You are here

Lexus NX 200t: Papildomas koziris - turbokompresorius

Aštriojo „Lexus NX“ kėbulo formos tikriausiai jau nieko nebestebina. Tačiau nors akys prie jų jau pripratusios, tačiau gatvėje pamačius šį automobilį – jis dažnai priverčia į jį žvelgti šiek tiek ilgiau. Sutikite, „Lexus NX“ puošia gatves ir sugeba nesunkiai išsiskirti iš didžiulio automobilių srauto.

Daug diskusijų Lietuvoje sukėlęs modelio pavadinimo raidžių derinys taip pat nuvilnijo tiek su pirmąja, tiek su antrąja banga.

300h“ ir „200t“

Į „Lexus“ automobilių saloną labai dažnai užsuka tie žmonės, kurie ieško išskirtinio, komfortiško, prabangaus ir tuo pačiu hibridinio automobilio. „Lexus“ jiems iškart gali pasiūlyti hibridą „NX 300h“, kuris Lietuvoje yra gana populiarus, arba kitą hibridą iš modelių asortimento.

Yra žmonių, kurie teigia, kad „Lexus“ hibridiniai automobiliai yra silpnoki galios prasme bei šiek tiek stokoja dinamiškumo. Ir vis prideda, kad „Lexus“ galėtų pasiūlyti platesnę variklių gamą ar bent jau galingą benzininį motorą su turbokompresoriumi.

Štai jums „Lexus NX 200t“, kuris yra komfortiškas, dvelkia prabanga, išsiskiria iš bendro srauto, turi benzininį variklį kartu su turbokompresoriumi bei yra tikrai greitas. Jis lygiai toks pat šaunus, kaip ir hibridas „300h“, tačiau kaip priedą, turi daugiau galios.

Turbo

Turbokompresorius „Lexus“ automobiliuose? To lyg ir nebuvo tekę girdėti anksčiau! Tačiau būtent „Lexus NX“ modelis gali pasigirti kaip pirmasis „Lexus“ modelis gavęs benzininį variklį, suporuotą ne su elektros motoru, o su turbokompresoriumi. Taigi hibridas „NX 300h“ gavo brolį „200t“.

Kombinacija „200t“ - išduoda, kad po variklio dangčiu slepiasi 2,0 litrų jėgainė su turbina. 4 cilindrų „širdis“ generuoja 238 AG ir 350 Nm galią. Skaičiais ant popieriaus „arklių“ nėra ženkliai daugiau už hibrido „NX 300h“ generuojamą jėgą – 197 AG. Tačiau pastarojo 210 Nm sukimo momentas yra gerokai mažesnis. Važiuojant ima jaustis abiejų šių versijų skirtumai.

Lyginant „NX 200t“ su „300h“, pastarasis yra ramesnis, ne toks agresyvus ir į akceleratoriaus pedalo maksimalų paspaudimą ima reaguoti esant aukštesniems sūkiams, o sukimo momento pikas pasiekiamas ties 4400 aps./min.

Tuo tarpu „200t“ modeliui turbina leidžia maksimaliu sukimo momentu džiaugtis jau nuo 1650 aps./min. Turint omeny dar ir geras automobilio valdymo savybes – viskas skamba tobulai. Vairuoti šį automobilį vienas malonumas.

Pagreitis

238 AG galios variklis ir orą į jį siurbianti turbina leidžia keturiais ratais varomam „NX 200t“ iki 100 km/h greitį pasiekti vos per 7,1 s. Tai yra 2,1 sekundės greičiau nei tai daro hibridinė „300h“ versija.

Įdomu tai, kad „200t“ pagreitis yra puikus tokio dydžio automobiliui, tačiau sėdint viduje lyg ir nesijaučia tos sprinterio dvasios. Pagreičio jausmas paskęsta prabangiuose ir patogiuose krėsluose. Bet visus faktus pateikia chronometras ir greičio rodyklės padėtis nuo starto praėjus septynioms su trupučiu sekundėms. Taip iki dugno spaudžiant hibridą, jaučiasi, kad variklis kankinasi, o „paturbintos“ versijos motoras nuo „dejonių“ susilaiko ir vykdo vairuotojo užduotą komandą.

Taip pat „200t“ modelis turi rimtesnę visų varančiųjų ratų sistemą. Hibrido „300h“ galinius ratus suka elektros motoras, o „200t“ turi centrinį diferencialą bei kardaną. Variklio galia ir kitokia visų varančiųjų ratų sistema, suteikia šiam modeliui naują charakterį.

Galingesnis, greitesnis ir „alkanesnis“

Kokį gi apetitą turi tie greitai bėgantys 238 „arkliai“, besislepiantys po „NX 200t“ variklio dangčiu? Gamintojas teigia, kad vidutinės kuro sąnaudos yra 7,9 l/100 km, tuo tarpu „300h“ užtenka 5,1 l/100 km. 41 papildomas „arklys“ teoriškai sunaudoja 2,8 litro daugiau kuro.

Testuojant „NX 300h“ modelį vidutinės kuro sąnaudos mieste siekė šiek tiek daugiau nei 9 litrus degalų, o „200t“ testo metu jos sukosi tarp 12-13 litrų. Skirtumo santykis panašus, kaip ir gamintojo deklaruojamų vidutinių sąnaudų rodiklis.

Sunku įvertinti, ar tolygiai buvo spaudžiamas akceleratoriaus pedalas tiek vieno, tiek kito automobilio testavimo metu, tačiau abiem atvejais mieste buvo važinėjama mišriu režimu. Taip pat verta paminėti, kad abi versijos tikrai turi potencialo mieste išsiversti su mažiau kuro.

Tikėtina, kad „200t“ variklis testo metu dažniau veikė Otto ciklu, nors novatoriškas vožtuvų sinchronizavimas leidžia 2,0 litrų varikliui persijunginėti tarp Oto ir Atkinsono ciklų. Būtent pastarasis ciklas leidžia taupiau naudoti degalus.

Turbinos kaina

„Lexus NX 200t“ kainuoja daugiau nei hibridas „300h“. Keturiais ratais varomos (yra ir FWD) benzininės versijos su turbokompresoriumi kaina prasideda nuo 44 995 Eurų, o visais ratais varomas hibridas kainuoja nuo 43 440 Eurų.

Taigi, ką rinktis, jeigu labai norisi vairuoti „Lexus NX“? Svarstymo variantų gali būti pačių įvairiausių ir jie priklausys nuo kiekvieno vairuotojo individualių poreikių. Kainos skirtumas nėra labai didelis, turint omenyje, kad perkamas ne pigus automobilis.

Koziris

Renkantis hibridą ir aukojant „200t“ versijos variklio galią, būtų galima už kainų skirtumą papildomai užsisakyti kokį nors komplektacijos elementą. O galvojant apie kuro sąnaudas, bus sutaupyta du kartus – prieš perkant automobilį ir jį eksploatuojant. Taipogi, hibridiniai automobiliai vis populiarėja, o didesnė dalis „Lexus“ siūlomų automobilių būtent ir yra hibridai, kuriuos žmonės atranda pas šį gamintoją ir juos pamilsta.

Žinoma, gamintojas „NX 200t“ versiją į dienos šviesą išleido viską gerai apgalvojęs, panašu, kad yra pilnai benzininės versijos paklausa, todėl šis puikus automobilis ras savo pirkėjus.

Tikrai yra tokių potencialių pirkėjų, kurie nori turėti „Lexus“, bet visiškai nekenčia hibridų. Todėl benzininis modelis su turbina yra papildomas koziris prieš konkurentus.

Apžvalgą parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: 
Automobiliai: