunamų „Prius Plug-In“. Kainuoja jie nuo 34 250 eurų. Standartinio „Prius“ kaina prasideda nuo 28 420 eurų. Testuotas „Prius Plug-In Premium“ kainavo beveik 37 000 eurų.

Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas

Dar yra viena įdomi versija su stoge įmontuotomis saulės baterijomis, kaupiančiomis elektros energiją, kurią galima naudoti ir važiuojant, o ne tik aprūpinti elektros prietaisus. Tokia technologija pirmą kartą panaudota serijiniame automobilyje. Anksčiau saulės bateriją turintys automobiliai, sukurtą energiją naudodavo tik elektros prietaisams. Priklausomai nuo gyvenamosios vietos bei oro sąlygų, kasmet saulės baterijų pagalba šiam hibridui galima sugeneruoti iki 1000 nemokamų kilometrų. Tokia „Prius Plug-In" versija kainuoja 36 090 eurų, tačiau neturi kelių naudingų sistemų, kurios išaugina hibrido svorį.

Pabaigai

„Toyota Prius Plug-In“ - iš elektros tinklo įkraunamas hibridas, puikiai tiks tiems, kas nori itin mažų kuro sąnaudų, nemėgsta dyzeliu varomų automobilių, kaifuoja, kuomet automobilio salone vyrauja tyla ir harmonija, norėtų turėti elektromobilį, bet žengti žingsnį link jo dar nesiryžta.

Iš elektros tinklo įkraunamas Toyota Prius Plug-In hibridas

Kategorijos: 
Automobiliai: