You are here

Hyundai Tucson: Ar jis gali būti norų sąraše?

  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Tucson“ vardas kurį laiką buvo išnykęs iš naujų automobilių pasaulio. Daugelis galbūt net buvo primiršę tokį Pietų Korėjos automobilių gamintojo „Hyundai“ modelį, kuris dabar sugrįžo su tikslu pakliūti į pirkėjų norų knygelės sąrašą. Tam šis automobilis gerai pasiruošė ir gali pasigirti beveik pilnu krepšiu gėrybių. Krepšys ne pilnas – kelios gėrybės kūrimo metu iškrito. Bet apie viską nuo pradžių.

Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka

2004

Pirmą kartą „Tucson“ vardas pasirodė 2004 metais. Pirmoji automobilio karta buvo gaminama iki 2009 m. Po to „Hyundai“ pakeitė „Tucson“ markę į „ix35“, nors Korėjoje šis kompaktiškas padidinto pravažumo automobilis buvo pardavinėjimas „Tucson ix“ vardu.

Trečioji „Tucson“ karta, kardinaliai pakeitusi savo išvaizdą, buvo pristatyta 2015 metų Ženevos automobilių parodoje. Naująjį modelį galima laikyti subrendusiu ir rimtai pasiruošusiu žengti į rinką.

Šį faktą patvirtina ir tai, kad imant automobilį testui, „Fakto auto“ atstovas paatviravo, jog lietuviai yra rimtai susidomėję naujuoju „Tucson“, o pirmųjų pardavimų skaičius džiugina. Pirmąjį mėnesį, kuomet jis pasirodė Lietuvoje, buvo didžiulė smalsuolių ir rimtų pirkėjų apgultis, o demonstraciniai modeliai spėjo įveikti ne vieną tūkstantį kilometrų. Natūralu, kad po to potencialūs pirkėjai sudėliojo visus pliusus ir minusus, palygino „Tucson“ su konkurentais ir priėmė sprendimą.

Kopija

Naujojo „Hyundai Tucson“ dizaineriams nebuvo sunku kuriant jo išvaizdą. Užteko paimti naujos kartos „Santa Fe“ modelį ir jį šiek tiek sumažinti. Dabar juk nieko naujo, daug automobilių gamintojų naudojasi ta pačia strategija – ta pati dizaino linija visiems modeliams, todėl panašaus dydžio, panašiai atrodančius modelius atskirti nėra lengva.

Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Daug kam tikriausiai būna taip, kad gatvėje imi labiau pastebėti tuos automobilius, kurį pats tuo metu vairuoji. Taigi testuojant „Tucson“ teko Vilniuje pamatyti keletą jo didesniųjų brolių - „Santa Fe“, kuriuos žvelgiant iš toliau nebuvo lengva identifikuoti. Pamatę vis kitą – pagalvodavome, kiek daug naujų „Tucson“ važinėja Vilniaus gatvėmis.

„Santa Fe“ - labai gražus automobilis, toks yra ir naujasis - „Tucson“, pasitikinčiu žvilgsniu žvelgiantis į kelią.

Premium

Gamintojas deklaruoja, kad naujasis „Tucson“ įžengė koją į „Premium“ segmentą, o jo konkurentai yra „Honda CR-V“, „Kia Sportage“, „Toyota RAV4“ ar pigesnis „Nissan Qashqai“.

Vos tik įlipus į automobilio vidų padvelkia solidumo ir kokybės bangos, pradėjus viską analizuoti detaliau, jos šiek tiek atslūgsta.

Akiai interjero vaizdas tikrai solidus, viduje jaučiamasi jaukiai, taip pat jaučiamas prabangos prieskonis, tačiau viską sugadina rankos, kurios pajaučia kai kurių interjero medžiagų kokybės stoką ir išmeta keletą surinktų gėrybių iš rašinio pradžioje paminėto krepšio.

Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Daugiausiai priekaištų gavo priekinis skydas, kurio daliai prieš vairuotoją tikrai buvo pagailėta geresnių medžiagų. Dažniausiai ta vieta rankomis neliečiama, bet..

O ryškus multimedijos ekranas liečiamas dažnai ir jį liesti labai malonu! Jis akimirksniu reaguoja į menkiausią prisilietimą, nei kiek „nelagina“, iškart pateikia norimą informaciją. Tai labai didelis pliusas, nes tikrai ne retai naujuose automobiliuose ekranai šiek tiek uždelsia reaguodami į vairuotojo komandas pirštais ar yra apkrauti bereikalingais grafikos elementais. Galbūt tik „Back“ mygtukas galėtų būti perkeltas iš dešinės į kairę pusę, nes jo siekti toloka.

Solidumo interjerui suteikia klimato kontrolės valdymo sistema bei tai, kaip suprojektuota priekinio skydo visuma.

Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tikra tiesa, „Tucson“ viduje jaustis gera, o vairuojant jis suteikia gerų įspūdžių.

Kely

„Tucson“ kelyje yra paklusnus, manevringas, pasižymi kiek kietoka važiuokle, tačiau tas kietumas išgaruoja važiuojant žvyrkeliu ar miško keliukais. Čia važiuoklė stengiasi sugerti bei absorbuoti visus nelygumus ir leidžia jaustis itin komfortiškai. Be to, lekiant žvyro keliais visiškai nesigirdi į posparnius barbenančių akmenukų.

Į rankas pakliuvo benzinu varomas „Tucson“ su turbininiu 1,6 litro varikliu, generuojančiu 177 AG ir 265 Nm galią, kuri į visus keturis ratus perduodama per 7 laipsnių automatinę transmisiją. Važiuojant galima rinktis „Sport“ režimą, kurį įjungus sutvirtėja vairas, o gazo pedalas staigiau reaguoja į komandas, tačiau spaudžiant jį maksimaliai iki dugno – mažalitražis variklis plėšysis iš skausmo. Esant reikalui geriau jį spausti elastingai ir tuomet automobilis taip pat elastingai bėgėsis.

Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Variklis nei nustebino, nei nenustebino. Jis sukasi taip, kaip jam ir priklauso pagal „arklių“ skaičių, o pavarų dėžė juos teisingai paskirsto. Esant reikalui galima įjungti visus keturis varomuosius ratus, užblokuoti galinį tiltą ir įveikti sunkiau pravažiuojamą kelio atkarpą, pavyzdžiui, sodybos link ar įsukti į užpustytą kiemą.

Keliaujant šimtui kilometrų kelio užmiestyje prireiks 7 litrų benzino, jeigu bus važiuojama neviršijant 90 km/h greičio. Greičiui kintant nuo 90 iki 110 km/h kuro sąnaudos išaugs iki 7,5 l/100 km. Bet vėl gi, jos gali keistis į mažesnę ar į didesnę pusę priklausomai nuo kiekvieno vairavimo stiliaus. Mieste „Tucson“ testo metu sunaudojo 11 l/100 km.

Vidutinės kuro sąnaudos po viso testo gavosi 8,5 l/100 km. Gamintojas deklaruoja vienu litru mažiau. Be to, pagal jį mieste turėtų pakakti 9,2 litro, o užmiestyje 6,5 litro. Taigi, melo čia tikrai nėra. Sunaudojome labai panašų kiekį kuro.

Asistentai

Naujasis „Tucson“ yra šiuolaikiškas automobilis, todėl kaip ir pridera turi didelį sąrašą privalumų, saugumo technologijų, keletą asistentų, iš kurių įdomiausi du: tas, kuris atidaro bagažinės dangtį ir tas, kuris prilaiko vairą.

Pirmojo funkcija lyg ir aiški. Pilnos rankos pirkinių, kuriuos reikia sudėti į bagažo skyrių arba tuščios rankos, bagažinės dangtis itin purvinas, o jums iš ten reikia pasiimti pirkinius. Daryti nieko nereikia, prieini prie galinės automobilio dalies ir bagažinės dangtis pakyla pats. Valioo! Elektra atidaromas dangtis yra iš papildomos įrangos sąrašo ir kainuoja 490 eurų („Style“ įranga). „Premium“ įrangoje ši opcija įtraukta į sąrašą.

Kitas įdomus asistentas, pavadintas „Lane Assist“ vardu. Jis neleidžia išklysti iš linijos bei turi šiek tiek autonominio vairavimo galių. Iškart perspėjame, tai nėra skirta važiuoti nelaikant rankomis vairo. Tai yra tik pagalbinė funkcija, kritiniu atveju galbūt padėsianti išvengti eismo įvykio.

Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Iki galo taip ir nepavyko išsiaiškinti šio asistento veikimo principo, nes kartais jis pats įveikia gana ilgą atkarpą ir susitvarko su posūkių vingiais, apvažiuoja pats kelio susiaurėjimą dėl įrengtos salelės. O kitą kartą pasiklysta tiesiame kelyje. Tačiau net ir tokiu atveju jis apie išklydimą iš juostos praneša garsiniu signalu, bet iškart ir išsijungia. Norint vėl jį aktyvuoti, reikia iš naujo paspausti šio „asistento iškvietimo“ mygtuką, o kol jis nepaspaustas išklydimas iš linijos nebus kontroliuojamas. Viskas rodoma prietaisų skyde prieš vairuotojo akis, tačiau galėtų ši funkcija visai ir neišsijungti. Nes galbūt vairuotojas pamirš iš naujo jį aktyvuoti.

Pirmuoju paminėtu asistentu piktnaudžiauti galima, o antruoju – tikrai ne. Nes net gi ir patikimai atrodanti elektromobilio „Tesla Model S“ autonominio vairavimo funkcija neskirta važinėjimui „be rankų“ ir taip pat 100 procentų negarantuojanti, kad ji viską atliks už vairuotoją ekstremaliose situacijose.

Taigi „Lane Assist“ yra tik puiki pagalbinė sistema, o ne vairuotojo pakaitalas.

Išvada

Trečios kartos „Hyundai Tucson“ žino ko sugrįžo su savo senuoju vardu, automobilis pasiruošęs konkurencijai ir geram pasirodymui. Nors jis ir turi keletą minusų, tačiau bendra suvestinė yra gera. Konkurentai taip pat nėra tobuli kūriniai, todėl tai bus kiekvieno pirkėjo individualus pasirinkimas, ištikimybė mylimai markei ar smalsumas išbandyti kažką naujo.

Hyundai Tucson/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Tucson“ išorė šiuolaikiška, nenuobodi, o interjeras sukurtas taip, kad čia gerai jaučiasi tiek vairuotojas, tiek keleiviai. Įrangos sąrašas tikrai ilgas ir leidžia turėti praktiškai viską, ko reikia automobilyje jį eksploatuojant kasdien.

Mūsų bandyta „Style“ komplektacijos versija (+ pora papildomos įrangos elementų) su benzininiu varikliu yra optimalus pasirinkimas. Dyzelinė tokia pat versija su 2,0 litrų 185 AG galios varikliu yra 5 000 eurų brangesnė, tačiau imant dinamiškumo iki 100 km/h parametrą ji yra 0,4 sek, lėtesnė, o vidutinės kuro sąnaudos yra tik vienu litru mažesnės.

„Hyundai Tucson“ turi tikrai puikius šansus atsidurti norų sąraše.

Kiek kainuoja?

„Hyundai Tucson“ kaina prasideda nuo 20 999 eurų – tai „Classic“ versija, priekiniai varomi ratai ir 1,6 litro benzininis variklis be turbokompresoriaus.

Mūsų bandytas modelis buvo visais varomais ratais, turėjo „Style“ įrangos paketą bei pora opcijų iš papildomos įrangos sąrašo. Kaina – 32 669 eurai.

Brangiausia versija su „Premium“ įrangos paketu bei 2,0 litrų dyzeliniu varikliu kainuoja 39 590 eurų. Už tokią sumą jau galima galvoti ir apie 2,2 litro dyzelinį, gerai sukomplektuotą „Santa Fe“ modelį arba kito gamintojo didesnį automobilį.

Video su Hyundai Tucson:

Apžvalgą parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: 
Automobiliai: