You are here

Kia Niro: Kuo gali nustebinti šis hibridas?

  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Kia Niro“ debiutas Europoje įvyko 2016 metų Ženevos automobilių parodoje. Ir štai šis hibridinis krosoveris jau Lietuvoje.

Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Pietų Korėjos gamintojo šūkis yra „The Power to Surprise“. Taigi iškart natūraliai kyla klausimas, ar „Kia Niro“ gali nustebinti?

The Power to Surprise

Atsakymą į šį klausimą buvo galima pateikti nuriedėjus šiuo automobiliu vos keletą kilometrų. „Kia Niro“ praktiškai niekuo nenustebino, nes tai jau anksčiau buvo padarę naujieji „Cee'd“ bei „Sorento“ modeliai, kurie įrodė, kad pietų korėjiečių gaminami automobiliai yra tikrai puikūs. Juos išmėginus sunku prie ko nors prikibti. Žinoma, smulkmenų visuomet pavyktų atrasti, tačiau bendros visumos tai nepaveikia nė kiek. Taigi „Kia Niro“ jau nieko įrodinėti nebereikia.

Kalbant apie jį, atrodo, jog gamintojas (kaip ir kituose naujuose modeliuose) surinko įvairių kitų gamintojų kūrinių geriausias savybes ir viską sudėjo į vieną vietą.

Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Kia Niro“ nenustebino, o tik patvirtino faktą, kad šūkis „The Power to Surprise“ šimtu procentu atitinka savo skleidžiamą žinutę. „Kia“ automobiliai nustebinti sugebėjo jau anksčiau, dabar žinai, ko tikėtis – būtent tai ir gauni.

„Niro“ turi praktiškai viską, ko gali reikėti vairuotojui. Analizuojant automobilį, atrodo, kad „Kia“ tą analizę jau atliko gerokai anksčiau ir sudėliojo viską taip, kaip savo automobilį norėtų matyti pats jo savininkas. Čia apgalvota labai daug smulkmenų.

Viskas, ko reikia

Itin patogi vairuotojo darbo vieta. Priekinė konsolė šiek tiek pasukta į vairuotoją. Ten išdėstyti mygtukai pasiekiami lengvai, pasiklysti nėra kur. Sėdynės patogios – daug valdymo padėčių. Čia pat po ranka priekinių krėslų ir vairo šildymo mygtukai. Ant vairo esančios mažytės knopkės atlieka daug funkcijų, jų maigymas patogus. Visi mygtukai šiame automobilyje sudėti taip, kad vairuotojui nebūtų jokių problemų juos surasti ar paspausti. Tobula, kai vairuojant nereikia akimis klaidžioti į šalis.

Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Lietimui jautrus ekranas greitai reaguoja į prisilietimus pirštu, o meniu yra aiškus ir lengva jame naviguoti. Prietaisų skyde esantis meniu taip pat draugiškas, o čia išdėstyta informacija lengvai suprantama.

„Niro“ gali būti aprūpintas labai ilgu sąrašu privalumų. Pilniausia „TX“ versija standartiškai neturi tik stoglangio, kurio kaina 400 eurų. Visa kita yra! Tai „JBL“ garso aparatūra su 8 garsiakalbiais, navigacijos sistema, kuri net septynis metus yra atnaujinama nemokamai, bevielė mobilaus telefono įkrovimo funkcija, adaptyvinė greičio palaikymo sistema, 8 colių lietimui jautrus ekranas ir t.t.

Saugumo sistemų sąrašas taip pat ilgas. Verta paminėti kelias jų: aklosios zonos kontrolės ir perspėjimo sistema, autonominė avarinio stabdymo sistema su pėsčiųjų aptikimo sistema, eismo juostos laikymosi sistema, kelio ženklų atpažinimo sistema. Dar negana visko? „Niro“ taip pat gali vairuotoją „palydėti namo“ ar apšviesti rankenėles tamsoje. Visam komplekte pritrūko nebent nuo kojos judesio atsidarančio ar bent jau mygtuko paspaudimu užsidarančio bagažinės dangčio.

Sėdintys gale gali džiaugtis šildomomis sėdynėmis, čia taip pat yra ir 220V maitinimo šaltinis.

Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Niro“ pasižymi ir gera garso izoliacija – šio modelio kūrėjai stengėsi sumažinti vibracijos ir triukšmo lygį. Gerą rezultatą pavyko pasiekti sukuriant asimetriškus variklio tvirtinimo taškus. Automobilis taip pat gavo itin didelio tankio variklio dangčio garso izoliaciją bei garsą „sugeriančią“ akustinę plokštę. Ne gana to, kūrėjai siekdami maksimaliai sumažinti triukšmą dar pasitelkė ir priekinės važiuoklės bei kėbulo statramsčių izoliaciją.

2700 mm

„Kia Niro“ yra 4355 m ilgio, 1805 mm pločio ir 1535 mm aukščio. Ratų bazė sudaro 2700 mm, o tai yra 30 mm daugiau už naująjį „Kia Sportage“ ir tik 5 mm mažiau už „Nissan X-Trail“, dėl didesnio ilgio turintį gerokai talpesnį bagažo skyrių. Tiesa, „Kia Sportage“ turi 20 mm daugiau vietos sėdinčių gale kojoms.

Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Sėdint „Niro“ viduje jaučiama daug erdvės, o esantys gale taip pat gali džiaugtis pakankama vieta keliams. Į bagažo skyrių telpa 427 litrai krovinio, o nulenkus galines sėdynes šis skyrius išauga iki 1425 litrų. Tuo tarpu kuro bake telpa 45 litrai, kurių šiam ekonomiškam krosoveriui užteks gana ilgai. Pasistengus galima net ir visą tūkstantį kilometrų įveikti.

Hibridas

„Kia Niro“ yra hibridinis krosoveris, kurį į priekį varo 1,6 litro, 4 cilindrų benzininis variklis su 105 AG ir 147 Nm galia. Elektros motoras turi 44 AG ir 170 Nm galią. Bendrai šios dvi jėgainės sukuria 141 AG ir 265 Nm jėgą, o maksimalus sukimo momentas pradedamas jausti jau nuo 1000 aps./min. Visa tai į ratus perduodama per 6 laipsnių automatinę DCT transmisiją, kuri sugeba greitai reaguoti į vairuotojo komandas akceleratoriaus pedalu. Taigi „Kia“ tikrai pagalvojo prieš kurdama šį hibridą ir nesuporavo jo variklio su CVT transmisija, kuri kitų gamintojų automobiliuose gauna nemažai pastabų.

Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Gamintojas teigia, kad 18 colių ratlankiais apautas „Niro“ vidutiniškai naudoja 4,4 l/100 km kelio. Mieste jo sąnaudos yra 4,5 litro benzino, o už miesto reikia 0,1 litro daugiau. Vėl gi, korėjiečiai pasistengė, kad deklaruojamos hibrido kuro sąnaudos būtų itin mažos, lyginant jas su kitų hibridinių krosoverių duomenimis. Ir tos deklaracijos gana gerai pasitvirtino.

Eco vs. Sport

Nesistengiant važiuoti taupiai, testo metu Vilniaus mieste įveikus beveik 100 km atstumą, borto kompiuteris rodė, kad vidutiniškai buvo sunaudota 5,7 litro degalų. Buvo važiuojama ir ryte, ir dienos metu, ir per vakarinius kamščius. Didžioji dalis atstumo buvo įveikta Eco režimu, kartais automobiliui suteikiant Sport režimo injekcijų. Verta paminėti, kad Eco režimas nepadaro automobilio buku, jis nesijaučia pridusintas – mieste „Niro“ su „prisuktu kraneliu“ jaučiasi gerai bei be jokių problemų gali judėti kartu su visu srautu.

Tiesa, nuspaudus akceleratoriaus pedalą iki dugno ir ten ilgiau jį palaikant, „Eco“ režimas verčia „Niro“ jaustis prievartaujamu. Tačiau vos akimirka trunkantis pavarų svirties perstūmimas į Sport padėtį, išlaisvina visus „arklius“ ir leidžia itin dinamiškai šauti į priekį.

Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Eco“ režimui mieste – sakome „Taip“, tačiau užmiestyje jis gauna - „Ne“. Čia maloniau važiuoti, kai pavarų svirtis stovi sportišką važiavimą suteikiančioje padėtyje.

Užmiestyje „Eco“ režimas pririša automobilį – jis jaučiasi lyg laikomas už vadžių. Tuo tarpu „Sport“ variantas leidžia džiaugtis elastingu ir žvaliu važiavimu – dingsta šiek tiek pristabdomo automobilio pojūtis. Net gi akceleratoriaus pedalą reikia mažiau įspausti, nes visuomet jaučiama greičio atsarga, kuri pasitarnauja atliekant lenkimus. „Niro“ nėra sprinteris ir 100 km/h greitį pasiekia per 11,5 sek., tačiau dėl anksti atsirandančio maksimalaus sukimo momento – visuomet jaučiama trauka.

Važiuojant užmiestyje skirtingais režimais tuo pačiu keliu „Kia Niro“ pademonstravo labai įdomų rezultatą.

Naudojant „Eco“ ir važiuojant 90 km/h greičiu paprastu keliu su gyvenvietėmis vidutinės kuro sąnaudos buvo 5,0 litrai, o „Sport“ režimas tame pačiame kelyje pateikė 5,8 litro sąnaudas. Tuo tarpu lekiant magistrale 130 km/h greičiu rezultatas buvo atitinkamai: 7,6 litro ir 7,2 litro.

Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Taip, „Sport“ režimas čia buvo taupesnis, o ir važiuoti juo daug maloniau. Bandant stabiliai išlaikyti 130 km/h greitį (važiuota nenaudojant autopiloto) jis vis nejučiomis imdavo augti 140 km/h žymos link. Tai reiškia, kad net gi esant šiek tiek didesniam vidutiniam greičiui, „Sport“ režimas leido važiuoti ekonomiškiau už „Eco“. Žinoma, čia dar reiktų įvertinti vėją ir kokias nors kitas aplinkybes, tačiau testuojant įvairius automobilius ne retai pavyksta pastebėti, kad „Sport“ režimai užmiestyje leidžia važiuoti taupiau.

Pabaigai

Tas, kuris nė karto nėra sėdėjęs prie „Kia“ automobilio vairo, naujajame „Niro“ tikrai atras begalę stebinančių dalykų.

Kaip ir visi „Kia“ modeliai, „Niro“ turi unikalią 7-erių metų arba 150 000 km ridos garantiją, o jo kaina prasideda nuo 22 490 eurų. Bandytos pilniausios „TX“ versijos kaina siekia 28 490 eurų.

Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Lyg ir brangoka, nes už tiek pinigų jau galima pagalvoti ir apie didesnį padidinto pravažumo automobilį, pavyzdžiui, aukščiausios komplektacijos „Nissan X-Trail“ su benzininiu varikliu, varomą dvejais ratais, arba vienu lygiu žemesnės komplektacijos dyzelį su visais varomais ratais.

Taip pat už tiek pinigų išeitų ir šiek tiek didesnis, geros komplektacijos keturiais ratais varomas naujasis „Kia Sportage“.

Norintys hibrido dar gali pažvelgti į „Toyota RAV4“ pusę, tačiau šio automobilio kaina prasideda šiek tiek aukščiau, nei kad baigiasi sumų įrašai „Niro“ kainoraštyje

Pasirinkimų tikrai daug, tačiau viskas priklauso nuo poreikių: markė, modelis, dydis, kuro tipas, piniginės storis, lojalumas, komplektacija, automobilio paskirtis, pirkimo sąlygos, garantijos.

Kia Niro/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Autorius Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: 
Automobiliai: