You are here

Lexus CT 200h – hečbekas, sukurtas ne lakstymams

Agresyviai simpatiškas, kokybiškas, prabangiu interjeru pasižymintis ir kurą taupantis hečbekas. Gražiais žodžiais taip būtų galima apibūdinti atnaujintą „Lexus“ kūrinį - hibridinį „CT 200h”. Nepaisant liaupsių, šiam automobiliui buvo įrašyta ir keletas minusų.

Iki 2010 metų kovo mėnesio automobilių pasaulis tikriausiai net nebūtų pagalvojęs, kad automobilių gamintojas „Lexus“, į produkciją išleidžiantis prabangius sedanus, kupė ar visureigius, ims ir kaip iš giedro dangaus pristatys gamybai paruoštą, pirmąjį savo hečbeką. Bet būtent tais metais Ženevos automobilių parodoje įvyko mažiausio „Lexus“ gamoje modelio - „CT 200h” premjera. Ir dar ne bet kokio hečbeko, o prabangaus ir hibridinio!

2014 metais sekė šio modelio atnaujinimas, kuris „Lexus CT“ suteikė naujo žavesio ir pirmtaką privertė pasijusti gana nuobodžiai atrodančiu automobiliu.

Priekis mielas, galas agresyvus

Nieko stebėtino, kad atnaujintas „CT“ modelis gavo šiuo metu „Lexus“ vizitine kortele laikomas verpstės formos radiatoriaus groteles, kurios suteikė agresyvaus žavesio. Prie naujų grotelių buvo priderintas priekinis bamperis ir žibintai.

Automobilis gali būti apautas naujo dizaino 16 arba 17 colių ratlankiais, tuo tarpu galą papuošė naujai suprojektuotas bamperis. O visą „CT“ kėbulo liniją apibūdina ant stogo įtaisyta ryklio peleko formos antena, pabrėžianti, kad automobilio galas yra nukirstas. Žiūrint į variklio dangčio dizainą, pastebime limuzininio sedano „LS“ bruožų – išgaubimą išilgai viso gaubto.

Beje, pažvelgus į hečbeką iš priekio, o tuomet iš galo, susidaro įspūdis, kad visa tai yra ne nuo to pačio automobilio. Prie priekinės dalies akis lengvai pripranta, tačiau analizuojant galo linijas, akys vis ieško naujų žiūrėjimo kampų. Sutiksite ar ne, bet raumeningas galinis bamperis, išraiškingi žibintai ir spoileris, apgaubiantis siaurą galinį stiklą, sukuria sportiškumo įvaizdį.

Bet išvaizda juk skonio reikalas, todėl yra tokių, kuriems šis hečbekas atrodo griozdiškai.

Kokybiškas ir prabangus interjeras

O dabar užsiriškime akis ir sėskime į vidų. „Padegustuokime“ šio automobilio vidaus apdailas prisilietimais ir pabandykime atspėti, kokiame „Lexus“ modelyje sėdime. Užsimerkus galima tikrai suklysti ir spėjant pateiktį „IS“ ar „GS“ variantą, nes būtent atnaujinto modelio vairas yra pasiskolintas iš „IS“ modelio.

O taip – „Lexus“ tikrai pasirūpino, kad net ir hečbeko interjeras būtų kokybiškas bei prabangus ir šiuo bruožu neišsiskirtų iš kitų šeimos narių.

Kas naujo viduje? Be paminėto vairo, centrinės konsolės viduryje sumontuotas septynių colių ekranas, atnaujintame modelyje galintis būti padalintas į tris informacines sekcijas, naujai atsiradęs siauras 4,2 colio ekranas prietaisų skyde, kuris valdomas ant naujo dizaino vairo įtaisytais mygtukais, nauja pavarų perjungimo svirtis, naujos apdailos ir spalvos. Ir dar žinoma 13 garsiakalbių „Mark Levinson“ garso sistema, kuri nepaliks abejingų.

Įsitaisyti prie vairo patogu, jausmas čia geras, o sėdintiems gale taip pat vietos pakankamai. Bagažinės skyrius, žinoma, dėl sumontuotų baterijų nėra erdvus, bet keli dideli pirkinių maišai laisvai tilps. Litrais ši išraiška yra – 275.

Vairuotojo darbo vieta, kaip ir visuose naujuosiuose „Lexus“, patogi, o prieš akis visa informacija pateikiama tiek prietaisų skydelyje, tiek centrinėje konsolėje įtaisytame ekrane. Eilinį kartą, kalbant apie „Lexus“ tenka paminėti, kad pelytės tipo meniu valdymas problemų nesukelia, viską nesunkiai įmanoma rasti, tačiau gyvename tame amžiuje, kur kompiuteriai veikia itin greitai, todėl norėtųsi bent akimirkos greitesnio meniu vartymo.

Jis „karštasis“ hečbekas? Ne!

„Lexus CT“ atrodo sportiškai: bandytas modelis buvo apautas 17 colių ratlankiais, vairas puikiai jautėsi rankose, salono medžiagos kokybiškos, čia dvelkia prabanga, o lyginant su pirmtaku – sustiprinta važiuoklė, pagerinta garso izoliacija, sustiprinta važiuoklė ir nauja transmisijos darbą reguliuojanti programa, pagerinusi ne tik važiavimo kokybę, bet ir sumažinusi kuro sąnaudas. Ko gi daugiau gali reikėti, kad šiam automobiliui kabintume „karštojo“ hečbeko medalį? Žinoma, tai turėtų būti galingesnis variklis, nes uždėti „F Sport“ paketą neužteks.

Dabar gi iš „Prius“ pasiskolinta 1,8 litro jėgainė ir elektros motoras sugeneruoja tik 136 AG ir 207 Nm. Mažai, labai mažai. Pagrindiniai konkurentai iš „Audi“ ir „BMW“ stovyklų gali pasiūlyti „karštuosius“ hečbekus ir būtent čia „Lexus“ lieka ant ledo. Kokius 250 AG turintis turbininis variklis būtų pats tas, kuris galėtų pritraukti tuos, kurie nebūtinai iš vien laksto gatvėmis, bet visada atsargoje mėgsta turėti galios rezervą. Taip pat gi, ne retas iš jų norėtųsi draugų būryje pasigirti, kad jam priklauso dviejų šimtų penkiasdešimt arklių kaimenė, kuri leidžia automobiliui 100 km/h greitį pasiekti per maždaug 6 sekundes. Dabar gi, pasiekti šį greitį „Lexus CT 200h” reikia 10,3 s.

Pats „Lexus“ prekinis ženklas jau diktuoja statusą, bet variklio galia didžiajai daliai jaunimo ir vyresniems taip pat yra svarbi. Ir vien dėl to, būtent ši pirkėjų kategorija, svajojanti turėti hečbeką, gali aplenkti „Lexus“ saloną. Vėl gi, tie, kurie jau nusprendė susidėti su „Lexus“, dėl sąlyginai nedidelio „CT“ ir „IS“ modelių kainų skirtumo, ne tik gali, bet ir pasirinks pastarąjį variantą. O „CT 200h” taip ir liks nubaustas stovėti kamputyje. Nebent jį išgelbės – mažus automobilius mėgstančios moterys ir ramesnį vairavimo stilių dievinantys stipriosios lyties atstovai.

Apie kietą važiuoklę ir silpną variklį

Važiuoja automobilis maloniai, bet šaukštą, net gi kelis šaukštus deguto, čia įneša baisiai kieta važiuoklė. Taip, ji tvirta ir padeda geriau įlėkti į posūkius, bet trankosi stipriai ir jaukia harmoningą važiavimą, taip pat menkina komfortiško ir prabangaus automobilio statusą. Yra tikimybė, kad aukštesnio profilio padangos galbūt padėtų tai kažkiek pakylėti į malonesnį lygį.

Kas gero apie variklį? Aha, visiems vis neįtinka, tie „CT 200h” motorai ir juos reguliuojanti CVT transmisija. Bet pažvelkime į tai iš kitos barikadų pusės, pabandydami stoti į „Lexus“ stovyklą.

Iš tiesų su „CT“ variklių tandemu viskas yra gerai, nepaisant to, kad skanduojama, jog jo galios neužtenka. Taip, jis nėra galingas ir negali pretenduoti į „kietųjų hečų“ gretas. Tačiau reikia suprasti, kad kuriant šį automobilį pagrindinis „Lexus“ tikslas buvo ne variklio galia, o taupumas, harmonija, kokybė ir prabanga.

Negrimztant gyliai į filosofavimus, galima prieiti išvadą, kad variklis gali būti stabdis galvojant apie šio automobilio įsigyjamą, tačiau „CT 200h” tikrai turi savo pirkėją, kurio poreikius jis atitinka. Tai ne sportinis, o miesto automobilis, su kuriuo ramiai galima važinėti miesto džiunglėse, o miestas juk ne vieta „sportuoti“, nors nardant gatvėse, 136 AG galios visiškai pakanka įsisprausti į staiga atsiradusį tarpą.

Važiuojant užmiestyje dviejų motorų ir pavarų dėžės trijulė nervina nebent tada, kai lenkimo metu reikia staigiai spausti iki dugno: variklis nori murkti ne pagal traukos lygį.

„CT“ galėtų būti net gi antruoju šeimos automobiliu, važiavimui į darbą, parduotuvę ar pas draugus. Ekonomiškas, mažas, dailus, kokybiškas. Toks automobilis tinka ir tam, kuris savaitgaliais sėda į kokią 1996 metų „bombą“, prasilekia trasoje ir išsikrovęs sugrįžta į kasdieninį ramų ir užtikrintą važiavimo mieste ritmą.

Kuro sąnaudos

Hibridiniai automobiliai turi savybę nejučia versti taupiai važiuoti ir stebėti degalų sąnaudas. Tai tampa lyg žaidimas, kurio pagrindinė esmė - važiuoti tuo pačiu taupiai ir dinamiškai, nestabdant eismo tėkmės.

Taigi nevengiant ir agresyvesnio važiavimo mieste „CT 200h” naudojo 6,4 litro degalų šimtui kilometrų. Važiuojant magistrale 100-105 km/h greičiu borto kompiuteris rodė 4,5 l/100 km, o važiuojant 130-140 km/h  kuro sąnaudos pakilo iki 6,4 l/100 km.

Pirkti, ar ne?

Štai čia ir yra esminis klausimas, į kurį atsakymą ras kiekvienas individualiai pasvėręs savo poreikius ir palyginęs alternatyvas. Tai gana brangus hečbekas, jo kaina prasideda nuo 95 000 litų, o mūsų bandytas modelis kainavo 140 000 lt.

Grąžinant automobilį, pabendravus su „Lexus“ atstovu tapo aišku, kad žmogus atėjęs čia, jau žino, kad jis nori „Lexus“, žino, kad jam reikia hibrido, kuriam jis yra subrendęs, o „CT“ modelio pirkėją neretai nuvilioja simpatiškas „IS“ modelis.

Aišku viena, kad „Lexus“ turi savo tipinį klientą, kurių skaičius auga, nes jie ieško išskirtinumo ir kokybės viename, ką būtent randa „Lexus“ gaminamuose automobiliuose. Tegul nesupyksta „Audi“ ir „BMW“ bet jų modeliai kepami vienas po kito pagal beveik tą patį šabloną, o „Lexus“ visuomet pasiruošęs pasiūlyti individualų išskirtinumą: vienas variklis, vienas iš visos šeimos išsiskiriantis modelis. Taip, pasirinkimo variantų čia nėra,: arba patinka ir imi, arba eini rinktis pas konkurentus. Ne kitaip yra ir su „CT 200h”. Beje, vieną gana stiprų konkurentą jis turi tame pačiame salone – tai „IS“ modelis, sugebantis nesunkiai suvilioti „CT“ pirkėją. „IS“ kaina prasideda nuo 119 500 lt, o už testuoto atnaujinto „CT“ kainą galima įsigyti puikiai sukomplektuotą „IS 250” arba gerą hibrido „IS 300h” variantą. Taigi pirkti „CT 200h”, ar ne?

P.S. Žmonės hibridus renkasi ne lakstymui.

Kategorijos: 
Automobiliai: