You are here

Honda Civic H22: Kirilo „saldainiukas“ su rimtu užtaisu viduje

  • Kirilas Šumilinas/Arnas Paul Media nuotrauka
    Kirilas Šumilinas/Arnas Paul Media nuotrauka
  • Kirilas Šumilinas/Almantas Fotografija nuotrauka
    Kirilas Šumilinas/Almantas Fotografija nuotrauka
  • Kirilas Šumilinas
    Kirilas Šumilinas
  • Kirilas Šumilinas
    Kirilas Šumilinas
  • Kirilas Šumilinas
    Kirilas Šumilinas
  • Kirilas Šumilinas
    Kirilas Šumilinas
  • Kirilas Šumilinas
    Kirilas Šumilinas
  • Kirilas Šumilinas
    Kirilas Šumilinas
  • Kirilas Šumilinas
    Kirilas Šumilinas
  • Kirilas Šumilinas
    Kirilas Šumilinas
  • Kirilas Šumilinas/Drift Expert nuotrauka
    Kirilas Šumilinas/Drift Expert nuotrauka
  • Kirilas Šumilinas
    Kirilas Šumilinas

11,2 sekundės – tiek reikia Kirilui Šumilinui ir jo „Honda Civic“ automobiliui įveikti 402 metrų ilgio tiesiąją. Nuvažiavus šį atstumą pasiektas 238 km/h maksimalus greitis.

Tikriausiai jau supratote, kad kalba eina apie dragą, kuriuo jau šešis metus gyvena „PRO Drag Racing Team“ komandos atstovas Kirilas, dalyvaujantis Lietuvos čempionate su rimtai užbombintu „Honda Civic Coupe“.

Kirilas Šumilinas

„Grubiai tariant - standartinis 2000 m. „Civic Coupe“ buvo pakeltas į orą, o iš jo „išoperuota“ VISKAS, paliekant tik „skeletą",- taip pasakojimą apie automobilį pradėjo Kirilas.

Kėbulas

Tuomet VŠĮ „Vilniaus Autosport“ vyrukai pagamino platų automobilio priekį, į kurio komplektą įėjo variklio dangtis, bamperis ir sparnai. Gale buvo atsisakyta standartinio bagažinės dangčio – jis pakeistas kopija iš stiklo audinio. Ant bagažinės dangčio uždėtas „Blast Carbon“ pagamintas anglies pluošto drag spoileris, pagerinantis aerodinamiką.

Kirilas Šumilinas

Pats Kirilas taip pat svariai prisidėjo prie darbų – priekinės kėbulo dalies modifikavimo. Buvo atpjauta priekinė automobilio dalis iki ratų arkų ir suvirintas priekinis vamzdelinis balkis, kuris duoda erdvės galios agregatams ir laiko visų priekinių kėbulo dalių konstrukciją.

Taip pat automobiliui suvirinti „SFI DRAG 8.5 sec.“ standartą atitinkantys chrom-moly vamzdžių saugos lankai, prie kurių darbo ėmėsi Edd.

Variklis

Po variklio dangčiu įtaisytas 2,2 litro variklis, pasiskolintas iš „Honda Prelude“. Variklis surinktas „HondaTuning“ dirbtuvėse, suteptas „LiquiMoly 10w60“ alyva ir generuojantis virš 700 AG. Visa tai į priekinius varomuosius ratus yra perduodama per standartinę greičių dėžę.

Variklį valdo „EMU-Groundwirus standalone“ kompiuteris, kuris pasirinktas vietoj standartinio „Honda“ ECU.

 

Pasiekimai

Automobilis turi sportinį DRAG techninį pasą, kuris leidžia dalyvauti PRO drag klasėse.

Kirilas dalyvauja Lietuvos DRAG čempionate PRO klasėse: Super Gas ir PRO-FWD. Šios klasės turi laiko indeksą – būtent dėl to jose ir dalyvaujama. „PRO-FWD“ klasė geriausiai tinka mano automobiliui, tik gaila, kad joje dalyvauja mažai tokių automobilių“,- atviravo lenktynininkas.

2014 metais Kirilas du kartus pagerino priekiniais ratais (FWD) varomų automobilių rekordą. O 2017 metų sezone buvo pasiektas užsibrėžtas tikslas – Lietuvos čempiono vardas Super Gas ir PRO-FWD klasėse.

Kirilas Šumilinas

Be startų Lietuvoje, jam teko dalyvauti ir Latvijos bei Lenkijos čempionatuose. Lenkijoje buvo labai gera patirtis ir net netikėtai iškovota 3 vieta PRO-FWD klasėje.

„Per visus 6 metus buvo visko, daug įvairių prizinių vietų, bet svarbiausia yra – be galo draugiška ir linksma „drag šeima“,- atvirauja sportininkas.

Su šį kėbulą turinčiu „Civic“ jis drago varžybose dalyvavo 2 metus. Prieš tai buvo 1995 metų „Honda Civic“ hečbekas, o dar anksčiau – 1992 metų „Honda Prelude“. „Visus šiuos automobilius vienija ta pati širdis“,- teigia Kirilas.

Geriausias užfiksuotas laikas ketvirčio mylios distancijoje su „Civic“ kupė kol kas yra 11,2 sek. ir maksimalus 238 km/h greitis. Startuojant, pirma ir antra pavara nuolat prasisuka priekiniai ratai.

Kodėl „Honda Civic“?

„Kaip ir daugelis užsikrėčiau „Honda“ automobilių liga nuo 18 metų. Pradėjau dalyvauti drage su „Prelude“, bet „Civic“ yra lengvesnis, taigi sekantis automobilis buvo penktos kartos hečbekas, turintis lengvą ir puikų kėbulą, bet „Coupe“ man buvo labiau prie širdies. Taigi po 2 metų dalyvavimo varžybose su hečbeku, iškeičiau jį į kupė. Be to, šis automobilis išrinktas iki nulio ir pagamintas mano garaže, todėl žinau kiekvieną jo varžtelį“,- apie automobilio pasirinkimą pasakojo Kirilas.

Kirilas Šumilinas

Modifikacijos 2018 metams

„2017 metų sezonas užsibaigė su „trenksmu“ - po 6 sezonų variklis nutarė pailsėti, todėl jis perrenkamas tolimesniems žygiams. Nupirkti nauji ratlankiai, naujos padangos, modifikuota priekinė ir galinė pakaba, bus „žaidžiama“ su aerodinamikos elementais. Taip pat vykdau naujų rėmėjų paieška sportinei greičių dėžei, kuri leistų ženkliai sumažinti trasos įveikimo laiką. Tad jei visi planai bus įgyvendinti – bus naujų, smagių ir spalvingų akimirkų 2018 metų sezone“,- pasakojo Kirilas.

„Turiu pripažinti, kad galbūt dažniau bandau investuoti į gražius dalykus, nei į ten, kur labiau reikėtų ir leistų pagerinti rezultatus. Bet man labai patinka drago pradininkų, amerikiečių automobiliai – galingi ir įspūdingi. Todėl manau, kad ir mūsų krašte reikia grožio ir spalvų. Visada matosi, kad žmones labiau traukia spalvoti, išsiskiriantys, garsiai riaumojantys automobiliai. Net jeigu jie ir prastai sustartuoja – vis tiek tai būna geras reginys, todėl ir aš stengiuosi sukurti „saldainiuką su užtaisu viduje“,- savo strategijos neslėpė lenktynininkas.

Išlaidos

Automobilis varžybose startuoja su E85 bioetanoliu, kurio 20 litrų dažniausiai užtenka dviejų dienų varžyboms. Tai yra apie 15 startų po 402 metrus.

Profesionalios drago varžybos tikrai nėra pigus malonumas. Visų pirma daug kainuoja pačio automobilio sukūrimas, jo tobulinimas ir panašiai.

Be to, PRO klasėje vairuotojas privalo turėtų techniką, atitinkančią reglamentą ir tai patvirtinantį LASF sportinį pasą. Taip pat reikalinga ir standartus atitinkanti apranga – homologuoti kostiumai, šalmai, kaklo apsaugos ir kitos saugumo priemonės.

Kirilas Šumilinas/Drift Expert nuotrauka

„Asmeniškai man – minimali išvažiavimo į varžybas suma siekia apie 150 eurų. Tai suma, reikalinga tik atvažiuoti ir važiuoti, neskaitant maitinimo, nakvynių ir kitų nenumatytų išlaidu. Jei su automobiliu viskas gerai pasisekė per varžybas, tai sekančioms tereikia pasirūpinti tik tepalai iš „LiquiMoly“,- apie finansus pasakoja Kirilas.

„Taigi per sezona esant 5-6 etapams, du iš jų būnant Latvijoje, Ventspilyje - keliones ir startinio mokesčio išlaidoms susidaro apie 700-900 eurų suma. Už tai šioje vietoje turiu padėkoti UAB „Etanetas“, kuris finansuoja ir leidžia man galvoti tik apie siekiamus tikslus! Taip pat dėkingas esu ir entuziastingajam Arvydui iš „AB Light“ bei Šalčininkų rajono savivaldybės švietimo ir sporto skyriui, kurie tiki ir padeda“,- džiaugiasi Kirilas.

2018 metų tikslai

2018 metais Kirilas toliau drago čempionate dalyvaus su šiuo „Honda Civic“. Pagrindinis tikslas – visų pirma, praleisti gerai laiką su drago ir savo šeima. Antra, „paberti“ sekundes iš esamų rezultatų.

Kirilas Šumilinas

Galbūt jūs irgi turite įdomų, išskirtinį ar vienetinį automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Susisiekite su mumis el. paštu: info@98.lt arba parašykite žinutę į Facebook'ą

Automobiliai: