You are here

Hyundai i30 N: Neklaužada, priverčiantis skaičiuoti širdies dūžius

  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N
  • Hyundai i30 N
    Hyundai i30 N

„N'eklaužada“ – taip būtų galima pakrikštyti karštąjį hečbeką „i30 N“ iš „Hyundai“ stovyklos. Tai sportinis automobilis, tinkamas naudojimui kasdien. Nors jis ir priklauso „i30“ šeimai, o išvaizda išduoda kilmę, tačiau jis yra visiškai kitokio charakterio. Tai kaip išdykęs brolis, kuris niekada negali nustygti vienoje vietoje, mėgsta šėlti, rėkauti ir pan.

Hyundai i30 N

Tuo pačiu tai lyg ir atpažįstamas, bet tuo pačiu ir visiškai nepažįstamas egzempliorius gatvėje, sukeliantis aplinkiniams labai daug įvairių klausimų: „Ar tai originalus „Hyundai“ automobilis?“, „Ar čia WRC bolidas?“, „Kas tai per „Hyundai“?“, „Ar tai tiuningas?“ ir taip toliau, ir panašiai. Žmonės protu nesuvokia, kad gatvėje gali matyti taip išskirtinai atrodantį, labai gražiai burzgiantį „Hyundai“ automobilį.

Tai pirmasis „karštasis“ šio gamintojo hečbekas, kurio kūrimą įkvėpė nuo 2014 m. „Hyundai Motorsport“ padalinio dalyvavimas Pasaulio ralio čempionate (WRC).

„i30 N“ buvo kuriamas su vienu tikslu - tai turėjo būti automobilis, priverčiantis vairuotojo širdį plakti greičiau, patiriant kuo didesnį važiavimo malonumą.

O įdomiausia tai, kad „Hyundai“ neapsiribojo tik variklio sūkių per minutę matavimu. Gamintojui daug svarbiau buvo vairuotojo širdies dūžiai per minutę. Jo besikeičiantis pulsas, besikeičiančios emocijos, adrenalinas.

Hyundai i30 N

Patikėkite, širdis tikrai daužosi vairuojant šį automobilį, o visa tai papildo niekuomet nuo veido nedingstanti šypsena ir nepakartojamų emocijų pliūpsniai bei daug adrenalino. Sėdėdamas prie šio automobilio vairo, pasijauti lyg ypatingą žaislą gavęs vaikas, kelioms valandoms praradęs ryšį su visu išoriniu pasauliu.

Tai pirmas tokio tipo „Hyundai“ automobilis, tačiau jis buvo sukurtas pilnaverčiu „karštųjų hečbekų“ klano atstovu, galinčiu ne juokais suerzinti čia šeimininkaujančius senbūvius: „VW Golf GTI“, „Peugeot 308 GTi“, „Ford Focus ST“ ar „Honda Civic Type R“.

Žinios bei patirtis WRC lenktynėse, o taip pat daugybė praktikos kuriant kasdieniam naudojimui puikiai tinkamus ir gerą vardą užsitarnavusius automobilius, leido sportiškąjį „i30 N“ sukurti taip, kad jis būtų tinkamas naudojimui tiek kasdien, tiek lenktynių trasoje.

Ne gana to, šiam reikalui ir specialiam „N Performance“ padaliniui, kuriančiam „N“ ženklą turinčius, sportiškus „Hyundai“ modelius, dar buvo surastas ir tinkamas vadovas – Albertas Biermannas, kuris vadovavo ne kam kitam, o „BMW M“ divizijos padaliniui. Čia jis praleido net 32 metus.

Taigi visus šiuos elementus sudėjus į vieną vietą, nenuostabu, kad „i30 N“ gavosi itin apgalvotu ir išbaigtu kūriniu, kuris buvo nušlifuotas Niurburgringo žiede, įveikiant 10 000 kilometrų.

Hyundai i30 N

Taigi „N“ raidė automobilio pavadinime yra neatsitiktinai. Ji ne tik simbolizuoja Namjango miestą Pietų Korėjoje, kur yra pagrindinis „Hyundai Motor“ tyrimų ir vystymo centras, bet ir Niurburgringo trasos vardą. Be to, ši raidė dar simbolizuoja ir trasoje esančią vingiuotą stabdymo zoną. O tai atspindi, tikslų automobilio valdymą ir malonumą jį vairuoti.

Po variklio dangčiu „Hyundai i30 N“ slepia 2,0 litrų benzininį variklį su turbokompresoriumi, o tai leidžia generuoti 250 AG, esant 6000 aps./min. Didžiausias sukimo momentas – 353 Nm – pasiekiamas 1450-4000 aps./min. diapazone. Priekiniais ratais varomam automobiliui didelė variklio galia nėra tokia svarbi, kaip sukimo momentas. Būtent tuo vadovaujasi ir „Hyundai“. Pagal gamintojo filosofiją sukimo momentas yra svarbiau už variklio galią.

Su 250 AG „i30 N“ iki 100 km/h įsibėgėja per 6,4 sek., o maksimalus greitis ribojamas elektronikos iki 250 km/h

Jeigu variklio galios nepakanka, tuomet galima rinktis „i30 N“ su „Performance“ paketu, kuris prideda 25 papildomu „arklius“. Taigi turime 275 AG ir 353 Nm sukimo momentą, kuris pasiekiamas esant 1450-4700 aps./min. Tokio galingo hečbeko „Hyundai“ niekada neturėjo. Šio neklaužados pagreitis iki 100 km/h trunka 6,1 sek. Variklis yra sujungtas su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, kuri moka dirbti darbą.

Ši versija yra ne tik galingesnė, bet dar turi ir papildomų gėrybių. Tai elektra valdomas riboto slydimo diferencialas, 19 colių ratlankiai, raudonos stabdžių apkabos, didesni diskiniai stabdžiai (18 colių skersmens priekyje ir 17 colių – gale), kintama išmetimo vožtuvų sistema, kuri leidžia džiaugtis nuostabiu garsu.

Dar verta paminėti ir standartiškai abiejose versijose esančią starto kontrolės sistemą bei elektra valdomą važiuoklės kietumą.

Hyundai i30 N

Įsėdus į vidų, „Hyundai i30 N“ vairuotoją pasitinka su puikiai prie rankų prilimpančiu odiniu vairu bei kūną apgaubiančiomis ir staigiuose posūkiuose jį prilaikančiomis sportinėmis sėdynėmis. Prieš akis, dailiai apipavidalintas ir sportinį automobilį identifikuojantis prietaisų skydelis, o dešinėje – multimedijos meniu su specialia skiltimi „N Custom“, kurioje galima atlikti daugybę automobilio nustatymų. Galima reguliuoti variklio aštrumą, pavarų perjungimą, riboto praslydimo diferencialo įsikišimo stiprumą, išmetimo sistemos garsą. Taip pat atlikti važiuoklės reguliavimo parametrus, kontroliuoti antipraslydimo sistemos veikimo principus ar visai ją išjungti.

Hyundai i30 N

Kiekvieno parametro pakeitimas iškart juntamas, o įdomiausia yra tada, kai viskas nustatoma į sportiškiausius režimus: pakaba tampa absoliučiai kieta, riboto praslydimo diferencialas padeda automobiliui išsilaikyti posūkiuose, aštriai griebdamas ir nukreipdamas ratus į posūkio vidų.

Tuo tarpu sportiškumu alsuojanti išmetimo sistema akimirksniu ima kelti begalybę nuostabių emocijų, kuomet pagazavus maksimaliai ir atleidus gazo pedalą, iš galo pasigirsta šūvius primenantis garsas, iškart sulaukiantis smalsių ausų palydos ir net prašymo pakartoti dar ir dar kartą. O kaip smagiai visa tai girdisi važiuojant tunelyje… pagazuoji ir atleidi, pokšt.. pokšt… pagazuoji ir atleidi, pokšt.. pokšt.. pykšt..!

Ir taip toliau. Pokšt, pokšt! Galima būtų klausytis ir klausytis.

Atskiro pagyrimo verta ir „Rev Matching“ sistema, kuri visuomet pasirūpina, kad žeminant pavarą, būtų patiektas optimaliausias variklio apsukų skaičius. Taip užtikrinimas sklandus pavaros perjungimas žemyn. Tuo tarpu laikinai padidinta variklio galia suteikia 8 proc. didesnį sukimo momentą ir 6-7 proc. greitesnį įsibėgėjimą. Apskritai, pavaras šiame automobilį jungti be galo malonu. Ech… belieka su malonumu atsidusti, prisimenant prie šio automobilio vairo praleistą laiką.

Hyundai i30 N

Pasidarius visiškai kietą važiuoklę, galima vykti į gatves ir tyrinėti, kuri gatvė yra pati nelygiausia. Važiuojant duobėtais ir nelygiais ruožais, atrodo, kad automobilis, dėl itin mažos amortizatorių eigos ir jų kietumo, tiesiog šokinėja per nelygumus, tačiau kėbulas išsilaiko standus. Visiškai kitas jausmas, kai su „i30 N“ leki lygiu keliu arba lenktynių trasoje. Tuomet maksimaliai sportiška pakaba yra privalumas.

Mieste pakanka važinėti su normaliu pakabos režimu, tačiau ir jis iki galo neleis pamiršti, kad vairuojate sportišką automobilį.

Ieškote sportiško automobilio važinėjimui kasdien? Renkatės tarp „Golf GTI“, „Focus ST“ ir „308 GTi“? Užsukite dar ir į „Hyundai“ stovyklą, kur pabandę „karštąjį“ „i30 N“, galvoje susikursite chaosą, priversiantį dar rimčiau pagalvoti apie galutinį automobilio pirkimo sprendimą.

Hyundai i30 N

Patarimas. Pabandykite skaičiuoti ne arklio galias ar sekundes iki šimto, pabandykite skaičiuoti širdies dūžius per minutę..

Jie ir begalybė kitokių emocijų kainuoja 24 990 eurų ir priedo dar gausite 250 AG. „i30 N Performance“ versija su 275 AG ir kitomis išvardytomis gėrybėmis bei dar didesniais širdies dūžiais per minutę kainuoja 27 990 eurų.

Hyundai i30 N

Kategorijos: 
Automobiliai: