You are here

Kia Sportage: Automobilis, kurio norima

  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Pirmą kartą padidinto pravažumo automobilis „Kia Sportage“ pasirodė dar 1993 metais ir pirmos kartos modelių mūsų keliuose tikrai nebuvo daug. Jeigu paklaustume, ar esate matę Lietuvoje seną „Sportage“, tai tikriausiai dauguma jūsų atsimins nebent antros kartos automobilį.

Ne paslaptis, kad „Kia“ gaminiai ilgą laiką nebuvo vertinami ir jie asocijavosi su nepatikimais automobiliais, tačiau žingsnis po žingsnio, „Kia“ vis labiau ėjo pripažinimo link. Dabar šie automobiliai yra geri, labai gražūs ir trokštami, o pagal patikimumą lenkia kitų gamintojų modelius. Žinoma, skeptikų vis dar yra, bet jie nyksta, kaip rudeniniai lapai artėjant žiemai. O jeigu jie vis ieško argumentų savo tvirtai neigiamai nuomonei, tai belieka duoti jiems „Kia“ vairą į rankas, kad įsitikintų, kokia yra toji realybė.

Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Būtent taip yra ir su „Sportage“ modeliu, kuris seniau tikrai nebuvo gerbiamas automobilis. Net ir naudotų antros kartos modelių mūsų šalies keliuose nėra daug.

Naujasis, ketvirtos kartos „Sportage“ nuo savo pirmtakų skiriasi kaip diena ir naktis. Lyginant su trečiąja karta, jis padarė didelį šuolį – tiek kokybės, tiek technologijų, tiek dizaino prasme. Tai norimas, vertinamas, gražus ir kokybiškas automobilis, kurio žmonės jau nebijo. Tai įrodo ir naujo modelio pardavimai, kurie šiais metais Vilniaus „Kia“ atstovybėje kyla kaip ant mielių, o dauguma pirkėjų renkasi geros arba labai geros komplektacijos modelius. Įdomu tai, kad nemažą dalį šių automobilių nupirko tie, kurie anksčiau nieko bendro nėra turėję su „Kia“. Tai reiškia, kad žmonės vis dažniau atranda „Kia“ markę, nori šių automobilių ir juos ima vertinti.

Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Mes išbandėme geriausiai sukomplektuotą, keturiais ratais varomą „GT Line TX“ versiją su 2,0 litrų dyzeliniu varikliu, generuojančiu 185 AG ir 400 Nm galią, kuri į ratus perduodama per 6 laipsnių automatinę greičių dėžę.

Štai ką po testo pasižymėjome užrašų knygutėje.

Labai gražus

„Kia Sportage“ - itin fotogeniškas automobilis, jį norėjosi fotografuoti ir fotografuoti – balta spalva labai gražiai derėjo prie rudeniu pasidabinusių medžių lapų.

Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Stebėtis tuo nereikia, nes 2016 metais ketvirtos kartos „Sportage“ gavo prestižinį „Red Dot“ apdovanojimą už dizainą.

Patraukliai ir elegantiškai atrodantis automobilis leidžia išsiskirti iš minios – jo sunku nepastebėti. Galimų spalvų paletėje – galėtų būti daugiau ryškių spalvų, kad akį trauktų dar iš toliau. Išorė tikrai turi daug pozityvių emocijų.

Viso to prideda ir „GT Line“ komplektacijos akcentai – kitokios formos rūko žibintai, dailesnis priekinis bamperis, 19 colių ratlankiai bei galiniame bamperyje sumontuoti išmetimo vamzdžių antgaliai.

Erdvus ir patogus

Pravėrus „Sportage“ duris – pasitinka jaukus salonas, o čia pat prie rankų ima ir prisiliečia švelnus vairas, kuris esant poreikiui dar gali ir sušildyti sušalusias rankas.

Viduje naudojamos medžiagos yra kokybiškos – jas malonu liesti. Prietaisai išdėstyti patogiai – viskas padaryta taip, kad bet kurio mygtuko paspaudimas per daug neblaškytų vairuotojo.

Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Pirmą kartą įsėdus į šį automobilį apima toks jausmas, kad su juo jau būtum važinėjęs labai ilgai. Jo pažinimas ir susidraugavimas įvyksta per akimirksnį, nes viskas yra ten, kur ir tikiesi.

Sėdintys gale taip pat nebus nuskriausti. Čia yra šildomos sėdynės, USB jungtis bei daug vietos keliams.

„Sportage“ vidus – erdvus, bagažo skyrius taip pat ne mažas. Čia telpa 491 litras krovinio, o nulenkus galines sėdynes erdvė išauga iki 1480 litrų, po bagažinės dugnu yra dar 12 litrų erdvė įvairiems daiktams sudėti.

Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kalba apie erdvę yra neatsitiktina, nes lyginant su trečios kartos modeliu, naujojo ratų bazė išaugo 30 mm ir sudaro 2670 mm. Taip pat paaugo ir pats automobilis. Jo ilgis yra 4480 mm, o tai 40 mm daugiau už pirmtaką.

Technologijų gausa

„Kia“ automobiliai pasižymi pačiomis įvairiausiomis technologijomis, taigi ketvirtos kartos „Sportage“ taip pat nėra išimtis.

Verta paminėti „Bi-xenon“ žibintus, kurie automatiškai įjungia artimąsias arba tolimąsias šviesas, kuomet kelyje sutinkamas kitas automobilis.

„Sportage“ išmokytas atpažinti kelio ženklus, bei sekti eismo juostas, iš kurios išklydus be parodyto posūkio signalo, sistema iškart apie tai praneš ir net pasistengs suktelėti vairą atgal į juostą, o jeigu rankos nėra laikomos ant vairo, paprašys jį paimti į rankas.

Ši pagalbinė „Lane Keeping Assist“ sistema tikrai neleis mėgautis autonominiu vairavimu, tačiau netyčia išsukus iš juostos, visuomet apie tai įspės ir pakoreguos automobilį, tačiau rankų darbo teks pridėti ir pačiam vairuotojui.

Jeigu kelyje pasitaikys netikėta kliūtis: žmogus ar kitas automobilis, „Kia Sportage“ padės išvengti avarijos arba ją sušvelnins su avarinio stabdymo sistema.

Aklosios zonos aptikimo sistema taip pat yra automobilyje. Išvažiuojant galu iš stovėjimo vietos, ji taip pat praneš, ar iš vienos/kitos pusės yra atvažiuojančių automobilių, o riedant kelyje suteiks informaciją apie situaciją „aklojoje zonoje“.

„Sportage“ dar moka ir pats prisiparkuoti paraleliniu arba statmenu būdu. Be to, gali padėti vairuotojui, kuomet reikia išvažiuoti iš paralelinio parkavimo vietos.

Dar galima užsiminti ir tai, kad automobilis turi šildomą vairą, panoraminį stogą, belaidį mobilaus telefono įkroviklį, elektra atidaromą bagažinės dangtį, „JBL“ garso aparatūrą.

Važiuoja gerai

Kaip gi važiuoja korėjietiškas „Porsche“ - tokią pravardę „Sportage“ yra įtaisę pirkėjai. Automobilis turi du važiavimo režimus: Eko ir Sport. Pirmasis puikiai tinka miestui, o antrąjį geriausia naudoti užmiestyje, kuomet automobilis nesijaučia pririštas, o vairuotojas visuomet yra užtikrintas, kad esant reikalui stipriau paspaustas akceleratoriaus pedalas sureaguos į duotą komandą tinkamai.

Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Eko režimo buku vadinti nevertėtų – mieste jo visiškai pakanka, o ir pats automobilis važiuodamas ekonomiškai, jaučiasi gana žvitriai.

Greičių dėžė dirba sklandžiai, o važiuoklė gerai sugeria nelygumus. Važiuojant duobėtu keliu nesigirdi važiuoklė bildesių, o viduje taip pat niekas nebarška.

Į bekelę su „Sportage“ nesileidome – faktas tas, kad į rimtus išbandymus jo tikrai neverta kišti – tam yra visureigiai, o prasčiau pravažiuojamus ruožus jis turėtų užtikrintai įveikti savo galimybių ribose.

Gali būti ekonomiškas

Važiuojant mieste „Sportage“ kuro sąnaudos svyravo tarp 9-10 litrų (buvo judama ir „Eko“, ir „Sport“ režimais). Mintyse įjungus taupymo režimą ir kojai siunčiant signalus, kad akceleratorių reikia spausti švelniau – automobilis rodė potencialą „įtilpti“ į devynis litrus kuro.

Užmiestyje dyzelino buvo naudojama gana ne daug: važiuojant 90 km/h greičiu paprastu keliu, su įjungtu „Sport“ režimu, atliekant keletą lenkimų, ir riedant 50 km/h greičiu per gyvenvietes vidutinės kuro sąnaudos sudarė 6,9 l/100 km, o lekiant 130 km/h greičiu automagistrale - jos siekė viso labo 8,8 l/100 km.

Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Gamintojas sako, kad mieste „Sportage“ turėtų naudoti 7,9 litro detalų, o užmiestyje – 5,3 l/100 km. Į degalų baką telpa 62 litrai kuro, kurio turėtų užtekti ilgai kelionei.

Konkurencinga kaina

Testuoto modelio kaina siekė 35 490 eurų ir tai buvo brangiausias „Sportage“ modelis, su visais įmanomais jam privalumais. Tuo tarpu dvejais ratais varomos versijos prasideda nuo 17 990 eurų. Dauguma konkurentų kainos prasideda nuo didesnės sumos.

Kova tokių automobilių segmente nėra lengva, tačiau „Kia“ su naujuoju „Sportage“ nusiteikusi itin rimtai. Šis automobilis sugeba nustebinti, todėl potencialus klientas išbandęs kelių gamintojų siūlomus variantus, tikėtina, kad itin dažnai pasiliks prie „Kia“ siūlomo varianto.

Visiems „Kia“ automobiliams yra suteikiama 7 metų arba 150 000 km ridos garantija. Be to, net 7 metus bus nemokamai atnaujinami navigacijos žemėlapiai.

Seniau visi bijojo „Kia“, dabar – nori.

P.S. Grąžinus automobilį po testo į „Kia Auto“ saloną, Vilniuje, visai netikėtai buvo sutiktas pažįstamas, kurio paklausus: „Ką čia veiki?“, jo atsakymas buvo: „Pirkau naują „Kia Sportage“. Dabar va pasiimu“. Beliko tik pasakyti: „Puikus pasirinkimas!“

Kia Sportage/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: