You are here

„Lexus NX": aštriausias gatvių prieskonis

„Lexus" su naujuoju modeliu „NX" ryžtingai žengė į naujus vandenis - kompaktiškų, prabangių, padidinto pravažumo automobilių rinką, kurioje tikrai reikės išsikovoti vietą po saule. Tačiau panašu, kad „Lexus" šio iššūkio nebijo ir gamintojas su nauju modeliu yra pasiryžęs eiti sėkmingu keliu.

Išskirtinis, originalus ir itin aštrių formų „Lexus LF-NX" pirmiausia apie save pranešė dar 2013 metų Frankfurto automobilių parodoje, kur buvo pristatytas kaip konceptas. Tikriausiai mažai, kas tikėjosi, kad gamintojas tokių formų automobilį išleis ir į serijinę gamybą. Kaip dažniausiai būna - žinote patys..

Smūgis konkurentams

Realybė tokia, kad produkcijai skirtas „NX" modelis išlaikė aštrius koncepto bruožus ir gatvėje jis kai kam gali atrodyti, kaip automobilis iš netolimos ateities. Sutikite, kad tokius išraiškingus automobilius gatvėje sutinkame itin retai. Tiesa, į gatves išriedėjusio „NX" kėbulo linijos šiek tiek švelnesnės, tačiau verta pagirti „Lexus", kad gamintojas ryžosi labai nenutolti nuo prototipo ir aštriais kampais gatvėse raižyti praeivių akis bei aštriu automobilio žvilgsniu įbauginti konkurentus.

Šiame tekste jau pasitaikė ir dar pasitaikys žodis, siejamas su keiksmažodžiu.. Bet mes tikrai nesikeikiame. Keiktis galėtų nebent „Audi", „BMW" ar „Mercedes-Benz", iš kurių pirkėjus stengsis nuvilioti šis naujas ir itin išraiškingas „Lexus" modelis. Gamintojas tikisi, kad būtent „Lexus NX" sudomins tokius pirkėjus, kurie anksčiau net nesapnavo važinėti su „Lexus" markės automobiliu.

Odė dizainui

Tradiciškai kiekvienas „Lexus" modelis išsiskiria savo išvaizda lyginant su to paties segmento konkurentais. Prie vokiškų automobilių akys jau yra pripratę, o ir naujieji jų modeliai dažniausiai gana minimaliai skiriasi vienas nuo kito. Tuo tarpu „Lexus" modeliai, ypatingai naujasis „NX", pirmiausia leidžia akiai užkliūti už dar nematytų kontūrų, o įsivyliojęs į vidų jau nebepaleidžia. Aštrusis SUV yra itin išraiškingas ir tinkantis ypatingai asmenybei, kuri gyvenime nėra pilka pelytė, tūnanti narvelyje.

Dabar tyliai pamąstykite, bet garsiai nesakykite. Jeigu pagrindinis kriterijus renkantis automobilį būtų jo dizainas, kurį modelį iš šių rinktumėtės jūs: „Audi Q5", „BMW X3", „Mercedes-Benz GLK", „Range Rover Evoque" ar „Lexus NX"?

Iš karto galime garantuoti, kad gatvėje daugiausiai dėmesio tikrai sulauks „Lexus" atstovas.

Apie šio automobilio dizainą galima kalbėti ir kalbėti - jis kitoks, ir surasti kitą tokį aštrų automobilį būtų labai sunki užduotis. Viena aišku, kad kalbant šia tema bus pasidalinta į dvi, o gal net ir į tris stovyklas. Vieni sakys: „be ryšio.. kas čia kirviu pasidarbavo su šiuo „NX"? Kiti kėbulą glostys akimis, žvelgs į jį iš pačių įvairiausių rakursų, nes iš kur bežvelgtum, matysi vis naujus kampus ir vis kitas simetriškas dizaino linijas. Ši vertintojų stovykla šauks: „Wow, aš myliu šį automobilį". Treti gi tuo tarpu liks neapsisprendę: „Lyg ir gražu, bet gal per daug kampuota. Atrodo per daug iššaukiančiai".

Per automobilio premjerą Vilniuje buvo galima matyti, kad dauguma susirinkusių svečių gėrėjosi šiuo automobiliu ir gyrė jo linijas. O kelios dailiosios lyties atstovės tiesiog šokinėjo iš laimės ir įsivaizdavo save prie „Lexus NX 300h" vairo. Taip, šis automobilis tikrai tinka moteriai: veržliai, savarankiškai bei savimi pasitikinčiai.

Veidrodėli, kas pasaulyje gražiausias?

„Lexus" kurdamas šį automobilį, matyt, jau iškart turėjo tikslą - automobilis moteriai. Paklausite, kodėl? Atsakysime klausimu. O kam reikalingas papildomas veidrodėlis, įmantriai įtaisytas centrinėje konsolėje? Kam gi kitam, jei ne moteriai, kuri nori visuomet būti dėmesio centre ir atrodyti pritrenkiančiai, kaip ir jos vairuojamas automobilis - „Lexus NX".

„F-Sport" paketas šį automobilį padaro dar įspūdingesnį - naujo dizaino radiatoriaus grotelės ir priekinio bamperio spoileris prideda dar daugiau agresyvumo. Taip pat „NX" gauna ir naujo dizaino ratlankius, standesnę važiuoklę bei kitų akiai malonių žaisliukų.

Beje, šis automobilis tikrai tinka ir vyrams.

Sprintui - NE, malonumui - TAIP

Kalbant apie važiavimo malonumą, šis automobilis tikrai nenuvils. Harmonija ir tyla - jo stichija. Važinėjant šiuo automobiliu nepastebėta jokių trikdžių. Pakaba dirba gerai, CVT transmisija veikia užtikrintai ir negadina vairavimo malonumo. Sėdėti automobilyje patogu, gera ir komfortiška. Galbūt galinėje sėdynių eilėje galėtų būti šiek tiek daugiau vietos.

Žinoma, sprinterio medalio „NX 300h" hibridas tikrai negaus. Pagreitis iki 100 km/h trunka 9,2 s ir spaudžiant akceliaratorių iki dugno nesijaučia norimos dinamikos - tuo metu variklis šiek tiek kankinasi. Bet jeigu, kas nors negali gerai jaustis be dinamikos pojūčio, patikėkite, žvitriai startuoti užsidegus žaliam šviesioforo signalui šis automobilis gali laisvai - miesto džiunglėse jis ne tik atrodo, bet ir bent akimirką leidžia pasijusti dinamiškai.

Spaudžiant toliau - galios rezervo pritrūksta. „Lexus NX" hibridinė benzininio ir elektros motoro sistema generuoja 197 AG ir 210 Nm galią. „Lexus" šį automobilį kūrė tikrai ne lakstymui, o elegantiškam ir užtikrintam plaukimui gatvėmis.

Jeigu hibridinės jėgainės galios per mažai, galima rinktis 2,0 litrų turbo versiją - „NX 200t", kuri siūlo 235 AG galios benzininį agregatą, leidžiantį 100 km/h greitį pasiekti tik per 7,1 s.

Dyzelis, benzinas ar hibridas?

Šioje vietoje papildomų taškų gausa gali pasigirti konkurentai, kurie turi didžiulę variklių pasiūlą, įskaitant ir dyzelinius agregatus bei karštasias variklių versijas.

Sprendimą, ar rinktis „NX 300h" gali pristabdyti tai, kad jis yra hibridinis automobilis, o ne dyzelinis. Juk lietuviai vis dar yra ištikimi šiai kuro rūšiai, nesvarbu, ar per metus nuvažiuoja 50 000 km ar 10 000 km - jiems vis tiek reikia dyzelio, neva, kuras pigesnis bei variklis ekonomiškesnis. Bet ne daug kas įvertina, kad tokio automobilio kaina ir eksploatacija yra brangesnė. Be to, dyzeliniai agregatai ne visuomet draugiškai sugyvena su šaltomis žiemomis.

Testo metu hibridas „Lexus NX 300h" 100 km  atstumą mieste įveikė vidutiniškai sunaudodomas 9,2 litro benzino, o užmiestyje sąnaudos siekė 6,7 l/100 km. Dyzelinis tokio dydžio automobilio variklis mieste naudotų galbūt 1-1,5 litro mažiau, bet tai ne tie skaičiai, kurie gali nulemti kovą tarp dyzelinio ir hibridinio automobilio.

Prestižinis japono vidus

Salone jaučiama prabanga ir aukščiausia kokybė - niekada nesumaišysi, kad tai „Lexus" interjeras. Prietaisų išdėstymas ir medžiagų kokybė išduoda, kad tai yra prestižinis japonas ir niekas kitas.  Į akis iškart krenta 6,2 colio spalvotas ekranas, daug mygtukų, tradicinis laikrodis bei „Mark Levinson" aparatūra, kuri muzikos garsą švariai skleidžia per 14 garsiakalbių.

Vietoj „pelytės", atsakingos už meniu valdymą, atsirado lietimui jautrus valdiklis, prie kurio greitai priprantama. Prie lietimui jautrių išmaniųjų telefonų taip pat labai greitai pripratome ir negalim dabar jų paleisti iš rankų. Ta pati metodika naudojama ir įjungiant „NX" salono apšvietimą.

Automobilis turi visas reikiamas saugumo technologijas, taip pat jis gali pasigirti panoraminio vaizdo matymu aplink automobilį, taigi parkavimasis nebeturėtų kelti jokių problemų. Be to, visuomet įsėdus į automobilį smagu virtualiai apžvelgti 360 laipsnių kampu, kas dedasi aplinkui.

Dar galima paminėti šildomą vairą, belaidį telefono įkroviklį, adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą, galimybę galinę sėdynių eilę sulankstyti dviem būdais: mygtuku bagažinėje arba mygtuku prietaisų skyde. Sulanksčius sėdynes bagažo skyrius sudaro 1600 litrų, o esant joms standartinėje pozicijoje, bagažinėje yra 555 litrų erdvės kroviniams.

Aštrus prieskonis

Hibridas „Lexus NX 300h" - jis sužavi savo kėbulo linijomis vos tik jį pamačius. Įlipus į vidų apgaubia prabanga. Važiuojant jaučiama ramybė, atsipalaidavimas. Susigundę šiuo automobiliu - neturėtų gailėtis, nes trūkumų jis lyg ir neturi. Taip - variklių gama labai siaura, tačiau tas, kas rinksis „NX" - dėl variklio problemų sau nekels.

Aštrus „Lexus NX" labai pagardins kiekvieno miesto gatves.

Baziniam modeliui užtenka 41 992 Eurų sumos, o mūsų bandytas „NX 300h" kainuoja 59 682 Eurus.

Kategorijos: 
Automobiliai: